Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Drugs & Alcohol
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 19-12-2009, 16:28
Daantjer
Daantjer is offline
ik ben een ex-roker, ben alleen gestopt omdat het me veel te duur was, ik zal nooit zeggen dat het slecht voor je is
Oud 19-12-2009, 21:50
Kou Shibasaki
Kou Shibasaki is offline
Citaat:
mooi voorbeeld van waarom mensen niet zouden moeten roken (in gezelschap van niet rokers) als je rookt moet je dat vooral doen maar niet op een plek waar andere mensen er last van hebben (rokershokken op school zijn daar geen voorbeeld van want bij ons moet je langs het rokershok fietsen om je fiets te kunnen dumpen in een rek. van die korte periode daar langs fietsen kunnen mensen al last van hun longen krijgen.
Er zijn toch ook genoeg mensen die met andere rekening houden? Ikzelf rook nooit in de buurt van vreemden. Als ik op de bus of trein sta te wachten en ik heb trek in een sigaret, dan loop ik gewoon naar een stukje waar niemand staat.
Met citaat reageren
Oud 20-12-2009, 09:24
honkballertje
honkballertje is offline
Citaat:
Er zijn toch ook genoeg mensen die met andere rekening houden? Ikzelf rook nooit in de buurt van vreemden. Als ik op de bus of trein sta te wachten en ik heb trek in een sigaret, dan loop ik gewoon naar een stukje waar niemand staat.
gelukkig wel ja. maar er zijn er ook heel veel die het niks boeit of er ook niet rokers zijn. sinds dat rookverbod zijn mensen er iig wel meer over gaan nadenken. (is dat rookverbod trouwens nog steeds geldig? heb laatst wel iets gehoord van dat er geen rookverbod meer was in kleine cafes ofzo?)
Met citaat reageren
Oud 20-12-2009, 12:16
Kou Shibasaki
Kou Shibasaki is offline
Citaat:
gelukkig wel ja. maar er zijn er ook heel veel die het niks boeit of er ook niet rokers zijn. sinds dat rookverbod zijn mensen er iig wel meer over gaan nadenken. (is dat rookverbod trouwens nog steeds geldig? heb laatst wel iets gehoord van dat er geen rookverbod meer was in kleine cafes ofzo?)
Volgens mij is dat alleen bij cafés zonder personeel.
Met citaat reageren
Oud 20-12-2009, 12:42
Verwijderd
Citaat:
ik zal nooit zeggen dat het slecht voor je is
Hoezo niet, vraag ik me af?
Met citaat reageren
Oud 21-12-2009, 12:42
Verwijderd
Citaat:
Hoezo niet, vraag ik me af?
omdat iedereen het toch al weet en de mensen die het alsnog zeggen irritante randdebielen zijn die best dood mogen
Met citaat reageren
Oud 21-12-2009, 14:50
JSD
JSD is offline
af en toe!
Met citaat reageren
Oud 21-12-2009, 16:56
metalheadje
metalheadje is offline
nouja ik voel de drang er niet toe om te roken ik heb dan weer andere dignen waar ik me mee bezig houd sommige mensen gaan roken vanwege stress ik zoek dus de dingen en doe dus de dingen die mij mijn stress eigenlijk wegnemen zoals ik vaak bezig ben met computers geeft het aan de ene kant een gevoel van ontspanning omdat ik ergens mee bezig ben waar ik graag mee bezig ben ik heb eigenlijk nooit stress en als ik het goed heb komt dat ook omdat ik nooit reden heb om te stressen ^^ ik hoop dat je dit een beetje begrijpt want ik heb begrepen dat ik nog al vaag kan zijn ^^
Met citaat reageren
Oud 21-12-2009, 19:41
Verwijderd
Citaat:
ik ben een ex-roker, ben alleen gestopt omdat het me veel te duur was, ik zal nooit zeggen dat het slecht voor je is
.. Want het is natuurlijk niet slecht voor je.
Met citaat reageren
Oud 22-12-2009, 16:33
Volk
Volk is offline
Ik heb gerookt. Ben gestopt omdat ik zin had om te stoppen. Had er verder niet echt een reden voor maar soms heb ik opeens ideeën in mijn hoofd en voer ik die uit. Ik ben nu ook heel december gestopt met blowen. Moet kijken of ik daarna weer begin. Ben nu wel een paar honderd euro rijker! Maar een plantje kost natuurlijk ook niks.

Rokers moeten roken als ze willen roken. Ik ben er trots op dat ik niemand aan het roken/blowen heb gebracht. Ik zal niet tegen rokers gaan klagen dat ze moeten stoppen of dat het slecht voor ze is. Ik wil alleen dat het raam open gaat als ze bij mij over de vloer zijn en roken. Ook al is het -15. Maar tot nu toe kan elke roker daarmee leven. Het enige dat ik soms kan opmerken is dat de roker stinkt. Als iemand net gerookt heeft en mij dan een knuffel wil geven heb ik daar meestal niet zo'n zin in omdat er toch best een grote stinkwalm om die persoon zit. Maar tot nu toe snapt elke roker dat ook. Ik ben heel erg van het leef en laat leven. Ik ben niet in de positie om te oordelen over anderen, net als de rest dat niet is. Mocht een van mijn vrienden willen stoppen met roken dan zal ik ze daar natuurlijk in steunen. Totdat ze zeggen dat ze geen steun meer willen. Daar heb ik ook respect voor, het stoppen met stoppen.

Ik vind het alleen jammer dat met het stappen ik elke 20 minuten of alleen sta omdat iedereen gaat roken of mee naar buiten moet de kou in omdat iedereen staat te roken.
Met citaat reageren
Oud 12-01-2010, 16:45
MisSunshine
MisSunshine is offline
Mijn mening?
Het is duur, snel weg, het stinkt, je conditie word er niet beter van, zwarte longen, verslavend, het klinkt verschikkelijk (alleen het woord: "peuk" al.. brrr), je beschadigd anderen (meeroken schijnt net zo slecht te zijn), mensen zeggen dat ze stoppen maar kunnen het vaak maar half of niet (alleen wanneer je écht, écht heel graag wil is het haalbaar), het lijkt mij verschrikkelijk er iedere keer aan toe te moeten geven dat je lichaam niet zonder kan.
Wanneer mensen willen roken, prima hoor! Maar mijn steun erin krijg je niet, wel wanneer men wil stoppen .
Met citaat reageren
Oud 12-01-2010, 19:25
michatrini
michatrini is offline
nee niet doen!
ik ben er ook allergisch voor, voor de geur
Met citaat reageren
Oud 12-01-2010, 22:02
anoniem93
anoniem93 is offline
Roken vergelijken met een mentale stoornis gaat wel erg ver, maar dat is mijn mening.

Roken is wel lekker, maar ik wil niet verslaafd raken dus doe ik het maar heel af en toe en dan alleen tijdens het uitgaan. Dus: alleen het positieve van roken voro mij.
Met citaat reageren
Oud 12-01-2010, 22:11
Toneless
Toneless is offline
Laat rokers lekker roken. Ik heb er geen problemen mee. Maar dat komt waarschijnlijk ook omdat ik zelf rook. (in het weekend)

En dat het slecht voor je is en stinkt, dat weet elke roker dus dat hoeft men niet constant te herhalen.
Oud 18-01-2010, 15:04
anoniem93
anoniem93 is offline
Idd. Als mensen willen roken meoten ze dat maar doen. Wat ik alleen wel goor vind is als ik een restaurant oid zit en er wordt gerookt. Dat vind ik goor maar verder mag van mij overal gerookt worden (doe het zelf ook af en toe in het weekend)
Met citaat reageren
Oud 18-01-2010, 18:44
synbitz
synbitz is offline
Citaat:
Idd. Als mensen willen roken meoten ze dat maar doen. Wat ik alleen wel goor vind is als ik een restaurant oid zit en er wordt gerookt. Dat vind ik goor maar verder mag van mij overal gerookt worden (doe het zelf ook af en toe in het weekend)
en binnekort ben je, net zoals mij een dagelijkse roker.

Ik heb ook 3 of 4 jaar "soms in het weekend" gerookt

en nu rook ik dagelijks 10 saffe ^^

nicotine is verslavende shit
Met citaat reageren
Oud 18-01-2010, 22:25
Awesomeness
Awesomeness is offline
K vind roken dom, maar verder geen problemen mee. Ik blow ook
Met citaat reageren
Oud 20-01-2010, 18:33
$moky
$moky is offline
ben vandaag gestopt met roken
Met citaat reageren
Oud 20-01-2010, 18:55
Toneless
Toneless is offline
Goed zo Smoky.
Oud 21-01-2010, 06:20
Verwijderd
ik dinsdag!
Met citaat reageren
Oud 21-01-2010, 08:19
surimeid
surimeid is offline
Het is slecht hoef je niet in discussie over te gaan..
Maar het stinkt ook nog....
en dat is echt vies...
als je in de bus zit komt er zo een stinkerd naast je zitten...
Oud 21-01-2010, 19:57
Jehebtmelief
Jehebtmelief is offline
Je moet het zelf weten, maar ik vind over het algemeen die mensen nogal stinken en vaak zit hun huid er ook erg lelijk uit. Ik heb vroeger op feestjes wel gerookt, maar ik wilde niet verslaafd raken dus ben ik voor ik verslaafd raakte gestopt.
Met citaat reageren
Oud 24-01-2010, 20:17
Gerrie
Gerrie is offline
Ik rook soms ook wel, ik trek me er gewoon niks van aan.
Waarom zou je aan iemand z'n kop zeiken, als het jouw leven niet is?
Come on, find a life.
Dat is wat ik op dat moment denk.
Met citaat reageren
Oud 24-01-2010, 20:20
Arachnia
Arachnia is offline
Citaat:
Je moet het zelf weten, maar ik vind over het algemeen die mensen nogal stinken en vaak zit hun huid er ook erg lelijk uit. Ik heb vroeger op feestjes wel gerookt, maar ik wilde niet verslaafd raken dus ben ik voor ik verslaafd raakte gestopt.
Kauwgom en alleen degene die zich als een schoorsteen gedragen.

Verder vind ik dat sommige rokers zich ook aan etiquette moet houden.
Oftewel, gewoon ergens gaan staan waar niemand er last van heeft.
Doe ik zelf ook, dus ja.
Oud 26-01-2010, 12:21
Verwijderd
Citaat:
Kauwgom en alleen degene die zich als een schoorsteen gedragen.
Kauwgom helpt maar zéér beperkt, hoor. En íedere roker stinkt als hij/zij gerookt heeft.
Met citaat reageren
Oud 26-01-2010, 12:39
Mephisto
Mephisto is offline
Citaat:
omdat iedereen het toch al weet en de mensen die het alsnog zeggen irritante randdebielen zijn die best dood mogen
ik zeg dat soort dingen alleen tijdens het roken
Oud 26-01-2010, 17:17
Changshan
Changshan is offline
Ik rook weleens, heb nu ook weer een pakje liggen. Gebruik tegen tentamenstress, maar vind het verder eigenlijk pas echt lekker als ik ook gedronken heb.

Buiten tentamens om koop ik alleen op echt zwakke momenten zelf een pakje.
Oud 28-01-2010, 21:34
silentbob
silentbob is offline
heb er geen problemen als anderen roken(heb genoeg rokende vrienden), maar ikzelf begin er niet aan, ik hou het liever bij wiet
Met citaat reageren
Oud 29-01-2010, 07:42
Naimin
Naimin is offline
Waarom zou je gaan roken xD. Je betaald kweetniet hoeveel geld voor zo'n pakje, en je gaat er een aantal jaar eerder dood door. Het is volgens mij gewoon Euthanasie in een stokkie .....

Je kan er het best gewoon, weet ik veel, iets leuks van kopen (iets waar je wat aan hebt)
Oud 29-01-2010, 15:51
Verwijderd
Citaat:
Volgens mij is dat alleen bij cafés zonder personeel.
Een café zonder personeel? Is dat een telefooncel ofzo? En zijn die niet uitgestorven?
Met citaat reageren
Oud 29-01-2010, 16:18
Verwijderd
Citaat:
Een café zonder personeel? Is dat een telefooncel ofzo? En zijn die niet uitgestorven?
Nee, die bestaan nog. Heb je een prettige tijd gehad onder die steen?
Met citaat reageren
Oud 29-01-2010, 21:14
m3tr01dm1nd3d
m3tr01dm1nd3d is offline
Citaat:
heb er geen problemen als anderen roken(heb genoeg rokende vrienden), maar ikzelf begin er niet aan, ik hou het liever bij wiet
In theorie slim, MAAR...

Meerdere vrienden van me roken niet, maar hebben wel een hardcore nicotine verslaving, alleen door het blowen. Merkte ook bij mezelf dat toen ik stopte met roken, ik meer ging blowen. Was vroeger van mening dat roken evil was en je beter kon blowen, maar neem nu af en toe een sigaret als ik gewoon geen zin heb stoned (of stoneder) te worden
Met citaat reageren
Oud 30-01-2010, 00:39
silentbob
silentbob is offline
das geen probleem voor mij, rook het bijna alleen maar puur
Met citaat reageren
Oud 30-01-2010, 10:58
Verwijderd
Citaat:
Waarom zou je gaan roken xD. Je betaald kweetniet hoeveel geld voor zo'n pakje, en je gaat er een aantal jaar eerder dood door. Het is volgens mij gewoon Euthanasie in een stokkie .....

Je kan er het best gewoon, weet ik veel, iets leuks van kopen (iets waar je wat aan hebt)
ben je gewoon dom of gewoon jong? waarom drinken mensen? waarom blowen mensen? waarom gebruiken mensen drugs?

Omdat het leuk/lekker is!
Met citaat reageren
Oud 31-01-2010, 13:17
Verwijderd
En ach, dood ga je toch wel ^^

Ik vind het zelf wel jammer dat ik veel meer ben beginnen roken toen ik in bepaalde omstandigheden zat. Daarvoor rookte ik al jaren bijna alleen in het weekend. Heb zelfs tijden maanden niet gerookt. Dat vond ik wel tof. Op festivals kwam ik zelfs met 1 tot 2 pakjes toe. Dat was echt voor het lekkere. Sinds een tweetal jaar rook ik echt veel meer en ik vind het vooral vervelend omdat het zoveel kost. Nu schiet ik mijn sigaretten wel zelf, maar dan nog. En ik vind het uitermate vervelend dat ik tegenwoordig overal buiten word gepest met anti-rook-wetten. Dat ik bij niet-rokers-vrienden buiten ga staan, vind ik vanzelfsprekend overigens. Het is tenslotte hun huis en rook gaat nou eenmaal overal op en in zitten. Mijn bankstel zal ook wel gruwelijk stinken ^^

Verder vind ik dat iedereen het zelf moet weten of ze roken of niet. Vroeger was ik een irritant rotjong dat er tegen roken was en mijn ouders altijd liep te pesten met betweterigheid dat ze moesten stoppen. Ruzie heb ik gemaakt erover ^^ en nu zijn zij al jaren gestopt en ben ik de roker.

En wtf zijn personeel-loze cafés? Ik heb er ook nog nooit van gehoord. Haal je je drank uit de muur ofzo, is dat iets Nederlands?
Met citaat reageren
Oud 31-01-2010, 16:25
SacredRose
SacredRose is offline
personeelloze cafe's zijn cafe's waar alleen de eigenaar werkt en zijn famillie ofzoiets
Oud 31-01-2010, 17:35
anoniem93
anoniem93 is offline
Citaat:
Verder vind ik dat iedereen het zelf moet weten of ze roken of niet. Vroeger was ik een irritant rotjong dat er tegen roken was en mijn ouders altijd liep te pesten met betweterigheid dat ze moesten stoppen. Ruzie heb ik gemaakt erover ^^ en nu zijn zij al jaren gestopt en ben ik de roker.
Haha, dat heb ik ook. Ik was echt zo anti-roken en ik zei altijd dat ik nooit zou gaan roken, maar nu doe ik het zelf (niet vaak, maar toch). Alleen waren het bij mij andere familieleden, en niet mn ouders.
Met citaat reageren
Oud 02-02-2010, 16:13
shoebuddy 2.0
shoebuddy 2.0 is offline
Hoewel ik geen fan ben van roken dank ik er teveel van mijn inkomsten aan.
Tankstationmedewerker, stufi-ontvanger. als het niet door de omzet van mijn baas komt, dan wel door accijnzen
Oud 03-02-2010, 16:25
simpleasy
simpleasy is offline
ik heb niets tegen rokers, maar zelf rook ik niet
ik heb het 1 keer geprobeerd, maar daar blijft het bij
de stank blijft ook lang in je kleren zitten, dus het is niets voor mij, maar zoals ik al zei, van mij mag iedereen die wilt roken, en ik ga niet kwaad expres beginnen hoesten.
Met citaat reageren
Oud 04-02-2010, 16:49
pro---
pro--- is offline
een.. dumper..
ik ga sowieso niet nemen met rokende lui
je hebt er geen ene flikker aan!
ik heb een hekel aan die gozers die in het fietsenhok stoer proberen te doen met die sigaretten
en dan zien die brugwuppe dat en dan gaan zij ook medoen
beetje zielig.. hè!!
btw het is goed dat mensen niet meer in openbare ruimtes mogen roken,
andere mensen gaan anders meeroken (en dan bedoel ik niet roken ..)
en dat is ook heel slecht voor je
maar ja dit is mijn mening
Met citaat reageren
Oud 04-02-2010, 19:07
Verwijderd
Maar wel profiteren van de accijnzen die wij betalen, hè?
Met citaat reageren
Oud 04-02-2010, 21:26
rugrat91
rugrat91 is offline
Citaat:
ik vind mensen zoals jou achterlijk.
synbitz je bent geweldig
Met citaat reageren
Oud 13-02-2010, 07:24
Erminiaz
Erminiaz is offline
Ik rook want is het zo stoer en anders wordt ik gepest of heb ik geen vrienden.

Tenminste, dat willen de anti-rook-fundamentalisten je toch altijd horen zeggen?
Met citaat reageren
Oud 13-02-2010, 18:37
Verwijderd
Nee, hoezo?
Met citaat reageren
Oud 14-02-2010, 14:35
Henck
Henck is offline
Roken is relaxt, fok al die moraalridders die het roken de grond in boren
Met citaat reageren
Oud 14-02-2010, 14:50
Minth
Minth is offline
ik vind het gwn smerig, duur en slecht. mijn ouders roken allebij, en mijn kleding stinkt zelfs naar rook ik heb ook een keer uirgerekent hoeveel we zouden besparen asl ze zouden stoppen met roken. ons pap is toen meteen gestopt, maar moeders rookt eigenwijs door
Oud 14-02-2010, 17:38
NaamInGebruik
NaamInGebruik is offline
Als mensen zo nodig moeten roken, prima. Maar ik ga wel uit de wind staan. Vind het dus ook niet kunnen als mensen in massa drukt op stations in de niet-rokers-gebieden ineens wél gaan roken. Maar of ze roken, tja, zelf weten.

Zou geen vriendin nemen die rookt, hoef doorgaands ook geen diepgaand gesprek met zwaardere rokers, het stinkt dermate erg dat het lastig is om je op het gesprek te concentreren en je gezichtsuitdrukking normaal te houden.
Met citaat reageren
Oud 23-02-2010, 19:21
naamvergeten!
naamvergeten! is offline
Ben 13, rook niet ..
als ik niet ga roken krijg ik van m'n ouders het rijbewijs
maar zou sowieso niet gaan roken denk ik XDD
en ik vind het ook zonde van m'n geld ..
Met citaat reageren
Oud 23-02-2010, 23:38
Verwijderd
Citaat:
Ben 13, rook niet ..
als ik niet ga roken krijg ik van m'n ouders het rijbewijs
maar zou sowieso niet gaan roken denk ik XDD
en ik vind het ook zonde van m'n geld ..
volhouden jongen ben benieuwd of je ook daadwerkelijk niet gaat roken, vele vrienden van me zeiden op jouw leeftijd precies hetzelfde maar roken nu wel gewoon ;p
Met citaat reageren
Oud 24-02-2010, 11:18
silentbob
silentbob is offline
ja dat was bij ons op de basischool en nog wat later ook altijd zo, en nu ben ik 1 van de weinigen van mn vroegere basischoolklas die niet roken
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten