Advertentie | |
|
![]() |
|
Verwijderd
|
En mensen die liters en liters vocht vasthouden. Ik heb een vrouw gezien die tegen het eind van haar zwangerschap zo veel vocht vasthield dat haar handen zo opgezet werden dat ze haar duim en wijsvinger niet meer bij elkaar kon brengen!
Maar wel cool dat je kindje en je neefje/nichtje dan beste vriendjes kunnen worden ![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
En je hebt ook pijnbestrijding he. Ik lig nu elke maand ook 2 dagen op bed te creperen, dat heb je dan 10 maanden niet, dat is weer een voordeel ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
En pijnbestrijding klinkt leuk, maar het verminderd de pijn alleen wat. ![]() ![]() |
![]() |
|
Doen ze in Nederland eigenlijk ook aan lachgas tijdens de bevalling? Daar ben ik nou al de hele tijd naar op zoek, maar kan het niet echt vinden hoe en wat. Ruggenprik lijkt me dan weer zo ingrijpend..als in dat het langer schijnt te duren enzo. Then again, als je daar echt ligt dood te gaan is de keus snel gemaakt denk ik
![]() ![]()
|
Verwijderd
|
Ruggenprik heeft wat meer risico's voor het kind, de kans op zuurstofgebrek wordt groter, dus dat kun je beter pas doen als je het echt niet uithoudt inderdaad (of als je een keizersnee moet natuurlijk). Een injectie of infuus met pethedine heeft dat effect veel minder, maar neemt de pijn inderdaad niet weg, het dempt de pijn en je wordt er slaperig van waardoor je beter kunt rusten tussen de weeën door en de pijn ook weer beter aankan. Van infusen met remifentanil weer ik niet zo veel.
Maargoed, de meeste Nederlandse vrouwen krijgen geen pijnstilling en hebben toch twéé kinderen, dus kennelijk hebben ze na de eerste besloten dat het kind toch de moeite van de bevalling waard was. |
![]() |
|
Bij mij viel de pijn wel mee. Tsja, meevallen is relatief natuurlijk. Laat ik het zo stellen: het doet echt wel pijn, maar ik vond het niet onhoudbaar (maar ik heb ook een minder heftige bevalling gehad dan Leonoor, inleiden schijnt wel heel hevig te zijn). Bovendien weet je de hele tijd waar de pijn vandaan komt. Dat vond ik echt een pluspunt. Ik kan heel miepig zijn als ik ineens een stekend hoofdpijntje heb, want dat kan wel weet-ik-wat zijn. Hiervan weet je waardoor het komt EN dat het maximaal een dag duurt ofzo.
Nee, ik zou het zo weer doen! ![]()
|
Op mijn werk zijn er twee collega's op zwangerschapsverlof, eentje gaat over een week op zwangerschapsverlof en eentje is net terug van zwangerschapsverlof. Van die laatste twee is de zus vorige week bevallen (twee zussen, dus). Ik ben omringd met zwangerschapsverhalen
![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
|
Verwijderd
|
En dan zijn er nog de horrorverhalen dat je wél een ruggeprik krijgt (meerdere doseringen, verschillende stoffen etc.) en dat je bij wijze van spreke 'verlamd' ben van je tenen tot je middel, behalve op de plek waar je pijn hebt. Dat had mn zus dus. De pijn werd niet minder, ze kon het toen alleen nóg minder goed opvangen omdat de spieren niet meer goed werkten..
Maar dat is een uitzondering en ze snappen ook nog steeds niet hoe dat kan ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
|
Verwijderd
|
Oh dat is ook wel echt een naar verhaal
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
![]() |
[QUOTE=Leonoor;29695035]
@Noelia: Hoe oud ben je dan, als ik vragen mag? En je neemt de eerste weken (minstens tien) na je bevalling toch hopelijk wel vrij? Dan ben je er toch ook 100% voor je kindje? Heel veel vrouwen gaan na die periode weer werken, daarin ben je dus echt niet de enige. ![]() QUOTE] Yep, ik zal 4 maanden zwangerschapsverlof krijgen, en ga pas werken als ik klaar ben met mijn studie in mei 2010. Maar het probleem is die studie dus. Ik heb 3 uur per dag les, opzich geen probleem want mijn vriend zal thuis zijn, maar wel de voeding, want ik wil heel graag borstvoeding geven. Het beste wat ik nu kan doen, is zo veel mogelijk leren op dit moment ( ik voel me erg goed) en gewoon kijken hoe alles loopt. Elke baby is anders. Op de universiteit zijn ze trouwens heel erg positief en ik denk dat ze me zoveel mogelijk zullen helpen. Ik ben trouwens 25. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Gekolfde melk kun je drie dagen in de koelkast bewaren en ingevroren (wel binnen 24 uur doen!) inderdaad zes maanden. @Noelia: Wat is dan het probleem met borstvoeding? Mij lijkt dat je voor en/of na een college wel moet kunnen kolven? En dan in een koeltasje mee naar huis nemen? En je vriend kan dan de gekolfde melk in een flesje geven? Ik zie het probleem niet. ![]() |
![]() |
|
Ik had er al wel op gerekend. Familietrekje. Maar echt leuk is anders, het leek me zó leuk om te vroeg te bevallen dan was iedereen heel erg verbaasd geweest en dat had ik wel leuk gevonden. Maargoed, blijkbaar is de baby nog niet klaar met groeien (mijn arme ribben
![]()
|
Verwijderd
|
Zit je dan nog wel fijn in je vel als je zolang over tijd bent? Ik heb altijd gehoord dat je je dan helemaal niet meer goed voelt. Plus, ik herinner me de afleveringen in Friends, haha, waar Rachel zo loopt te bitchen als haar baby maar niet wil komen.
![]() Ik heb hier natuurlijk geen ervaring mee, dus vandaar. Ben benieuwd hoe dat nu echt zit. |
![]() |
|
Verwijderd
|
Jinthe is bijna twee weken te laat geboren en ik voelde er me niet heel slecht door oid... Natuurlijk zit je te wachten en te wachten, maar dat overleef je ook wel weer. 't is inderdaad vooral je omgeving die lastig is.
![]() @drukknoopje: Sterkte en succes met de laatste loodjes! |
![]() |
|
Bij de controle was wederom alles goed, maar het lijkt er nog niet op dat het de eerste twee dagen gaat gebeuren. Ze gaan een afspraak maken in 't ziekenhuis voor een scan, puur ter controle.
Verder is het inderdaad de omgeving die het je lastig maakt, mensen blijven maar contact zoeken. Is heel lief, maar daardoor wordt je zelf ook ongeduldiger. Het scheelt wel dat ik me prima voel en daardoor nog van alles kan doen.
|
Geen idee, ik denk als het aan hun ligt, tot maandag voordat ze actie gaan ondernemen. Zelf vind ik het wel prima, heb liever dat het natuurlijk begint dan dat geklooi met gel enzo, dat lijkt me echt niks. Ik hoop alleen dat ie toch nog besluit om gauw geboren te worden, want ik wil niet naar het ziekenhuis.
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Liefde & Relatie |
Het grote Zwangerschaps- en Babytopic #16 Verwijderd | 500 | 24-09-2012 19:22 | |
Liefde & Relatie |
Het grote Zwangerschaps- en Babytopic #15 Verwijderd | 500 | 09-03-2012 17:04 | |
Liefde & Relatie |
Het grote Zwangerschaps- en Babytopic #14 Verwijderd | 500 | 02-09-2011 22:08 |