Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lifestyle
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 13-01-2010, 16:16
Verwijderd
Citaat:
Je hebt gothics die de samenleving afschuwen en dat tonen door in hun eentje depressieve gedichtjes te maken, je hebt gothics die het mooi vinden, maar je hebt ook mode in de gothic wereld.

Bijvoorbeeld Gothic Lolita.
Daarbij komt is Gothic in mijn niet ogen echt een mode.
Mensen die Gothic zijn omdat het 'modieus' is doen iets fout.
De kledingstijl is erg neo-victoriaans, dus niet bepaald modebewust.
Het kan erg stijlvol zijn, maar ze neigen toch veel meer naar het extreme dan het modieuze.

Dus het is in mijn mening een lifestyle, want er hoort ook een bepaalde denkwijze bij en een aparte mode.

het kan juist modieus zijn omdat t niet modieus is (uggs anyone?)

EGA en EGL is idd erg awesome,hoewel ik t nooit zou dragen
nog ander soort gothic mode
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 13-01-2010, 20:39
Verwijderd
Voor de niet ingewijden:
EGA staat voor 'Elegant Gothic Aristocrate' (oftewel Victorian) en EGL staat -dacht ik- voor 'Elegant Gothic-Lolita'

Zeer mooi inderdaad. Al moet je ermee staan. Persoonlijk denk ik niet dat deze 2 vormen in deze streek ooit echt 'modieus' gaan worden... We hebben gewoon de cultuur niet om er zo uitbbundig bij tel open.

Maar ik geloof dus wel sterk in in het potentieel van meer ingetogen 'duistere' kledingstijlen, zoals batcave, punk chique, retro-wave of corporate goth. Fantasievolle doch praktische kleding, die je in dagelijkse context of bij het uitgaan kan dragen.

Wolven in schaapskleding.
Met citaat reageren
Oud 13-01-2010, 20:59
Verwijderd
Citaat:
Voor de niet ingewijden:
EGA staat voor 'Elegant Gothic Aristocrate' (oftewel Victorian) en EGL staat -dacht ik- voor 'Elegant Gothic-Lolita'

Zeer mooi inderdaad. Al moet je ermee staan. Persoonlijk denk ik niet dat deze 2 vormen in deze streek ooit echt 'modieus' gaan worden... We hebben gewoon de cultuur niet om er zo uitbbundig bij tel open.

Maar ik geloof dus wel sterk in in het potentieel van meer ingetogen 'duistere' kledingstijlen, zoals batcave, punk chique, retro-wave of corporate goth. Fantasievolle doch praktische kleding, die je in dagelijkse context of bij het uitgaan kan dragen.

[afbeelding]

jep

dat is iets waar ik wel weer een zwak voor heb

maar ik heb zowiezo een zwak voor echt mooie kwaliteitskleding
jammer genoeg moet daar ook voor betaald worden
Met citaat reageren
Oud 14-01-2010, 00:26
Verwijderd
Citaat:
jep

dat is iets waar ik wel weer een zwak voor heb

maar ik heb zowiezo een zwak voor echt mooie kwaliteitskleding
jammer genoeg moet daar ook voor betaald worden
Ja Dior, Chanelle, Zegna, Boss, Corneliani, Degand...
Luxe & Glamour heeft zijn prijs nu eenmaal. Soms terecht, soms onterecht (de kwaliteit van een Boss pak ligt nauwelijks hoger da dat voor een C&A pak, je betaald zuiver voor merk en snit)

Maar ik moet vanmijzelf zeggen dat ik vrij bewust omga met mijn budget.
Ik verspil bvb geen hopen geld meer aan typische scene kleding. Je hebt echt Cybers en Goths die een heel maandloon uitgeven aan een outfit, die ten eerste bijna alleen draagbaar is op fuiven en ten tweede vaak van minderwaardige kwaliteit is...
(Ooit een cybermeisje geweten wiens latexrock de sluiting het had begeven. En de rest van de avond in haar string met jartellen verder gedanst. Was warm daarbinnen...)

Ik ga in de solden opzoek naar de 'betere' basics uit ketens als H&M, C&A, Zara en Celia. Zwarte kostuums, gillets, glanshemden, mooie sokken, handschoenen, zwart leren schoenen, stropdassen, een mooie zwarte trenchcoat,...

Ik kan het perfect aan om naar de les te gaan.
En als ik uitga, doe ik er gewoon een paar kettingen en metalen riemen bij aan, zet ik mijn zonnebril op en voila.

Maar natuurlijk ja, als ik het geld had zou ik het wel eens durven investeren in en heel mooi chic neo-victoriaans pak...
Met citaat reageren
Oud 14-01-2010, 12:50
Verwijderd
heh,ik zou nooit kleding in die stijl kopen tho(met riemen etc)
maar ALS ik in pak zou moeten verschijnen zou een victoriaans pak inderdaad heel erg mooi zijn
maar duur....
Met citaat reageren
Oud 14-01-2010, 13:51
Arachnia
Arachnia is offline
Citaat:
Voor de niet ingewijden:

[afbeelding]

<33
Oud 15-01-2010, 21:44
Vice
Vice is offline
Citaat:
Voor de niet ingewijden:

[afbeelding]

Dat zijn toch gewoon mannen in pak? Ziet er wel stijlvol uit.
Oud 16-01-2010, 04:54
Verwijderd
Citaat:
Dat zijn toch gewoon mannen in pak? Ziet er wel stijlvol uit.
Daarom heten ze dit ook 'Corporate Goth'
Gothic voor in een professionele zakelijke omgeving. ;-)
Het is een subkledingstijl, die ontstond toen 'scene kids' afstudeerden aan universiteiten en geen zin hadden hun 'image' op te offeren aan de anonieme zakenwereld.

Ik vergelijk de kledingstijl altijd met die GTi's wagens: "Ja hij gaat héél snel, maar dat mag je er niet té veel aan zien..." Zo ook dat 'op het randje' met deze kledingstijl.
Het zijn Goths die subtiel hun identiteit laten doorschijnen in hun look, zonder dat het té wordt voor op kantoor.

De stijl is enorm geliefd bij Goths en Wavers met een kantoorbaan, in zakelijke steden zoals Londen, Berlijn en NewYork. Het nadeel van Nederland is dus dat je opeens er inderdaad beter gekleed bij loopt dan 75% van de andere mensen op straat. Het 'subtiele' van die stijl gaat erdoor beetje verloren.
Met citaat reageren
Oud 16-01-2010, 05:28
Vice
Vice is offline
Zoals dit?
Oud 16-01-2010, 05:34
Verwijderd
Stereotype 12
Inderdaad

Ben er zelf ook ene
Met citaat reageren
Oud 18-01-2010, 16:05
Mevrouw De Uil
Mevrouw De Uil is offline
Ik vind gothic wel cool, vooral dat cyber-achtige. Als ik mensen zie die zich zo kleden dan denk ik altijd "Wauw, waar koop je dat?" Ik zou ook wel van die nethandschoenen of van die laarzen willen...
Oud 18-01-2010, 16:39
Kou Shibasaki
Kou Shibasaki is offline
Citaat:
Ik vind gothic wel cool, vooral dat cyber-achtige. Als ik mensen zie die zich zo kleden dan denk ik altijd "Wauw, waar koop je dat?" Ik zou ook wel van die nethandschoenen of van die laarzen willen...
Ik vind dat cyber juist lelijk.
Met citaat reageren
Oud 18-01-2010, 19:52
Verwijderd
Citaat:
Ik vind dat cyber juist lelijk.
steampunk is het gruwlijkste

gruwlijkste jackson die ik ooit heb gezien BTW

da's een rhoads van een kleine 8000 euro tho
Met citaat reageren
Oud 18-01-2010, 20:44
Miekje*
Miekje* is offline
Steampunk <333
Oud 18-01-2010, 20:53
Verwijderd
Citaat:

[afbeelding]

Heerlijke gitaar
Met citaat reageren
Oud 18-01-2010, 21:30
Cherry Springs
Cherry Springs is offline
Citaat:

[afbeelding]

<3 Als ik elektrische gitaar speelde, jum.

Gothic in mijn omgeving (middelbare school, ja.) is een beetje dood. Nu zijn er emo's.
Oud 18-01-2010, 22:09
WAT
WAT is offline
cyber kan heel cool zijn, maar het meeste wat ik zie op feesten enzo is gewoon een vrijkaartje om er zo sletterig mogelijk uit te zien.... niet mijn ding.

Steampunk is wel heel cool om te zien, al heb ik er hier in nl nog niet veel van gezien.

Zelf vind ik toch vaak de victoriaanse outfits mooier, zo lang als het goed gedaan is en goed staat, maar dat is eigenlijk altijd het probleem.... het moet iemand staan...
Met citaat reageren
Oud 19-01-2010, 04:48
Verwijderd

Ik vind Steampunk een heel mooie stijl, maar net als Cyber is het ook een heel opzichtige en alles behalve praktische stijl. Ik ken enkele mensen die erin uitgaan, en ook meetings in die stijl zijn in opmars. Maar echt als dagelijke kleding?
Met citaat reageren
Oud 26-01-2010, 09:45
Dana_
Dana_ is offline
Mensen moeten gewoon accepteren dat er ook zulke mensen op de wereld lopen.
Wees blij dat mensen anders zijn en er anders uit zien en doen.
Anders zou het echt super saai zijn als iedereen bij de H&M zou gaan shoppen en de zelfde smaak heeft.

En gothic is een lifestyle!! En manier hoe je kleed en doet.
Alle alternatieve mensen die ik ken zijn chill en die hebben voor iedereen respect. Ook al ben je breezer of heb je een andere huidskleur.
Met citaat reageren
Oud 26-01-2010, 23:47
Vice
Vice is offline
Citaat:
[afbeelding]

Ik vind Steampunk een heel mooie stijl, maar net als Cyber is het ook een heel opzichtige en alles behalve praktische stijl. Ik ken enkele mensen die erin uitgaan, en ook meetings in die stijl zijn in opmars. Maar echt als dagelijke kleding?
Ik heb het op straat/feesten nog nooit gezien.
Oud 27-01-2010, 01:28
Verwijderd
Citaat:
Ik heb het op straat/feesten nog nooit gezien.
Je ziet het op evenementen van dit caliber:
http://www.viona-art.com/albums/gala-nocturna-2009/

Met citaat reageren
Oud 28-01-2010, 08:16
Verwijderd
Citaat:

alleen die 1e 2 dudes met de tails zijn cool verder voor de rest is t vrij confectie D:
Met citaat reageren
Oud 28-01-2010, 10:46
Verwijderd
Citaat:
alleen die 1e 2 dudes met de tails zijn cool verder voor de rest is t vrij confectie D:
We zijn niet allemaal miljonair he
Met citaat reageren
Oud 28-01-2010, 13:30
Verwijderd
Citaat:
We zijn niet allemaal miljonair he
dat is het probleem juist,ik ook niet
maar heb wel zo'n dure smaak
Met citaat reageren
Oud 29-01-2010, 09:28
*oma*
*oma* is offline
Citaat:

Ik krijg bij sommige foto's een beetje een unheimlich gevoel. Vooral bij die in het wit met dat emo-achtige haar.
Oud 29-01-2010, 14:39
Verwijderd
Citaat:
Ik krijg bij sommige foto's een beetje een unheimlich gevoel. Vooral bij die in het wit met dat emo-achtige haar.
In essentie was het de 'oude' scene ook te doen om het gevoel dat je zo mooi als umheimlich omschrijft, we danken onze naam namelijk aan de Gothic Novels, de klassieke griezelverhalen.

In de hedendaagse scene, en dan vooral visual key en victorian, is het echter vooral de new romantic gedachte die dominant geworden is in de kleding. of met andere woorden: een fashion statement.
Wat blijkbaar dus niet wegneemt dat sommigen ons engerds blijven vinden...

De term 'emo kapsel' durf ik te betwisten. Dat is een typisch visual key kapsel, gebasseerd op wat de scenemode in het verre Japan is. En de emo's hebben daar blijkbaar toevallig ook naar gekeken...
Met citaat reageren
Oud 29-01-2010, 15:58
*oma*
*oma* is offline
Citaat:
De term 'emo kapsel' durf ik te betwisten. Dat is een typisch visual key kapsel, gebasseerd op wat de scenemode in het verre Japan is. En de emo's hebben daar blijkbaar toevallig ook naar gekeken...
Haha, ik had wel verwacht dat je daar over ging vallen, maar je weet wel welke ik bedoel!
Oud 29-01-2010, 17:50
SisterOfMercy
SisterOfMercy is offline
Gothic lolita's kunnen helemaal niet elegant zijn, daar zijn ze vaak veel te dik voor.

Ik heb wel een heel mooi gedicht geschreven:

Darkness Descends

the night falls as if slain by the sun, entwined are we.
the understanding for which you sacrifice yourself
flares once, then dies,
crushed by the all-encompassing dark.
all hope must die.

your passion throbs no more.
how could you tear us asunder?
lost souls surround us, crying,
we are fallen.
Oud 29-01-2010, 17:54
Vice
Vice is offline
Lolita's zijn gewoon ranzig.
Oud 29-01-2010, 18:02
Verwijderd
Ah Lolita, het is niet mijn favoriete kledingstijl, maar zijn doorgaans wel leuke mensen hoor. Een beetje extreem geobsedeerd met uiterlijk vaak, dat wel.

@SOM: doet me denken aan wat ik ooit over mijn ex heb geschreven
Met citaat reageren
Oud 29-01-2010, 19:16
SisterOfMercy
SisterOfMercy is offline
Citaat:
@SOM: doet me denken aan wat ik ooit over mijn ex heb geschreven
Kom op zeg, je herkent zo'n stom gothmatic poetry generator brouwsel wel?
http://www.deadlounge.com/poetry/poems.html
Oud 29-01-2010, 19:54
Verwijderd
Poe zou het vast niet leuk gevonden hebben als hij zou zien hoe men de draak steekt met zijn stijl.

Persoonlijk vind ik het eigenlijk zo slecht nog niet kwa stijl. Toen ik jonger was schreef ik ook wel eens gedichten in die stijl. Eneuh, we kunnen ook de gothbands tellen die dergelijk teksten als lyric gebruiken.

From the northern bastions the wind is coming
The coldest season's perfume is all around
Dusk is like a dagger that suffocates our lives
It's colour is sunburst in my eyes
my eyes
In my eyes...

The Frozen autumn - Dusk Is like a Dagger

And again I stumbled through the back door
Seeing you, a misty shadow
I feel my repression
I can't go on
And again I am falling backwards
Tomorrow I will be here again
A silent mute of a black desire
Tomorrow I will be here again
Tomorrow I'll be here again
Be here again
Be here again

Clan Of Xymox - Back Door

Can´t you hear my eternal call?
I will not listen when you cry
Where are you now, my little boy?
You´ll never find me in the night
Why did you leave me here alone?
I found a new salvation
I try to find you in every night
A part of you is still in my heart

Blutengel - Winter Of My Life

Maar het schoolvoorbeeld:

"I think it's dark and it looks like rain," you said
"And the wind is blowing like it's the end of the world," you said
"And it's so cold it's like the cold if you were dead," and then you smiled for a second.

"I think I'm old and I'm feeling the pain," you said,
"And it's all running out like it's the end of the world," you said
"And it's so cold it's like the cold if you were dead," and then you smiled for a second.

Sometimes you make me feel like I'm living at the edge of the world, like I'm living at the edge of the world.
"It's just the way I smile," you said

The Cure -Plainsong

Conclusie: een in essentie goede tekst die wel heel erg vaak opduikt ja.
Nog een keer zeggen wat al zoveel keer gezegd is.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten