|
|
Bekijk resultaten poll: Wat ga jij stemmen in juni? | |||
CDA |
![]() ![]() ![]() ![]() |
1 | 1.61% |
PvdA |
6 | 9.68% |
CU |
1 | 1.61% |
VVD |
9 | 14.52% |
SP |
6 | 9.68% |
SGP |
0 | 0% |
PVV |
8 | 12.90% |
GroenLinks |
8 | 12.90% |
D66 |
17 | 27.42% |
ToN |
0 | 0% |
Andere partij, namelijk... |
6 | 9.68% |
Aantal stemmers: 62. Je mag niet stemmen in deze poll |
|
Topictools | Zoek in deze topic |
Advertentie | |
|
![]() |
|||
![]() |
Citaat:
![]() alle partijen willen een beter gezond gezellig vriendelijk rechtvaardig leefbaar ... land. het zijn allemaal holle termen in een verkiezingscampagne, maar waarom val je zo over het woord "leefbaar"? Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
2. Is leefbaar nou een inhoudsloze term, of een inhoudelijke term, die gebonden is aan een specifiek programma. Dat zou je ook kunnen zeggen, maar als mensen voor een leefbaarder land zijn (zoals ze soms zeggen), waarom is Leefbaar Nederland dan nooit groot geworden? Ik vind het maar verwarrend wat het betekent.
|||
![]() |
Citaat:
![]() Citaat:
![]() hoe vaag ook, het is zeker geen volledig inhoudsloze term. de opkomst van de term "leefbaar" 8 jaar geleden, was verbonden met de politieke stroming die toen opkwam (met o.a. LN en LPF). "Leefbaar" is misschien zo vaag omdat het moeilijk definieerbare (onderbuik)gevoelens vertegenwoordigt, die toen ineens een grotere rol gingen spelen in de politiek. |
![]() |
|||
Citaat:
Citaat:
|
Ik twijfel tussen PvdA of SP. PvdA omdat van mij de AOW-leeftijd best omhoog mag naar 67 jaar als dat zoveel geld oplevert wat we nu prima kunnen gebruiken. En omdat ik graag een links of paars kabinet zie en dat niet lukt zonder een grote PvdA. SP omdat ik absoluut tegen een sociaal leenstelsel ben en vind dat de studiefinanciering moet blijven zoals ie nu is.
Ik blijf twijfelen, vind het zó moeilijk.
||
Citaat:
Die fout hebben al zoveel mensen gemaakt met hun 2e hypotheek op overwaarde van hun huis, uitgaande van een stabiele stijging van de huisprijs. Jammer.. "Sprookjes" en "oor aannaaien" komen bij mij op bij deze maatregel. De Euro keldert momenteel; de export zal stijgen, als we er over een paar jaar weer bovenop zitten wordt de AOW-leeftijd niet meer teruggedraaid, dat geld wordt wel weer ergens anders verbrast. |
![]() |
|
Ik ga op de Partij van de Dieren stemmen, ook al zou ik volgens het Kieskompas van 2010 het dichtste bij de PvdA staan (met Partij van de Dieren op de tweede plaats en GroenLinks op de derde plaats). Met de PvdD heb ik toch de meeste 'feeling', en vind ik dus de beste keuze voor mij.
![]()
|
Blij te weten dat ik niet de enige ben die op de PvdD gaat stemmen
![]() Bij mij kwam trouwens uit de stemwijzers wél PvdD.
||
Citaat:
![]() ![]() ![]()
|
Ah, dat is wel balen... Tsja, als je op een kleine partij stemt, wekt dat sowieso verbazing, denk ik, mijn ouders vonden het ook wel opvallend, maar die stemmen wel allebei links, dus op zich vinden ze het wel best. En het gaat niet eens puur om de dieren, het is meer die hele toekomstvisie van: 'we moeten anders met de wereld omgaan, het gaat niet alleen om geld, het gaat erom dat we zo goed mogelijk voor alles en iedereen zorgen' die me aanspreekt.
||
Citaat:
De overige partijen, zoals verwacht, nog slechter. Opvallend is dat het eigen risico 50% omhoog gaat minimaal bij vrijwel alle partijen. Sommige partijen verdubbelen het 1 of meerdere keren. Hoor je echt niemand over, of ik moet dat gemist hebben in de campagne?
|
Daar hebben ze het wel degelijk vaak over gehad, ja, dus dat heb je even gemist
![]() Ik zou het oké vinden, PvdD aan de macht, maar dan samen met GL en PvdA, dan slijt dat one issue ook meteen (en dat vind ik dus sowieso nogal meevallen) omdat je dan moet samenwerken en zo. Maar goed, dat zal wel een droom blijven hè ![]()
||
Citaat:
![]() Oh nee, jij slaat een geheel andere kant op dan ik. PvdA vind ik een waardeloze partij, gelooft in een linkse economie, iets van PvdD niet doet! PvdD zie ik meer als een mini partij die groenrechts is. Groenlinks zou ik er wel bij willen doen dan. De enige partij die echt groen is. En dan de PVV. Ik weet niet of je de vorige verkiezingen gekeken heb, maar daarin zag je dat Thieme en Wilders redelijk goed het met elkaar konden vinden. Wilders kiest voor een sterke economie, zonder islam. PvdD kiest voor een groen landschap/natuurgebied of dat de economie nu wel of niet schaadt. En toch.. ![]() ![]() Groenlinks zou wel veruit de grootste moeten zijn en de extremen van de PVV en PvdD uit moeten bannen. Extreme denkbeelden horen niet thuis in een regering. Wilders heeft al gezegd dat als hij mee gaat regeren, hij een heel stuk milder wordt voor de islam in het algemeen. Daarbij geloof ik hem maar op zijn blauwe ogen. Halsema zie ik ook wel zitten, want die is enorm gegroeid de laatste jaren ![]()
||
Citaat:
||
Citaat:
![]() ![]()
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
De Kantine |
Weerwolfspel #86, deel 2 Spelleider | 500 | 26-06-2011 21:46 | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |