Advertentie | |
|
![]() |
|
Daarom heeft de wetgever hen ook blauwe nummerborden gegeven; dan ziet iedereen al van op afstand dat ze te maken hebben met een andere diersoort, die niet kan autorijden.
|
Tja, wie was de ergste wegpiraat vandaag?
Die auto die zich (al baanverwisselend) in mijn 'remzone' remde? Dat busje wat zich halverwege de witte punt van de uitvoegstrook alsnog in de filerij propte? Die gare astra station voor me (met 4 rokende jongens/mannen erin), die in de file steeds hard optrok en daarna dus nog harder moest remmen; de chauffeur vond het daarnaast leuk om zijn passagiers te shockeren (denk ik tenminste) door af en toe een ruk aan het stuur te geven naar links of naar rechts? Of toch die twee motorrijders die met (naar schatting) 70 km/u tussen de filerijdende rijen auto's reden? Ik had duidelijk op deze einde-van-de-vakantie-van-deze-regio-vrijdagmiddag de andere route van werk naar huis moeten nemen ![]() |
![]() |
||
Citaat:
Ik denk dat ik onoplettendheid van andere mensen, en de daaruit voortvloeiende situaties, het allerirritantst vind.
|
Mensen die niet in kunnen schatten op de snelweg
![]() Ik reed vandaag gewoon 140 en haalde wat auto's in die op enige afstand van auto+aanhanger reden. Ik gaf net wat extra gas zodat ik er voorbij zou zijn voordat ze op de rem zouden moeten voor die auto+aanhanger. Geeft die lul ineens richting aan naar links terwijl ik met m'n inhaalactie bezig ben, waardoor ik als reactie het gas losliet. Hij ging toch maar weer terug naar rechts en moest toen vol in de ankers voor die aanhangercombinatie. Eigen schuld, moet je maar spiegelen ![]()
||
Citaat:
Terugvallen in snelheid vind ik dan duidelijk de verantwoordelijkheid van de hardrijder op de linkerbaan. Ze kunnen niet van het medeverkeer verwachten dat die bij baan veranderen rekening gaan houden met hardrijders. Dan vraag je andere mensen ten slotte om in een ruimte van een paar honderd meter rekening te houden met snelheidsverschillen tot wel 60-70 km/u. Daarvoor is gewoon niet genoeg ruimte op de weg.
|
Ik viel ook terug in snelheid omdat ik schrok van z'n richtingaanwijzer, had hij dat niet gedaan had hij zo achter mij naar links kunnen gaan. Maar nu moest hij dus vol in de rem omdat hij mij waarschijnlijk niet had gezien. Daarbij reed ik maar 145 (op teller), dus daar is goed op te anticiperen. Gewoon slecht gespiegeld van degene die zichzelf dwong op de rem te trappen.
||
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Ook voor jezelf. Maakt de schuldvraag m.i. nogal overbodig. Overigens heb je wel gelijk. Gister was iemand zo leuk om op de invoegstrook naar de A1 af te remmen, want er kwam een vrachtwagen aan. En dat terwijl ik al gas aan het geven was om langs die vrachtwagen te kunnen, gaat dat stomme mens in de ankers omdat ze achter die vrachtwagen de snelweg op wilde. Om ongelukken te vermijden, ben ik toen maar langs haar over de vluchtstrook gedenderd. En met mij het hele rijtje auto's achter me. ![]() |
![]() |
||
Citaat:
Maar ik ben het met MT eens: richting aangeven doe je als er ruimte is, niet om ruimte te maken.
||
Citaat:
En zoals ik al zei is dat wel hardnekkig denken gewoon een teken van niet kunnen autorijden. Dan krijg je situaties dat een ander moet gaan anticiperen op snelheidsverschillen van 60-70 km/u op luttele meters. Da's onrealistisch.
||
Citaat:
![]() Waarom reageer ik hier eigenlijk op, lijkt me een vrij logische reactie? ![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|||||||
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
In ieder geval, voor jou geldt eigenlijk precies hetzelfde als ik hierboven type. De persoon die van baan wisselt, is hoofdverantwoordelijk. Citaat:
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Daarnaast maakt het geen flikker uit wie verantwoordelijk is. Als jij met 140-160-180 aankomt, en iemand keek net even niet goed uit, komt de klap ook voor jou veel harder aan, dan wanneer je je aan de wettelijk toegestane maximum snelheid van 120 houdt. Simpeler is het echt niet. Of moeten mensen soms bij je uitvaart de legendarische woorden uitspreken: "ja het was een fijne verantwoordelijke vent, hij reed zich met 180 te pletter op een auto, die (heel terecht) niet verwachtte dat iemand de max snelheid met zo veel km's zou overtreden..." Jaja, ik weet wel, nu ga je waarschijnlijk weer aankomen met leuke termen als gefrustreerd mannetje enzo, of hilarischer nog: dat ik niet voor mezelf zou kunnen denken. Maar stiekem hoop ik dat je dergelijke dooddoeners eens achterwege kan laten, en gewoon eens kunt nadenken over het feit dat 180 ( als het al kan uberhaupt, totale afrader op de A2 ) misschien wel helemaal niet zo veilig en verantwoord is als jij DENKT... |
![]() |
||
Citaat:
Wat ik zei is: dat de persoon die 180km/h de verantwoordelijkheid heeft dit zo veilig mogelijk te doen. Dat wil dus zeggen dat inhalen met 180km/h dus niet verantwoordelijk is. Niet als de auto mogelijk naar links kan komen, doch begint de verantwoordelijkheid bij de persoon die van baan wisselt. Overigens is 180 vele malen veiliger dan jij denkt (daarom mag je in Duitsland, op eigen risico, zo hard als je wil), maar aangezien jij niets beters gewend bent dan koekblikken die bij 130km/h al uit elkaar valllen, lijkt dat inderdaad onveilig. ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
En voor de rest@ je laatste alinea: sneu manneke |
![]() |
|
Waarom moet jij iemand automatisch degraderen tot 'geïndoctrineerd persoon die niet kan rijden met zijn trage koekblik' zodra die het niet met jouw mening eens is?
![]() Daarbij is 180, in exact dezelfde situatie, altijd minder veilig dan bijv. 120. Denk aan reactietijd, remweg, snelheidsverschil en - als het helemaal misgaat - de hoeveelheid energie (zeker met de massa van een zware, snelle auto) die je dankzij die 60 km extra kwijt moet zien te raken. Dit is geheel objectief: door de snelheid te verhogen in het verkeer verhoog je ook de andere waarden.
Wanted: 30 Chinamen and a zeppelin for elaborate practical joke. Laatst gewijzigd op 02-11-2009 om 23:34. |
![]() |
|
Inderdaad, Dysmorphofobist staat gelijk aan een flamewar zodra iemand zijn opvattingen van wegpiraterij aan de kaak stelt. Dit is niet bepaald de eerste keer. Ik had maar niet gereageerd op zijn vorige reactie op mij omdat het weliswaar volslagen nonsens is, maar ik wist dat hij zou gaan bitchen.
|
Verwijderd
|
Goed, ontopic weer
![]() Wegpiraat van de dag was de jongeman in z'n Corsa die op minder dan 1m van me reed, toen probeerde in te halen (lukte niet want zijn Corsa met 1.0 3pittertje kon natuurlijk niet genoeg snelheid maken op de andere rijstrook) en daarbij en passant een tegenligger dwong om gebruik te maken van de bushalte die er lag. Ik gaf maar even wat gas bij daarna zodat die vent weer veilig achter me kon invoegen (met z'n Corsa dus) want er kwam nog een hele stoet auto's aan en van rij-inzicht had de beste knul totaal geen blijk gegeven. |
![]() |
||
Citaat:
Overigens misvat je schijnbaar mijn opvattingen, want ze zijn verre van wegpiraterij. |
![]() |
|
Kennelijk heb ik vanmiddag naast een wegpiraat gestaan in de file, maar ik heb geen idee wat hij had gedaan... Ik zat een beetje om me heen te kijken in de (lange) rij voor het stoplicht en toen stapte de persoon die naast me op de rechterbaan stond ineens uit. Toen hij naar de onopvallende blauwe Astra(?) voor hem liep, zag ik ineens dat daar bij de achterruit de tekst 'politie volgen' stond. En toen we weer gingen rijden, gingen ze samen bij het stoplicht naar rechts naar het tankstation.
![]() Verder viel het vandaag wel mee, het gebruikelijke filegeneuzel waar mensen constant remmen terwijl gas loslaten 9 van de 10 keer ook volstaat. |
![]() |
|
Een gehaaste BMW-rijder die met hoge snelheid voorbij kwam en andere weggebruikers aan de kant zat te seinen viel wel erg op.
En het viel op dat er toch veel mensen zijn die - soms vrij heldhaftig - hun auto op de linkerbaan weten te drukken zelfs als er totaal geen ruimte is. Maar wat mij het meeste opviel was de grote hoeveelheid slechte verlichting (defecte lampjes). Of nog slimmer, mensen die in de mist helemaal zonder verlichting rijden ![]() Ook interessant was een busje waarvan de remlichten constant bleven branden, zelfs als hij accelereerde. Maar ze zijn allemaal vergeven, want ik heb eventjes achter een Traction Avant mogen rijden ![]()
|
![]() |
Gisteren wel weer een echte wegpirate op m'n pad gehad.
Ik reed gisteravond op een voorrangsweg door het dorp richting huis. Uit 1 van de vele zijstraten waar ik (gelukkig) goed zicht op had kwam een meid met haar Corsa langzaam richting de doorgaande weg gereden. Haar snelheid was zodanig dat het leek alsof ze gewoon ging stoppen. Maar nee hoor die muts reed zonder ook maar überhaupt naar links en rechts te kijken zo de kruising op. Met haar slakkengang, waardoor ze dus ook duidelijk niet snel genoeg was om nog voor mij langs te gaan. Nu staan er bij gebrek aan ABS op mijn auto een paar mooie zwarte strepen op de weg. Ik denk dat het hooguit een metertje scheelde of ik was er op geklapt. EN DAN BEGON DIE STOMME DOOS OOK NOG TE LACHEN. Alsof het leuk is om je auto dwars voor iemand anders te zetten zodat er iemand gezellig bij je bestuurdersportier naar binnen komt rijden ![]() ![]() Ik kan me voorstellen dat je overdag op die weg door geparkeerde auto's en veel busjes/vrachtwagens die staan te laden en lossen soms niet goed kan zien of er ander verkeer aankomt. Maar ik kon die auto nu al zeker 5 seconden zien voordat ie daadwerkelijk de kruising op reed. Omdat er geen ander verkeer reed bleef ik gelukkig vooral op die ene auto letten en in die 5 seconden keek die muts gewoon geen 1 keer mijn kant op... |
![]() |
|
Dat was ik zelf
![]() Ruiten waren vochtig aan de binnenkant, maar had haast. Dus even snel afgeveegd en weggereden. Ik zag geen fuck, met als gevolg dat ik bijna een skater (die op de rijbaan reed zonder licht) schepte ![]() Gelukkig goed afgelopen, schade aan die auto was zonde geweest...
|
![]() |
Vanochtend weer een gevalletje jammer meegemaakt.
Ik stond vooraan bij het verkeerslicht waar er 2 rijstroken rechtdoor gaan en waar na 300 meter ofzo de linker rijstrook moet invoegen. Naast met stopt een Golf V. Licht gaat op groen, ik trek gewoon lekker vlot (maar nog lang niet maximaal) op tot 80 km/u. De hele tijd blijft meneer leaseGolf exact naast me rijden. Ook als hij het einde van zijn rijstrook nadert. Meneer zet wel zijn richtingaanwijzer aan, maar dat zijn rijstrook ophoudt is niet mijn probleem. Daarvoor ga ik niet van snelheid of koers veranderen als er voor en achter mij meer dan voldoende ruimte is om in te voegen. Dat stadium van 'sociaal' weggedrag ben ik al lang voorbij. Moet de invoegende partij eerst maar eens sociaal gedrag gaan vertonen door duidelijk voor of duidelijk achter mij te willen invoegen. A fijn, ik bleef dus gewoon rijden waar ik dat ook had gedaan als meneer daar niet wou blijven. Toen hij iets mijn kant op kwam om me gewoon weg te drukken heb ik maar even met de claxon duidelijk gemaakt dat ik daar niet van gediend ben. Inmiddels reed meneer dus vol over het verdrijvingsvlak en kwamen de tegenliggers hem toch wel erg in de buurt. Toen is ie toch maar eindelijk gaan afremmen om achter mij in te voegen. En het leukste komt nog. 100 meter verder stond een politiewagen in de berm in tegengestelde richting en helaas te druk om te keren. Maar wellicht hebben de agenten alles gezien en krijgt meneer binnenkort fanmail van het CJIB. |
![]() |
||
Citaat:
![]() Een paar weken terug was het daar raak en piste toen bijna in m'n broek van het lachen ![]() Een of andere pipo in z'n zafira ging daar links staan, terwijl er een vrachtwagen rechts stond. De gedachtes leken me op dat moment heel logisch van de zafira pik; vrachtwagen = langzamer, dus daar ga ik voor langs. Maargoed, niet dus ![]() Blijft hij er naast rijden, tot het einde van zijn rijbaan, om vervolgens die vrachtwagen snoeihard te snijden... althans, dat dacht ie. Hij bedacht zich echter en ging snel terug naar z'n eigen baan. Maar toen het mooiste. De vrachtwagenchauffeur (van het bedrijf waar ik toevallig werk ![]() ![]() Enfin... vrachtwagen rijdt na een paar minuten weer verder, probeert meneer de zafira lul hem voor mij te steken, niet dus... Ik bleef gewoon rijden zoals ik reed en hij was te aarzelend om imponerend over te komen, dus ik trok me er niet zoveel van aan. Dat resulteerde in meneer met de zafira op de rijbaan voor tegengesteld verkeer, waardoor hij het presteerde een gruwelijke file te veroorzaken, bravo! ![]()
|
![]() |
dat vind ik nogal ver gaan, tegenliggers min of meer bewust in gevaar brengen doordat je zelf niet even je 'trots' opzij zet en je gas even los laat zodat die auto kan invoegen. het kan dan de asociale fout van die zafira zijn, da's geen reden om dan zelf ook maar asociaal andere weggebruikers in gevaar te brengen.
|
Advertentie |
|
![]() |
|
|