Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Muziek
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 02-01-2011, 15:32
metal *RULES*
metal *RULES* is offline

een 0
deze is leuk ook al versta je er geen zak van
er zijn rustige stukjes gewoon afluisteren
Advertentie
Oud 02-01-2011, 16:04
Verwijderd
Ontopic, met filmpjes en beoordeling posten, anders worden posts verwijderd. Metal rules, iets meer posten dan een cijfer. Met jouw naam kun je alles wel een onvoldoende geven dat geen metal is, leg ook eens uit waarom je het niet mooi vindt.

Jouw nummer vind ik trouwens gaaf, daar ga ik meer van zoeken.

Oud 02-01-2011, 16:31
metal *RULES*
metal *RULES* is offline
een 0 teveel beat teveel computer
VEEL te weinig instrument

Oud 02-01-2011, 16:52
mepsteen
mepsteen is offline
wat heb je toch een open geest.
Oud 02-01-2011, 16:54
metal *RULES*
metal *RULES* is offline
positief of negatief?
want deze zanger is echt geweldig hij heeft 5 stemmen
Oud 02-01-2011, 17:04
Verwijderd
Ik zou bijna de reacties verwijderen, maar ik geef mepsteen gelijk. Het gaat niet om wat jouw favoriete zangers kunnen of niet kunnen, het is andere muziek leren kennen. En dat doe je bepaald niet, alles wat niet in het rijtje metal past, valt al af bij jou. Ik zou willen vragen iets minder te posten en andere mensen de kans te geven te reageren, want zo wordt het wel heel saai.
Oud 02-01-2011, 17:08
metal *RULES*
metal *RULES* is offline
het is niet wat ik leuk vind het is de enige muziek waar ik rustig van word en ik vind het ook leuk
en ik heb mijn mening gegeven over een liedje en dat liedje vond ik zelfs slecht voor die muziekstijl
en er zijn zeker uitzonderingen buiten metal phil collins als voorbeeld geweldige muziek
hoobastank heeft ook rustige nummers naast mijn favoriet out of control
die vnd ik ook wel leuk
sorry hoor voor hoe ik ben kan ik niks aan doen
Oud 02-01-2011, 17:13
Verwijderd
En ontopic weer.
Oud 02-01-2011, 17:49
me-nu
me-nu is offline
Ik vind het niet zo'n leuk nummer. De lyrics worden telkens hetzelfde gezegd, woord, woord, woord, WOORD. Dat maakt het voor mij saai, vooral met het grootste gedeelte van het nummer hetzelfde gitaarriff op de achtergrond. De breakdown kan ik dan weer wel waarderen.

Oud 02-01-2011, 17:58
Verwijderd
Nu weet ik nog niet of je in België woont

Fijn nummer <3

Even de boel wakker schudden
Oud 02-01-2011, 18:05
me-nu
me-nu is offline
Oh nee ik woon niet in belgie, ik ging er gewoon (domweg) vanuit dat iedereen hier uit Nederland kwam ;-) Heb iLIKETRAINS toevallig wel in België live gezien :-D

Daar ben ik zeker wakker van geworden, vooral omdat ik al de hele avond extreem rustige Post-Rock aan het luisteren ben. Verder wel een leuk nummer als je echt los wilt gaan en al je energie kwijt wilt, maar daar heb ik nu even geen behoefte aan. Dus voor dit moment zeg ik nee

Aangezien ik nu toch wakker ben geschud
Oud 02-01-2011, 18:09
Verwijderd
Hihi, ik wou al sarcastisch reageren op dat moment (zoiets van, niet elke Nederlands-sprekende persoon woont ook in NL maar ik dacht van, oooh nee, dadelijk woont hij stiekem ook in België )

En daar word ik wakker van Zoals altijd vind ik het wel tof. Maar nu iets te zwaar op de maag liggend, een beetje zoals bij jou

En nu blijf ik even stil ^^
Oud 02-01-2011, 18:41
mepsteen
mepsteen is offline
Dit is het soort nummer wat ik helemaal geweldig zou vinden na een joint. Nuchter geeft het ook iets af wat kalmerend is. Overigens ook een gave sfeer in die clip

Nu iets van een band die best bekend is, maar imo zwaar ondergewaardeerd wordt.
Oud 02-01-2011, 20:36
Issun
Issun is offline
Niet slecht, maar niet bijzonder. Ik ben geen metalluisteraar, dus alle metal uit die tijd klinkt voor mij een beetje hetzelfde.

Iets heel anders dan wat ik normaal luister, maar ik vind de rustigere stukjes heel vet.
Oud 03-01-2011, 19:17
Sneeuwwitje
Sneeuwwitje is offline
Ook niet slecht, het is wel kalmerend en spacend op een bepaalde manier. Wel gebeurt er over het algemeen te weinig om voor mij interessant te blijven. Ook houd ik meer van gitaren en wat meer duister, dat mis ik hier, maar het is niet slecht nogmaals!

Dit is een cover van het beroemde 'Imagine' van John Lennon. Dit is een mooie duistere boodschap die hij er volgens mij bij had, A Perfect Circle uit dat naar mijn mening heel mooi. Eigenlijk zou je ook de clip moeten zien, maar dat filmpje laadde niet.

Laatst gewijzigd op 03-01-2011 om 19:26.
Oud 03-01-2011, 21:36
me-nu
me-nu is offline
Ik vind de APC versie echt heel mooi en eigenlijk beter bij het nummer passen. De clip is inderdaad ook erg goed, vooral als je alle nieuwsberichtjes eronder leest. Ben eigenlijk wel benieuwd wat Lennon er van vindt :-D

Oud 04-01-2011, 13:50
HybridTheory
HybridTheory is offline
Dit is eigenlijk helemaal niet mijn soort muziek, tot 2 minuten vind ik het wel oké, maar daarna wordt het een beetje eentonig. Supermooi plaatje van die bliksem, dat wel. =)

Oud 04-01-2011, 15:27
Tom538
Tom538 is offline
Niet echt mijn ding denk dat je beter de tekst kan weten om het echt te snappen.
Maar opzich het gevoel wat je erbij krijgt is wel lekker

Oud 04-01-2011, 20:54
JustADreamer
JustADreamer is offline
Klinkt voor mij als zoveel andere dingen die ik geluisterd heb. Wat niet zegt dat ik het niet goed vind, ik vind het alleen niet heel origineel ofzo.

Is niet iets wat ik 24/7 luister, maar zo op z'n tijd vind ik dit soort dingen ook heel fijn om te luisteren... Als achtergrond tijdens het tekenen bijvoorbeeld.
Oud 05-01-2011, 13:43
metal *RULES*
metal *RULES* is offline
niet iets wat ik zou luisteren maar enige in zijn soort die ik ooit gezien heb of gehoord heb
erg origineel maar ook te lang

.

dit vind ik een heel mooi nummer vooral omdat die iets vredigs heeft

sorry voor de dubbelpost
Oud 06-01-2011, 09:01
me-nu
me-nu is offline
Mooi nummer, ik ken het verder ook wel en was wel benieuwd wat het betekende dus heb het even opgezocht. Het is blijkbaar een letterlijke woord voor woord vertaling vanuit het engels naar het Frans en Latijn met wat verzonnen woorden erbij. Hier de vertaling:
Citaat:
Take me to the inside absorb take me
Disclose disclose hidding hidding oneself take me
Disclose unperceived signs disclose
Tell me tell me war like spirit martyr disclose
Emulate unperceived signs disclose
Emulate unperceived signs disclose
Disclose disclose the silence disclose take me disclose take me
Disclose soldier take me away disclose take me disclose take me take me now
Klinkt allemaal wel mooi en heel spiritueel vooral. Leuk nummer!

Oud 06-01-2011, 18:44
Verwijderd
Mooie stem, mooie vrouw ook trouwens. Ik vind het wat eentonig, maar niet slecht.

Oud 07-01-2011, 15:00
me-nu
me-nu is offline
Over die van mij: Ben ik wel met je eens ja

Over die van jou: Vind ik eerlijk gezegd ook wel eentonig door zijn slome basriff. Wel een baas die vent uit de clip (de leadzanger neem ik aan) Het doet me eerlijk gezegd heel erg denken aan La Grange van ZZ-Top Zou dat toeval zijn of bedoeld? Het lijkt er namelijk wel echt heel erg op! Wel leuk dus, maar niets speciaals en iets te sloom naar mijn idee. (en dan heb ik het over dit nummer, La Grange is geniaal)

Aanrader om een keer Live te gaan kijken, kost geen drol en is supergrappig
Oud 13-01-2011, 23:34
mepsteen
mepsteen is offline
Lol, wel geinig, en veel eerm... "herkenbare" stukken

Oud 14-01-2011, 06:32
DAH
DAH is offline
Ik vind het niet echt super, maar toch wel erg goed, vooral omdat het eigenlijk heel anders is dan ik had verwacht.
Oud 14-01-2011, 11:20
Jason2
Jason2 is offline
Klinkt wel goed, maar niet echt iets waar ik zelf naar zou luisteren, vind het ritme niet echt lekker
Oud 14-01-2011, 12:08
Minth
Minth is offline
nee niet echt iets waar ik zelf van hou, hou niet echt van dat soort ja, instrumenten enzo. vind het een beetje moeilijk uit te leggen

en dan even wachten tot ze begint te zingen
metalzangeres van 14 jaar, en moooooi

Laatst gewijzigd op 14-01-2011 om 15:16.
Oud 14-01-2011, 15:24
Tar Anárion
Tar Anárion is offline
Ik dig het wel. Niet echt spectaculair maar dat kan ook komen omdat het wat lower-tempo is, stem is wel degelijk goed

Oud 14-01-2011, 15:41
Englander
Englander is offline
Ehhh... niet echt m'n ding.

Oud 15-01-2011, 16:08
me-nu
me-nu is offline
Een lekker nummer, Rory vind ik altijd wel goed eigenlijk. Deze is lekker opzwepend, catchy en speels. Oh en ik vind zijn solo's altijd geweldig, zo ook hier. Mijn favoriet van hem blijft wel (kan ook niet anders natuurlijk) A Million Miles Away, maar dan wel de live versie van de cd Irish Tour, ronduit geweldig is die!

Dit was vooral live heel vet, dat wijf is echt compleet gestoord. Nu ik het zo op utube luister is het niet zo bijzonder eigelijk, maarja, nu jouw mening ;-)
Oud 16-01-2011, 11:00
Issun
Issun is offline
Wtf. Ik zeg niet snel dat iets herrie is (ik luister wel eens naar noise en industrial), maar dit is wel heel erg. Ik word er zenuwachtig van.

Dit is part 1 van het volledige nummer, dat duurt iets van twintig minuten.
Oud 16-01-2011, 11:17
DAH
DAH is offline
Het probleem met lange nummers: Het duurt lang voordat het eenmaal is opgebouwd. Ik vind het op +/- 5:30 echt heel irritant, om eerlijk te zijn. Laat ik 'm snel uitzetten en hier naar luisteren:
Oud 16-01-2011, 16:05
me-nu
me-nu is offline
Een heerlijk nummer, krijg direct zin om naar Amerika te vliegen, een motor te huren en de route 66 af te rijden. Misschien is het nostalgie, misschien is het nummer gewoon zó geniaal, misschien is het beide, maar ik vind het geweldig!

Oud 16-01-2011, 21:17
Pimoes
Pimoes is offline
ik greep gelijk m'n gitaar op schoot om 'm mee te proberen te spelen

Oud 16-01-2011, 22:11
me-nu
me-nu is offline
En weer een lekker nummer zeg. Was toevallig de laatste tijd weer wat vaker Neil aan het luisteren, komt vast door zijn nieuwe albumpje.

En deze is alleen voor de echte liefhebber:
Spoiler
Oud 18-01-2011, 00:14
Batave
Batave is offline
Mjah, wel grappig, alleen z'n stem doet me een beetje te veel denken aan James Blunt.

Oud 18-01-2011, 06:39
DAH
DAH is offline
Niet m'n meest favoriete muziek, maar het is wel zo'n muziekje dat lekker is in de auto in de zomer.
Oud 18-01-2011, 18:58
Mobius
Mobius is offline
Guuuuurl that's mah soooong!

Oud 18-01-2011, 20:40
m!ke
m!ke is offline
Straight up babymakin' music !
Dit gat door vele gehaat worden:

Laatst gewijzigd op 19-01-2011 om 13:38.
Oud 18-01-2011, 20:56
Mobius
Mobius is offline
Wat je ook hebt gepost, het laadt niet.
Oud 19-01-2011, 13:39
Tar Anárion
Tar Anárion is offline
Hoe embed ik een youtube video

Ik kan het echt niet makkelijker maken mensen! Lees voordat je post!
Oud 19-01-2011, 14:19
Ymir
Ymir is offline
Tsja, tsja...

jwz enzovoort
Oud 19-01-2011, 17:15
Verwijderd
Ik verwachtte iets totaal anders ^^ Maar het klinkt wel heel lekker.

Oud 19-01-2011, 22:31
me-nu
me-nu is offline
Crystal Castles staat sowieso al in mijn top 10 favoriete artiesten en dit is ook een erg gaaf nummer. Vind deze versie met Robert Smith ook zelf nog een vooruitgang op het van origine al geniale nummer. Ik zoek eigenlijk nog iets vergelijkbaars. Ik heb tot nu toe alleen You Love Her Coz She's Dead en Kap Bambino gevonden. Vind ze beide wel stukken minder dan Crystal Castles, maar het is in ieder geval iets...

Oud 26-01-2011, 21:01
Pimoes
Pimoes is offline
niet echt mijn ding, maar het is opzich wel een lekker nummertje

Oud 26-01-2011, 21:20
AnneElise
AnneElise is offline
Het deuntje vind ik wel lekker, maar absoluut niet mijn muziek verder.
Oud 27-01-2011, 18:59
JustADreamer
JustADreamer is offline
Oh ja, hier word ik wel blij van Het blijft goed, ondanks dat ik het zelf vrij weinig opzet...

Oud 27-01-2011, 19:17
mepsteen
mepsteen is offline
Dit is zo'n nummer waarvan mijn kop iets minder gaat bonken na een zware avond in de kroeg. Op zich wel leuk, maar ik zou het niet specifiek opzoeken.

Oud 28-01-2011, 01:32
Tar Anárion
Tar Anárion is offline
Ah Judas Priest. Normaal ben ik niet zo'n van old-school bands die iets te lang doorgaan met touren en dan op grote festivals komen te headlinen omdat ze nu eenmaal de naam hebben, iets wat vooral bij Graspop de laatste paar jaar een trend lijkt, maar dit jaar ga ik bij Judas Priest zeker vooraan staan meebléren.

Als iemand hier een een echte mening over geeft, ben die "niet mijn ding" comments een beetje zat
Oud 28-01-2011, 10:29
TheEditor
TheEditor is offline
Nog nooit eerder gehoord, Foxy Shazam. Die man en de lyrics deden me een beetje denken aan Queen. Awesome stuff, zal dit zeker nog nog es vaker bekijken.

Postte het net nog in andere thread, gelijk weer hooked eraan. Dit is hoe rap hoort te zijn.
Advertentie
Topic gesloten

Regels voor berichten