Advertentie | |
|
![]() |
|
De weg naar het noorden - el bazaz (of zoiets dergelijks)
Een heel intrigerend boek over hoe de islamitische landen eigenlijk zijn, gezien uit de ogen van een islamiet die wil vluchten naar Frankrijk. Of het hem lukt.. ![]() Ik heb em nog niet uit ![]() En Book five of The Wheel of Time
|
![]() |
"De ondraaglijke lichtheid van het bestaan" van malin kundera of iets in die aard.
zit in de helft, en ik moet zeggen dat ik het tot hiertoe even goed vind als de titel beloofde... en dat is dus goed.
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
maar het verhaal is eigenlijk gewoon een achtergrond om de vier verschillende personages uit te leggen, hun karakters, en de manier waarop zij tegen het leven aankijken. der staan echt dingen in die zo uit mijn mond zouden kunnen komen, met dat verschil dat ik het niet zo goed kan verwoorden.
||
Citaat:
![]() Dat speelt zich af in Japan in 1862 ![]() Van wat ik tot nu toe heb gelezen gaat het over de strijd tussen de Japanners en de buitenlanders (de Russen, Britten, Fransen, Amerikanen, etc. De Gai-jin worden zij genoemd). Er word heel mooi in beschreven hoe er strijd is tussen de Japanners en de Gai-jin en ook hoe er tussen de Japanners zelf strijd is.... Er worden wel veel Japanse benamingen in genoemd, dus er is enige kennis van Japanse titels vereist (ze hebben het bijvoorbeeld over de shõgun, de shishi, de bakufu en seppuku plegen) Het is trouwens geschreven door James Clavell, die ook Shõgun en Noble House heeft geschreven.... En die Wheel of Time-serie moet je me niet naar vragen, want daar moet ik nog aan beginnen (ik moet eerst een boekenwinkel vinden die het verkoopt, in Purmerend is het nergens te vinden ![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]() ![]()
||
Citaat:
![]() Werkt even snel ![]() Nu btw "de Blinddoek van vrouwe justitia" van mr Pim de Vos Ik leer er veel van, het gaat over, hoe kan het ook anders, het nederlandse recht ![]()
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Verhalen & Gedichten |
Reeks 'De ontsterfelijken' Modegirl | 2 | 27-09-2012 15:47 | |
Verhalen & Gedichten |
Dit is het brieventopic dat ik Postzegel noem. CSN | 244 | 09-07-2006 17:20 | |
Verhalen & Gedichten |
Welk boek schrijf je nu? Type | 18 | 29-01-2004 22:15 | |
De Kantine |
Welk boek ligt er op je nachtkastje? WolterB | 5 | 30-06-2003 20:41 | |
ARTistiek |
Zo moeilijk om steeds weer nieuwe schrijvers te vinden... Bisz | 2 | 29-09-2002 12:45 |