Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 25-07-2010, 00:37
SiemdeCyper
SiemdeCyper is offline
Ik wil iets toevoegen aan wat BabyBam (volgens mij) ook probeerde te zeggen.

Je bent 17 en je hebt nog een heel leven voor je waarin je ontzettend veel kan leren, ontmoeten etc. Door een relatie aan te gaan met iemand die zoveel ouder is, moet je jezelf als het ware toch een stuk optrekken naar zijn leeftijd waardoor je bepaalde ervaringen zult missen. Mocht het werken en het gaat op latere leeftijd uit, dan zul je je later misschien voor je kop slaan dat je zoveel mogelijkheden en ervaringen hebt laten schieten voor een man. Dan ben jezelf namelijk ook een stuk ouder en heb je die tussenfase gemist.

Emotioneel ouder zijn is iets anders dan daadwerkelijk ouder zijn. Iedereen maakt alles in 1e keer mee. Gun jezelf de mogelijkheid om die dingen mee te maken en niet zoals BabyBam zegt (no offense!) te moeten denken aan kinderen, omdat anders je partner te oud is.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 25-07-2010, 19:10
Sneeuwwitje
Sneeuwwitje is offline
Bedankt voor de reacties! Jullie komen allemaal met sterke argumenten en hebben een duidelijke mening (goedzo).
Nu is het zo dat ik het even afwacht, ik spreek en zie hem gewoon op het werk, niks bijzonders.

Ik ben heel alert en zie ook wel de overeenkomsten tussen ons en vooral de verschillen.
Ik ga me niet in de relatie storten, en pas als ik weet hoe hij echt in elkaar steekt maak ik een echte keuze.
Jullie hebben allemaal gelijk wat betreft dat ik me nog even tiener moet kunnen voelen zonder al de verplichtingen van een volwassen man.

Het feit dat ik twijfel is wat mij betreft geen minpunt, ik wil er gewoon goed over nadenken voordat ik een overhaaste keuze maak.
Ik kijk het nog even aan en laat van me horen hoe het loopt!
Oud 29-07-2010, 22:25
Toallita
Toallita is offline
Ik zou het niet doen, tenzij je je er zelf erg goed bij voelt.
Mijn schoonmoeder heeft een relatie met iemand van 16 jaar jonger, werkt niet zo goed...

Laatst gewijzigd op 01-09-2011 om 01:17.
Met citaat reageren
Oud 29-07-2010, 23:40
Verwijderd
Citaat:
Dankjewel voor je reactie. Ik vraag me alleen af hoeveel het zou uitmaken als ik 18 was en hij 32, volgens mij kijken mensen er dan anders tegenaan.
Ik ben blij dat vooral de mensen die er ervaring mee hebben zeggen dat ik er gewoon voor moet gaan en kijken hoe het zal lopen. Toch ben ik er niet helemaal zeker van.
Joh ik krijg al de kriebels als een vierdejaars student iets begint met een eerstejaars, omdat die laatsten zo groen van de middelbare school komen 18 is ook nog héél erg jong. En als ik 30 ben, zeg ik waarschijnlijk "25 is ook nog héél erg jong".

Och ja. Ik heb ook wel eens overwogen of een leuke gozer van 5 jaar jonger misschien niet toch de moeite waard was, dat had ik ook nooit gedacht. In principe krijg ik altijd de kriebels van die grote leeftijdsverschillen, maar in je kunt er eigenlijk pas per individueel geval iets over zeggen.
Met citaat reageren
Oud 01-08-2010, 23:45
mikey0146
mikey0146 is offline
Niet doen
Met citaat reageren
Oud 31-08-2010, 20:53
blueberry55
blueberry55 is offline
nou ik heb precies het zelfde probleem! aleen is hij 27... alleen mijn ouders zijn er totaal niet mee eens. maar daar gaat het niet over.
maar je weet van jezelf waar je aan toe bent. hou je echt van hem en hij echt van jou? dan is er toch niks aan de hand? leeftijd maakt niks uit het is maar een getal. maar het gaat er ook om hoever hij is en hoever jij bent.

X
Met citaat reageren
Oud 31-08-2010, 22:48
Sneeuwwitje
Sneeuwwitje is offline
Naja hij heeft laatst met een meisje gezoend, ze is volgens mij pas 18.. Hij was superdronken dus ik walg er echt van. Het is ook niet verder gegaan dan flirten tussen ons, dat wilde ik ook.
maar nu ben ik van het idee afgestapt.
wel heel erg bedankt voor alle reacties op dit forum!
Oud 02-09-2010, 14:06
Verwijderd
ik denk dat je moet doen waar jij je goed bij voelt.
het is idd niet makkelijk met zo'n groot leeftijdsverschil.
ik zou er zelf ook niet aan beginnen
maar de ouders van n vriend van mij schelen 18 jaar!! en die zijn ook gewoon gelukkig samen
Met citaat reageren
Oud 02-09-2010, 14:35
hookee
hookee is offline
Citaat:
maar de ouders van n vriend van mij schelen 18 jaar!! en die zijn ook gewoon gelukkig samen
Als hij haar had ontmoet toen hij 20 was, had hij nu nog in de cel gezeten.
Als hij haar had ontmoet toen hij 30 was, stond hij nu nog bekend als pedo.
Er is een leeftijd(sverschil) voor alles.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten