Advertentie | |
|
![]() |
|||
Citaat:
Citaat:
|||||||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Ik heb de lijst vlugjes doorlezen, en vond slechts enkele degelijke argumenten. Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
||||||
Citaat:
Haha oja. Maar dat is voor de helft maar waar en ik vind het knap dat Egyptische records NIETS laten zien van een totale uittocht van meer dan een half miljoen mensen. Er is archeologisch bewijs dat de Hebreeën juist originele bewoners waren.[/quote] Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Maarrrr goed deze discussies zijn uiteraard ook al honderden keren gevoerd, niet alleen hier. Talk origins is serieus een hele goede site. Zoek eens een paar van je standaard repetoire-"argumenten" op op die site en lees even wat erover wordt gezegd.
||||
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
Ach, er ontstaat meer speculatie over of de Egyptenaren daadwerkelijk zoveel slavenarbeid gebruikten. (Denk aan arbeidersdorpen met gezinswoningen en vondsten van bezittingen nabij de grote historische bouwwerken.) Hoe kunnen slaven kostbare bezittingen hebben?
En een hongersnood in de Nijlvallei toeschrijven aan een exodus is ook ronduit absurd.. Tot de bouw van de Aswandam kende Egypte immers nog regelmatige overstromingen die het land vruchtbaar en vochtig maakte. (Het zou je verbazen hoe belangrijk een goed hangwaterprofiel voor de landbouw is.) Als er om een reden enkele opeenvolgende jaren geen goede overstroming is geweest, te hoog --> dorpen vernietigd, te laag --> droogte en hongersnood, krijg je al snel massa-extinctie.. Ook is er vastgesteld dat er ooit een ander klimaat heerste, waarin landbouw beter mogelijk was, en niet het grootste gedeelte van het land woestijn was. Natuurlijk kan je een populatiegrootte niet handhaven wanneer je het leefgebied verkleint en versnippert.. Basale kennis van omgevingswetenschappen haalt deze zogenaamde bewijzen al onderuit, vind je het erg gek dat ik me niet laat overtuigen?
||||||||||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
|||
Citaat:
Je kan ook beschouwen dat er mensen zijn die verschillende huidskleur/ haarkleur hebben, hetgeen toe te schrijven is aan genetische variatie. Als de mens naar gods evenbeeld zou zijn geschapen betekent dat dat hij verscheidene vormen aanneemt. Evolutie zou verklaren dat het een proces van aanpassing is aan geografische omstandigheden. Ook het proces van selectief fokken is een briljant voorbeeld van evolutie. Door bepaalde genetische eigenschappen door te fokken ontstaat er dan een nieuw ras dat deze genetische kenmerken sterker draagt dan de oorspronkelijke dieren. In de natuur is dit terug te zien als fitness. Ik vind het trouwens ook uiterst opvallend hoe zeer je erop blijft hameren dat evolutionisten blindelings vertrouwen op evolutie. terwijl iedereen die een beetje heeft opgelet of een beetje naar de natuur heeft gekeken je voldoende voorbeelden kan geven waarom evolutie klopt ten slotte Citaat:
|||||
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Maar goed, het zou wat zijn als we alleen maar dingen aannemen die we 'ervaren'. Je gelooft toch ook dat Napoleon bestaan heeft vanwege al het historische bewijs? Nu, voor evolutie zijn er op diezelfde manier ontelbare fossielen en aanwijzingen in het gedrag en de anatomie van de huidige diersoorten.
|||||||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
||||
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Bovendien weten we niet hoe het eerste leven is ontstaan en waar het vandaan kwam. Er zijn verschillende theorieën, eentje bijvoorbeeld dat het via een komeet hier is gekomen. In ieder geval is de meest aangenomen (voor zover ik weet) dat het is begonnen op de bodem van de oceaan, in een geiser dacht ik uit m'n hoofd. Er kwamen ook geen levende cellen uit. Je hebt alleen een dingetje nodig dat zichzelf kan kopieëren, een eiwit bijvoorbeeld. En een dingetje dat zich kan kopieëren is niet 'moeilijk'. Cellen kwamen pas heel veel later. Geef eens een korte definitie van wat jij denkt dat evolutie is? Want anders praten we zo totaal langs elkaar heen. Voor we dat gelijk hebben staan kunnen we eigenlijk niet eens verder praten. Als jij het over appels hebt en ik over peren gaat dit allemaal nergens over. Je zegt dat je ermee opgegroeid bent en dat je het snapt, dus dan moet een definitie niet moeilijk zijn.
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
Kijk, het vervelende van dit soort discussies is dat het nogal breed wordt. Het begint bij "evolutie zuigt boeee" en dan gaat het opeens over quantum mechanica en het onstaan van het heelal. Dit is vooral vanwege het feit dat mensen (en sorry, maar uit ervaring blijkt dat het meestal de creationisten zijn, die hebben nou eenmaal minder sterke argumenten) allemaal feitjes achter elkaar naar je toe gooien. Vervolgens zegt iemand (ik in dit geval) op ieder punt waarom het niet klopt en gaan we weer verder met andere dingen.
Op die manier lijkt het vaak alsof de discussie gelijk op gaat, iedere keer heeft de ander weer een antwoord en de ander weer. En iedere keer komt er een nieuw punt waarop dat hetzelfde gebeurt. Maar eigenlijk zijn de punten van de creationisten al talloze keren goed en hard onderuit gehaald, maar omdat we dit maar 1 keer tegen elkaar zeggen (welles-nietes), ziet men niet dat de welles (of de nietes) sterker is qua argument. Ja, de mensen die dit toch wel weten zien dat wel, maar anderen niet. Zo zijn heel veel debatten door creationisten zogenaamd 'gewonnen' omdat ze weigeren door te gaan op één punt. Daarom wil ik altijd het liefst beginnen met de definities, hoe saai het ook is. Zodat de creationist het in ieder geval goed heeft, anders heeft het geen zin verder te discussieren. En daarna kies ik het liefst één argument uit of één voorbeeld van evolutie en ga ik daarover door. Desnoods als het argument vastloopt een nieuw onderwerp etc. Anders loopt alles door elkaar en wordt het één grote warboel van onzin argumenten + link naar een site die het debunkt. Dit is ook beter omdat sommige onderwerpen nu eenmaal veel details nodig hebben en als je nog 80 "argumenten" hebt liggen heb je geen zin om al die details te geven.
||
Citaat:
Bovendien beschrijf je alleen natuurlijke selectie terwijl genetic drift minstens zo belangrijk is. Dit houdt in dat er veranderingen zijn zonder dat er druk op een bepaalde eigenschap is. Eigenlijk toeval dus. Als er een familie Jansen is die alleen meisjes krijgt verdwijnt de achternaam Jansen zonder dat er verder iets 'mis' is met de naam Jansen, dus zonder negatieve druk op de naam. Beetje simpele uitleg maargoed. Waar zit bij jou het probleem in dit verhaal: - Bij natuurlijke selectie? Dus dat er positieve of negatieve druk is op bepaalde eigenschappen die op die manier vaker voorkomen of juist verdwijnen? - Bij genetic drift? Zie boven. - Bij mutaties? Dat er een verandering komt in het genotype die een verandering in het fenotype oplevert? Ergens anders?
||
![]() |
Citaat:
Ongelofelijk toch dat sommige mensen echt weigeren toe te geven dat de evolutietheorie de meest waarschijnlijke verklaring is voor de vorming van de huidige organismes... |
![]() |
||||||
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
||||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
En als je dat dan toch doet, dan vind ik dat prima en dan wens ik je een zeer plezierig leven, je doet er niemand kwaad mee (hoop ik), maar dan moet je niet hier komen beweren dat je het over wetenschap hebt, want dat heb je dan niet.
||||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
|||
Citaat:
Citaat:
![]()
||
Citaat:
Maar goed, het is hier dan ook de afdeling religie, reken niet op logica. |
![]() |
|||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
||||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|||||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
De Bijbel is foutloos, enkel de interpretaties kunnen foutief zijn. Citaat:
Citaat:
|
![]() |
||||||||
Citaat:
Citaat:
![]() Citaat:
En sowieso, zijn er andere geschriften waarin Jezus beschreven werd, behalve de koran bijv? Want ja, hij is een bijzonder persoon: hij kon blinden laten zien en mensen met huidziektes genezen. Dat moet opgeschreven zijn in een ander boek dan de bijbel o.i.d. Citaat:
![]() ![]() Citaat:
![]() ![]() Dus jij verkiest een verhaal dat niemand waar heeft genomen boven feiten? Haha ![]() Maar je hebt nog steeds niet verklaart waarom je de evolutietheorie niet gelooft. Citaat:
Citaat:
|
![]() |
|||
Citaat:
Want we ervaren natuurlijk niet hoe zwaartekracht wérkt; we zien dat dingen vallen, maar niet van welk natuurverschijnsel dit een resultaat is. Zo werd zwaartekracht vroeger gezien als het werk van god, net zoals het bestaan van onze diersoorten. Aristoteles beschreef nog hoe de telos van ieder object binnen in de aarde ligt. Dat was volgens hem de reden dat dingen vielen; hij geloofde dus niet in zwaartekracht. Uiteindelijk heeft Newton een betere theorie bedacht, net zoals Darwin dat gedaan heeft in zijn vakgebied. Citaat:
|||||||||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Nero fastened the guilt of starting the blaze and inflicted the most exquisite tortures on a class hated for their abominations, called Christians [Chrestians] by the populace. Christus, from whom the name had its origin, suffered the extreme penalty during the reign of Tiberius 14-37 at the hands of one of our procurators, Pontius Pilatus, and a most mischievous superstition, thus checked for the moment, again broke out not only in Judaea, the first source of the evil, but even in Rome, where all things hideous and shameful from every part of the world find their centre and become popular De betrouwbare verslagen van zijn wonderdaden zijn verwerkt in de Bijbel. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
||||
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Degene die zichzelf nooit wijzigt moet je juist wantrouwen. Dat is tevens waarom men de evolutietheorie onderwijst op school; er zijn sindsdien vele duizenden dingen ontdekt die erbij passen. De kans dat het ooit fundamenteel aangepast zal moeten worden is nihil. Wat wederom bevestigd werd toen jij als zoveelste faalde met je kritiek erop. Overigens Tole, de bijbel is altijd juist zeg je? Die kan ik uit de losse pols weerleggen: de zondvloed heeft nooit plaatsgevonden, en er is vrijwel zeker dat het gaat om de Babylonische zondvloedmythe die ontstond na het doorbreken van de Bosporus, en het onderlopen van wat nu de Zwarte Zee is.
|||||||||
Citaat:
Citaat:
![]() Citaat:
En het was ook maar een voorbeeld he ![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
|||||||||||||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
En ik vroeg om geschriften die niet in de bijbel staan. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
Verwijderd
|
Wereldwijde overstroming weerlegd; http://www.talkorigins.org/faqs/faq-noahs-ark.html
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Ik loog trouwens net dat ik barstte. Evolutie is zeer zeker wel waargenomen;
Citaat:
Dat zijn trouwens alleen nog maar de voorbeelden in planten en dieren en het zijn ze lang niet allemaal. Er zijn nog meer levende wezens waarbij het allemaal veel sneller gaat. |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
|||||
Verwijderd
|
Citaat:
105 God is the author of Sacred Scripture. "The divinely revealed realities, which are contained and presented in the text of Sacred Scripture, have been written down under the inspiration of the Holy Spirit."69 Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Natuurlijke_selectie
|||||||||
Citaat:
Citaat:
Verderweg van de schepping? En daar heeft de mens invloed op? Nee: discriminatie. Blijvende zonden is ook onzin, want er zijn mensen die nu nog bijna zondenloos leven en die worden niet ouder. Ook kan een individu er niet voor zorgen dat hij of zij nu minder zonden begaat dan iemand die toen leefde(en veel ouder werd), want het licht aan de omgeving van een persoon: Discriminatie... Ik voortaan discrimineren uit naam van de bijbel ![]() Citaat:
Die verschillen blijven groeien en als het onmogelijk is volgens juo dat een duitse herder over miljarden jaren net zo groot is als een huis en een poedel net zo groot is als een kikker, waarom zou dat niet kunnen? Wat gebeurt er volgens jou dan? Stoppen ze met veranderen? Citaat:
Citaat:
Citaat:
Jij aanbidt satan? Kerel, het hele idee van satan is onzin ![]() Citaat:
Nou, ik heb ff op internet gekeken naar die verschijningen en natuurlijk was er 1 getuige. Hoeveel mensen hebben weleens geesten of aliens gezien? Geloof je daar ook in? Dit is precies hetzeflde als met aliens: aliens worden bijna alleen maar gezien in Amerika, en dit gebeurt toevallig weer in een streng-christelijke plaats. Jaja, ik geloof het allemaal. Citaat:
![]() Het enige wat ons is verteld tijdens de biologieles over het christelijk oogpunt is dat christenen geloven in de micro-evolutie en atheisten in de macro-evolutie. |
![]() |
||||||||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Snap je het nu?
|||||||
Citaat:
Citaat:
Maar Adam en Eva waren niet zonder zonden en die zijn wel van ouderdom gestorven: na honderden jaren. Dus dat zou betekenen dat hun cellen zich vaker konden delen dan die van ons ![]() Citaat:
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() ![]() ![]() |
![]() |
|||||||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
||||||
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Maar het betekent iig niks, want als atheisten het gingen onderzoeken o.i.d, dan zouden ze zeggen dat het onzin was. |
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
Geloof - vervolg op 'De ontkrachting van het christendom' Verwijderd | 233 | 14-06-2010 22:20 | |
Algemene schoolzaken |
Enquete schepping aarde Tha Gladnekker | 65 | 28-05-2005 15:26 | |
Psychologie |
Ontstaan van een terrorist / gevaar voor de samenleving herby | 9 | 14-03-2004 16:38 | |
de bijbel klopt niet Korsakoff | 122 | 21-10-2003 17:18 | |
Het ontstaan van het leven Junkfood Junkie | 12 | 12-11-2002 20:28 | |
Huiswerkvragen: Exacte vakken |
Enquête: Het ontstaan van de mens... unyc | 1 | 17-12-2001 14:35 |