Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 23-12-2009, 08:38
ilusión
ilusión is offline
Ik ben bang voor depressiviteit die té zwaar is en té lang aanhoudt. Ik ben bang dat het gevoel te lang zal aanhouden en dat ik het niet meer uithoudt. Ik ben bang om zo in het nauw te zitten dat ik de stap tot zelfmoord daadwerkelijk zet.
Verder ben ik heel bang voor eenzaamheid.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 23-12-2009, 12:29
LoorAn
LoorAn is offline
Citaat:
Ik ben bang voor depressiviteit die té zwaar is en té lang aanhoudt. Ik ben bang dat het gevoel te lang zal aanhouden en dat ik het niet meer uithoudt. Ik ben bang om zo in het nauw te zitten dat ik de stap tot zelfmoord daadwerkelijk zet.
Verder ben ik heel bang voor eenzaamheid.
Waar je het meest bang voor bent zal uiteindelijk ook uitkomen.
Jij zegt dus dat je grootste angst is om de controle over jezelf te verliezen. Als je je hierop focust raak je juist alle controle kwijt.
Met citaat reageren
Oud 23-12-2009, 22:24
ilusión
ilusión is offline
Citaat:
Waar je het meest bang voor bent zal uiteindelijk ook uitkomen.
Jij zegt dus dat je grootste angst is om de controle over jezelf te verliezen. Als je je hierop focust raak je juist alle controle kwijt.
Klopt, mijn grootste angst is controleverlies, op allerlei gebieden. Volgens mij ben ik het grote levende voorbeeld van een selffullfilling prophecy. Maar als je tegen jezelf zegt: "niet aan denken niet aan denken" of "niet bang zijn niet bang zijn" dan werkt dat ook weer averechts Persoonlijk denk ik dat in de actie blijven de beste remedie is. Wat zou nog meer kunnen helpen?
Met citaat reageren
Oud 24-12-2009, 09:27
Razorlips
Razorlips is offline
De grootste angst, is de angst zelf voor het onbekende
Met citaat reageren
Oud 28-12-2009, 00:11
Stereo
Stereo is offline
Dat ik oud wordt... lijkt me vreselijk... Oude mensen (dan heb ik het over 70+) krijgen allemaal kwalen e.d. Je kan minder als je oud bent... dan is het zegmaar... saai : P
Met citaat reageren
Oud 28-12-2009, 16:00
keviinke
keviinke is offline
mijn grootste angst is dat alles wat ik geheim probeer te houden, door iemand wordt ontdekt en dat gaat verspreiden.
en dat ik uitgelachen wordt. niet als ik iets doms doe, dan kan ik er nog wel om lachen maar als ik vertel wat mijn keuze is in een bepaalde beslissing. lijkt me niet prettig.
Oud 28-12-2009, 16:50
Cherry Springs
Cherry Springs is offline
Ik ben bang dement te worden of om een ernstige ziekte te krijgen die ik niet 'weg kan denken'.
Oud 30-12-2009, 00:21
Droomvlucht
Droomvlucht is offline
Citaat:
Klopt, mijn grootste angst is controleverlies, op allerlei gebieden. Volgens mij ben ik het grote levende voorbeeld van een selffullfilling prophecy. Maar als je tegen jezelf zegt: "niet aan denken niet aan denken" of "niet bang zijn niet bang zijn" dan werkt dat ook weer averechts Persoonlijk denk ik dat in de actie blijven de beste remedie is. Wat zou nog meer kunnen helpen?
Niet zo rennen. Ook eens stil staan. Kijken naar waar je nu eigenlijk bang voor bent. De toekomst. Kun je die voorspellen? Nee. Is je angst realistisch? Nee. Maar natuurlijk is het logisch dat je angst hebt. Het is alleen zo vermoeiend om daarvoor te blijven rennen. Dan blijf je rennen. En als je blijft rennen wordt je weer moe en.. depressief. Je trein knalt tegen de muur van de snelheid.. depressief.

Blijf liever wat rustiger lopen, stil staan en iets aan het nu te doen. Dan heb je ook je toekomst meer in de hand.

Droomvlucht
Oud 30-12-2009, 01:41
Arachnia
Arachnia is offline
Excessieve lichamelijke pijn.
Oud 30-12-2009, 02:54
Changshan
Changshan is offline
Mijn grootste angst is misschien dat iemand uit m'n directe en meest naaste kringen iets overkomt. Lijkt me erger dan dat mezelf iets overkomt, want dan kan ik tenminste beter inschatten hoe goed ik het kan handelen.

Veel zelfgerichte angsten trouwens hier. No offence natuurlijk, als je dat zo voelt.

Laatst gewijzigd op 05-01-2010 om 06:43. Reden: Niet alleen familie...
Met citaat reageren
Oud 04-01-2010, 11:28
Nienna*
Nienna* is offline
Fobisch gezien ben ik bang voor kotsen. Echt heel erg bang dus. Dat wordt nog wat straks in het ziekenhuis... ik ben ook vast van plan dit te overwinnen.

Mijn echte grootste angst is dat mijn moeder, vader, broertje of naaste vrienden iets overkomt. Ik weet niet of ik dat te boven zou komen. (of ja, natuurlijk kom ik dat te boven, maar ik moet er niet aan denken dat mee te maken)
Irreeël ben ik vaker bang dat mijn vader iets overkomt, omdat hij hartpatiënt is en zijn cholesterolmedicatie niet gebruikt (hij krijgt er last van) en verder ook niet al te gezond leeft. En soms ben ik juist banger dat mijn moeder iets overkomt, want zij trekt het gezin en zonder haar weet ik niet hoe we alles zouden moeten oplossen; bovendien ben ik dan bang sneller alleen over te blijven, omdat mijn vader dus "ziek" is. En natuurlijk omdat ik van haar houd.

Ook ben ik bang voor het moment dat ik een kind zonder moeder of zonder vader ben, of zelfs zonder beide. Het lijkt me zo raar niets meer met je ouders te delen. Daar ben ik echt oprecht bang voor.
Met citaat reageren
Oud 04-01-2010, 11:48
Arachnia
Arachnia is offline
Citaat:
Veel zelfgerichte angsten trouwens hier. No offence natuurlijk, als je dat zo voelt.
Klopt, maar het leven van een mens draait ook het meest om zichzelf, dan om anderen.
Je leeft je leven namelijk niet voor iemand anders.
Zij die bang zijn dat anderen iets overkomt zijn de heiligen van nu lijkt 't wel.

OT:
Onderhand ook mijn toekomst.
Oud 04-01-2010, 16:23
Verwijderd
angst om terug te vallen in een diep dal.

En verder natuurlijk nog voor spinnen, en andere grote harige beesten met veel poten brrr.
Met citaat reageren
Oud 04-01-2010, 20:05
ilusión
ilusión is offline
Citaat:

Ik denk dat uiteindelijk alle angsten daarop terug te voeren zijn.
Met citaat reageren
Oud 05-01-2010, 06:42
Changshan
Changshan is offline
Citaat:
Klopt, maar het leven van een mens draait ook het meest om zichzelf, dan om anderen.
Zij die bang zijn dat anderen iets overkomt zijn de heiligen van nu lijkt 't wel.
Hm, ik denk dat het wel een probleem van me is: ik heb soms meer het gevoel dat ik voor anderen leef dan voor mezelf. Maar laten we mij maar geen heilige noemen.
Oud 05-01-2010, 19:06
$moky
$moky is offline
dat ik in juli ga verhuizen en, dan op mezelf ga wonen lijk me eng , omdat me ouders dan in een ander land zitten dan ik
Met citaat reageren
Oud 07-01-2010, 18:03
Verwijderd
Na er nog een tijdje over nagedacht te hebben denk ik het meest bang ben dat ik geen kunst meer kan maken. Dat ik op de een of andere manier mijn talent kwijt zou raken, of simpelweg geen ideeën meer zou krijgen. Het klinkt extreem, maar ik denk dat als ik niet meer zou kunnen schilderen (of een andere vorm van kunst zou kunnen beoefenen) dat ik dan net zo goed dood zou kunnen zijn. Volgens mij zou ik dan nergens meer voldoening uit kunnen halen.
Met citaat reageren
Oud 07-01-2010, 22:05
Nienna*
Nienna* is offline
Citaat:

OT:
Onderhand ook mijn toekomst.
Huh, ik ben juist bang dat anderen iets overkomt omdat het mij verdriet brengt: in mijn ogen is dood dood, en merkt diegene toch niets meer.
Dus wat ilusión zegt, geldt eigenlijk voor mij.
Met citaat reageren
Oud 09-01-2010, 09:17
blurred
blurred is offline
- Spinnen, maar dat lijkt me vrij normaal.
- Vuurwerk. die angst gaat veel verder dan die voor spinnen. Ik druf echt amper over straat te lopen rond 12 uur met Oud & Nieuw, als ik iets hoor wat qua geluid ook maar op een rotje lijkt schrik ik al. Ik ben twee keer bijna geraakt door een uit richting geraakte vuurpijl. misschien dat het daar door komt. Maar ook daarvoor was ik al geen fan van vuurwerk.
- Afwijzing, en dat ik in dingen waarin ik (van mezelf of anderen) goed zou moeten zijn, niet goed ben.
- Dat ik onlangs de grootste fout van mijn leven gemaakt heb.
Oud 10-01-2010, 18:47
Droomvlucht
Droomvlucht is offline
Citaat:
Ik denk dat uiteindelijk alle angsten daarop terug te voeren zijn.
Ik durf zelfs te beweren dat de angst dat een ander iets overkomt ook terug te voeren kan zijn op zelfgerichte angst. Want waarom ben je bang dat de ander iets overkomt? Wat zit erachter?
Oud 17-01-2010, 12:41
Mrasz
Mrasz is offline
Toen ik jonger was geloofde ik oprecht en heel diep in de Hemel. Een plek waar iedereen, ongeacht wie of hoe hij of zij geleefd had, terecht gaat komen. Dit gaf mij in eerste instantie een goed en veilig gevoel. Totdat ik me af ging vragen hoe lang de hemel zou gaan duren. Honderd jaar? Eeuwen? Voor altijd. Ik vond het altijd zo uitzichtsloos. En vooral angstig. En zou er ooit een eind komen aan de hemel? Zo ja, wat komt er dan na de hemel. Ik was niet zo zeer bang voor de dood, maar wel voor wat er daarna zou komen. Ik ben over deze angst heen gekomen. En het heeft me ook gebracht dat ik nu niet (meer) bang ben voor de dood.

Maar omdat dit topic gaat over waar je wčl bang voor bent, komt dat nu: Mijn grootste angst op dit moment is dat wanneer ik dood zal gaan en ben, dat ik dan niets achterlaat wat betekenisvol is voor de mensen die ik achterlaat. Niet alleen voor de meest dierbare, maar ook in wezen voor de mensheid an sich. Niet dat ik denk dat ik de nieuwe wereldleider word, een medicijn zal vinden tegen Hiv of de honger wereldwijd zal oplossen, maar toch. Deze angst zie ik concreet voor me tijdens mijn begrafenis. Ik vraag me dan altijd af wie er dan altijd komen. Vrienden van nu en vrienden van vroeger of helemaal niemand. Een eenzame afscheidsdienst is mijn grootste angst.
Oud 12-02-2010, 19:35
puck_xxx
puck_xxx is offline
geesten.
soms als ik thuis alleen ben heb ik het gevoel dat er iemand naast me staat...
heeel eng...
En ik heb vaak enge nachtmerries over geesten.
Met citaat reageren
Oud 13-02-2010, 21:37
Megsmy
Megsmy is offline
Citaat:
Vooral ook bang om afgewezen te worden, bang dat iedereen "tegen" mij is e.d.
En ik ben ook wel heel bang voor doodgaan, eigenlijk..
Zinloos.
Sorry maar dood ga je toch.

Ik ben bang voor tienerslashers
brrrr..
Met citaat reageren
Oud 13-02-2010, 21:39
Megsmy
Megsmy is offline
Citaat:
Gevangen zitten in een uitzichtloze situatie, waarbij iemand absolute macht over je heeft (en die macht ook misbruikt), lijkt mij een complete nachtmerrie. Dan denk ik bijvoorbeeld aan een psychiatrisch ziekenhuis ŕ la "One Flew Over The Cuckoo's Nest" (met zuster Ratched), daar moet ik niet aan denken, brrr.
een soort 'saw' situatie?
Met citaat reageren
Oud 28-02-2010, 18:13
Kyuki
Kyuki is offline
Mag je ook meerdere grootste angsten hebben? xD
Ten eerste ben ik mega bang voor insecten O_O Kom er niet mee in de buurt bij mij of ik ga keihard gillen. Met insecten bedoel ik dus alles o.o zelfs lieveheersbeestjes en vlinders en ook spinnen.
Ten tweede ben ik super erg bang om over te geven. Ik denk altijd dat ik erin stik.
Ten derde ben ik super erg bang voor geesten. Durf bijna nooit alleen te slapen. Gelukkig zie ik ze niet maar in mijn oude huis zat er een in mijn stopcontact en mensen die ze wel kunnen zien hebben ze wel eens gezien in mijn oude huis.
Met citaat reageren
Oud 01-03-2010, 15:28
puck_xxx
puck_xxx is offline
eh...
Ik ben het meest bang voor geesten.
Het klinkt heel raar,maar het is waar. 's avonds als ik in bed lig en wat hoor raak ik echt in paniek. Dan draai ik me om en durf me niet te bewegen.
Sorry het klinkt heel dom.
Met citaat reageren
Oud 01-03-2010, 17:28
freaky_queen
freaky_queen is offline
ik ben bang voor levend begraven te worden,,
Met citaat reageren
Oud 01-03-2010, 19:06
marrel
marrel is offline
Ongeneselijk ziek worden inclusief een verschrikkelijk ziekbed.
Oud 23-03-2010, 23:33
Moar
Moar is offline
'k ben bang om voor m'n eindexamen te zakke dus eigenlijk een beeitje over mij toekomst
Met citaat reageren
Oud 24-03-2010, 20:35
something..
something.. is offline
bang dat ik ooit ergens in een geestengroep veraak
of perongeluk ergens loop waar dat soort spellen worden gespeeld
ik ben niet bijgelovig maar die verhalen van geesten en het manenbos in de duinen hier
ben ik niet cker van die zaak
Oud 24-03-2010, 20:41
Number95
Number95 is offline
Ehm.
De dood?
Geesten, het bovennatuurlijke,
Met citaat reageren
Oud 24-03-2010, 21:00
something..
something.. is offline
de dood niet iedereen gaat roeg of laat dood
maar ik zeg wel zoek het niet op. (bijv rokers: wat maken die 10jaar korter nu uit nauja je kon ook nog een geweldig leven hebben
gewoon genieten en als je sterft zie je wie gelijk heeft moslim christenen boedhoe hoedisme joden ?? of evolutie ?? XD

wel bang voor depressie dat ik in een dip raak want ben een positief persoon en soms kan ik samen met me vriend irritant worden als we humoristisch bezig zijn
tja dan is dit toch ook mijn angst
Oud 25-03-2010, 13:23
Verwijderd
De angst om een psychose te krijgen en daarin iemand te vermoorden/verwonden die mij heel erg lief is. heel bizar, doe er verder ook niet moeilijk over, kan er wel nuchter onder blijven maar als ik er over na ga denken zou dat mijn grootste angst zijn.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten