Advertentie | |
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Maar goed, om dat te beseffen moet je denk ik in dat werkveld staan. ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
Wordt het plezier in een studie puur bepaald door de manier waarop je studie gefinancieert moet worden? Of dat is door een basisbeurs met ouderlijk geld, of door een lening? Het is namelijk nog wel steeds zo dat als je geen baan hebt, je niet hoeft te betalen.
Ik ben het niet eens met het idee dat de basisbeurs zomaar verdwijnt. Ik vind het wel een goede regeling en een duidelijke investering en positieve prikkeling van de regering om te gaan studeren. Maar het is niet het einde. Een lening bij de IB groep is waarschijnlijk de goedkoopste die je kan krijgen, en het investeren van die lening in een studie waarschijnlijk de beste investering die je kan doen. Het is een investering die zich uiteindelijk terugbetaald. De meeste bedrijven zouden er voor tekenen.
||
Citaat:
![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
Bovendien worden studieschulden dan dermate hoog dat terugbetalen een probleem is. Denk je eens in, alles dat je nu hebt plus je OV plus je collegegeld, dat ook nog eens omhoog gaat. Ik zou al ergens ver boven de € 10.000 zitten dan. Zo'n bedrag schud je niet even in een paar jaartjes uit je mouw. Dan ontneem je dus alle academici een groot stuk toekomstperspectief. Auto om naar je werk te kunnen gaan? No Way. Koopwoning tegen de tijd dat je een gezin gaat stichten? Vergeet het maar. Het is een uithollen van de intellectuele toplaag die veel verder gaat dan mensen in eerste instantie zien.
||
Citaat:
Ik veracht dat uiteindelijk zal de regering deze regeling toch niet doorvoeren, omdat hij niet echt oplevert wat ze er uit willen halen.
||||||||
Citaat:
Citaat:
Overigens staat dit gewoon op de site van de IB-groep, vinden jullie het niet handig dat soort dingen te weten alvorens een mening te vormen? Citaat:
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]()
||
Citaat:
|||
Citaat:
Citaat:
|||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||||||
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() ![]() Maar goed je kan zelf ook al zien dat het voor komen tijdens de arbeidsperiode van de situaties dat mensen meer schade toebrengen dan geld opbrengen minder dan 1% is. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
Daarnaast gaat het erom dat de studierichting gewoon overbodig is in deze mate. Tuurlijk zijn er wel wat theater en cultuur mensen nodig, maar niet zoveel als er nu zijn. Dat maar 25% een baan vindt en de gemiddelde zoektijd 8 maanden is en het gemiddelde loon 1700 euro zegt al voldoende. Numerus fixus erop en mensen gewoon hun hele studie laten betalen dan gaan ze waarschijnlijk wat meer kijken naar de arbeidsperspectieven na hun studie. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Ik vind trouwens dat er veel te veel mensen zijn die economie gaan studeren om snel rijk te worden. Gaan we dat ook minderen dan? Jij vind misschien dat er teveel theologen zijn? Minderen? Enz. enz. |
![]() |
|||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
|||
Citaat:
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
![]() |
Naar mijn mening moet overheid juist veel meer investeren in onderwijs. En dan niet alleen in dure masters en university colleges. Ook de gewone student zegmaar!
Bij ons op universiteit, vaak hele oude afgeleefde computerzalen, alles oud. OK, niet heel erg. Maar dan wel miljoenen uitgeven aan nieuwbouw voor buitenlandse studenten. Die jaartje komen feesten in Nederland. Ik zou zeggen: haal daar eens wat geld weg! |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
Advertentie |
|
![]() |
|
|