Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
![]() @ Rationeel: Milner is inderdaad een beetje vreemd. Maaslander is dan wel weer erg lekker, als je het mij vraagt. Ik koop wel vaak de goedkopere merken als er meerdere merken verkrijgbaar zijn in de supermarkt. Tenzij ik weet dat het goedkope niet te vreten is, dan zoek ik gewoon uit wat ik lekker vind. Als ik thuis ben doe ik trouwens vrij standaard boodschappen bij de Dirk, die zit naast de deur. Als ik dan in de weekenden boodschappen doe bij mijn vriend merk ik wel dat de Super de Boer en C1000 duurder zijn. Niet dat ik prijzen uit mijn hoofd ken, maar het totaalbedrag voor dezelfde boodschappen is altijd hoger. Als het om kleding gaat koop ik wat ik leuk vind of lekker vind zitten. Ik zoek niet naar de allergoedkoopste dingen, zeker als het gaat om broeken, omdat mijn ervaring is dat dat vaak snel krimpt in de was, stuk gaat of slijt. Echt dure dingen laat ik daarnaast ook liggen, ik koop bijvoorbeeld nooit schoenen van meer dan 70 euro (en zelfs dat is een uitzondering, meestal kom ik niet boven de 40 uit).
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
Verwijderd
|
Fair Trade is geen oplossing. Het verwijderen van handelsbarrières door rijke landen en politieke hervormingen in arme landen wel. Dus veel meer dan D66 stemmen kun je ook niet doen als consument. Als je geen Fair Trade koopt, en het uitgespaarde geld aan NGO's geeft die zich inzetten voor mensenrechten en eerlijke handel ben je waarschijnlijk ook nog constructiever bezig.
|
![]() |
||
Citaat:
Goed, dat is misschien wat overtrokken. Maar ik vind dat Rationeel wel een punt heeft, dit is niet het probleem van de gemiddelde huisvrouw die met drie kinderen aan haar arm moet proberen de toutjes aan elkaar te knopen.
||
Citaat:
||
Citaat:
Ben ik even blij dat ik de verantwoordelijkheid van stemrecht nog niet heb ![]() |
![]() |
||
Citaat:
Wat eventueel dan wel weer een aardig alternatief is (maar niet helemaal hetzelfde natuurlijk) is AH excellent ijs. Cookie caramel is bijvoorbeeld erg goed te eten daarvan, en het scheelt toch weer een euro met B&J ijs normaal gesproken.
|
Versproducten zoals vlees, groenten en fruit kopen we meestal in de supermarkt, omdat het makkelijk is het daar te kopen, maar ik moet zeggen dat ik de kwaliteit veel minder vind dan bijvoorbeeld op de markt of bij de slager of de groenteboer. Als ik echt uitgebreid kook, dan haal ik het liefst ook daar mijn ingrediënten. Ik ben tegen voorgesneden etenswaren en doe het liefst zoveel mogelijk zelf in de keuken (kan helaas niet altijd), en koop ook liever seizoensproducten. Wat dat betreft zou ik het liefst naar een kleine buurtsupermarkt gaan, ware het niet dat die vaak duur zijn en een te klein assortiment hebben.
We kopen natuurlijk ook wel merken, maar dan moet het van een goede kwaliteit zijn, en er geen goedkoper alternatief voorhanden zijn. Een merk is voor mij geen vereiste, het gaat me echt om het product. Ik vind het vervelend om naar de Aldi of Lidl te gaan, ik vind het echt pauperwinkels. Ik merk bij sommige producten kwaliteitsverschil (maargoed, daar betaal je dan ook minder voor). Soms kopen we wel eens een doosje wijn, frisdrank of een tray sap, maar daar houdt het dan eigenlijk ook bij op. Ik heb overigens ook een hekel aan de Albert Heijn, zeker die XL, maar ook als bedrijf, in mijn ogen representeren ze de slechte kanten van de consumptiemaatschappij. Daarnaast staan vooral Aldi en AH bekend om de slechte manier hoe ze hun personeel behandelen.
|||
Citaat:
![]() Citaat:
||
Citaat:
[/ervaring]
||
Citaat:
Tenzij je een goede bakker hebt die het zelf bakt, natuurlijk, maar meestal rijdt de broodvrachtwagen gewoon van de Heyn naar de bakker om daar hetzelfde af te leveren.
|
Verwijderd
|
Nu heb ik hetzelfde probleem weer bij het uitkiezen van een tondeuse. Keuze tussen tondeuses van 9,95, 24,95 en 49,95 euro. De middelste dan maar weer. Het irritante is dat ik dus niet weet welke goed of slecht is. Die van 9,95 kan tien keer beter zijn dan die van 49,95. Dus ga ik maar af op specificaties en lijkt de 24,95 de beste afweging tussen prijs en kwaliteit.
|
![]() |
|
Verwijderd
|
Ik heb altijd kip gehaald bij de Aldi of Lidl, uit de diepvries. Erg goedkoop en zelfde smaak als verse kip. Verder doe ik meestal eerst boodschappen bij Lidl, qua groente zijn die erg goed en niet duur. Verder dingen die ik nodig heb, hebben ze vaak niet bij Lidl, dus die haal ik dan weer bij Deen of bij Deka. Die winkels zijn ook niet echt duur, maar ik vind hun groente vaak slecht. Onze Lidl is wel een aardige winkel, in tegenstelling tot de Aldi, dus daar kom ik nooit meer. Alleen heb ik nog nooit een lekkere wijn gevonden bij de Aldi of Lidl, dus die haal ik ook altijd bij Deen of AH. Schoonmaakmiddelen en afwasmiddel enzo haal ik ook altijd bij Lidl.
Qua verzoringsproducten, meestal haal ik shampoo van Palmolive. Die is lekker en goedkoop en normaal. Creme, deo en dergelijke koop ik van dat wat in de aanbieding is. En gezichtschoonmaakspul bij De Tuinen. Schoenen koop ik liever van een merk, omdat ik er graag lang mee wil doen. Maar als ik iets voor een paar dagen zoek, of bij een jurk voor een feestje ga ik net zo lief naar Scapino ofzo. Kleren heb ik wisselend van merken, maar basic t-shirts haal ik vaak bij de hema, want die zijn niet duur, in verschillende kleuren en lekker lang. Verder soms bij Esprit, soms bij H&M, soms bij WE. Hangt ervan af waar ik in de buurt ben en waar de kleren het leukst zijn. |
![]() |
|
Ik koop regelmatig goedkope schoenen om een keertje bij iets aan te doen bij de schoenenreus. Ze zijn niet alijd echt heel mooi maar dan past de kleur wel bij iets anders ofzoiets. Ik koop wel duurdere schoenen voor in de winter of voor ver lopen enzo.
Sokken en onderbroeken enzo van de zeeman zijn geweldig want goedkoop en niet slecht. ![]() Boodschappen en alles maak ik me niet zo druk over want die doen mijn ouders. Ik vind huismerkmuesli wel lekkerder dan die van Quaker/
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
dat is helemaal zo vaag als de pest. hoe kun je nou weten of het echt iets uitmaakt of je die fair trade chocola of de gewone neemt. is douwe egberts nu wel fair trade of niet. Hoe fair is fair trade en hoe unfair is unfair trade. zijn er fair trade merken die minder fair zijn dan niet fair trade merken. Hoe de hek kun je dat nu ooit weten? Er staat gewoon op, fair, niet hóe fair. Op elk product staat ook dat het gezond, goed en lekker is. dat betekent ook niet dat dat zo is. dat biologische boeit me namelijk weinig, maar het fair trade wel. Ik koop dat alleen ook bijna nooit meer omdat ik denk, nja, maakt het eigk wel uit?
||
Citaat:
||
Citaat:
|
nou ik hoor net over Ben en Jerry's die dat dus niet doen en zag eerder een documentaire over specialiteits koffie die dat ook niet deden omdat ze de aandacht wilden schenken aan het feit dat het hele goede koffie was ipv hele eerlijke, en ik kan me dus best voorstellen dat douwe egberts dat ook niet doet. ik kan me vaag herinneren dat ze wel eens zeggen dat ze fair trade zijn, maar er staat volgens mij geen keurmerk ofzoiets op.
vaak is het ook zo dat die fabrieken bijvoorbeeld chocola leveren voor vijf supermarkten, maar dan voor elke supermarkt met een andere verpakking (bv C1000, Perfekt, Super de Boer). Ze leveren dus superveel chocola, maar hoeven niet hun best te doen om een goede reputatie voor hun chocola op te bouwen, want het is toch elke keer een ander merk, en vaak moet het er juist goedkoop uitzien. Dat betekent niet per se dat die fabriekseigenaar immoreel is en geen eerlijke deals sluit. Eh wat ik dus wilde zeggen is dat het enige argument wat je eigenlijk gebruikt: "als een merk aan fair trade voorwaarden voldoet zal het daar gebruik van maken in promotie" misschien niet helemaal klopt, en of je dan misschien nog een ander argument hebt want ik wil best graag overtuigd worden.
||||||
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Lichaam & Gezondheid |
beste mascara qua prijs/kwaliteit verhouding? kaatje27 | 25 | 17-10-2005 17:57 | |
Software & Hardware |
[laptop] Beste prijs/kwaliteit Black Knight | 65 | 15-10-2005 18:28 | |
Games |
prijs/kwaliteit van games Fietspomp_bv | 8 | 29-02-2004 20:04 | |
Lifestyle |
Prijs/Kwaliteit Pan Am | 45 | 14-11-2002 15:15 | |
Software & Hardware |
[systeem]is deze prijs goed of niet? Methuselah | 28 | 06-10-2002 01:53 |