Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
![]() |
Citaat:
of stonden jullie toen echt om het gat terwijl ze de kist lieten zakken? dat lijkt mij dan weer niets. ik heb tot nu toe twee keer as uitgestrooid en ik vind het juist wel grappig om dan later het as nog uit je haar/kleren te kloppen. zo wil ik ook gaan. of ze moeten mijn as in een mooi betonblok gieten <3 |
![]() |
|
Als iemand wordt begraven heb je meestal een dienst en de feitelijke begrafenis. Tegenwoordig heb je natuurlijk duizend opties, dus je kunt erbij blijven staan als ze de kist laten zakken, of je gaat alleen naar de kist en hij wordt achteraf in het graf gezakt, of iedereen gooit er een hoopje aarde op, etc. etc.
||
Citaat:
||
Citaat:
||
Citaat:
||
Citaat:
|
![]() |
de term grafstemming komt ook niet zomaar ergens vandaan. wat een troosteloze bedoening altijd, zo'n begraafplaats. het grootste deel van de graven wordt totaal niet onderhouden en ligt er verpauperd bij. als het weer niet meezit s het helemaal zo'n.. zo'n... ja kerkhof.
ik hoef echt nooit ergens naar toe te gaan om aan iemand te denken. daarom vind ik cremeren wel geschikt. |
![]() |
|||
Citaat:
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
En ik heb zelf een crematie van dichtbij meegemaakt (huhu dichtbij, lekker in het vuur, nee) waarbij de dienst was en blabla afscheid, maar enkele weken later nogmaals, toen de as werd bijgezet. Maar dan veel informeler. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Ja maar die bijzetting is dan heel informeel meestal, tenminste dat was degene waar ik bij was geweest wel. Je hebt gewoon heel veel opties. Ik wil gecremeerd worden omdat ik niet graag 'opgesloten' onder de grond wil liggen.
|
|