Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 06-12-2009, 19:09
MisSunshine
MisSunshine is offline
Na al deze "achteruigang-verhalen" heb ik iets anders, mijn ogen zijn vooruit gegaan.
Begin december vorig jaar moest ik aan de bril, mijn sterkte was toen -1.25 aan mijn linkeroog.
Na een tijdje had ik het gevoel dat het niet helemaal klopte, dus liet ik een meting doen. Mijn sterkte was niet achteruit gegaan maar vooruit naar -0.75. Dat is dus de helft minder, hoe vreemd ook. Nu klopt het ook niet helemaal, maar volgens de opticien was het niet nodig om een nieuw glas te nemen.
Ik hoorde ook wel eens dat ze soms een iets lagere sterkte nemen zodat je ogen moeten blijven "werken".
Met citaat reageren
Oud 06-12-2009, 19:21
Goldinates
Goldinates is offline
Citaat:
Ik hoorde ook wel eens dat ze soms een iets lagere sterkte nemen zodat je ogen moeten blijven "werken".
ik denk dat dat een fabeltje is hoor, ik ben er zeker van
Met citaat reageren
Oud 07-12-2009, 17:31
T_ID
T_ID is offline
De enige manier waarop je bril je ogen echt achteruit kan laten gaan, is als je een totaal verkeerde sterkte krijgt aangemeten. Maar dan praat je echt over een totale miskleun in de oogmeting. Vooruit gaan kan zoals gezegd ook.

Opticiens doen over het algemeen wel aardig goed werk in mijn ervaring, maar let op hoe lang ze erover doen om te meten. Als ze geen twee glaasjes herhalen en niet 'finetunen' dan raffelen ze het soms af.
Ik heb extreem slechte ervaringen met filialen van Hans Anders op dat gebied. Daar zaten ze er soms twee volle punten naast met beide ogen, en had ik ook opeens een cilinderafwijking. Dat soort spul gaan je ogen van kapot.
Alle andere opticiens verschillen bij mij meestal 0,25 of hoogstens 0,50 van elkaar. (ik heb na die vage metingen een paar keer een rondje langs allemaal gemaakt)

Je kan als je zin hebt in een wachtlijst natuurlijk ook langs de oogarts. Maar los van dat ik een enorme zeikerd trof die het nog verkeerd deed ook, doen ze niets dat een goede opticien ook niet kan.
Oud 07-12-2009, 20:47
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Bij Hans Anders had ik ook ineens een min-sterkte terwijl ik bij Specsavers en Pearle exact dezelfde plus-sterkte heb en ze ook van elkaar snappen waarom ze besloten hebben welke glazen in m'n bril zitten dus dat zal dan wel kloppen en ik zie er goed mee
Oud 08-12-2009, 14:05
Verwijderd
Probleem kan soms ook zijn dat je bv. gaat meten net nadat je je lenzen hebt uitgedaan. Mijn opticien vertelde ook dat er echt grote verschillen kunnen zijn tussen bv. een meting 5 minuten nadat je je lenzen hebt uitgedaan en eentje 5 uur nadat je ze uit hebt gedaan.

Ik heb ook een keer een rondje gemaakt en toen zaten ze toch best dicht bij elkaar; alleen eentje zat er echt naast, die had namelijk gemist dat ik een enorme cilinder nodig heb... maar die zei zelfs nog dat ik misschien beter nog een keer gemeten kon worden door een collega
Met citaat reageren
Oud 08-12-2009, 18:05
Juana__
Juana__ is offline
Citaat:
Probleem kan soms ook zijn dat je bv. gaat meten net nadat je je lenzen hebt uitgedaan. Mijn opticien vertelde ook dat er echt grote verschillen kunnen zijn tussen bv. een meting 5 minuten nadat je je lenzen hebt uitgedaan en eentje 5 uur nadat je ze uit hebt gedaan.

Ja... blijkbaar moet je je lenzen de dag dat je naar de oogarts gaat niet in doen.
De eerste keer dat ik op controle ging wist ik dat niet. Hij heeft me mijn lenzen laten uithalen en me een uur ofzo met mijn ogen toe doen zitten in de wachtzaal, hehe
Met citaat reageren
Oud 08-12-2009, 21:17
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Geloof dat m'n vriend altijd 's ochtends gaat als ie z'n lenzen nog niet ingehad heeft. Bij hem werken z'n lenzen ook altijd nog lang na zeg maar. Als hij echt een groot verschil in sterkte heeft met zijn huidige lenzen dan moet ie ook altijd nog een keer terug komen om nog een keer te meten en krijgt ie vaak ook eerst een proefsetje lenzen.
Oud 08-12-2009, 21:40
Volk
Volk is offline
Op de dag van mijn oogmeting doe ik geen lenzen in en ook geen bril op. Dan weet ik in ieder geval zeker dat dat mijn ogen niet beïnvloedt. Ik ga ook altijd 's ochtends. En op de dag dat ik geen proefsetje meekrijg verander ik van opticien. Maar dat zal niet zo gauw gebeuren. Ik zit bij een van de weinige opticiens die alleen opgeleide en gekwalificeerde mensen gebruikt.
Met citaat reageren
Reageren

Regels voor berichten