Advertentie | |
|
![]() |
|
Het elfde bedrijf – The dancing queen
Grl had zojuist een paar nieuwe schoenen gekregen van de stylist. Elke avond moest ze volop dansen op een paar rode glimmende ballerina’s. Daarom was het pure noodzaak dat deze niet knelden en ze er geen blaren van kreeg. Grl was gezegend met twee ongelijke voeten, daarom was het moeilijk om twee passende schoenen te vinden. Vaak was de ene weer te groot zodat ze er steeds uitfloepte of knelde de ander vreselijk. Tijdens de voorstelling had Grl gemerkt dat ze toch wel wat last van haar linkervoet kreeg door de schoenen, dus had de stylist een groter paar laten komen. Deze was ze nu aan het inlopen. Ze begon met ijsberen door de gang. JasperJD was geen haar verder gekomen met zijn onderzoek. Hij werd alleen maar afgeleid door Albert Verlinde en in die tijd waren er al weer meer doden gevallen. Wie weet was hij de volgende en anders één van zijn collega’s. Dit moest stoppen. Hij hoorde van verschillende mensen dat Barabas de figuur wat beter had gezien. Daarom ging hij verhaal bij hem halen. ‘Ja nou die knul of wat het ook was had een masker op hè, dus ja beter gezien..’ meer informatie kon Barabas hem ook niet geven. ‘Het was zo’n masker dat je ook wel eens ziet in films weet je wel.’ Wijzer werd JasperJD hier niet van, maar hij kreeg wel een geniale ingeving. Wie wist er nou meer van maskers dan Batave, hij kon hem vast meer vertellen over het dragen ervan en vooral de plekken waar je ze kon kopen. Ondertussen was Grl begonnen aan de twist op haar schoentjes. Ze wist dat ze er belachelijk uitzag, maar het was even niet anders. Het was net of Trophus rook dat er een vrouw met haar lichaam aan het schudden was, want hij verscheen vrijwel meteen. Dit liet hij haar natuurlijk niet in haar eentje doen, dus hij begon erachter lekker te shaken met zijn booty. Grl kon het niet zoveel schelen, die was wel blij met wat mannelijke aandacht. Na een tijdje besloot ze om haar schoenen op het podium uit te proberen, daar was het hout wat harder en kon ze beter horen of de schoentjes ook goed tikten op de vloer. Het leek wel een riverdance hoe Grl over het podium heen klikte en klakte. Op een gegeven moment had ze het idee dat de schoenen wel genoeg in waren gedanst, maar het leek net of haar voeten niet meer konden stoppen. Ze bleven maar gaan. Grl schoof het af op de adrenaline die door haar lijf gierde door alle gebeurtenissen en natuurlijk door het lekkere dansen. Trophus vond het allemaal wel best, hij had een goede conditie en liet zich zeker niet kennen door een meisje dus hij danste door. Op een gegeven moment kreeg hij het zelfs te heet, maar Grl bleef maar dansen. Grl zelf vond het niet meer zo grappig, ze leek de controle over haar lichaam kwijt te zijn. Het was net of de schoenen haar door lieten dansen. Wat ze ook probeerde, ze kon niet stoppen. Ze voelde dat haar hartslag als een gek omhoog ging. Dit was niet grappig meer. ‘Help,’ riep ze, ‘ik kan niet stoppen.’ Trophus begon te lachen ‘stop dan gewoon als je geen zin hebt, je doet het toch zelf?’ ‘Nee het zijn de schoenen, haal hulp alsjeblieft, ik hou dit niet lang meer vol.’ Eerst dacht Trophus nog dat het een grapje was, maar toen hij Grl’s gezicht zag, zag hij de uitputting. Dit was geen grap meer. Hij ging hulp halen en wel meteen! Hij rende de kleedkamer van JasperJD in, ‘JasperJD help! Grl kan niet stoppen met dansen, iets heeft haar behekst!’ JasperJD wist dat dit geen grapje was, maar waarschijnlijk weer het werk van de zwarte figuur en rende achter Trophus aan. Toen ze op het podium aankwamen lag Grl roerloos op de grond met blote voeten terwijl de schoenen naast haar door aan het dansen waren. Haar hart had het begeven. Iedereen aan de kant Kijk maar uit ik kom eraan oke Iedereen kijkt naar mijn dans Zie mij gaan het is een straf onee! Iedereen in de rij En dans met mij want jij ziet niet Iedereen doet de twist Want als wij dansen dan vergeten wij Alle pijn, de vreugde die stroomt door ons heen Maar kijk eens goed Dan zie je dat ik dansen moet Voel je net als ik de pijn Weet je dat is echt niet fijn Ik kan niet stoppen als ik wil Ja dat is een bittere pil
Spoiler
|
Verwijderd
|
Kut. Sorry.
![]() Ik vraag het me af of ik nu het meest verdacht ga worden. Ik hoop het natuurlijk sowieso niet. ![]() Hoe nu verder weet ik even niet. Heeft VeGs eigenlijk nog iets laten weten? Zij komt met de meest inhoudelijke posts en de beste theorieën, maar ik vind het zo eng om haar maar blind te vertrouwen... Juist met die goed doordachte posts zou ze natuurlijk iedereen heel makkelijk mee kunnen krijgen op de onschuldige spelers. Ik dénk niet dat ze een wolf is, maar ik wil het gewoon niet uitsluiten en ik begin gewoon een beetje bang te worden dat ze er één is. |
![]() |
||
mmm interessant..
Ik ga bijna zeker volgende ronde weer voor Abzg door deze post: Citaat:
![]()
|||
Aah, damn... Sorry Grl, je kwam ook echt oprecht over, maar er sprak zoveel tegen...
![]() Het schijnt wel een bepaald licht op sommige punten... Wat deze ronde betreft: ik heb problemen gehad met de computer, dus ik heb helaas niet kunnen stemmen. Ik zit nu pas eindelijk achter de computer... Ik moet me even compleet gaan herorienteren, maar wat me opviel: Allereerst: kleinmeisje heeft niet veel gezegd, behalve citaten in de volgende trant: - Dat ze denkt dat Grl onschuldig is. - Dat ze voor abzg of Allure wil gaan als stille spelers. Er is eerder geclaimed dat kleinmeisje en Fizzle samen op wolvenjacht wilden gaan. Ik denk dat wat betreft kleinmeisje niet klopt. Er zaten nog 3 medewolven in: het was te riskant voor haar om openlijk wolven te gaan jagen. Ik denk niet dat ze het risico kon lopen om op cruciale punten bij medewolven te gaan staan. Qua Fizzle kan het wel kloppen. Dit is me opgevallen in de ronde dat Archont er uit vloog: Einduitslag Stemlijstje
Spoiler
Ik heb het even teruggezocht en kleinmeisje stemde op dit punt: Fizzle Fluffy Archont Trophus Trophus Toddish Fizzle Fluffy abzg JasperJD Archont kleinmeisje Fizzle en Thropus hadden twee stemmen, en met haar medegeliefde werd ook zij bedreigd. Waarom gaat ze dan bij Archont staan?! Een extra stem bij Thropus zetten was hier de meest tactische zet. En anders had ze nog bij Abzg kunnen gaan staan. Ik zie twee opties waarom ze niet bij Thropus gaat staan: Optie 1: Thropus is wolf. Was ze bij hem gaan staan, dan zou ze op het moment van stemmen hem de meeste stemmen bezorgen en dat zou opvallen bij medewolven. Daar komt bij dat Fizzle heel sterk voor Thropus gaat en vervolgens wil de verrader haar er uit hebben. Een ronde eerder ging ze nog wel voor Thropus, maar toen stonden zowel zij als Thropus veilig. Hij zou er die ronde niet uit gaan (ronde van Wammus.) Daar komt nog bij dat het sowieso interessant is dat een wolf de verrader er uit wil hebben. Blijkbaar vormt hij dan toch een lichte bedreiging? Archont heeft gezegd dat hij Grl, Fizzle en Thropus vertrouwd. Ik dacht eerder dat daar minimaal een wolf bij moet zitten. En Thropus haalde zelf was die die quote aan om daarmee Grl en Fizzle vrij te pleiten (en dus indirect zichzelf!). Anderzijds, het is ook tactisch juist geen wolven te noemen... Ben er nog niet over uit. Optie 2: Toddish is wolf. Er staat al een wolf, en met twee wolven bij elkaar gaan staan op dat moment, zou ook opvallen bij medewolven en onverstandig zijn. Dan kom ik bij deze ronde uit, die opvallend is: Grl Batave Wammus: Absinthe JasperJD Trophus Abzg VeGs Trophus Toddish Allure Ik vertrouw momenteel Batave. Dat komt door de ronde van Archont, als ze als eerste bekend maakt op hem gestemd te hebben en daarmee (ogenschijnlijk) gelijkspel veroorzaakt. Ze kon nog niet weten wie er uit zou gaan, dus het was een opvallende zet. Als wolf had ze op de uitslag kunnen wachten (al was het maar of het gelijkspel was). Alleen als ze geweten had dat Archont er uit zou gaan, had ze dat veilig kunnen doen. Maar ik denk niet dat dit te voorspellen was, zeker aangezien ze dan bij haar medewolf kleinmeisje moest gaan staan! Mijn conclusie: Batave is te vertrouwen. Ik denk ook dat de rest van de stemmen kloppen (maar dat hoeft uiteraard niet!). In dat geval heeft Grl dus echt 4 stemmen gehad en moet Wammus er 5 gehad hebben. Dan kunnen nooit alle wolven onder Wammus gestaan hebben, en zouden Toddish en/of Allure wolf moeten zijn. Daar komt bij dat die zogenaamde 'wissel' van Toddish naar Fizzle me absoluut niet lekker blijft zitten... Het komt wel erg goed uit, aangezien we anders veel spelers uit hadden kunnen sluiten en eerst spreekt hij zich meermaals tegen. Verder zit ik met het volgende... Deze opmerking zat me al een tijdje niet lekker, maar ik heb het tijdelijk genegeerd, omdat ik Absinthe wel betrouwbaar over vond komen, in de veronderstelling dat Grl wolf was. Maar nu ze geen wolf blijkt: Citaat:
Het is wel iets voor Archont.... Citaat:
Ik wil niet beweren dat dit haar per se verdacht maakt, want zo veemd is het niet. Maar ik vind het haar ook niet uitsluiten. Sowieso switcht ze continu naar veilige posities onder het mom van 'geen gelijkspel'. Ze ging mee op kleinmeisje, nadat niemand op Grl leek te gaan. Ze ging pas mee op Grl, nadat Barabas ook mee ging. Ze staat tot nu toe systematisch in het (ogenschijnlijk) meest veilige rijtje. Ook dat is wolventactiek! Wat ik wel voor haar vind spreken is dat ze de vierde stem voor kleinmeisje was. Kan tactisch zijn om juist bij een medewolf te gaan staan. Maar er waren ook nog aardig wat stemmen onbekend en het had ook de doorslag naar een medewolf kunnen zijn geweest. Gezien ronde 3 is het trouwens uitgesloten dat Absinthe en Thropus beiden wolf zijn. Het lijkt me sterk dat ze beiden, na elkaar, bij Fizzle gaan staan. Zeker omdat Thropus ook twee stemmen had. Nja, ik moet het weer even gaan overdenken ![]() Maar ik wil eerst weten wat de rest hier van denkt. ![]() @ Absinthe: ik zit met hetzelfde wat jou betreft, als jij naar mij. ![]() |
![]() |
|||||||
Citaat:
![]() hangronde 2: Citaat:
Spoiler
Geen een argumentatie+schaapgedrag Hangronde 3 Citaat:
Spoiler
Wat minder schaapgedrag maar weer geen argumentatie niet eens een klein beetje! + dit stemlijstje aangezien kleinmeisje wolf was moet er ook iemand onder fizzle/trophus hebben gestaan waarvan ik Trophus en Toddish verdenk als de overgebleven 2 wolfen! Hangronde 4 Citaat:
Spoiler
Tot nu toe bij geen een hangronde argumentatie bij haar stem gegeven+dat ze deze ronde ook nog vergeet(?) te stemmen! En dat ze mij verdacht probeert te maken met vage argumenten als: Citaat:
Hangronde 5: Citaat:
Spoiler
Deze zet dat het niet gelijk werd was nog wel goed. Maar dat praat niet direct alles wat ze fout/opvallend heeft gedaan dit spel goed! Zo. ![]()
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
In de hier onder weergegeven tabbel staat aan gegeven wie gestemd heeft op de persoon die er die ronde uit zou vliegen. Het is natuurlijk geen garantie maar ik ga er van uit dat de wolven niet de heletijd tijd in het rijtje gaan staan van de persoon die er uit gaat vliegen.
Opvallend is dat de mensen met één stem ook als meest verdacht worden genoemd. Zoals allure, Trophus en JasperJD.
Mijn stem zal dan ook gaan naar één van de personen die onder aan in het lijstje staan. Edit: er is uiteraard wel vanuitgegaan dat alle "goederikken" eerlijk zijn met op wie men gestemt heeft.
Laatst gewijzigd op 30-11-2009 om 11:03. |
![]() |
|
Elke kolom staat voor een hangronde. De namen in de kolom zijn de namen van de persoon die in deze ronde op de persoon heeft gestemd die het niet heeft kunnen navertellen. Vervolgens heb ik de namen zo neer gezet dat de persoon die het vaakst iemand er uit heeft geknikkert, dus de grootste kans ook daadwerkelijk stemrecht te hebben, boven aan komt te staan. Dus de mensen onderaan in de tabbel hebben, zoals jij, maar één keer meegeholpen iemand naar de galg te sturen. De kans dat jij dan ook daadwerkelijk mag stemmen en als een dorpeling samenwerkt is daardoor veel kleiner. Er zijn uiteraard wel uitzonderingen te bedenken bijvoorbeeld als je er zeker van bent dat iemand goed is, zoals in de laatste ronde het geval zou kunnen zijn geweest.
|
Verwijderd
|
Het gekke is dat, na VeGs uitgebreide verdenking van mij, zij in mijn ogen ineens juist minder verdacht is geworden. Maar ik hoop natuurlijk wel dat ze erop terugkomt, want ze zit ernaast.
![]() Dus dat. ![]() Ik hoop dat je morgen op Trophus wil stemmen, want dan doe ik graag met je mee. Er zijn er op het moment te veel die zich verdacht gedragen, en het zou me niet verbazen als de wolven ook tegen elkaar spelen. Van Jasper weet ik gewoon totaal niet wat ik moet denken, eigenlijk vind ik hem nog helemaal niet zo verdacht. Abzg komt met een non-argument dat zijn theorieën nergens op slaan en wordt daarmee weer door Jasper verdacht. Geen idee of ik één van de twee moet vertrouwen of dat ik ze allebei niet moet vertrouwen en dat ze gewoon een heel fijne wolventactiek hebben met z'n tweeën... Ik verdenk Barabas en VeGs het minste. En Batave ook niet echt. Allure geen idee, die hangt weer de stille speler uit. ![]() Trophus is voor mij gewoon het meest verdacht, om al eerder genoemde redenen (en daarbij opgeteld VeGs' nieuwe theorie) |
![]() |
|
Ik ben het helmaal met je eens absinthe. Trophus blijft voor mij ook altijd een optie. Ik vind hem vanaf het aller eerste moment al verdacht. Ik kan me ook wel vinden in de keuze om JasperJD te verhangen. ALs dorpelingen moeten we deze hangronde voorkomen dat er te veel te sprijden valt voor de wolven. Maar we moeten niet gaan meeschapen met de wolven dat zij kunnen bepalen wie er uitgaat. Al hoewel dat wel een gewaagde zet zou zijn.
Ik denk dat we eerst maar eens moeten kijken wat de wolven gaan doen.
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Citaat:
Wat bedoel je met "met 1 stem"? Dat snap ik niet, ik heb gewoon elke ronde gestemd en aangegeven op wie behalve de eerste ronde omdat de eerste ronde naar mijn idee niet zo boeiend was, ik had toen geen fatsoenlijk beeld kunnen vormen wie wolf zou kunnen zijn. Ik stem deze ronde wederom op Toddish, al helemaal nu ze met hele vreemde "statistieken" aan komt zetten om zo veel mogelijk andere mensen verdacht te maken. Daarna ga ik voor JasperJD omdat hij vrij weinig zegt en ook al op mij stemde een tijd terug zonder goeie reden.
||
Citaat:
Als je me kunt vertellen wie de wolven zijn kan ik gelijk weten met wie ik niet mee moet schapen En dan weet ik ook gelijk zeker op wie ik moet stemmen... ![]()
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Citaat:
Ik weet dat het er niet echt uit komt te zien in mijn voordeel maar als we die wolven willen ophangen is de tabel zelf niet genoeg: ronde 1: verrader ronde 2: ziener ronde 3: leerlingverrader ronde 4: wolf ronde 5: dorpeling Op basis van de combinatie van deze twee vind ik eigenlijk abzg ook wel verdacht, ik ga even zijn oude posts doorlezen
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
Ik denk overigens ook dat Jasper een wolf is, volgende hangronde stem ik hoogstwaarschijnlijk op hem. |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
Neuh ik ga er vanuit want dit is het internet, en er zijn geen vrouwen op het internet ![]()
||
Citaat:
JasperJD blijft mijn tweede keus, maar hij staat niet in dat lijstje (als toddish word opgegeten al helemaal) (waarom sta jij eigenlijk niet in het lijstje "actieve gebruikers op dit moment"? ![]()
|||
Citaat:
Citaat:
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
Als je wolf bent, nam je in de ronde dat kleinmeisje er uit ging wel een heel groot risico. Je stemde om 19.00 als vierde op haar, terwijl verder niemand stemmen had. Daarmee werd het verschil erg groot, aangezien de rest maar een stem had en er nog aardig wat mensen moesten stemmen. Dus ik denk dat ik je voorlopig maar weer ga vertrouwen. ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Ik zie wel hoe het morgen loopt. Trophus lijkt me de beste keuze nog steeds, Toddisch of evt. Abzg mag van mij ook. |
![]() |
|
Twaalfde Bedrijf – Het Zeebanket
Abzg zat in haar kleedkamer, haar vissenstaart rustte op een poef. Ze zat geïrriteerd in de spiegel te kijken… Iedereen was maar bezig met die moordenaar, en zij zat hier met die stomme vissenstaart en kon nergens heen, terwijl zij toch wel een beetje aandacht verdiende! Stomme moordenaar, alle aandacht voor zichzelf opeisen. Asociaal hoor. Trophus en JasperJD sleepten het dode lichaam van het podium af, en Absinthe en VeGs, die op het geschreeuw af waren gekomen, probeerden ieder een schoen te vangen. Barabas kwam ook aanlopen, terwijl hij zijn netkousen en bh goed deed. Hij begon er met de seconde meer spijt van te krijgen dat hij dit understudybaantje had aangenomen, en niet alleen omdat er links en rechts doden vielen. Hij werd gek van die hoge hakken. Toen hij Trophus en JasperJD met het lichaam zag lopen schrok hij. “Ohnee, alweer?”, vroeg hij aan VeGs, die met man en macht een dansend schoentje onder controle probeerde te houden. VeGs knikte. Barabas dacht na. “Ik heb die schoenen denk ik in de opslagruimte gezien, ze stonden naast de doos waarin mijn hoge hakken zaten! Misschien vinden we daar wel een aanwijzing!”, riep hij enthousiast, en samen met Absinthe, die het andere schoentje had doorboord met haar paraplu, ging het drietal op weg naar de opslagruimte. Abzg had ondertussen ontzettende honger gekregen, maar door de vissenstaart kon ze nauwelijks vooruit komen. Ze had een paar keer geroepen, maar iedereen scheen met iets anders bezig te zijn, waardoor niemand haar wat kon brengen. Ze besloot om toch maar zelf te gaan, en hees zich overeind om zich daarna met kleine sprongetjes naar het cateringhok te begeven. Daar aangekomen boog ze zich over het buffet. Ze bedacht zich dat ze wel voorzichtig moest zijn, want er was een van de geluidsmannen aan een broodje overleden. Er lag een pakje crackers, ingepakt in plastic. Dat zou prima zijn, dacht ze. Geen vergif en nauwelijks calorieën! Ze maakte het pakje open en liet zich de crackers goed smaken. Plots hoorde ze wat gestommel achter zich. Ze draaide zich om en keek in de zwarte ogen van een masker. Ze begon keihard te gillen, en wilde wegrennen, maar viel gelijk om. “Godverdomme, die klote staart,” dacht ze bij zichzelf. Ze krabbelde weer op, en wilde wegspringen, maar ze viel weer op de grond. Het duistere figuur kwam langzaam op haar af lopen, en pakte een groot hakmes van het buffet. Abzg wilde weer opkrabbelen, maar het was te laat. Het mes suisde naar beneden, en hakte haar nek half doormidden. Even later kwamen Allure en Toddish het cateringhok binnen, om de schrik van hun leven te krijgen. Abzg, nog steeds in zeemeerminpak, was van top tot teen opgehakt, en op het buffet tentoongesteld… Jongens Luister naar me! De musical wereld, Het is een zooitje… Leven na de dood, Is beter dan ook maar iets dat ze bij jullie hebben! Het gras is duidelijk groener Hier aan de andere kant Niet van het podium dromen Hier is het beloofde land Ik ben nu eigenlijk best tevreden Met wat het hierboven biedt Het was niet zo mooi beneden Zo leuk is het theater niet Hoog in de lucht Hoog in de lucht Na in stukjes te zijn gehakken Zit ik hier niet neer bij de pakken Hoog in de lucht Jullie werken de hele dag Voor Albert Verlindes gemene lach Het laatste dat je hoort, voor je wordt vermoord Hoog in de lucht Hierboven ben ik gelukkig Lekker bakken in de zon Die musical daar had ik de pest in En dat was ook best wel dom Dat had ik moeten bedenken Nu was mijn leven wel heel erg kort Krijgen jullie nu honger Neem een stukje vis op je bord Hoog in de lucht Hoog in de lucht Albert die kwelt ons Iemand vermoordt ons Maar niet hier Daar beneden is iets niet in de haak Dat is maar een vreemde zaak Ja daaronder Hier is het gezonder Hoog in de lucht 1. JasperJD 2. Lucky Luciano (evilziener) 3. Allure 4. Archont (leerlingverrader) 5. grl (dorpeling) 6. Absinthe 7. Wammus (ziener) 8. VeGs 9. Abzg (dorpeling) 10. Batave 11. fizzle-fluffy (dorpeling/geliefde) 12. flyaway (verrader) 13. ggcy8 (dorpeling) 14. testout.com/barabas 15. Trophus 16. Toddish 17. Kleinmeisje (weerwolf/geliefde) Blauw: Opgehangen tijdens hangronde Rood: Opgegeten tijdens eetronde Paars: Gestorven aan liefdesverdriet De wolven hebben Abzg opgegeten. Zij was dorpeling. Er zijn nu nog 3 wolven en 5 dorpelingen. Het wordt spannend voor beide partijen. De dorpelingen zijn nu aan zet, en hebben tot morgen 20.30 om hun stem door te geven.
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
De Kantine |
Weerwolfspel #64 Sherlock | 500 | 28-11-2009 03:48 |