Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
Of een uittrekselboek van de bijbel ![]() Dat gaat sneller en is duidelijker
|
ik was een paar dagen geleden begonne in das leiden die junge werther (ofzo
![]() en moet eigenlijk voor mn lijst lezen,... en wilde als oefening franse romannetjes lezen maar dat is er niet van gekomen deze vakantie... |
![]() |
|
![]() |
Na deel vier tot en met negen van Het Rad des Tijds van Robert Jordan gelezen te hebben, bedacht ik me dat ik toch maar eens verder moest in Max Havelaar van Multatuli. Daar ben ik nu dus in bezig, voor mijn lijst. Een zeer mooi boek, moet ik zeggen.
||
Citaat:
![]() ![]() Ben nu bezig in Het vierde Protocol - Frederick Forsyth, The Kardinal Of The Kremlin - Tom Clancy en LOTR (schrijver weet ik even niet meer ![]() ![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Maar ik ben nu eerst nog ff bezig met Van de koele meren des doods. Heb niet echt veel leestijd. Ben ook een b'tje leesmoe. Heb er afgelopen maand wel 15-1600 bladzijdes opzitten ![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
ik mag connie palmen ook niet meer zo... vooral dat stukje over 'dooddoeners....' aaaaahhhhh verschrikkelijk ik lees karakter van bordewijk... prachtig
|
Verwijderd
|
Hallo.
Ik heb mij zojuist aangemeld op dit forum en omdat ik semi-bekend met de heersende mores betreffende het niet on-topic zijn, dorste ik niet een apart topic daarvoor te maken. Ik wilde jullie toch even laten weten dat ik er ben, dus bij deze. Ik ben nu bezig in 'Voorspel tot Duin. Tweede boek- Huis Harkonnen' van Kevin J. Anderson en Brian Herbert. De zoon van Frank Herbert probeert het levenswerk van zijn vader voort te zetten, maar hij mist het talent. Toch worstel ik me langzaamaan door deze trilogie heen. Om het dragelijk te houden lees ik af en toe nog in 'Op de rug gezien.' van Margriet de Moor en in een bundel met een aantal science fiction verhalen van bekende SF-auteurs van rond de jaren zestig. LUH-3417 |
![]() |
||
Citaat:
![]() Ben nu weer verder gegaan met At the Mountains of Madness and Other Novels of Terror van H.P. Lovecraft, nadat ik A Confederacy of Dunces van John Kennedy Toole had gelezen.
|
![]() |
Net twee weken strandvakantie achter de rug dus de achterstand aan cultuur en literatuur kunnen inhalen: herman brusselmans: Pitface, Vargas LLosa: het feest van de bok, Connie Palmen: de vriendschap, lisa's adem en de passievrucht : karel glaastra van loon, Bart Koubaa: Vuur, Kader Abdollah: de reis van de lege flessen, ben nu 'de troost van de filosofie' aan het lezen van één of andere fransman wiens naam me niet te binnen wil schieten.
iemand nog voorstellen van goede boeken? |
![]() |
|||
Citaat:
![]() Citaat:
![]()
||
Citaat:
![]() ik ben nu bezig met boek 5 en met siegfried
||
Citaat:
![]() voor de rest snap ik nog niet veel van het gedoe over de Draak en de Duistere en al dat gedoe over het breken van de wereld..... maar dat komt wel.... toch?? ![]()
||
Citaat:
![]() achter in het boek staat een soort legenda, met info over de meeste personages in het boek ![]() De Duistere: Shai'tan, zijn naam mag niet genoemd worden, omdat dat ongeluk en ziektes verspreidt. Hij zit gevangen in Shayol Guhl, dat is een bepaalde plek, met een kerker. Hijzit in de kerker, die afgesloten is met bepaalde zegels, gemaakt van cuendillar, hartsteen. Hij kan nog niet ontsnappen. De Draak: De mannelijke Aes Sedai genaamd Lews Therin Telemon. Hij vermoordde alle mannelijke Aes Sedai. Hierdoor heeft hij van de Duistere de bijnaam "Verwantsslachter" gekregen. Hij deed dat om besmetting met de tint te verkomen, de mannelijke helt van de Bron is namelijk besmet met de tint van de duistere. Je hebt ook nog de Herrezen Draak, dat is de persoon die de Lews Therin Telemon is geweest in een vorig leven. Het breken van de wereld: De Herrezen Draak zal zit veroorzaken. Hij zal, volgens de Voorspellingen de wereld breken (laten vergaan).
||
Citaat:
en ze hebben het ook over mensen die beweerden de Herrezen Draak te zijn ![]() anyway, thanx voor de info ![]() *probeert zo goed mogelijk door te lezen ![]() maar dat is bij mij vaak nogal moeilijk, vooral bij dit soort boeken ![]() naja, ik probeer het maar gewoon ![]()
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Verhalen & Gedichten |
Reeks 'De ontsterfelijken' Modegirl | 2 | 27-09-2012 15:47 | |
Verhalen & Gedichten |
Dit is het brieventopic dat ik Postzegel noem. CSN | 244 | 09-07-2006 17:20 | |
Verhalen & Gedichten |
Welk boek schrijf je nu? Type | 18 | 29-01-2004 22:15 | |
De Kantine |
Welk boek ligt er op je nachtkastje? WolterB | 5 | 30-06-2003 20:41 | |
ARTistiek |
Zo moeilijk om steeds weer nieuwe schrijvers te vinden... Bisz | 2 | 29-09-2002 12:45 |