Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
Of er nou minder criminaliteit ermee komt of niet, als iemand een kind van 8 verkracht en vermoord en daar maar 12 jaar cel voor krijgt.. ![]() Btw: "Beter iemand uit eigen land die het verneukt, dan een buitenlander." - Ghandi. Als reactie op nederlandse ettertjes. |
![]() |
||
Citaat:
En stel dat Marokko dat beleid ook hanteert: alle allochtone criminelen terug naar hun eigen land. Dan komt zo'n in Nederland geboren Marokkaan daar terecht, en dan begaat ie daar weer een misdaad en zeggen ze 'stuur maar terug naar zijn eigen land' en dan komt ie hier weer terecht. ![]()
|
Hier een leuk voorbeeld van onderscheid tussen buitenlander vs Nederlander:
http://player.omroep.nl/embed/aflevering/10703700 (eerste paar minuten)
||
Citaat:
|
Verwijderd
|
Idd, als we het hebben over mensen zonder NLs paspoort, dan vind ik het niet gek dat je ze terugstuurt en dat ze niet meer terug mogen komen. Maar mensen die hier geboren zijn, een NLs paspoort hebben en toevallig ook nog bv. een Marokkaans paspoort... die kun je niet terugsturen, want NL is hun land van herkomst. Als je die mensen terugstuurt omdat hun (groot)ouders hier niet geboren zijn, dan is dat gewoon keiharde discriminatie. Iedere Nederlander hoort dezelfde rechten te hebben.
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Het liefst natuurlijk in Marokko, maar als iemand een NL paspoort heeft kan hij wat mij betreft hier zijn straf uitzitten, als hij dan nergens anders terecht kan. |
![]() |
|
Verwijderd
|
Wat moet iemand met een NLs paspoort die hier geboren is en iets etterigs heeft uit gehaald in Marokko? Hij is toch het resultaat van onze samenleving, wat heeft Marokko daar mee te maken? Oh, hij heeft toevallig ook een Marokkaans paspoort en zijn opa is in Marokko geboren... Ik zie niet in waarom je hem niet gewoon in NL kan straffen.
|
![]() |
||
Citaat:
![]() Is trouwens ook wel een mooi beleid voor Marokkanen. Vind je het hier niet leuk, wil je emigreren naar Marokko? Sla iemand in elkaar en de staat betaalt je ticket. Straf krijg je niet, want je hebt de misdaad niet in Marokko gepleegd.
||
Citaat:
![]() |
![]() |
|||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
|
Verwijderd
|
@Barabas, ontkrachten is het juiste woord niet. Je kunt het ergens mee eens zijn of niet. En daar zijn dan voldoende argumenten voor, of niet.
Het is alleen weerzinwekkend belachelijk dat je van mensen vraagt om zich aan te passen, als je datgene wat je land tot je land maakt, af doet als onbelangrijk, en het weg wil bezuinigen. Dat staat gewoon haaks op elkaar. Maar dat snappen mensen als Wilders niet. Die denken (in alles) alleen maar op de korte termijn, en praten de mensen angst aan, en spelen in op onderbuik gevoelens. Is lekker goedkoop stemmentrekken van de minder snuggere medemens... |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Vaak krijg je dan inderdaad zoveel jaar cel, en TBS. Maar dat wordt voor het gemak vergeten. |
![]() |
||
Citaat:
Musea, historische stichtingen, bibliotheken, archieven, enzovoorts; Dit zijn allemaal zaken die in onze samenleving niet kunnen bestaan zonder subsidies. Zonder subsidie wordt kunst en cultuur weer iets voor de elite, en wordt het erg saai, ongezellig en grijs in Nederland.
||
Citaat:
![]()
|||
Citaat:
en uitgebreidere (heldere) info: Citaat:
Laatst gewijzigd op 04-03-2010 om 23:14. |
![]() |
||
Citaat:
![]()
||||
Citaat:
![]() En wat mij daarin opvalt: Citaat:
Citaat:
Wat essentieel is tussen wat jij aanhaalt en het voorstel van Wilders, is dat Wilders geen vrijwillige, maar gedwongen deportatie wil. Dit verdrag is geheel vrijblijvend. Daarnaast is het doel van dit verdrag is natuurlijk ook compleet anders, het is bedoeld om onze burgers te beschermen. Wat ook wel van belang is, is dat het verdrag met instemming van de Nederlandse regering is opgesteld (en dat het initiatief vaak ook vanuit de Nederlandse regering komt). Als wij criminelen gaan deporteren, zullen de landen van herkomst er niet zo happig op zijn dat wij ze terug gaan sturen (en wij dat land opzadelen met ons probleem). Dus je vergelijking gaat niet echt op. De mogelijkheid is er, maar zowel de veroordeelde als het land mogen weigeren akkoord te gaan met de overbrenging. Daarnaast gaat het verdrag over het terug halen van veroordeelden, en niet het terug sturen van veroordeelden.
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Het lijkt me onlogisch om nederlanders nederland uit te sturen. Buitenlandse misdadigers worden geloof ik vrij regelmatig ook in het buitenland berecht dus de topictitel klopt ook niet helemaal. Ik begrijp die obsessie om nederlanders met een buitenlandse achtergrond eruit te sturen zodra ze stout zijn niet helemaal. Denk je echt dat dat het probleem oplost? |
![]() |
|
enige wat ik eigenlijkt kwijt wil hier (op de vroege ochtend) is dat mensen zoals Micromensje het land uit gegooid moeten worden. mensen met zulke ideeen zijn nog veel gevaarlijker voor de samenleving (want voor je het weet heb je door deze mensen Wilders aan de macht). nu zeur je nog over overlast van ettertjes die een nederlands paspoort hebben. zodra Wilders aan de macht is heb je voor je het weet terroristen. denk maar niet dat extremistische moslims de film fitna zijn vergeten en al zijn uitspraken. als wilders aan de macht komt wordt hij of vermoord door een terrorist of de terroristen nemen gelijk een deel van de bevolking van nederland mee de dood in.
slechte dingen voor de samenleving kan je niet altijd kwijt. denk je het voor elkaar te krijgen alle slechte dingen weg uit nederland te verbannen heb je voor je het weet nog slechtere dingen. |
![]() |
||
Citaat:
![]() ik zie niet in waarom je een criminele buitenlander (zonder Nederlands paspoort, dus) niet kan terugsturen naar het land van herkomst met de garantie dat die persoon daar zijn straf uitzit en verder - hangt af van het delict - evt. als ongewenst beschouwd mag worden.
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|||||
Citaat:
![]() ![]() Citaat:
![]() Citaat:
Maar wat mij betreft moet Nederland dan niet zo miepen (hangt natuurlijk wel af van de onredelijkheid van de straf. De doodstraf voor drugssmokkel zoals Singapore oplegt, gaat toch echt te ver; maar een verschil van een paar jaar.... de crimineel had zich dat van te voren moeten realiseren.) Citaat:
Het verschil zit m slechts in "vragen" (wat het nu is) en "eisen" (wat Wilders wil). Een vreemdeling ongewenst verklaren kan overigens nu altijd. Daar hoeft die vreemdeling geen toestemming voor te geven ![]()
||
Citaat:
||||||
Citaat:
![]() Citaat:
Dat is echt totaal iets anders dan het uitzetten van criminelen die hier een misdaad hebben gepleegd, of het uitleveren van veroordeelden (dus niet verdachten) aan het land van herkomst. Citaat:
En de Antillen dan, daar kampen ze al met allerlei bestuurlijke problemen, wil je daar ook nog eens een hoop criminelen naartoe sturen, zodat ze er nog een probleem bij hebben? Citaat:
Het verschil tussen "vragen" en "eisen" (of: dwingen) is niet "slechts" een verschil, het is een fundamenteel verschil. Citaat:
||
Citaat:
||
Citaat:
||
Citaat:
||
Citaat:
|
Ik ga een peiling aanmaken en wat achtergrondinfo over de PVV (als ik het kan vinden, heet dat), in de hoop dat het helderder wordt. Er zijn nu twee topics en verschillende meningen en interpretaties lopen daar door elkaar. Dat is verwarrend en vermoeiend
![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
I beg your pardon??? ![]() Net zoals vroeger het geval was. Want de orkesten aan de koninklijke hoven, bestonden ook niet uit maar een man. Dat moest ook betaald worden. Of je het subsidie noemt, waaruit men betaald wordt, of rechtstreeks door het koningshuis. De pot waar het uitkomt is hetzelfde. Belastinggeld. Dat je niet zomaar alles moet subsidieeren ben ik dan wel weer met iedereen eens. Te beginnen met de opleidingen. Maar ik ben er wel van overtuigd dat je op nationaal niveau gewoon je eigen cultuur moet handhaven. Het is namelijk een onderdeel van de identiteit van je maatschappij. Als je dat afvlakt, verlies je aan eigen identiteit, en zul je internationaal heel erg wegvallen tegen landen die hun cultuur wel naar waarde schatten. |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
De Kantine |
Awesaaim-O #898 Verwijderd | 501 | 05-03-2010 23:00 | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Nieuwsberichten zonder nieuwswaarde à la 'Tiswah' Promillage | 499 | 12-11-2007 18:22 | |
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen |
[NL] betoog oorlog tegen irak: [kan iemand aub nakijken] halilo | 14 | 05-01-2006 21:10 | |
De Kantine |
Het boemerangeffect: Waarom Amerika gehaat wordt niceman1984 | 67 | 16-04-2004 21:13 | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Plannen voor militaire inmenging op het eiland (Ogen VS gericht op Cuba) niceman1984 | 24 | 04-12-2003 00:17 |