Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 17-12-2009, 10:32
Chick Rock
Chick Rock is offline
Hahahaha wat is Nederland met dit weer ook kneuzig :') 10 cm sneeuw, en het hele land is ontregeld: scholen gesloten, openbaar vervoer rijdt niet of met enorme vertragingen: hi-la-risch.
Oud 17-12-2009, 12:14
Thinus
Thinus is offline
nouja wat wil je. er is geen tijd om te strooien
Met citaat reageren
Oud 17-12-2009, 18:38
Chick Rock
Chick Rock is offline
Ach, mensen maken er meteen zo'n drama van. In landen waar het veel sneeuwt (in Scandinavie ofzo) gaat alles toch ook gewoon door?
Oud 17-12-2009, 18:45
Verwijderd
Ja, één sneeuwvlokje en meteen het hele land plat :')
Met citaat reageren
Oud 17-12-2009, 18:57
Verwijderd
Zucht, beslagen brilglazen Maar het maakt licht extra mooi!
Met citaat reageren
Oud 17-12-2009, 19:25
Thinus
Thinus is offline
3 uur reistijd gehad ipv 1 Yeah!
Met citaat reageren
Oud 19-12-2009, 01:29
Verwijderd
Ik haat sneeuw, vies wit en koud....

Maar heb wel een sneeuwpop gemaakt vandaag
Met citaat reageren
Oud 20-12-2009, 20:10
Verwijderd
Citaat:
Ja, één sneeuwvlokje en meteen het hele land plat :')
Heb ik het weer gedaan.
Met citaat reageren
Oud 20-12-2009, 21:56
Verwijderd
Citaat:
Heb ik het weer gedaan.
Zie het als een eer!
Met citaat reageren
Oud 20-12-2009, 23:25
Verwijderd
Zou ik morgen voor mijn werk nog van Amersfoort naar Hilversum kunnen? Of kan ik dan niet meer terug?
Met citaat reageren
Oud 20-12-2009, 23:30
Verwijderd
Citaat:
Ach, mensen maken er meteen zo'n drama van. In landen waar het veel sneeuwt (in Scandinavie ofzo) gaat alles toch ook gewoon door?
Dat vroeg ik me eerst ook af. Maar zonet las ik op Fok een mooie verklaring: omdat in Scandinavië e.d. langere en strengere winters zijn, hebben ze daar zware dieselmotoren en zijn ze daar beter equipped dan hier, waar zo'n investering voor die paar winterse dagen zonde zou zijn van het geld.

Maar als het winterweer hier toeslaat, gaat het dan wel meteen finaal mis. Dus een combi van economische beslissingen, slechte voorbereiding en slecht onderhoud door Prorail.
Met citaat reageren
Oud 23-12-2009, 12:17
Bright Blue
Bright Blue is offline
Ik wil weer zomer
Oud 23-12-2009, 12:21
Rationeel
Rationeel is offline
Citaat:
Dat vroeg ik me eerst ook af. Maar zonet las ik op Fok een mooie verklaring: omdat in Scandinavië e.d. langere en strengere winters zijn, hebben ze daar zware dieselmotoren en zijn ze daar beter equipped dan hier, waar zo'n investering voor die paar winterse dagen zonde zou zijn van het geld.

Maar als het winterweer hier toeslaat, gaat het dan wel meteen finaal mis. Dus een combi van economische beslissingen, slechte voorbereiding en slecht onderhoud door Prorail.
en dus vooral het verhaal van de wissels.

deadlock naamzoek, die kan je er vast meer over vertellen

het vooral een keuze (gasverwarmde wissels) die gemaakt is in de jaren 70/80 en een keuze die gemaakt is om in de jaren daarna nooit enige aanpassing hieraan te doen. nu is er 50 miljoen voor nodig.
Met citaat reageren
Oud 23-12-2009, 12:23
Verwijderd
Ik heb er de rest van het jaar ook nog nooit iemand over gehoord, en nu begint opeens iedereen te schreeuwen hoe slecht prorail wel is.
Met citaat reageren
Oud 23-12-2009, 12:28
Rationeel
Rationeel is offline
je gaat toch ook niet het complete spoorwegnet aanpassen op een eventuele zware sneeuwbui die eens in de 10 jaar voorkomt? kijk, een dak van een schaatshal is wat anders
Met citaat reageren
Oud 23-12-2009, 12:35
Verwijderd
Citaat:
je gaat toch ook niet het complete spoorwegnet aanpassen op een eventuele zware sneeuwbui die eens in de 10 jaar voorkomt? kijk, een dak van een schaatshal is wat anders
Tot op een zekere hoogte moet dat wel gebeuren, hoor.
Met citaat reageren
Oud 23-12-2009, 12:35
Verwijderd
Citaat:
Ik heb er de rest van het jaar ook nog nooit iemand over gehoord, en nu begint opeens iedereen te schreeuwen hoe slecht prorail wel is.
Volgens mij is het klagen over Prorail wel een soort nationale sport hoor
Met citaat reageren
Oud 23-12-2009, 13:03
Rationeel
Rationeel is offline
Citaat:
Tot op een zekere hoogte moet dat wel gebeuren, hoor.
ja precies, je zorgt dat niet het hele net vastligt na een paar vlokjes, maar wat van de week gebeurd is, is best extreem
Met citaat reageren
Oud 23-12-2009, 14:13
Verwijderd
Er zijn 3000 gasverwarmde wissels in Nederland en al die dingen vervangen door elektrische verwarming kost €45.000.000 Maar je kan natuurlijk beginnen met wissels die in belangrijke rijpaden liggen zodat die in ieder geval niet meer bevriezen. Bijvoorbeeld de belangrijke corridors Amsterdam-Utrecht, Utrecht-Amersfoort, Utrecht-Den Eindhoven, Utrecht-Den Haag, Utrecht-Rotterdam en Dordrecht-Amsterdam.

Zoveel tijd hoeft dat niet te kosten aangezien een groot gedeelte van die wissels sowieso al vervangen moet worden door exemplaren met betonnen dwarsliggers.
Met citaat reageren
Oud 23-12-2009, 14:14
Verwijderd
Bijvoorbeeld de uitbreiding en aanpassingen van de emplacementen ten zuiden van Utrecht!
Met citaat reageren
Oud 23-12-2009, 14:23
Martiño
Martiño is offline
Citaat:
Hm, het is nu toch al een paar jaar achter elkaar (oke, soms een jaartje ertussen) dat het winterweer het treinverkeer een of meerdere dagen compleet ontregelt. Natuurlijk moet je redelijk zijn en niet tot in het extreme gaan investeren, maar zo extreem is dit winterweer nu ook weer niet.

Citaat:
Er zijn 3000 gasverwarmde wissels in Nederland en al die dingen vervangen door elektrische verwarming kost €45.000.000 Maar je kan natuurlijk beginnen met wissels die in belangrijke rijpaden liggen zodat die in ieder geval niet meer bevriezen. Bijvoorbeeld de belangrijke corridors Amsterdam-Utrecht, Utrecht-Amersfoort, Utrecht-Den Eindhoven, Utrecht-Den Haag, Utrecht-Rotterdam en Dordrecht-Amsterdam.

Zoveel tijd hoeft dat niet te kosten aangezien een groot gedeelte van die wissels sowieso al vervangen moet worden door exemplaren met betonnen dwarsliggers.
Haha, heb je al een sollicitatiebrief en cv klaarliggen?
Oud 23-12-2009, 14:23
Martiño
Martiño is offline
En waar ligt Den Eindhoven?
Oud 23-12-2009, 15:17
Rationeel
Rationeel is offline
Citaat:

kijk, daar is hij al!
Met citaat reageren
Oud 23-12-2009, 21:08
Verwijderd
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten