Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 30-08-2009, 21:58
Laisve
Laisve is offline
Maar je moet altijd vrij kunnen krijgen bij een begrafenis geloof ik dus vandaar dat er meestal wel mensen komen als ze uitgenodigd zijn.
Oud 30-08-2009, 21:59
Miekje*
Miekje* is offline
Bij mijn oma was het ook druk. Maar die leefde ook nog wel onder de mensen, ook al kon ze amper lopen. Ze was vaak op de dagopvang in het verpleegtehuis of ze was bij ons. En ook wel in haar eigen huis natuurlijk. Maar iedereen op dorp kende haar, mede omdat ze er al zolang woonde.
Oud 30-08-2009, 21:59
Miekje*
Miekje* is offline
Slaaptaim, toedels!
Oud 30-08-2009, 22:00
Verwijderd
welterusten miekje
Oud 30-08-2009, 22:01
Verwijderd
ik ben vandaag ziek weggegaan bij jorrit en nu heeft hij 40 graden koorts
hoezo 'hallo ik steek je eventjes snel aan!!!'
Miekje*
Miekje* is offline
En beterschap C'neel!
Tink*
Tink* is offline
Ik heb ook alleen nog maar begrafenissen meegemaakt die afgeladen waren.
Miekje*
Miekje* is offline
En je vriendje ook
Martiño
Martiño is offline
Citaat:
ik ben vandaag ziek weggegaan bij jorrit en nu heeft hij 40 graden koorts
Echte geliefden delen alles. Zo blijkt dus.
Oud 30-08-2009, 22:02
Martiño
Martiño is offline
Marit, het is je vast al duizend keer gevraagd, maar hoe oud was je tante eigenlijk?
Verwijderd
Citaat:
Echte geliefden delen alles. Zo blijkt dus.
ik ben weer aangestoken door klasgenoten die ziek terug kwamen van lowlands, zoveel liefde kan ik niet aan hoor
Laisve
Laisve is offline
Ik word denk ik liever gecremeerd dan begraven. Alhoewel ik wel aan het twijfelen ben gebracht door een ontzettend mooie begrafenis die ik heb gezien laatst.
Oud 30-08-2009, 22:04
Tink*
Tink* is offline
Citaat:
Marit, het is je vast al duizend keer gevraagd, maar hoe oud was je tante eigenlijk?
47
Verwijderd
ik vind het altijd zo naar als ze mensen gaan uitstrooien. Dan zou ik het liefst een beetje as jatten en bewaren ergens
Tink*
Tink* is offline
Ik wil begraven worden want ik heb een hekel aan vuur.
Oud 30-08-2009, 22:05
Tink*
Tink* is offline
Citaat:
ik vind het altijd zo naar als ze mensen gaan uitstrooien. Dan zou ik het liefst een beetje as jatten en bewaren ergens
Daar krijgen heel veel mensen later ook spijt van, omdat ze niet echt een plek hebben om naartoe te gaan, bv bij uitstrooien over zee.
Laisve
Laisve is offline
Citaat:
Dat gebeurt ook wle hoor, dat mensen uitgestrooid worden maar de nabestaanden iets bewaren om aan een kettinkje te hangen ofzo
Verwijderd
Ik wil gecremeerd worden want ik wil niet dat vieze beestjes me opeten.
Oud 30-08-2009, 22:06
Verwijderd
Citaat:
Dat gebeurt ook wle hoor, dat mensen uitgestrooid worden maar de nabestaanden iets bewaren om aan een kettinkje te hangen ofzo
Of of of in hun tattoo stoppen
Oud 30-08-2009, 22:06
Verwijderd
Citaat:
Ja dat weet ik en soms ook niet en dat vind ik persoonlijk een beetje frustrerend. Maak dan zoek ik toch wel andere manieren.
Oud 30-08-2009, 22:07
Tink*
Tink* is offline
Citaat:
Of of of in hun tattoo stoppen
Wut. ;x
Oud 30-08-2009, 22:08
Verwijderd
pitten, daaag
Oud 30-08-2009, 22:08
Verwijderd
Citaat:
Wut. ;x
Ja dat doen mensen

Ook eentje hoorde ik, een semiBNer die zijn ouders liet opgraven, de potjes dan, en dan dus jaren later nog dat in zijn tattoo liet verwerken
Oud 30-08-2009, 22:09
Laisve
Laisve is offline
Deed Rachel Hazes dat niet? En hoe weet ik dat
Tink*
Tink* is offline
Hoe kan dat nou in een tattoo. Onder de huid inspuiten ofzo. Iel.
Martiño
Martiño is offline
Citaat:
47
Ah klote. Mijn tante is in mei overleden, die was 52.

Citaat:
Wut. ;x
Dat hebben die kinderen van Andre Hazes gedaan...
Oud 30-08-2009, 22:10
Verwijderd
die vrouw van herman brood, hoe heet ze ook al weer, heeft ook as van hem laten tatoeeren.
Verwijderd
en ze heeft ook nog een beetje bewaard voor als d'r kinderen ook was as van pappie in hun tattoo willen.
Martiño
Martiño is offline
Citaat:
Hoe kan dat nou in een tattoo. Onder de huid inspuiten ofzo. Iel.
Gewoon vermengen met de inkt denk ik.
Martiño
Martiño is offline
Je kunt ook de as samen laten persen tot een diamant.
Rationeel
Rationeel is offline
Citaat:
Ik word denk ik liever gecremeerd dan begraven. Alhoewel ik wel aan het twijfelen ben gebracht door een ontzettend mooie begrafenis die ik heb gezien laatst.
de dienst kan helemaal losstaan van het feit of je gecremeerd wordt of begraven...
of stonden jullie toen echt om het gat terwijl ze de kist lieten zakken? dat lijkt mij dan weer niets.

ik heb tot nu toe twee keer as uitgestrooid en ik vind het juist wel grappig om dan later het as nog uit je haar/kleren te kloppen. zo wil ik ook gaan. of ze moeten mijn as in een mooi betonblok gieten <3
Oud 30-08-2009, 22:12
Tink*
Tink* is offline
Citaat:
Ah klote. Mijn tante is in mei overleden, die was 52.

Dat hebben die kinderen van Andre Hazes gedaan...
Oh bah, had ze ook nog kinderen dan?
Oud 30-08-2009, 22:13
Martiño
Martiño is offline
Als iemand wordt begraven heb je meestal een dienst en de feitelijke begrafenis. Tegenwoordig heb je natuurlijk duizend opties, dus je kunt erbij blijven staan als ze de kist laten zakken, of je gaat alleen naar de kist en hij wordt achteraf in het graf gezakt, of iedereen gooit er een hoopje aarde op, etc. etc.
Oud 30-08-2009, 22:14
Verwijderd
Hmm, mijn oma is ook gecremeerd en mijn ma + opa hebben laatst -ok, een maand terug- de as uitgestrooid.
Ligt aan je eigen sentiment, ik denk dat zolang je nog iets hebt om naar terug te keren, je het nooit echt achter je kan laten.
Oud 30-08-2009, 22:15
Martiño
Martiño is offline
Citaat:
Oh bah, had ze ook nog kinderen dan?
Ja, drie en alledrie nog thuiswonend enzo... Ze was niet ziek (waarschijnlijk hartinfarct door een klein stolsel), dus ze heeft waarschijnlijk maar heel kort pijn gehad, maar als iemand die nog midden in het leven staat plots verdwijnt is dat wel een enorme schok.
Oud 30-08-2009, 22:16
Martiño
Martiño is offline
De as van mijn oma hebben we gewoon in een klein grafje gezet met urn en al, en de urn van mijn opa is bij het graf van zijn ouders bijgezet, dus dan heb je nog steeds een plek om naar toe te gaan.
Oud 30-08-2009, 22:19
Tink*
Tink* is offline
Citaat:
Ja, drie en alledrie nog thuiswonend enzo... Ze was niet ziek (waarschijnlijk hartinfarct door een klein stolsel), dus ze heeft waarschijnlijk maar heel kort pijn gehad, maar als iemand die nog midden in het leven staat plots verdwijnt is dat wel een enorme schok.
Oh dat is naar idd, zij had twee kinderen die ook allebei nog thuis wonen. Maar hier zag je het dan wel aankomen. Maarja, dat is ook niet beter.Aan de ene kant kan je dan afscheid nemen en bij onverwachte dood niet, maar het is ook hartstikke moeilijk.
Oud 30-08-2009, 22:20
Laisve
Laisve is offline
Citaat:
de dienst kan helemaal losstaan van het feit of je gecremeerd wordt of begraven...
of stonden jullie toen echt om het gat terwijl ze de kist lieten zakken? dat lijkt mij dan weer niets.

ik heb tot nu toe twee keer as uitgestrooid en ik vind het juist wel grappig om dan later het as nog uit je haar/kleren te kloppen. zo wil ik ook gaan. of ze moeten mijn as in een mooi betonblok gieten <3
Wat martino zegt. Bij een crematie wordt de overledene gecremeerd na de dienst terwijl je lekker koek en koffie tot je neemt. Bij een begrafenis komt daarna inderdaad de feitelijke teraardebestelling. Waarbij je rozen of iets anders op het zakkende graf kunt gooien met een hele stoet achter je. Dat was heel mooi vond ik. Bij een crematie heb je dat niet.
Oud 30-08-2009, 22:20
Tink*
Tink* is offline
Citaat:
Hmm, mijn oma is ook gecremeerd en mijn ma + opa hebben laatst -ok, een maand terug- de as uitgestrooid.
Ligt aan je eigen sentiment, ik denk dat zolang je nog iets hebt om naar terug te keren, je het nooit echt achter je kan laten.
Nou ja, ligt er ook aan wie er dood is gegaan, hoe oud en hoe het zit met de nabestaanden. Ik denk als iemand oud is dat je er wel vrede mee kan hebben en dat het wel fijn is om af en toe gewoon naar het graf te kunnen gaan. Sommige mensen hebben daar heel erg steun aan.
Oud 30-08-2009, 22:21
Rationeel
Rationeel is offline
de term grafstemming komt ook niet zomaar ergens vandaan. wat een troosteloze bedoening altijd, zo'n begraafplaats. het grootste deel van de graven wordt totaal niet onderhouden en ligt er verpauperd bij. als het weer niet meezit s het helemaal zo'n.. zo'n... ja kerkhof.

ik hoef echt nooit ergens naar toe te gaan om aan iemand te denken. daarom vind ik cremeren wel geschikt.
Oud 30-08-2009, 22:24
Rationeel
Rationeel is offline
off to bed. trusten.
Oud 30-08-2009, 22:29
Martiño
Martiño is offline
Citaat:
Wat martino zegt. Bij een crematie wordt de overledene gecremeerd na de dienst terwijl je lekker koek en koffie tot je neemt.
Wordt iemand altijd direct gecremeerd? Dat heb ik me altijd afgevraagd... Wat is dan de reden dat je zo lang moet wachten voordat je de urn krijgt?
Citaat:
de term grafstemming komt ook niet zomaar ergens vandaan. wat een troosteloze bedoening altijd, zo'n begraafplaats. het grootste deel van de graven wordt totaal niet onderhouden en ligt er verpauperd bij. als het weer niet meezit s het helemaal zo'n.. zo'n... ja kerkhof.

ik hoef echt nooit ergens naar toe te gaan om aan iemand te denken. daarom vind ik cremeren wel geschikt.
In de buurt van Roermond heb je een mooie natuurbegraafplaats, daar staan geen stenen etc. op het graf, en het ziet er uit als een soort park/bos, heel mooi en helemaal niet troosteloos. Mijn tante is daar ook begraven.
Oud 30-08-2009, 22:30
Verwijderd
Citaat:
Wat martino zegt. Bij een crematie wordt de overledene gecremeerd na de dienst terwijl je lekker koek en koffie tot je neemt. Bij een begrafenis komt daarna inderdaad de feitelijke teraardebestelling. Waarbij je rozen of iets anders op het zakkende graf kunt gooien met een hele stoet achter je. Dat was heel mooi vond ik. Bij een crematie heb je dat niet.
Beetje kort door de bocht.
Oud 30-08-2009, 22:30
Tink*
Tink* is offline
Nou sleeptaim.
Oud 30-08-2009, 22:31
Laisve
Laisve is offline
Citaat:
Beetje kort door de bocht.
Ik wilde er geen roman aan wijden, vandaar. Maar hoe bedoel je?
Oud 30-08-2009, 22:33
Verwijderd
Mijn neef vertelde dat hem 8 euro per week werd aangeboden als hij af en toe een graf aan wou harken.
laik,
Oud 30-08-2009, 22:35
Verwijderd
Citaat:
Ik wilde er geen roman aan wijden, vandaar. Maar hoe bedoel je?
Het hoeft niet per se zo gekoppeld te zijn. Ik heb ook begrafenissen gezien waar het na de dienst gewoon klaar was, of alleen voor de meest dierbare mensen, nog geen 20 ofzo. Of crematies waarbij er ook gewoon naar het kerkhof werd gegaan.

En ik heb zelf een crematie van dichtbij meegemaakt (huhu dichtbij, lekker in het vuur, nee) waarbij de dienst was en blabla afscheid, maar enkele weken later nogmaals, toen de as werd bijgezet. Maar dan veel informeler.
Oud 30-08-2009, 22:39
Verwijderd
Citaat:
Nou ja, ligt er ook aan wie er dood is gegaan, hoe oud en hoe het zit met de nabestaanden. Ik denk als iemand oud is dat je er wel vrede mee kan hebben en dat het wel fijn is om af en toe gewoon naar het graf te kunnen gaan. Sommige mensen hebben daar heel erg steun aan.
Kan ik me voorstellen, ik ben zelf echter geen sentimenteel persoon. Ik herinner mensen me zoals ik ze kende, niet aan de hand van een stuk steen met een naam er op, noch via een potje met as er in. Ik dnek dat het ook een stukje is van hoe je tegen de dood aan kijkt.
Oud 30-08-2009, 22:39
Laisve
Laisve is offline
Citaat:
Het hoeft niet per se zo gekoppeld te zijn. Ik heb ook begrafenissen gezien waar het na de dienst gewoon klaar was, of alleen voor de meest dierbare mensen, nog geen 20 ofzo. Of crematies waarbij er ook gewoon naar het kerkhof werd gegaan.

En ik heb zelf een crematie van dichtbij meegemaakt (huhu dichtbij, lekker in het vuur, nee) waarbij de dienst was en blabla afscheid, maar enkele weken later nogmaals, toen de as werd bijgezet. Maar dan veel informeler.
Nee daar heb je gelijk in, alleen ik had het ook in principe over een mooie begrafenis die ik had meegemaakt en ik daardoor in dubio raakte. Tuurlijk is dat geen vast stramien.

Ja maar die bijzetting is dan heel informeel meestal, tenminste dat was degene waar ik bij was geweest wel. Je hebt gewoon heel veel opties. Ik wil gecremeerd worden omdat ik niet graag 'opgesloten' onder de grond wil liggen.
Oud 30-08-2009, 22:41
flyaway
flyaway is offline
hoihoi
Advertentie
Topic gesloten

Regels voor berichten