Advertentie | |
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||||||
Verwijderd
|
Citaat:
Hoe werkt de evolutie nog bij ons dan? De evolutie is bedoeld als filtersysteem. Het haalt alle wezens uit de natuur die niet kunnen leven door hun afwijkingen. Bij de mensheid is dit anders, de zwakken worden niet meer gefilterd. Alle soorten mensen worden in leven gehouden en er is geen sprake meer van een soort. Wij zijn gewoon een grote groep geworden waarop de natuur geen vat meer heeft. Citaat:
Hierdoor kan er dus afgevraagt worden of je wel van emoties gesproken mogen weorden bij het waarnemen van dierlijkgedrag. Hier kan ik zelf de regel verkeerd geinterpreteerd hebben. Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
||||||||
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|||||||
Verwijderd
|
Citaat:
http://books.google.nl/books?id=zvu_...nhoofd&f=false Citaat:
Blinde mensen, in tegenstelling to diersoorten, planten zich bijvoorbeeld wel voort, mensen die gewoonweg minder gezond zijn ook. Bij dieren zijn er bepaalde systemen, zoals bijvoorbeeld het feit dat bij apen de leider van de troep alleen mag paren met de vrouwtjes. Dit is bij hen hun sociale wetgeving, maar buiten dat zorgt het er ook voor dat alleen de sterkste die niets mankeren zich voortplanten. Hierdoor blijft het diersoort een sterk soort. Bij de mens gaat het inderdaad om sociaal sterk zijn, dit is onze eigen wet geworden. Het evolutie systeem heeft hier geen vat meer op omdat zij als volgt werkt: Een diersoort bestaat > één van de dieren bevat een genetische fout, maar dit heeft een positieve uitwerking op zijn overleving > Dat dier heeft een grotere kans op voortplanting omdat hij door zijn 'afwijking' 'sterker' is dan zijn metgezellen. Een voorbeeld hiervan is een vlinder soort. De vlinders waren gecamoufleerd in de kleuren van een bepaald boomsoort. Er was een genetische afwijking waardoor er soms nakomelingen zwart werden, deze vielen op en werden door vogels opgegeten. Door de industrualisatie van de mensheid werden de bomen zwart door roet. De gecamoufleerde vlinders vielen opeens wel op, en de vlinders met de afwijking zwart te worden niet meer. Nu is het soort vlinders een zwart soort omdat zij een betere kans op overlevig hebben. Wat ik hier dus mee wil zeggen is dat elk mens kan overleven, ook al zou een individu een genetische fout in zich hebben. Het is niet zozeer het feit dat een mens 'sterker' is dan zijn soortgenoten dat het doet overleven, maar de omgeving die daar voor zorgt. Het gaat niet meer om jagen, zelfs de grootste loser kan een baantje vinden en eten kopen in een supermarkt. We worden niet meer opgejaagd door wilde dieren, dus gaat het niet meer om onze snelheid. Het gaat zelfs niet om intelligentie, want we hebben werk voor 'dom en slim'. En zelfs sociale vaardigheden filteren hierbij niet genoeg, want 'op ieder potje past een dekseltje'. Juist omdat elk mens ondanks haar fysieke staat (uitzonderingen daargelaten) zich voort kan planten, blijven de genetische afwijkingen in ons soort zitten. We ontwikkelen ons niet meer verder als iemand een afwijking heeft waar zij veel voordeel/nadeel aan heeft, dat wordt gewoon geïntegreerd in ons soort. Hierdoor houden wij het natuurlijk ontwikkelen van het ras tegen. En dat bedoelde ik te zeggen met: 'het systeem van de evolutie werkt niet meer op ons'. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
||||||
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|||||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
||||||||||||
Citaat:
Citaat:
En dan nog; dit geldt ook gewoon voor mensen. Voorwaarden waaraan mensen moeten voldoen om goed te kunnen overleven zijn bijvoorbeeld sociale vaardigheden en enige discipline, zodat je een baan kunt krijgen. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
|
![]() |
Ik wil ook leven voor tegenslagen. Ik wil leven voor alles wat het leven in houd of wat het leven voor mij inhoud. Dat is ook dood, dat is ook niks willen. Ik zie leven als een groot( soms kort ) spel met als doel dat je er bent. De zin van het leven is om te leven goed of slecht( of iets anders). Maar het hangt er vanaf waar je in geloofd of waar niet in.
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Maar het leven, zoals jij zegt, lijkt inderdaad soms wel op een spel, een spel waarin je het hoogste wil halen. Ofwel zo goed mogelijk wilt spelen, dat is een doel wat je voor ogen hebt. Maar wat het goed spelen is verschilt per mens en/of geloof, zoals jij ook zei. de een leeft voor het moment, de ander leeft voor het gelukkig maken van anderen en voor anderen is het misschien gewoon veel geld verdienen. Wat dat betreft is het leven een raar spel, er is geen vast doel behalve degene die je jezelf stelt. |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
ziel van de mens onleed bertje binkie | 6 | 05-12-2006 11:48 | |
Algemene schoolzaken |
Profielwerkstuk--> psyche van de mens thugz-angel | 12 | 02-05-2005 14:23 | |
Het christendom brengt ellende met zich mee Jamie Oliver | 14 | 06-04-2005 11:43 | |
Psychologie |
Wat als anderen zeggen dat je ziek bent... Sterretje* | 18 | 21-06-2004 12:01 | |
De hemel als 'eindstation'? wondersbestaan | 151 | 23-03-2004 09:35 | |
kerstofobie: IK HAAT KERST! frankzinnig | 71 | 30-03-2003 07:46 |