Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Verkeer & Vervoer
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 22-09-2009, 12:02
KIET
KIET is offline
Citaat:
De topictitel lijkt me duidelijk

Post hier over de meest gevaarlijke bestuurder die je vandaag hebt gezien.
De stomste actie (o.i.d.) mag ook, als het niet perse gevaarlijk was, maar wel erg dom of lomp.
Deel I

Omdat ik de vorige vol had gemaakt met een tv-gids
Oud 22-09-2009, 12:29
Verwijderd
Goed bezig met die laatste post
Oud 22-09-2009, 16:37
MTpower
MTpower is offline
Citaat:
Deel I

Omdat ik de vorige vol had gemaakt met een tv-gids
Ik kan je car channel aanraden (zit bij mij standaard in digitaal pakket). ALLEEN maar autoprogramma's, 24/7
Ok, zit veel dommigheid tussen wat totaal niet boeiend is, maar ook wel wat leuke programma's
Oud 23-09-2009, 14:04
T_ID
T_ID is offline
Vandaag een of ander figuur op de Uithof. Komt met zijn auto zo pardoes het fietspad oprijden, een knoeperd van een bord 'fietspad, auto te gast' voorbij, en gaat daarna kwaad zitten gebaren dat ik moet doorrijden en hem erdoor laten, en ontploft zowat als een tegenligger hem tot stilstand brengt.

Serieus, wat zou zo iemand wel kunnen bevatten?
Oud 23-09-2009, 15:40
Hawahaai
Hawahaai is offline
Vandaag voor én achter mij twee auto's die bijna een botsing kregen als ze beiden van baan wisselen (de ene van links naar midden, de ander van rechts naar midden). En dat in een amper stapvoets rijdende file, waarbij de linkerbaan moest ritsen (standaard) en de rechterbaan moest ritsen (i.v.m. een ongeval verderop).
Oud 24-09-2009, 09:33
Verwijderd
Was gister in Amstelveen een moeder met een kind aan het fietsen. En zij liet dat kind ( blijkbaar fietste dat wicht nog niet zo heel lang zonder zijwieltjes, zo erg zwabberde dat ) aan de buitenkant fietsen... Ik snap dat soort onverantwoordelijkheid niet zo. Dat kind kan zomaar wegschieten of schrikken en voor een auto belanden.

En op de A10 een man of een vrouw die het zeer intelligent vond staan om zonder verlichting de snelweg op te schieten, zonder te knipperen of uberhaupt maar rekening te houden met het feit dat het zelfs 'snachts niet helemaal stil is op de ring...
Oud 24-09-2009, 10:52
Verwijderd
Citaat:
Vandaag een of ander figuur op de Uithof. Komt met zijn auto zo pardoes het fietspad oprijden, een knoeperd van een bord 'fietspad, auto te gast' voorbij, en gaat daarna kwaad zitten gebaren dat ik moet doorrijden en hem erdoor laten, en ontploft zowat als een tegenligger hem tot stilstand brengt.

Serieus, wat zou zo iemand wel kunnen bevatten?
Gisteravond nog zo'n figuur, bij het Langeveld. Hij snapte niet dat je niet rechtsaf kunt met een Slopel Zafira wanneer daar 4 fietsers rijden (keurig 2x2 trouwens).
Oud 24-09-2009, 11:29
Nona
Nona is offline
Echt bij het Langeveld, of waar je de Cambridgelaan opsteekt? Want het valt me wel vaak op dat fietsers daar gewoon doorrijden als er een auto komt, ook al staan er van die vrolijke driehoekjes op het fietspad. Ik houd daar rekening mee, maar ik kan me voorstellen dat niet iedereen van het fietsgedrag van Utrechtse studenten op de hoogte is.
Oud 24-09-2009, 11:43
Verwijderd
Citaat:
Echt bij het Langeveld, of waar je de Cambridgelaan opsteekt? Want het valt me wel vaak op dat fietsers daar gewoon doorrijden als er een auto komt, ook al staan er van die vrolijke driehoekjes op het fietspad. Ik houd daar rekening mee, maar ik kan me voorstellen dat niet iedereen van het fietsgedrag van Utrechtse studenten op de hoogte is.
Voor bij het Langeveld. Maar het gaat hier om auto's die tegenwoordig over de fietspaden mogen rijden omdat mensen niet snappen dat ze niet over busbanen mogen rijden... Het gaat dus niet om oversteken ofzo, maar gewoon om vrolijk fietsen op het fietspad, met een auto die het fietspad gebruikt als ware het een autoweg.
Oud 24-09-2009, 12:07
Nona
Nona is offline
Oh ja, dat is dan wel weer zonde.
Oud 24-09-2009, 17:45
Verwijderd
Vandaag was dat een duitser die zich, zonder zich te bekommeren om de gevolgen , zonder te kijken voor mij smeet. Wat is dat toch met die Duitsers. Alleen Duitsers proppen hem er zomaar tussen, op een manier waar ik zelfs de meest asociale Nederlandse automobilist nog niet op heb kunnen betrappen...

Gelukkig heb ik goeie remmen, een goed werkende claxon.
Oud 24-09-2009, 17:53
MTpower
MTpower is offline
Moeten ze bij mij niet doen, ik heb niet zulke goede remmen
Oud 24-09-2009, 18:19
Verwijderd
Citaat:
Moeten ze bij mij niet doen, ik heb niet zulke goede remmen
Dan hoop ik voor je dat je geen Duitser tegenkomt, want die houden daar dus overduidelijk geen rekening mee. Zou toch zonde zijn van de tijd, en je auto....
Oud 24-09-2009, 18:22
MTpower
MTpower is offline
En z'n hoofd
Ik heb nogal last van roadrage
Oud 24-09-2009, 18:35
MTpower
MTpower is offline
En over roadrage gesproken...
Van de week kwam ik een prachtige situatie tegen!
Een of andere grote/dikke/kale gast in een veel te kleine auto (citroen ax) was echt vermakelijk dom bezig. Hij stond totaal verkeerd voorgesorteerd, vervolgens snijd hij iemand af met het wisselen van baan en ramde bijna iemand bij de volgende baan. Die reed hij vervolgens klem, stapte uit en begon nogal dreigend moeilijk te doen bij de auto die hij bijna ramde. Ik stond er 3 auto's achter en zag het allemaal gebeuren, prachtig
Oud 24-09-2009, 18:56
Verwijderd
Een auto die veel te dicht achter een vrachtauto zat op een gewone weg en even wilde kijken of hij kon inhalen, en daarbij half op de linkerbaan kwam. Ik geloof dat we elkaar op misschien een halve meter gemist hebben, anders hadden we een frontale botsing met 80 km/u.
Oud 24-09-2009, 18:58
Verwijderd
Citaat:
Een auto die veel te dicht achter een vrachtauto zat op een gewone weg en even wilde kijken of hij kon inhalen, en daarbij half op de linkerbaan kwam. Ik geloof dat we elkaar op misschien een halve meter gemist hebben, anders hadden we een frontale botsing met 80 km/u.
Door zo'n idioot ben ik eens van de weg afgeraakt. Als ik niet van de weg af was gereden, hadden we een ongeluk gehad. En die pik reed dus wel door...
Oud 25-09-2009, 09:32
Balance
Balance is offline
Het grappige is ook dat die mensen altijd zo dicht mogelijk op de vrachtwagen gaan rijden, omdat ze het te graag vinden gaan.
Maar daardoor zorgen ze er tegelijkertijd voor dat ze echt nul zicht hebben.

Ik vond iemand die 40 reed op een weg waar je 80 mag bijzonder storend. En aangezien ik tegenliggers had kon ik er ook niet langs. En ik had juist zo'n haast.
Oud 25-09-2009, 18:01
Verwijderd
Vandaag tot mijn verbazing geen echte wegpiraten tegen gekomen. Hoewel de zon het soms wel erg moeilijk maakte, zelfs met zonnebril en zonneklep omlaag, was het vanaaf een paar keer tricky om goed in te schatten waar we tot stilstand moesten komen...
Oud 28-09-2009, 11:30
drukknoopje
drukknoopje is offline
Citaat:
Het grappige is ook dat die mensen altijd zo dicht mogelijk op de vrachtwagen gaan rijden, omdat ze het te graag vinden gaan.
Maar daardoor zorgen ze er tegelijkertijd voor dat ze echt nul zicht hebben.
Dat probeer ik mijn man ook steeds uit te leggen, maar hij snapt het niet op de één of andere manier. Wat meer afstand is veel fijner.

OT: Jemig wat een hoop zondagsrijders gisteren! Echt ellende, rijden op zondag.
Oud 28-09-2009, 11:40
MTpower
MTpower is offline
Citaat:
Had gisteren ook last van zondagsrijders, wat een hel is dat soms. Ik had haast en wilde op de snelweg een rij auto's in gaan halen met 130, gooit een of andere lul hem er voor waardoor ik flink moest remmen. Blijft hij vervolgens ook doodleuk naast degene rijden die hij in wilde halen met een gangetje van 105/110
Toen moest ik aan een post van Dysmorphofobist denken, dus ik even seinen met m'n groot licht... Trapt 'ie op z'n rem
Wat was ik over de zeik zeg
Oud 28-09-2009, 12:07
Verwijderd
Citaat:
Dat probeer ik mijn man ook steeds uit te leggen, maar hij snapt het niet op de één of andere manier. Wat meer afstand is veel fijner.

Iets vaker Blik op de Weg kijken zou ik zeggen. Daar wordt bijv. ook uitgelegd hoe je wél moet inhalen (want 99% van de Nederlanders haalt in op de verkeerde, levensgevaarlijke manier). Leerzaam en vermakelijk

OT:
Vandaag moet het denk ik wel de vrouw in d'r Ka zijn geweest die keihard de verkeerde afslag op het kruispunt nam en vol de busbaan op reed. De aanwezigheid van een tweetal Lijn 11-bussen was blijkbaar geen duidelijk genoege hint.
Oud 28-09-2009, 12:12
MTpower
MTpower is offline
Grappig, ik had vandaag een bumperklevende vrouw in d'r Ka achter me
Oud 29-09-2009, 10:03
drukknoopje
drukknoopje is offline
Citaat:
Iets vaker Blik op de Weg kijken zou ik zeggen. Daar wordt bijv. ook uitgelegd hoe je wél moet inhalen (want 99% van de Nederlanders haalt in op de verkeerde, levensgevaarlijke manier). Leerzaam en vermakelijk
Dat vind ie een stom programma en wil ie niet kijken.

OT: Ik denk de buurvrouw die ik tegenkwam in de supermarkt, die had een leenauto en die was groter dan ze gewend is. Daarom had ze in haar eentje gewoon drie parkeerplaatsen in beslag genomen (tja hoe krijg je 't voor elkaar, 't is dan wel een station, maar het blijft een golf).
Oud 29-09-2009, 11:00
Verwijderd
Omg, dat is ook wel erg. Zo groot is een Golf Variant nou ook weer niet :')
Advertentie
Oud 29-09-2009, 13:55
MTpower
MTpower is offline
Ik heb zo'n figuur eens klemgeparkeerd omdat hij het nodig vond 2 plaatsen te pakken op een ramvolle parkeerplaats. Werd 'ie nog kwaad ook, klootzak
Toen had ik nog een hyundai excel en heb hem dan ook lekker laten staan, daar heb ik graag een parkeerdeukje voor over...
Oud 29-09-2009, 16:54
Hawahaai
Hawahaai is offline
Vandaag alleen iemand met een behoorlijk nieuwe Toyota Avensis die zijn rem moest testen ofzo? Hij stond echt 30 keer per minuut op de rem. Met wat afstand heb ik in de 10 minuten dat ik achter hem reed slechts 1 keer mijn rem aan hoeven raken.
Oh, en van die mensen die dan bij het invoegen op de snelweg bij mijn werkplaats hun auto er links tussen gooien en nergens meer te zien zijn, en in mijn woonplaats (half uur later) sta ik dan bij het laatste stoplicht gewoon weer achter hen... Heeft lekker nut dus.
Oud 02-10-2009, 13:35
Daboman
Daboman is offline
In Den haag willen nog wel eens mensen uit hun auto springen of als voetganger oversteken zonder uit te kijken of dat wel kan. Heel irritant.

Ik ben laatst ook een keertje op vrij gevaarlijke wijze afgesneden. Ik wil een geparkeerde auto inhalen terwijl iemand linksachter me ook besluit om me in te halen. Het was wel een weg met 2 rechterbanen, but still Ik reed al 10 km/u harder dan toegestaan om zodoende veilig te kunnen inhalen en dan gaat een auto linksachter ineens besluiten om mij ook nog eens in te halen

Tsja, of met 60 km/u op een geparkeerde auto knallen, of m'n auto er toch voor gooien in de hoop dat de bestuurder van de auto niet helemaal slaapt. Leuk dilemma.
Oud 04-10-2009, 13:47
KIET
KIET is offline
http://www.webregio.nl/groot-leiden/...jding-a44.aspx
Treurig
Oud 04-10-2009, 21:13
PV
PV is offline
"De politie gaat ervan uit dat de twee overleden personen in de laadruimte van de stationwagen zaten."

Tja... had het zelf misschien ook wel gedaan in hun plaats. Als er maar eentje is met een rijbewijs en je wilt met z'n zevenen weg
Oud 05-10-2009, 17:20
Dysmorphofobist
Dysmorphofobist is offline
Citaat:
"De politie gaat ervan uit dat de twee overleden personen in de laadruimte van de stationwagen zaten."

Tja... had het zelf misschien ook wel gedaan in hun plaats. Als er maar eentje is met een rijbewijs en je wilt met z'n zevenen weg
Maar toch niet bij zo'n onervaren bestuurder...
Oud 05-10-2009, 20:14
Verwijderd
vandaag een fietser die op de dijk reed in plaats van het fietspad ernaast. Donker, en voor het gemak ook maar zonder verlichting. Ik kwam dus net de bocht om, en zag hem op het allerlaatste moment pas...

Ik heb hem maar even klem gereden, en hem het fietspad opgestuurd. Stomme idioot...
Oud 06-10-2009, 09:36
PV
PV is offline
Citaat:
Maar toch niet bij zo'n onervaren bestuurder...
Alsof je nooit bij een 18/19-jarige in de auto zou mogen stappen omdat ie niet veel ervaring heeft?
Oud 06-10-2009, 11:14
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Alsof je nooit bij een 18/19-jarige in de auto zou mogen stappen omdat ie niet veel ervaring heeft?
Niet nooit, het hangt af van de persoon. Ik zou never nooit instappen bij iemand van 18-21 jaar met een extra grote uitlaat, spoiler e.d. De combinatie kleine penis, veel hormonen en rijbewijs gaat te vaak fout.

Ik stap trouwens ook bij voorkeur niet in bij ervaren bestuurders die denken dat ze het allemaal wel kunnen. Van die figuren die roepen dat als het iets rustiger is dat je makkelijk 200 km/u kunt rijden. Die zijn minstens even gevaarlijk.
Oud 06-10-2009, 17:29
Verwijderd
Och, de auto in het artikel was een Volvo V70, zonder enige vorm van optische tuning, dus alleen de auto zelf zegt niet zoveel
Oud 07-10-2009, 00:57
KIET
KIET is offline
Hij bleek aan het dollen te zijn door wat te slingeren en zo de mensen in de laadbak wat te plagen, hierbij heeft hij de macht over het stuur verloren met dit ongeval tot gevolg. Of er wel of niet drank in het spel was is vooralsnog wat onduidelijk, de bestuurder had circa een maand zijn rijbewijs.

Na lang nadenken kan ik er geen duidelijk oordeel over vellen. Die jongeman is tot in een bepaalde mate zeker schuldig. Alleen... hij is bij lange na niet de enige die zoiets doet; hij had alleen de pech dat het bij hem mis ging. Wil dat zeggen dat het goed weggedrag is? Nee, dollen is zeker geen goed weggedrag, maar aan de andere kant is het wel te begrijpen.

Wat mij betreft is het gewoon een tragisch ongeval.
Oud 07-10-2009, 14:10
Verwijderd
Als je niet weet dat je in het verkeer niet moet dollen, zou je eigenlijk niet achter het stuur moeten zitten. Een auto is een gevaarlijk ding om mee te dollen...
Oud 07-10-2009, 22:37
J-Stylez
J-Stylez is offline
Ik reed op de stadsautobaan ( 2 baans ),
ik reed links ik reed al aardig hard zeker kilometertje of 130,
komt er iemand links langs me vliegen een duitser met zeker 200 tussen de vangrail en mijn auto in.
het paste precies, het is dat ik naar me werk moest anders had ik hem uit ze auto getrokken.
Oud 09-10-2009, 15:09
Hawahaai
Hawahaai is offline
Het (Belgische) busje-met-aanhanger op de linkerbaan, waar ik niet op inliep terwijl ik ruim 120 reed. En datzelfde busje hing even later met 90 achter een vrachtwagen en gooide 'm toen voor een auto die gewoon 120 reed (die met zijn reactie daarop eigenlijk ook wel een wegpiraat was, wat was die opgefokt zeg). En dat busje reed even later bij de trajectcontrole vrolijk hard door. Ik hoop dat-ie een bon krijgt.
Oud 09-10-2009, 23:09
Verwijderd
Dat mensen van hun Citroen AX af willen kan ik me meer dan goed voorstellen, maar waarom doen ze dat dan op de snelweg, door hem voor mij te smijten?

Schade: bumper naar de klote, rechterkoplamp naar de klote. (Goddank geen airbag, dus mijn stuur is nog in originele staat )Van de AX was niet bijzonder veel meer over.

De ezel had nog gedronken ook Gaf dat volmondig toe)

En ondertussen zit ik ermee. Want de kans dat ik nu nog een nette inruilprijs krijg is nihil. Godverdomme wat baal ik hiervan zeg. Stomme zatte hufter. Kon hem ook echt niet ontwijken. Reed nog niet eens de max snelheid, toen hij die slinger maakte. Had hij nog geluk dat ik hem niet harder raakte, want dan had hij het niet kunnen navertellen
Het is dat de politie praktisch naast ons reed, dus echt getuigen had ik niet nodig, en het verhinderde ook dat ik al te woeste acties naar die zatlap ondernam. Wat was en ben ik boos. Nog een understatement.

Naja. Nu maar ff slapen of zo...
Oud 09-10-2009, 23:36
PV
PV is offline
Dat klinkt behoorlijk kut Louis maar jij hebt zelf lichamelijk nergens last van? Die auto is natuurlijk jammer, maar t had voor jouzelf ook slechter af kunnen lopen denk ik zo...
Oud 10-10-2009, 09:31
Verwijderd
Nou, spierpijn had ik al, vanwege de sporttest. Voor de rest mankeer ik niks, behalve een abrupt overschot aan adrenaline.

Het had minder goed af kunnen lopen, als ik ook maar een fractie minder had gereageerd, en niet naar links had gestuurd ( daarmee de politieauto naast me een hartverzakking bezorgend ), denk ik dat ik de voorruit van heel dichtbij had mogen bewonderen.
Oud 10-10-2009, 12:32
MTpower
MTpower is offline
Citaat:
Dat mensen van hun Citroen AX af willen kan ik me meer dan goed voorstellen, maar waarom doen ze dat dan op de snelweg, door hem voor mij te smijten?

Schade: bumper naar de klote, rechterkoplamp naar de klote. (Goddank geen airbag, dus mijn stuur is nog in originele staat )Van de AX was niet bijzonder veel meer over.

De ezel had nog gedronken ook Gaf dat volmondig toe)

En ondertussen zit ik ermee. Want de kans dat ik nu nog een nette inruilprijs krijg is nihil. Godverdomme wat baal ik hiervan zeg. Stomme zatte hufter. Kon hem ook echt niet ontwijken. Reed nog niet eens de max snelheid, toen hij die slinger maakte. Had hij nog geluk dat ik hem niet harder raakte, want dan had hij het niet kunnen navertellen
Het is dat de politie praktisch naast ons reed, dus echt getuigen had ik niet nodig, en het verhinderde ook dat ik al te woeste acties naar die zatlap ondernam. Wat was en ben ik boos. Nog een understatement.

Naja. Nu maar ff slapen of zo...
Wat een klootzak
Fininacieel is zoiets altijd klote, succes ermee
Oud 11-10-2009, 20:44
PV
PV is offline
ik blijf me groen en geel ergeren aan mensen die op een 100km weg zonder inhaalmogelijkheden 80~90 rijden. over het algemeen zijn dit Belgen (of andere buitenlanders, vandaag was 't een Engelsman), vrouwen, of oude mannen. weg ermee

zaterdag had ik nog een grapjas achter me aan op de linkerbaan, ik reed 125~130 en hij maar kleven, kleven, kijken of ie me rechts in kon halen (maar dat kon niet want ik was bezig iemand in te halen, anders zou ik immers niet links rijden!), was ik iemand voorbij, hij weer terug naar rechts, kijken of ie me rechts in kon halen, maar dat kon weer niet want er reed nog iemand dus nou toen ik die had ingehaald ging ik naar rechts. hij er snel langs, om vervolgens een paar honderd meter verder de afrit te nemen, met zo'n snelheid dat ie dáár iemand via de vluchtstrook in moest halen omdat ie er anders bovenop zou knallen. stomme mongool als je de eerstvolgende afslag moet hebben ga je toch niet zo dwaas iemand anders proberen in te halen en dan reed ie nog in een of andere renault ook.
Oud 12-10-2009, 10:15
Nona
Nona is offline
Citaat:
en dan reed ie nog in een of andere renault ook.
Oud 12-10-2009, 15:46
Verwijderd
Ik was het niet PV!

En LA, al bekend hoe 't nu verder gaat met schadevergoeding e.d.?
Oud 12-10-2009, 17:01
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
[...]Naja. Nu maar ff slapen of zo...
Da's flink fucked up.

Als het het midden van het land was staat hij over een paar weken bij mij voor de balie... Net alsof een paar bijeenkomsten tussen mede-klapmongolen zitten luisteren naar een therapeut zo iemand van zijn drankprobleem af zou helpen.
Oud 13-10-2009, 08:04
Verwijderd
Tja, de schade die mijn auto heeft is blijkbaar nogal aanzienlijk.
De bumper wordt in zijn geheel vervangen, er moet een nieuwe koplampunit in. En er komt nog wat spuitwerk bij kijken. Ik heb juridische bijstand gekregen vanuit de verzekering. Dus die zorgen wel dat het op orde komt.
Ik denk maar dat ik accoord ga ook met het spuitwerk. Alles wat ze eraan kunnen fixen zal de dagwaarde van de auto geen kwaad doen. Hoewel ik vrees dat ik bij inruil toch ga verliezen. Ik mag blij zijn als ik er nu nog 500 euro voor terug krijg. Terwijl dat eerst 1500 was. Dus vandaag heb ik een gesprek met die jurist, en ik wil toch kijken of ik dat als extra schade kan claimen.
Oud 13-10-2009, 18:23
Balance
Balance is offline
Ik vond de grootste idioot toch wel degene in een bestelbusje die vervolgens een fietser ging inhalen in een onoverzichtelijke bocht. Ik was zelf tegenligger van hem en moest als een gek op de rem. Hij reageerde ook nogal lomp, van hij gooide zijn busje terug richting de fietser. Ik denk dat hij (en de fietser) blij mag zijn dat de fietser zo alert reageerde en niet onder het busje terecht kwam.
Dit is al de zoveelste keer bij die bocht, waarom snappen zoveel mensen nou niet dat je ook 5 seconden langer achter een fietser mag rijden om vervolgens pas in te halen als je weet dat het kan
Oud 13-10-2009, 18:36
MTpower
MTpower is offline
Dat snap ik ook nooit, ik blijf altijd even achter zo'n fietser hangen, meestal komt het toch voor in 30km zones... Maar je hebt dan altijd wel van die figuren achter je die gaan zitten pushen dat je moet gaan inhalen .

Regels voor berichten