Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 22-04-2010, 16:41
Hawahaai
Hawahaai is offline
Ik heb er zelf nog geen mening over gevormd, overigens. Daarom vroeg ik het ook. Er zit wel wat in, maar het is vrij lastig te realiseren, denk ik. Sociale vaardigheden zijn bij mij op school trouwens verweven in de dagelijkse gang van zaken, maar staan ook nog als los onderdeel op het programma.
Ik vind het altijd zielig als een kleuter zijn konijn graag wil laten zien en dat beestje dus in zo'n drukke klas moet. Zo'n beestje weet niet wat hem overkomt. En dan kan ik nog zo goed laten zien hoe je met hem om moet gaan, er zijn altijd kinderen die toch net wat minder voorzichtig zijn of uit enthousiasme te veel herrie maken.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 22-04-2010, 16:50
Mevrouw Lul
Mevrouw Lul is offline
Citaat:
Ik heb er zelf nog geen mening over gevormd, overigens. Daarom vroeg ik het ook. Er zit wel wat in, maar het is vrij lastig te realiseren, denk ik. Sociale vaardigheden zijn bij mij op school trouwens verweven in de dagelijkse gang van zaken, maar staan ook nog als los onderdeel op het programma.
Ik vind het altijd zielig als een kleuter zijn konijn graag wil laten zien en dat beestje dus in zo'n drukke klas moet. Zo'n beestje weet niet wat hem overkomt. En dan kan ik nog zo goed laten zien hoe je met hem om moet gaan, er zijn altijd kinderen die toch net wat minder voorzichtig zijn of uit enthousiasme te veel herrie maken.
Ja maar daarom zou je daarvoor getrainde honden in kunnen zetten (of nou ja, getraind... makkelijke honden in ieder geval die goed afgericht zijn en die gewend zijn aan kinderen).
Met citaat reageren
Oud 22-04-2010, 19:46
drukknoopje
drukknoopje is offline
Citaat:
Vind je dat het een taak van het onderwijs is? Dus minder tijd besteden aan taal/rekenen/sociale vaardigheden om tijd vrij te maken om te leren omgaan met dieren? En welke dieren 'doe' je dan wel en welke niet?
Ik vind dat scholen meer tijd en aandacht zouden moeten besteden aan sociale vaardigheden, en daar vallen imo ook vaardigheden met dieren onder. Wat mij betreft mogen ze dan laten vallen dat kinderen eerst leren schrijven met blokletters, dan aan elkaar moeten schrijven en later weer los. Maar dat is een beetje offtopic.
Oud 23-04-2010, 05:48
Hawahaai
Hawahaai is offline
Dat schrijven verschilt per (visie op schrijfontwikkeling van de) school.
Ik denk wel dat het lastig is om vaardigheden met 'gewone' dieren in de klas/via school te oefenen. Je kunt als basisschool wel bij een dierotheek dieren lenen, maar dat gaat vooral over kuikens, ratten, slangen en andere dieren die te observeren zijn en niet zozeer over huisdieren. Ik denk niet dat die instellingen tijd hebben om ook nog huisdieren te gaan houden en constant te moeten verzorgen en trainen.
Met citaat reageren
Oud 23-04-2010, 05:54
Mevrouw Lul
Mevrouw Lul is offline
Tadaaaaa:

http://www.sophia-vereeniging.nl/nl/...hond-klas.html
Met citaat reageren
Oud 23-04-2010, 06:30
SiemdeCyper
SiemdeCyper is offline
Het onderwijs is niet overal verantwoordelijk voor. Misschien kun je met kleine kinderen naar een kinderboerderij gaan, maar daar houdt het dan ook mee op. Ik denk dat dat toch nog echt een taak van de ouders is om kinderen met dieren om te laten gaan. Die mogen namelijk hun kinderen ook nog wel eens wat bijbrengen.
Met citaat reageren
Oud 23-04-2010, 11:16
Verwijderd
Citaat:
Tja, mijn ideaalbeeld is ultieme heerser van het universum zijn, maar soms zul je moeten accepteren dat de zaken niet exact zijn zoals jij ze wil hebben en is het misschien beter om bepaalde ongemakken te accepteren c.q. te overwinnen.

Verder kan ik goed begrijpen dat de relatie stopgezet is. Als zij niet over haar angst heen wil/kan komen en hij zijn hond (natuurlijk) niet kwijt wil, valt er weinig aan te doen.

Als ik dat meisje was zou ik nu waarschijnlijk wel hulp gaan zoeken, want ik denk dat zij nu zelf ook wel in de gaten heeft dat die angst haar leven beïnvloedt. Ik neem aan dat zij de TS echt heel leuk vond en dat deze break-up haar wel heeft geconfronteerd met haar angst.

Verder trouwens: Ik vind mastiffs echt heel erg leuk. Ik vind kleine honden meestal 'enger' dan grote.
Met citaat reageren
Oud 23-04-2010, 11:54
Verwijderd
Ik ben trouwens als kind in m'n gezicht gebeten door een hond en bij mijn beste vriendinnetje toen hadden ze zo'n echte boerderijhond waar je niet teveel aan moest plukken, want die kon ook bijten... ook wel es achternagezeten door honden. Niet mee opgegroeid, ouders hadden ze nooit. En ik ben echt helemaaal niet bang voor honden, nooit geweest ook
Met citaat reageren
Oud 23-04-2010, 19:03
Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Citaat:
Ik ben trouwens als kind in m'n gezicht gebeten door een hond en bij mijn beste vriendinnetje toen hadden ze zo'n echte boerderijhond waar je niet teveel aan moest plukken, want die kon ook bijten... ook wel es achternagezeten door honden. Niet mee opgegroeid, ouders hadden ze nooit. En ik ben echt helemaaal niet bang voor honden, nooit geweest ook
Tsja, niet iedereen is zo stoer als jij
Oud 23-04-2010, 19:06
Verwijderd
Ik vind de meeste horrorfilms wel eng Maar ik bedoel maar te zeggen, niet iedereen wordt bang na zulke ervaringen
Met citaat reageren
Oud 24-04-2010, 20:28
Changshan
Changshan is offline
Citaat:
Het onderwijs is niet overal verantwoordelijk voor. Misschien kun je met kleine kinderen naar een kinderboerderij gaan, maar daar houdt het dan ook mee op. Ik denk dat dat toch nog echt een taak van de ouders is om kinderen met dieren om te laten gaan. Die mogen namelijk hun kinderen ook nog wel eens wat bijbrengen.
Leuk, zo'n principe, maar statistisch gezien een beetje riskant.

Ik vind vooral de afschuw en het niet willen inleven in je liefde voor Beer trouwens vrij walgelijk. Als je echt verliefd bent, verdiep je je graag in de andere 'liefdes' van de ander. Goed dat het uit is dus.
Oud 24-04-2010, 21:35
Verwijderd
Citaat:
Leuk, zo'n principe, maar statistisch gezien een beetje riskant.

Ik vind vooral de afschuw en het niet willen inleven in je liefde voor Beer trouwens vrij walgelijk. Als je echt verliefd bent, verdiep je je graag in de andere 'liefdes' van de ander. Goed dat het uit is dus.
Dat is natuurlijk makkelijk om dat 'walgelijk' te noemen, maar een echte angst.. daar kom je gewoon niet zomaar vanaf. Ik denk dat zij (vooral nu) echt wel begrijpt dat hij heel veel van z'n hond houdt, en dat zij zich echt wel kan inleven in het principe dat mensen van hun huisdieren houden, maar angst en liefde gaan nou eenmaal moeilijk samen. Je kunt onmogelijk van iets gaan houden als je er hartstikke bang voor bent.

Het lijkt nu bijna alsof je het haar kwalijk neemt dat ze bang is, alsof ze zich expres niet wil inleven ofzo. Inleven komt meestal van twee kanten en in deze situatie is het gewoon niet met elkaar te verenigen. Dat is denk ik niemands schuld.

Sorry als dit als een aanval klinkt, maar zo bedoel ik het verder niet hoor.
Met citaat reageren
Oud 25-04-2010, 22:57
Changshan
Changshan is offline
Hmja, maar het verhaal van Armoed komt over alsof ze ook zonder de hond erbij geen respect heeft voor Armoeds band met Beer. Lijkt me dat je dan toch je angst opzij kunt zetten.
Oud 26-04-2010, 08:24
Volk
Volk is offline
Citaat:
Hmja, maar het verhaal van Armoed komt over alsof ze ook zonder de hond erbij geen respect heeft voor Armoeds band met Beer. Lijkt me dat je dan toch je angst opzij kunt zetten.
Een fobie kun je niet zomaar even opzij zetten.
Met citaat reageren
Oud 26-04-2010, 14:59
Changshan
Changshan is offline
Citaat:
Een fobie kun je niet zomaar even opzij zetten.
Nee, dat snap ik ook wel. Ik kan het niet duidelijker uitleggen, maar een beetje erkenning wanneer die hond er niet bij is...
Oud 26-04-2010, 15:31
Verwijderd
Natuurlijk, maar dat ligt ook aan de persoon zelf.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten