Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 03-09-2010, 09:28
Shinigami
Shinigami is offline
Citaat:
Nee echt niet
Hoezo komen ze erachter? Ik spreek ze amper, ik leef op kamers zo ongeveer, ik ben alleen beneden om te eten en drinken en als ik wegga naar vrienden, werk of school eventjes..
Mijn ouders kennen mij niet eens. Ze denken dat ik nog steeds dat lieve zorgeloze jongetje ben van 5 jaar geleden, toen ik nog nergens aan hoefde te denken en nou krijg ik godverdomme weer zo'n kutbui! Het moet eens STOPPEN
Je hebt zeker gelijk over dat je ouder er niet achter zullen komen en de school absoluut niet bij betrekken zeer slechte ervaring mee!!! Maar het zal verstandig zijn en je zult een redelijk profijt van hebben over een lange periode zelf als het veel gedoe is(ervaring). En als je niet wilt bellen dan ga langs een GGZ in de buurt en hui het geheim en als je ouder dan 15/16 bent moet dat over algemeen niet veel (/geen) problemen veroorzaken !
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 03-09-2010, 10:24
Noeleke
Noeleke is offline
Citaat:
Ja, want vroeger, toen alles nog goed was, waren er geen dood en verderf.

Waarom heet dit topic eigenlijk zo, Noeleke? Heb je werkelijk iemand de dood ingepraat, of niet?
Ik heb een Engelse (depressieve) vriend op msn, en ik heb hem inderdaad een keer bijna zelfmoord laten plegen. Ik heb hem toen moeten bellen om hem over te halen, want hij reageerde niet meer op msn.
Ik weet niet of hij het echt van plan was, maar hij was heel onzeker over zichzelf en als je dat gesprek leest...... Ik zeg soms echt de lelijkste dingen tegen mensen.
Met citaat reageren
Oud 03-09-2010, 12:28
Nienna*
Nienna* is offline
Citaat:
Verder ben ik zeer geïnteresseerd in de dood, en kan ik hier heel makkelijk mee omgaan. Ik ben vaak heel gevoelloos (bijvoorbeeld, als iemand mij verteld dat haar konijn is overreden, ga ik lachen of trek ik een gezicht van 'Ja... dus?')

Iemand ervaring met dit soort mensen? Ik word er zelf aardig gek van

Noeleke.
Heeft dit niet te maken met zenuwen, omdat je niet weet hoe je erop moet reageren? Heb je zelf al eens een sterfgeval meegemaakt? Hoe ging je daar toen mee om?

Wat betreft je andere post o.a. over die Engelse vriend: je komt heel destructief op me over, alsof je iedereen juist van je af wil stoten door ze te kwetsen. En hoe heb je hem bijna zelfmoord laten plegen? Ging je mee in zijn gedachten door er ook over na te denken, of heb je ingepraat op zijn onzekerheden?

Overigens kan het sowieso geen kwaad om eens met een psycholoog, of voor mijn part alleen met de huisarts, hierover te praten. Het is niet zo dat die mensen je verhaal aanhoren en dan direct gaan preken over wat je moet doen hoor. Vaak is het al prettig als je erover kunt praten en zij je helpen om je gedachten op een rijtje te zetten.

Hoe oud ben je?
Met citaat reageren
Oud 03-09-2010, 18:40
Shinigami
Shinigami is offline
[QUOTE=Nienna*;30809887]

Overigens kan het sowieso geen kwaad om eens met een psycholoog, of voor mijn part alleen met de huisarts, hierover te praten. Het is niet zo dat die mensen je verhaal aanhoren en dan direct gaan preken over wat je moet doen hoor. Vaak is het al prettig als je erover kunt praten en zij je helpen om je gedachten op een rijtje te zetten.

...................................................................... ..............................................
Dat is zeker zo. Dus ga eens praten en als je niet te veel wilt vertellen schijf voor jezelf of die hennen wat op over wat je kunt met hem/haar hebben.

Jij hoeft niet naar therapie als je dat niet wilt. Want het grootste deel van therapie dat voor mij was en ook veel is is een deskundige uitlaatklep waar je ruim genoeg vertrouwen kunt hebben.
Met citaat reageren
Oud 03-09-2010, 20:32
darkfairy
darkfairy is offline
Citaat:
Ik vraag me af waarom hij dat op school moet vertellen?
stel dat hij er op school last van krijgt?
een maatschappelijk werker op school kun je vanalles aan kwijt
en dan hou je het toch niet voor jezelf
Oud 04-09-2010, 22:39
Verwijderd
Citaat:
stel dat hij er op school last van krijgt?
een maatschappelijk werker op school kun je vanalles aan kwijt
en dan hou je het toch niet voor jezelf
Oh zo, ik dacht dat je bedoelde aan al zijn klasgenoten ofzo..
Met citaat reageren
Oud 04-09-2010, 22:49
darkfairy
darkfairy is offline
Citaat:
Oh zo, ik dacht dat je bedoelde aan al zijn klasgenoten ofzo..
daar had ik nog niet eens aangedacht
Reageren

Regels voor berichten