Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
![]()
|||
Citaat:
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd op 19-06-2004 om 14:25. |
![]() |
||
Citaat:
Maar met een positieve houding bereik je idd meer. ![]()
||
Citaat:
![]() Mijn leven glipt uit mijn handen heb ik het idee. Het is zo stom! Ik ben bang voor de dood. Bang dat ik suïcide pleeg omdat die gedachten zo beangstigend zijn. Ik ben bang om de controle over mijn denken en doen te verliezen. ![]()
||
Citaat:
Bedankt! Hier ga ik echt iets mee doen. Ik heb nu nog geen kant-en-klare antwoorden op de vragen, maar ik ga er zeker over nadenken. Zodra ik eruit ben laat ik het je weten. Liefs Magic_STAR* (p.s. die angst is echt k*t ![]()
||
Citaat:
![]() Denk er maar rustig over na en ik ben benieuwd wat je er uit haalt!. Angst is ook heel erg vervelend, kon je het maar zo uitschakelen he? Hoe gaat het vandaag met je?
||
Citaat:
![]() Vanochtend had ik weer last van suïcidale gedachten. ![]() Ik heb vandaag een gedichtje geschreven. Het helpt me om toch door te gaan. Ik moet niet toegeven aan die gedachten. Titel: de Duivel Suïcidale gedachten Ze malen door mijn hoofd Verlossing van de pijn Dat is wat de stem beloofd Kom naar mij, kom naar mij Fluistert de Duivel in mijn oor Met tranen in mijn ogen Snijd ik mijn polsen open En ik besef ineens heel goed Dat ik in de val ben gelopen …
|
Je geeft zelf aan niet zo goede ervaringen met hulpverleners te hebben. Het probleem bij psychische hulp is dat de relatie hulpverlener-slachtoffer zeer persoonlijk is. Zo persoonlijk zelfs dat de kans dat je de goede hulpverlener treft, een hulpverlener waarmee het echt klikt, bijna net zo groot is als verliefd worden. Als je voelt dat een therapie niet werkt moet je dus niet stoppen met alle therapie maar je moet een andere hulpverlener zoeken, net zo lang tot je iemand gevonden hebt die je wél goed kan helpen en die begrijpt wat je doormaakt en je kan helpen je probleem op te lossen. Totdat je die persoon hebt gevonden moet je doorgaan met zoeken. Doorgaan en niet stoppen.
Ps. heel mooi gedicht, je beschrijft erg goed hoe het voelt, en hoe het is om suiciale neigingen te hebben. Probeer meer van dit soort dingen te maken, en op te schrijven wat je voelt. Probeer je gevoel te verklaren en te beschrijven. En hou altijd pen en papier bij de hand, want je moet ook elke seconde vreugde opschrijven, tot in detail. Elke lach. De `slechte` stukjes schrijf je om het van je af te zetten, daar moet je nooit meer naar kijken. De positieve stukjes moet je verzamelen. Als je er genoeg hebt kan je die gebruiken om te vechten tegen de pijn. Krijg je weer dat gevoel (ik denk dat je wel weet wat ik bedoel) dan ga je je goede gevoelens lezen. En als het niet lukt moet je ze niet meteen wegleggen. Zorg ervoor dat je ze allemaal leest, echt leest. Niet alleen naar kijken. |
![]() |
|||
Citaat:
Nu zal ik opnieuw contact moeten zoeken met mijn psych, maar ik wil iemand anders. Dit durf ik alleen niet te zeggen, hij heeft zoveel voor me gedaan. ![]() Citaat:
Laatst gewijzigd op 20-06-2004 om 11:46. |
![]() |
|
beste TS, je moet niet vergeten dat de psyche van de mens een enorm complex iets is, het is voor hulpverleners niet makkelijk te helpen, vooral omdat ik door jouw bericht het idee heb dat je nogal gesloten ben, maar hou er rekening mee, dat alle hulp allemaal kleine stapjes zijn in het oplossen van iets, je zegt zelf dat je het ziet als je persoonlijkheid, kun je nagaan hoe diep het geworteld is, dat moet dus langzaam en voorzichtig verbeterd worden, want als ze iets verschikkelijk fout doen kan dat wel het laatste stapje zijn voor jou, als je me begrijpt,
Ik ben zelf nooit depressief geweest, en heb hier ook weinig verstand van, maar ik weet wel ene beetje hoe de psyche in elkaar zit, voor nu wens ik je alle sterkte toe, en pak alle hulp aan die je kan krijgen, er kan zomaar iets tussenzitten dat echt helpt
||
Citaat:
Liefs Magic_STAR*
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Algemene schoolzaken |
Werkweek, verplicht. Roodkopje | 68 | 19-07-2006 13:24 | |
Verhalen & Gedichten |
De laatste keer.. PooW | 83 | 02-12-2005 14:36 | |
Verhalen & Gedichten |
Verhalenwedstrijd: Muis Ieke | 0 | 15-02-2004 16:00 | |
Lifestyle |
Zuigzoenen rodina | 94 | 17-05-2003 16:18 | |
Psychologie |
homosexualiteit is een geestelijke ziekte Verwijderd | 266 | 11-04-2003 13:46 | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
Bijna-dood-ervaringen (noorderlicht) Isa | 19 | 21-04-2002 14:08 |