Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
En ik hoop dat hij ook van school wordt getrapt ! niet om gemeen te doen hoor..maar anders vraag ik m'n overplaatsing wel aan naar een andere 3TL klas..(3tl1 of 3tl2).. |
![]() |
||
Citaat:
Dit zie ik echter eerder als kritiek op een bepaalde keuze van iemand. De manier waarop hij het doet is inderdaad niet de meest volwassen methode maar ik vind dat hij het recht heeft te uiten dat hij niets van het Christendom moet hebben, zo werkt dat nu eenmaal in een vrije samenleving zoals wij die in Nederland hebben. |
![]() |
||
Citaat:
WAAROM ZOU HIJ MIJ MOGEN UITSCHELDEN VOOR: K*T GELOVIGE !! '' okč..dan ben IK misschien wel dom bezig!! dan is het wel MIJN schuld !! |
![]() |
|
Oke, we gaan hier geen ruzie lopen schoppen of uitlokken, daar is dit forum niet voor en dat leek me ook allerminst de opzet van deze topic. Dat heen en weer gechat over wie of wat schuldig is en wie of wat wel of niet erg is, begint me een beetje te irriteren.
![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
![]() |
Ik ben zelf ook gelovig, maar ik vind eigenlijk dat je de situatie niet erg goed hebt aangepakt (nuja, wat je beschreven hebt). Het veschil tussen plagen en pesten zit hem vaak in hoe jij met de situatie om gaat (zolang het verbaal blijft).
Bijvoorbeeld bij die 10 zou ik er een grapje van maken als 'nu zou je toch ook wel overwegen om Christen te worden, of niet' of in de aard van 'begrijp je nu waarom ik Christen ben haha'. En op de vraag 'heb jij een geloof' zou ik antwoorden met 'waarom vraag je dat?' Geloofskwesties, net als politiek zijn redelijk gevoelig en daar moet je niet met gelijk wie willen over praten. En als jij zegt dat hij altijd over je geloof begint, vraag hem dat dan 'waarom begin je daar altijd over?' Vind ik maar wat raar... wat is zijn bedoeling... dat je plots in atheďst zal veranderen? Er is een groot verschil tussen denken dat iedereen hetzelfde moet denken als jij en tussen respect verwachten van een ander. Dat die jongen niet geloof in God etc. is volledig zijn recht en als hij uitdrukt dat hij dat maar dwaas en stom vindt etc., dan mag hij dat. Wat hij niet mag is jou als persoon daarvoor aanvallen. (zoals je kutgelovige noemen) |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
|
Verwijderd
|
Nouja, die jongen maakt jou een doelwit, het is niet zo dat hij algemeen dingen over geloof zegt, hij zegt dingen over jóu. Dus dat is verkeerd.
Dat neemt niet weg dat de kans dat hij daarmee ophoudt groter is, als jij hem gewoon negeert als hij zoiets doet ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
(Zelf ben ik overigens voor meer onverschilligheid, dus zowel de gristenen als de moslims als de ongelovigen mogen wel wat meer /care ontwikkelen.) En ontopic, ik ben het eens met Juana__. In het echte leven zijn geen mentoren waar je naartoe kunt stappen als iemand een flauwe grap maakt over je geloof. En als iemand merkt dat je er heel erg door aangevallen voelt en daarom expres verder gaat met treiterachtig gedrag, ben jij uiteindelijk de enige die er wat aan kan doen. Jezelf aanleren om er zo mee om te gaan als Juana__ doet gaat jou op lange termijn veel meer opleveren dan klagen bij de mentor. Vooral omdat die jongen nu dus straf heeft door jou, en afhankelijk van zijn mentaliteit kan hij daar wraakzuchtig van worden en júist gemener gaan doen. Maar negeren is een goed begin. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Laatst gewijzigd op 25-11-2009 om 18:37. |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
|
Oke dianaotten, je moet nu stoppen met steeds weer in die slachtofferrol te kruipen. Nogmaals het gaat er niet zozeer om of het wel of niet in meer of mindere mate jouw schuld is of die van de 'pester'. Het gaat erom dat jij er last van hebt en dat je daar iets aan moet doen. Je mentor kan hem wel straf geven maar zoals anderen hier al zeggen, het is ook belangrijk dat jij leert om je wat weerbaarder op te stellen. Er zijn genoeg mensen die elke dag zulke opmerkingen naar hun hoofd krijgen gesmeten en die zich daar prima tegen kunnen verweren of er simpelweg niets van aantrekken. Er zijn ook veel mensen die te maken hebben met veel ergere pesterijen en waarvan het niet helpt om naar de mentor toe te stappen. Niemand hier wil zeggen dat het jouw schuld is dat je 'gepest' wordt, maar je moet je wel goed beseffen dat jij wel enige invloed hebt op hoe de situatie verloopt, of je dat nou leuk vindt of niet. Als jij je keer op keer aangevallen voelt en ontzettend veel pikt van dat soort mensen, heb je daar alleen jezelf mee. Het is belangrijk dat je jezelf kunt verdedigen en je kunt afschermen van dit soort dingen.
|||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Jij bent toch zeker van wat je gelooft? Dus wat maakt jou dat uit dat een ander dat niet gelooft. Waarom zo serieus? Denk je dat als je je geloof niet vurig verdedigt je geen goede gelovige bent? Humor en zelfspot in sociale relatie's zijn erg belangrijk. Natuurlijk kan je zeggen 'het boeit me niet wat die andere persoon van me denkt', maar we weten allemaal dat dat niet waar is... als het je niet boeide voelde je je niet gepest. Ik raad je aan om dit toch eens te proberen. Al is het in situatie's waar het niet over geloof gaat. (je gaf aan vroeger ook gepest te worden?) |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
"maar daar kan ik echt niet tegen, dat kan ik echt niet hebben, dat vind ik echt niet grappig" dan wordt dat een gezien als een soort 'overreactie' en (dus) grappig. Snap je? Het scheelt heel veel als je wat meer 'relaxedheid' uitstraalt, in plaats van paniek als iemand je aanvalt. Het is veel waard om het eens te proberen, en niet meteen te zeggen dat je dat niet kunt. Je hoeft niet meteen een grap terug te maken. Gewoon niks zeggen of "okee", of zo'n neutrale reactie is al voldoende. |
![]() |
|
Nee, ik weet niet waardoor het kwam.
Ze sloten me altijd buiten,mocht niet mee doen,gingen schelden tegen me(wat dat weet ik al niet meer..) Maar toen gingen we verhuizen,en dus andere school :-) En toen ging het helemaal goed! ![]() @iffeellikerain: Ik probeer het te snappen ja, en ik ga het ook zeker weten proberen vanaf nu ! |
![]() |
||
Citaat:
Met geweld reageren is misschien een tijdelijke oplossing, maar niet een goede. praten met zo iemand helpt ook niet, dus kun je hem het beste negeren. Succes ermee!! |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Algemene schoolzaken |
Voorlichting pesten op school risicovol Poliziek.info | 4 | 06-03-2013 13:00 | |
Algemene schoolzaken |
Slachtoffersymptomen Digitaal pesten Chmee | 7 | 22-05-2006 15:47 | |
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen |
beschouwing over pesten 0o-meisje-o0 | 0 | 17-10-2005 19:57 | |
Psychologie |
[Pesten] Mijn broertje gaat hieraan onderdoor Tuinkabouter !! | 55 | 13-10-2003 15:53 | |
Verhalen & Gedichten |
(verhaal) De pest aan pesten LotteLover | 7 | 10-12-2002 17:58 | |
ARTistiek |
Ik heb hulp nodig! Monoloog voor drama over pesten! Anne | 5 | 21-10-2001 10:10 |