Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 30-07-2010, 12:27
Verwijderd
Een vriend van mij is afgestudeerd KT'er, wat bijna hetzelfde is als KI, en werkt nu al een halfjaar bij de baan voor na zijn studie . Oh en een ander is volledig afgestudeerd KT'er en is nu aan het promoveren.

Dat kun je na geneeskunde natuurlijk ook doen, promoveren. Het kan zelfs tijdens geneeskunde.

Hebben jullie ook wel eens van die tijdreisdromen waarbij je je al ín de droom bewust bent van de anachronismes?
Advertentie
Oud 30-07-2010, 12:32
Geel
Geel is offline
Citaat:
Waarom vooral Rusland? Als scheikundig technoloog maak je wel een goede kans daar iets te vinden, met al die gaswinning daar.

Een goede vriend van mij is bijna afgestudeerd KI'er, maar die heeft nog niets gevonden voor na zijn studie.

Zelf kan ik natuurlijk technische natuurkunde aanraden!
Omdat het onvermijdelijk is dat ik daar ooit eens weer terug heen moet.

Precies, omdat er geen garantie is voor werk, heb ik die studie ook maar uit m'n kop gezet.

Technische natuurkunde zou ook een optie zijn was het niet dat natuurkunde mij het minst aanspreekt van de betavakken.
Oud 30-07-2010, 12:37
Verwijderd
Natuurkunde op de universiteit is niet echt te vergelijken met natuurkunde op de middelbare school. Je bent veel fundamenteler bezig, en op de uni probeer je dingen ook echt te begrijpen, de verbanden tussen dingen te zien. Daarnaast ben je in alle andere toegepaste wetenschappen louter bezig met een klein onderdeel van de natuurkunde.
Oud 30-07-2010, 12:38
Verwijderd
Het best kan je natuurlijk werktuigbouwkunde studeren en je dan richten op de energy technology.
Oud 30-07-2010, 12:38
Verwijderd
Wat is overigens KI en KT?
Oud 30-07-2010, 12:40
Verwijderd
kunstmatige intelligentie en kennistechnologie
Oud 30-07-2010, 12:43
Geel
Geel is offline
Nou, ik merk dat ik de logica van natuurkunde gewoon niet snap en dat ligt er vorlgens mij niet aan of ik natuurkunde op de middelbare school krijg of op de uni. En dat ik met alle wetenschappelijke studies bezig ben met een deel van de natuurkunde snap ik, vind ik ook wel spijtig, maar ik kom er vast wel doorheen.

Edit: Het is trouwens niet dat ik heel erg veel moeite heb met natuurkunde op de middelbare school, ik vind het alleen erg vermoeiend.
Oud 30-07-2010, 12:46
Verwijderd
Citaat:
kunstmatige intelligentie en kennistechnologie
O dan kan je in Delft je lol op. Volgens mij zijn er een stuk of 8 masters die daar in grote mate iets mee doen. Als ik nu zou moeten kiezen, zou ik ook Intelligent Mechanical Systems als master gaan doen.
Oud 30-07-2010, 12:47
Verwijderd
Een goedemiddag!
Oud 30-07-2010, 12:54
Geel
Geel is offline
Gooooooeeeeeddeeeee middag!
Oud 30-07-2010, 12:57
Verwijderd
Goede Middag
Oud 30-07-2010, 13:00
Verwijderd
Citaat:
Nou, ik merk dat ik de logica van natuurkunde gewoon niet snap en dat ligt er vorlgens mij niet aan of ik natuurkunde op de middelbare school krijg of op de uni. En dat ik met alle wetenschappelijke studies bezig ben met een deel van de natuurkunde snap ik, vind ik ook wel spijtig, maar ik kom er vast wel doorheen.

Edit: Het is trouwens niet dat ik heel erg veel moeite heb met natuurkunde op de middelbare school, ik vind het alleen erg vermoeiend.
Hoe bedoel je, dat je de logica niet snapt?
Oud 30-07-2010, 13:02
Verwijderd
Oh en Geelid:

Oud 30-07-2010, 13:04
Verwijderd
Neeee! We gaan drie weken op vakantie en mijn moeder gooit een tas naast me neer: Hier, deze mag je gebruiken. Fijn, denk ik, daar kunnen mijn boeken in.
Maar al mijn kleren moeten erin!
Oud 30-07-2010, 13:05
Verwijderd
ohja, gefeliciteerd Geel!
Oud 30-07-2010, 13:05
Geel
Geel is offline
Citaat:
Hoe bedoel je, dat je de logica niet snapt?
Weet niet precies. Wat ik bedoel is denk ik dat ik de theorie die ik leer (en die ik ook prima snap) moeilijk in praktijk kan brengen.

Citaat:
Oh en Geelid:
[afbeelding]

Dankje!

qandy: bedankt!
Oud 30-07-2010, 13:06
Verwijderd
*komt uit bed kruipen*

bwaaaaaggg
Oud 30-07-2010, 13:07
Geel
Geel is offline
Citaat:
Neeee! We gaan drie weken op vakantie en mijn moeder gooit een tas naast me neer: Hier, deze mag je gebruiken. Fijn, denk ik, daar kunnen mijn boeken in.
Oud 30-07-2010, 13:09
Verwijderd
Citaat:
Waar ga je naar toe en wat ga je daar doen?

Kleren voor een week passen makkelijk in een rugtas, en op de meeste campings en ook in vakantiehuisjes, hostels en sommige hotels is wel een wasmachine en droger.
Oud 30-07-2010, 13:10
Verwijderd
Citaat:
Weet niet precies. Wat ik bedoel is denk ik dat ik de theorie die ik leer (en die ik ook prima snap) moeilijk in praktijk kan brengen.
Als je het niet in de praktijk kan brengen, snap je het ook niet.
Oud 30-07-2010, 13:13
Verwijderd
Citaat:
Waar ga je naar toe en wat ga je daar doen?

Kleren voor een week passen makkelijk in een rugtas, en op de meeste campings en ook in vakantiehuisjes, hostels en sommige hotels is wel een wasmachine en droger.
Mm, we gaan naar Noorwegen en daar waarschijnlijk nog een huttentocht maken. Dan moet ik alles dragen, dus het is wel goed als ik niet teveel meeneem.
Dat wordt kleren wassen in een bergmeer en hopen dat ze, ondanks de regen, nog drogen.
Oud 30-07-2010, 13:14
Verwijderd
Duurt die huttentocht ook drie weken dan?

Ok, in Noorwegen is het de komende weken 15-20 graden en regenachtig, en het wordt een wandelvakantie. Dus wat je nodig hebt is:
2 snel drogende lange broeken
4 t-shirts, met korte of mouwen afhankelijk van jouw voorkeur
2 vesten of dunne truien, zodanig dat je ze eventueel over elkaar heen kunt dragen
goede regenjas
14 paar sokken zodat je droge kunt aantrekken na een wandeling.
7 onderbroeken, 1 comfortabele bh

Als je ook chiquere dingen gaat doen, eventueel een setje nette kleren

Laatst gewijzigd op 30-07-2010 om 13:19.
Oud 30-07-2010, 13:16
Geel
Geel is offline
Citaat:
Als je het niet in de praktijk kan brengen, snap je het ook niet.
Nou, dan bedoel ik dat als ik zeg dat ik de logica van natuurkunde niet snap.
Oud 30-07-2010, 13:17
Verwijderd
Citaat:
Duurt die huttentocht ook drie weken dan?
Nee, we ondernemen een week wandelingen vanuit een huis (Stromend water! Elektriciteit!) en dan gaan we twee weken kleumen in hytter.

Maar ik moet niet zeuren, vorig jaar zaten we bij Trondhjem in een tent. Het was mintwee en het sneeuwde
Oud 30-07-2010, 13:19
Verwijderd
Hm en je kunt in die hutten zeker niet douchen? Als je niet kunt douchen, maakt het toch niet zo veel uit of je kleren schoon zijn
Oud 30-07-2010, 13:20
Verwijderd
Ik neem voor 3 dagen meestal al een koffer mee :vrouw: Maar meestal omdat ik te lui ben om écht in te pakken. Ik kan namelijk wel alles in een sporttas doen

Oh en ik snap niet waarom mensen vrijwillig 3 weken niet douchen, eigenlijk 2 dagen niet douchen maar ok. Dan zou ik liever in Nederland blijven en in de tuin zonnen ;x
Oud 30-07-2010, 13:20
Verwijderd
Nee, om te douchen moet je meestal naar een krakend gebouw met wc's die eens per maand worden schoongemaakt en douches waar je tien kronen in moet werpen om twee minuten stromend water te hebben.

Noorwegen is gewoon afzien. Zeker met mijn ouders
Oud 30-07-2010, 13:21
Verwijderd
Nouja dan blijf ik bij bovenstaand lijstje plus 7 extra onderbroeken zodat je tenminste elke dag een echt schone aan kan trekken tijdens de huttentocht

Met jouw ouders zul je zeker wel wandelschoenen hebben? Voor op warmere dagen zijn sandalen van zacht rubber met klittebandsluiting ook wel praktisch, die drogen sneller en geven minder kans op blaren. Alleen zijn ze vrij lelijk. Maar dat zijn wandelschoenen ook.
Oud 30-07-2010, 13:22
Verwijderd
ik ben vannacht opgehaald op de fiets en zit nu bij mijn vriend die in een soort gangsterwijk woont. En er rijden altijd auto's voorbij met stamp muziek en joelende mensen. Maar net kwam er een auto voorbij rijden, zo'n sportmodel. En daar kwam echt keihard K3 uit de speakers knallen
Oud 30-07-2010, 13:22
Verwijderd
Drie paar sokken is genoeg, ik kan ze uit mijn tas hangen om te laten drogen
Volgens mij ga ik het best overleven. En afvallen, want Noors voedsel is echt niet te vreten
Oud 30-07-2010, 13:23
Verwijderd
gegrillde zalm
Verwijderd
noors voedsel
Verwijderd
maar je moet daar inderdaad geen boterham met kaas proberen te maken, dan kom je van een koude kermis thuis! het brood is gek en de kaas is zoet.
Oud 30-07-2010, 13:24
Rivka
Rivka is offline
Citaat:
Oh en ik snap niet waarom mensen vrijwillig 3 weken niet douchen, eigenlijk 2 dagen niet douchen maar ok.
Ik ook niet echt, ik kan niet zonder douchen want dan voel ik me vreselijk
Maar jeetje Etmakas, wat een avontuur! Brr.
Verwijderd
Laten mensen geen boeken achter in die hutten? Dan hoef je maar 1 boek mee, en als je die uit hebt ruil je hem voor een andere
Verwijderd
Noorse vis.
Oud 30-07-2010, 13:26
Verwijderd
Egon, vind je dat lekker?
Het brood is ontzettend zwaar, de groentes zijn nog net iets beter dan Poolse stadsgroentes, de kaas zoetig, de worsten smaakloos, de chocopasta vies... Maar op vakantie smaakt alles beter en ik zal toch iets moeten eten, dus ik zet me er maar overheen de vis daar is wel lekker. Vis voor het ontbijt, garnalen voor de lunch en slijmige pasta 's avonds
Oud 30-07-2010, 13:26
Verwijderd
Het lijkt mij heel leuk om zo'n tocht te maken maar als het op mijn vijftiende met mijn ouders had gemoeten was ik ook niet echt blij geweest
Oud 30-07-2010, 13:28
Verwijderd
Hm, het lijkt me op zich ook best leuk, maar wel zwaar. Op zich is elke dag ongeveer vier, vijf, zes uur lopen niet heel veel, maar met al die rugzakken en door de bergen is het wat moeilijker.
Oud 30-07-2010, 13:28
Rivka
Rivka is offline
Mijn ouders zijn juist van absoluut niet afzien, al gaan we wel altijd met de auto, helaasch. We hebben nog nooit gekampeerd (halleluja) en we gaan altijd in een fijn huisje/hotel. We maken ook altijd stedentrips en zo, nooit een echte natuur- of survivalvakantie .

edit: Eén keer hadden we een rampzalig hotel in Praag, al was het eigenlijk een jeugdherberg ofzo. Het was niet schoon en heel klein en muf en ik moest met al mijn broertjes en mijn zusje in één kamer aan het eind van een gang met een balkon waar een stelletje gare toeristen een feestje aan het bouwen waren tot halfvier 's ochtends . Gelukkig was dat voor 2 nachten.
Oud 30-07-2010, 13:29
Verwijderd
Mij lijkt zoiets echt terror en ik zou heel chagrijnig worden
Oud 30-07-2010, 13:31
Rivka
Rivka is offline
Citaat:
Mij lijkt zoiets echt terror en ik zou heel chagrijnig worden
Idem.
Oud 30-07-2010, 13:32
Verwijderd
Met chagrijnig worden maak je het alleen maar moeilijker, denk ik. Ik zou liever zingend vijf bergen overgaan dan chagrijnig één.
Oud 30-07-2010, 13:32
Rivka
Rivka is offline
Ik zou liever helemaal geen bergen overgaan .

Nou, eentje dan, als er dan maar een mooi blokhutje is met een haard en een fijn, schoon bed en een goede badkamer.
Oud 30-07-2010, 13:33
Geel
Geel is offline
Citaat:
Met chagrijnig worden maak je het alleen maar moeilijker, denk ik. Ik zou liever zingend vijf bergen overgaan dan chagrijnig één.
That's the spirit!
Verwijderd
Dat is geen optie, u bent af, ga niet langs start, u ontvangt geen tweehonderd!
Verwijderd
Citaat:
Idem.
http://en.wikipedia.org/wiki/Jewish-American_princess

grapje hoor
Oud 30-07-2010, 13:34
Rivka
Rivka is offline
Verwijderd
toch vind ik het opvallend dat mensen die zeggen dat ze een hekel hebben aan kamperen, doorgaans óf nog nooit hebben gekampeerd óf alleen op zo'n grasveld vol caravans waar verder geen zak te doen is
Verwijderd
Citaat:
That's the spirit!
Precies!
Ik heb een toe toe toeter op mijn waterscooter daarmee toe toe toeter ik naar jou! En al die Noren maar kijken...
Advertentie
Topic gesloten

Regels voor berichten