Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 24-11-2009, 06:42
dianaotten
dianaotten is offline
Nu is het dus mijn schuld?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 24-11-2009, 09:07
Verwijderd
Het is niet jouw schuld dat die jongen onaardig doet en expres op jou inhakt, maar het is wel jouw schuld dat je je zo laat raken. De meeste mensen in Nederland zijn niet gelovig. Dat jij dat wel bent is prima, ga gerust je gang, maar je kunt niet van iedereen verwachten dat ze die keuze redelijk vinden of er rekening mee willen houden door hun taalgebruik aan te passen. Wat die jongen doet is natuurlijk niet netjes, maar besef je dat je zolang je gelovig blijft geconfronteerd gaat worden met gevloek en een kritische houding jegens jouw geloof. Vergelijk 't maar met vegetarisme - vegetariërs gaan ook niet uitgebreid lopen mokken en klagen als ze iemand vlees zien eten. Het doet ze vaak wel wat, maar het is nutteloos om constant jouw standpunt fel proberen te verdedigen. Het heeft bovendien een averechts effect, want zodra je begint met 'ja nou ik vind jouw gedrag dit-en-dat en het is heel vervelend en zus-en-zo' dan krijg je al snel dat mensen er júist tegenin gaan.

Haal gewoon je schouders op, houd je mening voor je en ga verder met je leven. Dan houdt het gepest ook op, want als die jongen ziet dat het je allemaal geen hol boeit dan is er voor hem ook niets meer aan om je te irriteren met godslastering. Omdat het je niet meer irriteert, he.
Met citaat reageren
Oud 24-11-2009, 09:10
Nijn*
Nijn* is offline
Dianaotten, het is niet jouw schuld, het is de schuld van de pester want die weet vast wel dat hij fout zit omdat jij zijn gedrag als kwetsend ervaart. Verder, de ene gelovige tilt nu eenmaal zwaarder aan dit soort dingen dan de andere, daar gaat het in dit topic niet om. Zo zijn er wel meer types (zoals hierboven genoemde vegetariers) die op de een of andere manier zich gekwetst voelen door wat anderen zeggen. De een is daar nou eenmaal wat beter resistent tegen dan de ander, blijft het punt dat je het natuurlijk niet hoeft te pikken als je dit gedrag als heel erg kwetsend ervaart. Het gaat er niet zozeer om of wij vinden dat je gepest wordt, of dat je je uberhaupt wel druk mag maken over dit soort dingen, het gaat erom dat jij er last van hebt, klaar.
Je hebt besloten naar je mentor gegaan en we horen hier vast allemaal graag wat er uit dat gesprek is gekomen.
Oud 24-11-2009, 12:54
dianaotten
dianaotten is offline
Het gesprek ging erg goed !! gewoon verteld.. en m'n mentor zo: Dit is wel degelijk pestgedrag. En hij moest de hele dag alleen werken.. op de gang .
En vanavond is er leerlingen vergadering omdat we morgen ons rapport mee krijgen :-)
En dan gaat m'n mentor het daar over hebben,want dit kon niet langer zo..

Dus nu maar afwachten,,
Met citaat reageren
Oud 24-11-2009, 15:45
MiBe
MiBe is offline
Hier heb je je reputatie binnen de klas vast erg goed mee gemaakt
Met citaat reageren
Oud 24-11-2009, 15:51
dianaotten
dianaotten is offline
Citaat:
Hoe bedoel je ?
Met citaat reageren
Oud 24-11-2009, 16:47
Verwijderd
Citaat:
Lekker boeiend, die reputatie. Als die klasgenootjes van haar zo achterlijk zijn om het voor die jongen op te nemen, dan zijn ze het toch niet waard om mee om te gaan (voor haar iig). Ik vind iemand pesten erger dan een dagje straf. Sowieso mag die jongen nog wel leren wat fatsoen is. Ik vind ook zoveel van bepaalde mensen, maar het is toch behoorlijk nutteloos om iemand daar mee te pesten? Laat die mensen toch en als je zo nodig er iets over wil zeggen, ben dan zo dapper om er een discussie mee aan te gaan ipv stoer doen en schelden.
Met citaat reageren
Oud 24-11-2009, 17:01
Sheppard
Sheppard is offline
Bij mij op de opleiding wordt 'pesten' niet geduld. Er wordt geen waarschuwing gegeven maar een onmiddelijke verwijdering van de opleiding..

Lang leve de Beroepsopleiding.
Met citaat reageren
Oud 24-11-2009, 17:21
MiBe
MiBe is offline
Citaat:
Lekker boeiend, die reputatie.
Blijkbaar wel, anders had dit topic niet bestaan
Met citaat reageren
Oud 24-11-2009, 17:23
Verwijderd
Citaat:
Blijkbaar wel, anders had dit topic niet bestaan
Reputatie is wat anders dan niet gepest willen worden.
Met citaat reageren
Oud 24-11-2009, 17:28
dianaotten
dianaotten is offline
Citaat:
Bij mij op de opleiding wordt 'pesten' niet geduld. Er wordt geen waarschuwing gegeven maar een onmiddelijke verwijdering van de opleiding..

Lang leve de Beroepsopleiding.
Bij ons ook niet, maar ik moest die jongen van m'n mentor maar negeren..
En ik hoop dat hij ook van school wordt getrapt ! niet om gemeen te doen hoor..maar anders vraag ik m'n overplaatsing wel aan naar een andere 3TL klas..(3tl1 of 3tl2)..
Met citaat reageren
Oud 24-11-2009, 17:51
Verwijderd
Mooi dat ie straf heeft. Had ie wel verdiend ook. Ik hoop in elk geval dat je nu geen last meer van hem hebt.
Met citaat reageren
Oud 24-11-2009, 18:04
dianaotten
dianaotten is offline
@ Micromensje: Ja dat hoop ik ook :-) En dat hij z;'n mond maar dicht houd!
Met citaat reageren
Oud 24-11-2009, 19:17
MiBe
MiBe is offline
Citaat:
Reputatie is wat anders dan niet gepest willen worden.
Het is maar net wat je onder pesten vindt vallen. Ik ben van mening dat het pesten is als andere mensen kritiek hebben op iets waar een ander geen invloed op heeft. Bijvoorbeeld bepaalde uiterlijke aspecten als rood haar, een bril, sproeten etc.

Dit zie ik echter eerder als kritiek op een bepaalde keuze van iemand. De manier waarop hij het doet is inderdaad niet de meest volwassen methode maar ik vind dat hij het recht heeft te uiten dat hij niets van het Christendom moet hebben, zo werkt dat nu eenmaal in een vrije samenleving zoals wij die in Nederland hebben.
Met citaat reageren
Oud 24-11-2009, 19:19
dianaotten
dianaotten is offline
Citaat:
Het is maar net wat je onder pesten vindt vallen. Ik ben van mening dat het pesten is als andere mensen kritiek hebben op iets waar een ander geen invloed op heeft. Bijvoorbeeld bepaalde uiterlijke aspecten als rood haar, een bril, sproeten etc.

Dit zie ik echter eerder als kritiek op een bepaalde keuze van iemand. De manier waarop hij het doet is inderdaad niet de meest volwassen methode maar ik vind dat hij het recht heeft te uiten dat hij niets van het Christendom moet hebben, zo werkt dat nu eenmaal in een vrije samenleving zoals wij die in Nederland hebben.
Dit vind ik echt dikke onzin !!
WAAROM ZOU HIJ MIJ MOGEN UITSCHELDEN VOOR: K*T GELOVIGE !! ''

okč..dan ben IK misschien wel dom bezig!! dan is het wel MIJN schuld !!
Met citaat reageren
Oud 24-11-2009, 19:23
Nijn*
Nijn* is offline
Oke, we gaan hier geen ruzie lopen schoppen of uitlokken, daar is dit forum niet voor en dat leek me ook allerminst de opzet van deze topic. Dat heen en weer gechat over wie of wat schuldig is en wie of wat wel of niet erg is, begint me een beetje te irriteren.
Oud 24-11-2009, 19:27
dianaotten
dianaotten is offline
Ja sorry.. Maar het komt gewoon over dat ik gewoon degene ben die fout zit !
Met citaat reageren
Oud 24-11-2009, 20:20
MiBe
MiBe is offline
Deels ben ik dat ook wel van mening ja. Hij zou zijn mening wel wat volwassener mogen verwoorden maar hetzelfde denk ik over jouw post van zojuist.
Met citaat reageren
Oud 24-11-2009, 20:34
dianaotten
dianaotten is offline
Bedankt..

De rest allemaal bedankt voor jullie antwoorden !! :-)
Met citaat reageren
Oud 24-11-2009, 21:40
Verwijderd
Citaat:
Het gesprek ging erg goed !! gewoon verteld.. en m'n mentor zo: Dit is wel degelijk pestgedrag. En hij moest de hele dag alleen werken.. op de gang .
En vanavond is er leerlingen vergadering omdat we morgen ons rapport mee krijgen :-)
En dan gaat m'n mentor het daar over hebben,want dit kon niet langer zo..

Dus nu maar afwachten,,
Vindt het wel knap dat ie gestraft wordt alleen op jouw verklaring die ie jouw pest. In 'de grote mensenwereld' zijn er toch echt minimaal 2 verklaringen (bewijsmiddellen) nodig om iemand veroordeeld te krijgen.
Met citaat reageren
Oud 24-11-2009, 22:21
Verwijderd
Citaat:
Moet ik hem gaan slaan !? o_O
Dan slaat hij toch net zo hard terug !?...
Nee, dan is die bang. Wees een sterk persoon, zo'n aap laat je toch niet boven je staan?
Met citaat reageren
Oud 24-11-2009, 22:37
Juana__
Juana__ is offline
Ik ben zelf ook gelovig, maar ik vind eigenlijk dat je de situatie niet erg goed hebt aangepakt (nuja, wat je beschreven hebt). Het veschil tussen plagen en pesten zit hem vaak in hoe jij met de situatie om gaat (zolang het verbaal blijft).

Bijvoorbeeld bij die 10 zou ik er een grapje van maken als 'nu zou je toch ook wel overwegen om Christen te worden, of niet' of in de aard van 'begrijp je nu waarom ik Christen ben haha'.

En op de vraag 'heb jij een geloof' zou ik antwoorden met 'waarom vraag je dat?' Geloofskwesties, net als politiek zijn redelijk gevoelig en daar moet je niet met gelijk wie willen over praten.

En als jij zegt dat hij altijd over je geloof begint, vraag hem dat dan 'waarom begin je daar altijd over?' Vind ik maar wat raar... wat is zijn bedoeling... dat je plots in atheďst zal veranderen?

Er is een groot verschil tussen denken dat iedereen hetzelfde moet denken als jij en tussen respect verwachten van een ander. Dat die jongen niet geloof in God etc. is volledig zijn recht en als hij uitdrukt dat hij dat maar dwaas en stom vindt etc., dan mag hij dat. Wat hij niet mag is jou als persoon daarvoor aanvallen.
(zoals je kutgelovige noemen)
Met citaat reageren
Oud 25-11-2009, 06:42
dianaotten
dianaotten is offline
Citaat:
Ik ben zelf ook gelovig, maar ik vind eigenlijk dat je de situatie niet erg goed hebt aangepakt (nuja, wat je beschreven hebt). Het veschil tussen plagen en pesten zit hem vaak in hoe jij met de situatie om gaat (zolang het verbaal blijft).

Bijvoorbeeld bij die 10 zou ik er een grapje van maken als 'nu zou je toch ook wel overwegen om Christen te worden, of niet' of in de aard van 'begrijp je nu waarom ik Christen ben haha'.

En op de vraag 'heb jij een geloof' zou ik antwoorden met 'waarom vraag je dat?' Geloofskwesties, net als politiek zijn redelijk gevoelig en daar moet je niet met gelijk wie willen over praten.

En als jij zegt dat hij altijd over je geloof begint, vraag hem dat dan 'waarom begin je daar altijd over?' Vind ik maar wat raar... wat is zijn bedoeling... dat je plots in atheďst zal veranderen?

Er is een groot verschil tussen denken dat iedereen hetzelfde moet denken als jij en tussen respect verwachten van een ander. Dat die jongen niet geloof in God etc. is volledig zijn recht en als hij uitdrukt dat hij dat maar dwaas en stom vindt etc., dan mag hij dat. Wat hij niet mag is jou als persoon daarvoor aanvallen.
(zoals je kutgelovige noemen)
Ik vond dat helemaal niet zo om te lachen dat ik die 10 haalde.. Begrijp me niet verkeerd! ik was blij met die 10 op Duits,maar hoe die jongen deed..ik kon daar niet om gaan lachen
Met citaat reageren
Oud 25-11-2009, 13:30
Verwijderd
Nouja, die jongen maakt jou een doelwit, het is niet zo dat hij algemeen dingen over geloof zegt, hij zegt dingen over jóu. Dus dat is verkeerd.
Dat neemt niet weg dat de kans dat hij daarmee ophoudt groter is, als jij hem gewoon negeert als hij zoiets doet . Bedenk dat als hij zich gefrustreerd wil gedragen dat zíjn probleem is, en dat jij daar boven staat. Als hij iets tegen je zegt, dan geef je een neutraal antwoord ŕ la 'als jij dat vindt' en ga je er verder niet op in. Dat is soms best lastig hoor, maar het is wel belangrijk om het te proberen. Als het hem niet lukt om jou uit te dagen, zal hij het uiteindelijk ook niet meer proberen.
Met citaat reageren
Oud 25-11-2009, 14:35
dianaotten
dianaotten is offline
Dan zal ik dat maar gewoon gaan proberen !! :-)

Bedankt !!
Met citaat reageren
Oud 25-11-2009, 15:17
Verwijderd
Citaat:
Mooi dat ie straf heeft. Had ie wel verdiend ook. Ik hoop in elk geval dat je nu geen last meer van hem hebt.
Ik begeef me nu op glad ijs, maar, Micromensje, ik kan me herinneren dat jij ook dergelijke meningen hebt over Moslims? Een vrouw met een hoofddoekje zou van jou bijvoorbeeld geen les mogen geven aan een universiteit, dat komt toch best goed overeen met een Christen aanvallen op zijn/haar geloof? Waarom moet een dergelijke mening over het Christendom dan worden bestraft maar een aanvallende mening over de Islam niet?

(Zelf ben ik overigens voor meer onverschilligheid, dus zowel de gristenen als de moslims als de ongelovigen mogen wel wat meer /care ontwikkelen.)

En ontopic, ik ben het eens met Juana__. In het echte leven zijn geen mentoren waar je naartoe kunt stappen als iemand een flauwe grap maakt over je geloof. En als iemand merkt dat je er heel erg door aangevallen voelt en daarom expres verder gaat met treiterachtig gedrag, ben jij uiteindelijk de enige die er wat aan kan doen. Jezelf aanleren om er zo mee om te gaan als Juana__ doet gaat jou op lange termijn veel meer opleveren dan klagen bij de mentor. Vooral omdat die jongen nu dus straf heeft door jou, en afhankelijk van zijn mentaliteit kan hij daar wraakzuchtig van worden en júist gemener gaan doen.

Maar negeren is een goed begin.
Met citaat reageren
Oud 25-11-2009, 15:21
Verwijderd
Citaat:
Ik begeef me nu op glad ijs, maar, Micromensje, ik kan me herinneren dat jij ook dergelijke meningen hebt over Moslims? Een vrouw met een hoofddoekje zou van jou bijvoorbeeld geen les mogen geven aan een universiteit, dat komt toch best goed overeen met een Christen aanvallen op zijn/haar geloof? Waarom moet een dergelijke mening over het Christendom dan worden bestraft maar een aanvallende mening over de Islam niet?

(Zelf ben ik overigens voor meer onverschilligheid, dus zowel de gristenen als de moslims als de ongelovigen mogen wel wat meer /care ontwikkelen.)
Dat is al uitgepraat dus graag ontopic. En er zijn andere plaatsen om het daarover te hebben.

Laatst gewijzigd op 25-11-2009 om 18:37.
Met citaat reageren
Oud 25-11-2009, 15:40
dianaotten
dianaotten is offline
Citaat:

En ontopic, ik ben het eens met Juana__. In het echte leven zijn geen mentoren waar je naartoe kunt stappen als iemand een flauwe grap maakt over je geloof. En als iemand merkt dat je er heel erg door aangevallen voelt en daarom expres verder gaat met treiterachtig gedrag, ben jij uiteindelijk de enige die er wat aan kan doen. Jezelf aanleren om er zo mee om te gaan als Juana__ doet gaat jou op lange termijn veel meer opleveren dan klagen bij de mentor. Vooral omdat die jongen nu dus straf heeft door jou, en afhankelijk van zijn mentaliteit kan hij daar wraakzuchtig van worden en júist gemener gaan doen.

Maar negeren is een goed begin.
Het komt er dus gewoon op neer dat het mijn schuld is !! En dat vind ik gewoon niet leuk.. :-(
Met citaat reageren
Oud 25-11-2009, 15:47
Nijn*
Nijn* is offline
Oke dianaotten, je moet nu stoppen met steeds weer in die slachtofferrol te kruipen. Nogmaals het gaat er niet zozeer om of het wel of niet in meer of mindere mate jouw schuld is of die van de 'pester'. Het gaat erom dat jij er last van hebt en dat je daar iets aan moet doen. Je mentor kan hem wel straf geven maar zoals anderen hier al zeggen, het is ook belangrijk dat jij leert om je wat weerbaarder op te stellen. Er zijn genoeg mensen die elke dag zulke opmerkingen naar hun hoofd krijgen gesmeten en die zich daar prima tegen kunnen verweren of er simpelweg niets van aantrekken. Er zijn ook veel mensen die te maken hebben met veel ergere pesterijen en waarvan het niet helpt om naar de mentor toe te stappen. Niemand hier wil zeggen dat het jouw schuld is dat je 'gepest' wordt, maar je moet je wel goed beseffen dat jij wel enige invloed hebt op hoe de situatie verloopt, of je dat nou leuk vindt of niet. Als jij je keer op keer aangevallen voelt en ontzettend veel pikt van dat soort mensen, heb je daar alleen jezelf mee. Het is belangrijk dat je jezelf kunt verdedigen en je kunt afschermen van dit soort dingen.
Oud 25-11-2009, 16:03
dianaotten
dianaotten is offline
Hoe dan ? Ik kan me moeilijk voor iedereen gaan afzonderen en iedereen gaan negeren
Met citaat reageren
Oud 25-11-2009, 16:53
Verwijderd
Citaat:
Het komt er dus gewoon op neer dat het mijn schuld is !! En dat vind ik gewoon niet leuk.. :-(
Ik zeg niet dat het jouw schuld is, ik zeg dat je er zelf iets aan kunt doen. Als er een gloeilamp kapotgaat in jouw huis is het ook niet jouw schuld, maar je kunt er wel zelf een nieuwe in draaien. Dat idee.

Citaat:
Hoe dan ? Ik kan me moeilijk voor iedereen gaan afzonderen en iedereen gaan negeren
Je moet je ook niet afzonderen, je moet leren hoe je jezelf verbaal kunt verdedigen. En bovenal moet je leren om je niet zo gemakkelijk op de kast te laten jagen. Er zullen altijd mensen zijn die 't niet met je eens zijn, en er zullen altijd mensen zijn die flauwe grappen maken over je geloof. Als je daar direct door van slag raakt dan heb je daar alleen jezelf mee, dus probeer het allemaal te relativeren. Juana__ geeft goede voorbeelden van hoe dat moet.
Met citaat reageren
Oud 25-11-2009, 17:13
dianaotten
dianaotten is offline
Maar ik vind het niet echt ''normaal'' om een grap daarover te maken.. maar ja, dat moet iedereen voor zichzelf weten vind ik dan.. Dan negeer ik hem liever
Met citaat reageren
Oud 25-11-2009, 18:18
Juana__
Juana__ is offline
Citaat:
Maar ik vind het niet echt ''normaal'' om een grap daarover te maken.. maar ja, dat moet iedereen voor zichzelf weten vind ik dan.. Dan negeer ik hem liever
Tjah, weet je wat ik me afvraag? Waarom til je daar zo zwaar aan? Wat denk je, dat God boos zal worden omdat jij een pestkop op een verstandige humoristische manier beantwoordt?
Jij bent toch zeker van wat je gelooft? Dus wat maakt jou dat uit dat een ander dat niet gelooft.
Waarom zo serieus? Denk je dat als je je geloof niet vurig verdedigt je geen goede gelovige bent?

Humor en zelfspot in sociale relatie's zijn erg belangrijk. Natuurlijk kan je zeggen 'het boeit me niet wat die andere persoon van me denkt', maar we weten allemaal dat dat niet waar is... als het je niet boeide voelde je je niet gepest.
Ik raad je aan om dit toch eens te proberen. Al is het in situatie's waar het niet over geloof gaat. (je gaf aan vroeger ook gepest te worden?)
Met citaat reageren
Oud 25-11-2009, 18:46
dianaotten
dianaotten is offline
Ja.. vroeger in groep 4 ben ik ook gepest ja..

En ja, ik ben zeker van m'n geloof.. Maar op z'n moment denk ik echt NIET aan een ''grapje''
Met citaat reageren
Oud 25-11-2009, 19:16
Verwijderd
Waarom niet?
Met citaat reageren
Oud 25-11-2009, 19:44
dianaotten
dianaotten is offline
Omdat ik het helemaal NIET grappig vind!! en dan ben ik níét in staat op dáár een grapje over te maken hoor.. klinkt misschien heeeeeel dom,maar zo is het!
Met citaat reageren
Oud 25-11-2009, 20:07
MiBe
MiBe is offline
En juist door dit soort reacties ben je nu net een mooi slachtoffer om gepest te worden
Oud 25-11-2009, 21:09
Verwijderd
Citaat:
Omdat ik het helemaal NIET grappig vind!! en dan ben ik níét in staat op dáár een grapje over te maken hoor.. klinkt misschien heeeeeel dom,maar zo is het!
Je hoeft het ook niet grappig te vinden, wat iedereen probeert te zeggen: het zou heel goed werken als je je (iets meer) gedraagt alsof het je niets/niet al te veel kan schelen. Gedraag je alsof het je niet boeit. Het is heus te snappen dat je het niet grappig vind, maar als je iedere keer een 'drama' maakt, waarbij je dus bijvoorbeeld heel vaak zegt,
"maar daar kan ik echt niet tegen, dat kan ik echt niet hebben, dat vind ik echt niet grappig"
dan wordt dat een gezien als een soort 'overreactie' en (dus) grappig.

Snap je?
Het scheelt heel veel als je wat meer 'relaxedheid' uitstraalt, in plaats van paniek als iemand je aanvalt.
Het is veel waard om het eens te proberen, en niet meteen te zeggen dat je dat niet kunt.
Je hoeft niet meteen een grap terug te maken. Gewoon niks zeggen of "okee", of zo'n neutrale reactie is al voldoende.
Met citaat reageren
Oud 26-11-2009, 02:54
Juana__
Juana__ is offline
Citaat:
Ja.. vroeger in groep 4 ben ik ook gepest ja..

En ja, ik ben zeker van m'n geloof.. Maar op z'n moment denk ik echt NIET aan een ''grapje''
Waarom werd je toen gepest? Ik neem aan dat het niet kwam door je geloof?
Met citaat reageren
Oud 26-11-2009, 06:05
dianaotten
dianaotten is offline
Nee, ik weet niet waardoor het kwam.
Ze sloten me altijd buiten,mocht niet mee doen,gingen schelden tegen me(wat dat weet ik al niet meer..)
Maar toen gingen we verhuizen,en dus andere school :-)
En toen ging het helemaal goed!

@iffeellikerain: Ik probeer het te snappen ja, en ik ga het ook zeker weten proberen vanaf nu !
Met citaat reageren
Oud 26-11-2009, 06:55
nature_lover
nature_lover is offline
Citaat:
volgende keer als hij zoiets doet, mep 'm met een gebalde vuist op z'n kromme smoel. Dan houdt hij wel op.
Slaan is niet echt een oplossing. Hoe moeilijk het ook is, maar negeren is het beste, doen alsof het je niets boeit wat hij roept. door erop te reageren geef je hem voer en de aandacht die hij wil (maar niet verdient)
Met geweld reageren is misschien een tijdelijke oplossing, maar niet een goede.
praten met zo iemand helpt ook niet, dus kun je hem het beste negeren.

Succes ermee!!
Met citaat reageren
Oud 26-11-2009, 15:21
Verwijderd
Citaat:
Slaan is niet echt een oplossing. Hoe moeilijk het ook is, maar negeren is het beste, doen alsof het je niets boeit wat hij roept. door erop te reageren geef je hem voer en de aandacht die hij wil (maar niet verdient)
Met geweld reageren is misschien een tijdelijke oplossing, maar niet een goede.
praten met zo iemand helpt ook niet, dus kun je hem het beste negeren.

Succes ermee!!
bij mij heeft praten juist geholpen hoor, dus eh het werkt wel
Met citaat reageren
Oud 26-11-2009, 15:44
dianaotten
dianaotten is offline
Praten met die jongen over het 'pesten' ??
ik ga echt NIET met hem daarover praten.. ik hou al niet zo van praten hoor !!
Met citaat reageren
Oud 26-11-2009, 15:57
Verwijderd
Citaat:

Dat wat je van pesten zegt vind ik ook, maar ik zeg toch ook helemaal niet dat hij het recht niet heeft om zijn mening te uiten? Ik zei dat hij best zijn mening mag uiten, maar dan wel op een volwassen manier en niet op een kwetsbare manier.
Met citaat reageren
Oud 26-11-2009, 23:01
MiBe
MiBe is offline
Daarom zei ik ook dat het niet de meest volwassen methode was, maar dat vind ik vooralsnog ook niet van dianaotten zelf.
Oud 27-11-2009, 06:01
dianaotten
dianaotten is offline
Citaat:
Daarom zei ik ook dat het niet de meest volwassen methode was, maar dat vind ik vooralsnog ook niet van dianaotten zelf.
Hoe bedoel je dat dan ? Want ik snap het nu echt even niet meer..
Met citaat reageren
Oud 27-11-2009, 08:52
MiBe
MiBe is offline
Dat hij onvolwassen doet en jij er onvolwassen op reageert, zorg dat je er gewoon boven staat en ontneem hem zijn plezier dan is het zo over.
Oud 27-11-2009, 16:05
dianaotten
dianaotten is offline
Wist ik veel hoe ik dat aan moest pakken
Met citaat reageren
Oud 27-11-2009, 18:34
Verwijderd
Dan weet je het nu voor volgende keer
Met citaat reageren
Oud 27-11-2009, 19:09
dianaotten
dianaotten is offline
Ja, dat is wel zo....alleen trek ik me nu veel van die mening van MiBe aan..
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten