Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
![]() @T_ID: klopt, ik zit in een luxe positie en kan met gemak rond komen. Dus tegen al die arme sloebers zou ik zeggen: kom naar enschede! Kamer voor 150 euro in de maand is goed te doen. ![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
Maar om een hint te geven: als iemand zegt dat technische natuurkunde alleen maar bestaat uit sommetjes maken zoals we allemaal op de middelbare school kregen, dan zit hij er minder ver naast dan jij hier.
||
Verwijderd
|
Citaat:
http://www.minocw.nl/documenten/brie...doc-52898a.pdf (blz. 180) |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
Sommige mensen hebben de 40 uur nodig. Doet er niet toe wat het gemiddelde is of hoe slecht de opleiding zichzelf heeft georganiseerd, in principe horen ze iets aan te bieden waar de "domste student" 40 uur mee bezig is. Dat slimmere studenten eerder klaar zijn en dus wat zouden kunnen bijverdienen maakt dus niet uit. Als je nu gaat stellen dat mensen moeten bijverdienen schalen de opleidingen straks hun aanbod omlaag met het argument "het mag nog maar 30 uur in de week zijn, want studenten moeten 10 uur in de week kunnen bijverdienen".
Bovendien vind ik het onzin om als student baantjes aan te nemen als vakkenvullen en gebouwen schoonmaken. Student assistent kan ik me dan wel weer wat bij voorstellen. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
("de domste student moet het gewoon niet halen" is natuurlijk gekkigheid, dan blijft er geen student over ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Of het heel slecht is om erbij te werken: nee. Beetje zelfstandigheid en zelfredzaamheid kan echt geen kwaad. Of de hele studie afhankelijk moet zijn van een bijbaantje: Absoluut nee. Je hebt nu eenmaal tijd nodig voor je studie. En studievertraging is redelijk duur... Maar goed, deze overheid stapelt opgewekt fout op fout... |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]() Het onderwijs verloedert overigens al jaren over de gehele breedte. VWO-diploma krijg je nu geloof ik gratis bij de aankoop van je boeken. ![]() |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
Verder is het onzin dat mensen met moeilijke studies makkelijker aan het werk komen. Middeleeuws engels lijkt mij knap moeilijk, maar kan me niet voorstellen dat er werk in te vinden is. Civiele techniek is vrij simpel, maar daar zit men om te springen. Om het nog maar niet te hebben over tandheelkunde, geneeskunde en rechten. ![]() Laatst gewijzigd op 16-09-2009 om 21:55. |
![]() |
||
Citaat:
Waarna LL de tegenstelling "moeilijkere studies vs. knutselcursussen" introduceert. Ik stel dat die opmerking slaat als kut op dirk omdat slechte arbiedsperspectieven niet te maken heeft met moeilijke studie, en dat het gebruik van het woord "knutselcursus" erg hooghartig klinkt (mits het niet op de spreker zelf slaat). Uit die twee zaken destilleer ik: "stoere taal" |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Gaan we elkaar de rest van dit topic plagen met retorische vragen? (en je vraag is slecht gesteld want welke opleidingen krijgen van jou de titel "moeilijk", welke "makkelijk", is er een tussengroep "gemiddeld", en binnen welke marge wil je "evenveel" hebben. Ik zeg dus "nee") Laatst gewijzigd op 20-09-2009 om 17:11. |
![]() |
|||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
|||
Citaat:
![]() Citaat:
Moeilijke studies worden volgens mij niet minder gekozen, als die wetmatigheid op zou men dus niet kiezen het maximale uit zichzelf te halen maar de makkelijkste weg, maar waarom dan überhaupt studeren en niet direct de praktische leerweg? Mensen kiezen voor wat ze kunnen, voor sommigen is dat beta, anderen alpha, andere bouwvakker. Naar bepaalde opleidingen is veel vraag, naar andere weinig, de correlatie tussen moeilijk en vraag is niet enorm, causaliteit aantonen wordt nog moeilijker, laat staan dat je kan zeggen dat door betere arbeidsperspectieven er meer voor moeilijke opleidingen gekozen zal worden. (nogmaals: zie kazet die dat al met een kleine case studie heeft laten zien) |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Maar goed, het ging over stufi geloof ik. |
![]() |
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Goed, om deze discussie weer recht te proberen te trekken, wat vind men hiervan (de regels in bold):
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
Maar een klein percentage van de mensen die een theateropleiding doen, wordt uiteindelijk iemand die op artistiek gebied iets noemenswaardigs toevoegt. Het lijkt me zeer wenselijk dat er in dit land veel mensen de kans krijgen om op een kunstopleiding hun creatieve talenten te ontwikkelen, zodat er ook genoeg mensen achter komen dat dat talent niet zoveel voorstelt en gewoon recensies gaan schrijven ofzo, en genoeg mensen erachter komen dat ze iets belangrijks kunnen betekenen voor onze cultuur.
|||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
|
Advertentie |
|
![]() |
|
|