Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 10-02-2011, 21:40
Trimm Trabb
Trimm Trabb is offline
Citaat:
jaaaaaaaaaaaaakkes trimm waarom kijk je dat.
Omdat ik maanden geen TV heb gehad en ik was vergeten dat ze dit soort dingen uitzenden en omdat ik gefascineerd ben door bizarre en smerige dingen.
Oud 10-02-2011, 21:41
Picidae
Picidae is offline
Geen TV is toch prima . Ondingen.
Oud 10-02-2011, 21:42
Trimm Trabb
Trimm Trabb is offline
Ik miste het ook niet hoor, maar m'n ouders kwamen er ineens één brengen. Nou ja, prima.
Nu kan ik tenminste weer films/series kijken op een normaal scherm, ipv op m'n laptop.
Oud 10-02-2011, 21:42
Pierrot
Pierrot is offline
Maak misbruik na zoveel jaar nog maar hard. Lijdensweg om de dader vrijgesproken te zien worden. Nu kan je vaak nog wel erkenning krijgen. Mocht het niet verjaren, zit je met een kerk die al helemaal z'n mond houdt.
Oud 10-02-2011, 21:44
Pierrot
Pierrot is offline
Jezus, wat een spelfout.
Oud 10-02-2011, 21:45
Picidae
Picidae is offline
Citaat:
Ik miste het ook niet hoor, maar m'n ouders kwamen er ineens één brengen. Nou ja, prima.
Nu kan ik tenminste weer films/series kijken op een normaal scherm, ipv op m'n laptop.
Oh in dat geval is het wel praktisch ja.
Oud 10-02-2011, 21:45
Noedelhap
Noedelhap is offline
Citaat:
Maak misbruik na zoveel jaar nog maar hard. Leidensweg om de dader vrijgesproken te zien worden. Nu kan je vaak nog wel erkenning krijgen. Mocht het niet verjaren, zit je met een kerk die al helemaal z'n mond houdt.
Nouja, het gaat om een pastoor die herhaaldelijk de fout in is gegaan, en toen alweer de fout inging. Die voorlichtingsmiep van het Hooggerechtshof oid zei dat de zaak rond was geweest als die verjaringstermijn niet had meegespeeld.

Kardinaal Simonis mag ook wel acute tuberculose krijgen.
Oud 10-02-2011, 21:48
Macrador
Macrador is offline
Oh kijk de kerk in Nederland verschilt niet van de kerk in België.
Oud 10-02-2011, 21:52
Uice
Uice is offline
Het mag dan wel niet serieus te nemen zijn Wilders met Hitler te vergelijken, dit zijn wel gewoon concentratiekampen:

http://nos.nl/artikel/217818-pvv-wil...elplegers.html
Oud 10-02-2011, 21:55
Miekje*
Miekje* is offline
Citaat:
Het mag dan wel niet serieus te nemen zijn Wilders met Hitler te vergelijken, dit zijn wel gewoon concentratiekampen:

Het doet me denken aan de crisistijd toen er paupers is zulkgelijke dingen werden gestopt, alleen dan in Drenthe.
Oud 10-02-2011, 21:55
Verwijderd
trimm ik raak daar niet echt door gefascineerd
Oud 10-02-2011, 21:56
Noedelhap
Noedelhap is offline
Citaat:

Het is een stompzinnig idee, maar hier gaat het niet om onschuldige minderheden, maar om veelplegers. Dat is niet te vergelijken.
Uice
Uice is offline
Citaat:
Jeuzes, er is een man van 440 kilo op TV, die zijn buik gebruikt als aanrecht/eettafel.

edit:
Oh nee, ze zijn nu aan het schoonmaken tussen z'n 'plooien'.
<3
Verwijderd
Citaat:

Pierrot
Pierrot is offline
Mwoa, zodra douchen een eufemisme is en er verplicht zware arbeid wordt verricht.
Oud 10-02-2011, 21:59
Trimm Trabb
Trimm Trabb is offline
Citaat:

Dan is een gevangenis ook een concentratiekamp en is het sneu voor de criminelen en gemeen van de mensen die ze erin stoppen...
Oud 10-02-2011, 22:03
Noedelhap
Noedelhap is offline
Whoa, die gek in het 'tuigdorp' in Tilburg die ineens flip bij een Pownews-interview Freaky.
Oud 10-02-2011, 22:03
Picidae
Picidae is offline
Die veelplegers moeten het gevang in en niet in een containerwoning. (Gevangenissen waren toch leeg?)
Dit is inderdaad verplaatsen van het probleem..
Oud 10-02-2011, 22:09
Uice
Uice is offline
Citaat:
Dan is een gevangenis ook een concentratiekamp en is het sneu voor de criminelen en gemeen van de mensen die ze erin stoppen...
Nee, want het gaat om een plek waar ze na de gevangenis terecht komen, en bij minderjarigen moet de familie mee. Dat lijkt me duidelijk Wilderstaal voor 'ik wil zoveel mogelijk moslims bij elkaar stoppen en op een plek waar streng toezicht gehouden wordt.'
Oud 10-02-2011, 22:11
Verwijderd
Citaat:
Nee, want het gaat om een plek waar ze na de gevangenis terecht komen, en bij minderjarigen moet de familie mee. Dat lijkt me duidelijk Wilderstaal voor 'ik wil zoveel mogelijk moslims bij elkaar stoppen en op een plek waar streng toezicht gehouden wordt.'
Vrij eng idee inderdaad.
Oud 10-02-2011, 22:35
Verwijderd
Haha, er bestaat zoiets als 'nerdrage'. <3
Oud 10-02-2011, 22:40
Verwijderd
Citaat:
Dat moslims kennelijk dermate overtallig crimineel zijn is niet zijn schuld
Oud 10-02-2011, 22:40
Verwijderd
Citaat:
Inderdaad, en dat zijn dan rechtenstudenten. Mensen die zo persoonlijk op hun teentjes getrapt zijn dat ze niet meer helder kunnen denken.
qft!
Oud 10-02-2011, 22:41
Verwijderd
Citaat:
Ja,echt tenenkrommend.

Fatima: "We hadden het net over WO2 en Adolf Hitler, dus mijn vraag is: zou u nu een oorlogsmisdadiger kunnen vertegenwoordigen?"
Bram: "Nou, ik noem geen namen maar er lopen nu ook nogal wat dictatoriale mannetjes rond in de wereld. Maar als ik er geen emotionele verhouding mee heb, dan blabla"
Twan aan Fatima: "Had u dan een bepaalde naam in gedachten dan?"
Fatima: "Geert Wilders vind ik wel zoals Adolf Hitler...Hij wil dezelfde dingen die Hitler ook wou."
Bram: "Als u dat echt vindt, dan neem ik u niet meer serieus."

Bram!
Oud 10-02-2011, 22:43
Uice
Uice is offline
Citaat:
Deels wel, want demonisering van een minderheid leidt tot criminaliteit binnen die minderheid, maar daar gaat het niet om. Het punt is dat Wilders met de wetenschap dat een groot deel van de Nederlandse veelplegers, niet-westerse allochtonen zijn, het idee oppert die mensen hun eigen dorp te geven; niet alleen de criminelen, maar ook hun familie, en ook nadat ze hun straf hebben uitgezeten. De stap naar het uitvoeren van medische experimenten op deze groep is dan niet zo groot.
Oud 10-02-2011, 22:44
Verwijderd
Citaat:
Deels wel, want demonisering van een minderheid leidt tot criminaliteit binnen die minderheid, maar daar gaat het niet om. Het punt is dat Wilders met de wetenschap dat een groot deel van de Nederlandse veelplegers, niet-westerse allochtonen zijn, het idee oppert die mensen hun eigen dorp te geven; niet alleen de criminelen, maar ook hun familie, en ook nadat ze hun straf hebben uitgezeten. De stap naar het uitvoeren van medische experimenten op deze groep is dan niet zo groot.
hellendvlakdrogreden ktnxbye
Oud 10-02-2011, 22:45
Verwijderd
Citaat:
Klopt en je creeert dan échte getto's waar niemand orde en handhaving wil uitvoeren.

Idioot idee wat er toch niet doorkomt.
Oud 10-02-2011, 22:46
Uice
Uice is offline
Citaat:
hellendvlakdrogreden ktnxbye
1. Hellend vlak is niet per definitie een drogreden.
2. Hellend vlak gebruiken wil zeggen dat je zegt dat een bepaalde handeling leidt tot onwenselijke situaties. In dit geval zeg ik echter dat de situatie die Wilders voorstelt als onwenselijk is; dat laatste zinnetje over medische experimenten is gewoon een hyperbool. Ik denk natuurlijk niet echt dat dat snel zal gebeuren.
Oud 10-02-2011, 22:49
Verwijderd
Citaat:
1. Hellend vlak is niet per definitie een drogreden.
2. Hellend vlak gebruiken wil zeggen dat je zegt dat een bepaalde handeling leidt tot onwenselijke situaties. In dit geval zeg ik echter dat de situatie die Wilders voorstelt als onwenselijk is; dat laatste zinnetje over medische experimenten is gewoon een hyperbool.
De hellendvlakdrogreden is per definitie een drogreden. En hier ook want zijn voorstel leidt uiteindelijk niet tot medische experimenten en dus is het een drogreden.
Oud 10-02-2011, 22:49
Verwijderd
Nouja Uice, dat gedeelte over die medische experimenten sloeg natuurlijk nergens op. Dit maak je er zelf van
Oud 10-02-2011, 22:59
Uice
Uice is offline
Citaat:
De hellendvlakdrogreden is per definitie een drogreden. En hier ook want zijn voorstel leidt uiteindelijk niet tot medische experimenten en dus is het een drogreden.
De hellendvlakdrogreden bestaat niet. Hellend vlak kan als drogreden gebruikt worden, maar is dat niet altijd.

En nogmaals, de medische experimenten zijn puur een stijlmiddel. Hyperbool. Overdrijving. Dus niet dat ik dat echt denk. Snap je? Het gaat om het stukske tekst dat ervoor staat. Kun je ook lezen.
Oud 10-02-2011, 23:03
Verwijderd
Citaat:
De hellendvlakdrogreden bestaat niet. Hellend vlak kan als drogreden gebruikt worden, maar is dat niet altijd.
Tuurlijk bestaat het wel, je zegt het zelf notabene in de tweede zin Bij hellendvlakdrogreden is dat dus al het geval.
Citaat:

En nogmaals, de medische experimenten zijn puur een stijlmiddel. Hyperbool. Overdrijving. Dus niet dat ik dat echt denk. Snap je? Het gaat om het stukske tekst dat ervoor staat. Kun je ook lezen.
Het blijkt een drogreden, goed dat je dat nu ook inziet. Je kan het natuurlijk nu proberen te verbloemen, maar je houdt alleen jezelf voor de gek.
Oud 10-02-2011, 23:05
Uice
Uice is offline
Citaat:
Tuurlijk bestaat het wel, je zegt het zelf notabene in de tweede zin Bij hellendvlakdrogreden is dat dus al het geval.
Ik dacht dat je bedoelde dat hellend vlak per definitie een drogreden was.
Citaat:
Het blijkt een drogreden, goed dat je dat nu ook inziet. Je kan het natuurlijk nu proberen te verbloemen, maar je houdt alleen jezelf voor de gek.
Dus jij denkt dat ik echt dacht dat Wilders medische experimenten wil uitvoeren op veelplegers?
Oud 10-02-2011, 23:10
Noedelhap
Noedelhap is offline
Citaat:
Deels wel, want demonisering van een minderheid leidt tot criminaliteit binnen die minderheid, maar daar gaat het niet om. Het punt is dat Wilders met de wetenschap dat een groot deel van de Nederlandse veelplegers, niet-westerse allochtonen zijn, het idee oppert die mensen hun eigen dorp te geven; niet alleen de criminelen, maar ook hun familie, en ook nadat ze hun straf hebben uitgezeten.
Maar Wilders adresseert hier niet de moslims, maar criminelen. En de familie moet alleen mee verhuizen als de veelpleger minderjarig is. En na strafuitzitting nog minstens 1 of 2 jaar, maar niet voorgoed. Ze hoeven ook niet te werken daar in groeves, ze worden niet vergast en er is geen appèl. De vergelijking met concentratiekampen en Hitler gaat dus compleet mank.
Oud 10-02-2011, 23:10
Verwijderd
Misschien is het handiger dat de discussie over de inhoud gaat ipv over drogredenen of de hyperbool die Uice heeft gebruikt. Hij heeft het toch uitgelegd LL?
Oud 10-02-2011, 23:14
Uice
Uice is offline
Citaat:
Maar Wilders adresseert hier niet de moslims, maar criminelen.
Veelplegers, dat zijn voor een heel groot deel Marokkaanse en Turkse jongeren. Ik denk dat Wilders er vooral op uit is moslims uit steden te verwijderen. Natuurlijk is dat niet hetzelfde als een concentratiekamp, maar dat moet je dan ook niet letterlijk nemen.
Oud 10-02-2011, 23:16
Verwijderd
Citaat:
bs
Oud 10-02-2011, 23:17
Verwijderd

lees dit eens
Oud 10-02-2011, 23:18
HomoSignificans
HomoSignificans is offline
Ach, de PVV deed nog niet mee toen de woonwagenkampen moesten worden bestreden. Het is alleszins begrijpelijk dat ze dat nog niet helemaal meegekregen hebben.
Oud 10-02-2011, 23:29
Noedelhap
Noedelhap is offline
Citaat:
bs
Nouja, het is toch zo, dat het niet zijn schuld is? En ze schijnen inderdaad oververtegenwoordigd te zijn, in de grote steden althans.

Niet dat het mij om hun afkomst te doen is, optiefen mogen die mongolencrimineeltjes sowieso.
Oud 10-02-2011, 23:30
Verwijderd
Citaat:
Nouja, het is toch zo, dat het niet zijn schuld is? En ze schijnen inderdaad oververtegenwoordigd te zijn, in de grote steden althans.

Niet dat het mij om hun afkomst te doen is, optiefen mogen die mongolencrimineeltjes sowieso.
ja want die jongeren zijn o zo islamitisch?
Oud 10-02-2011, 23:31
Verwijderd
het zijn de best geïntegreerde Marokkaanse Nederlanders. heerlijk ongezonde Hollandse straat cultuur
Oud 10-02-2011, 23:38
Uice
Uice is offline
Citaat:
Nouja, het is toch zo, dat het niet zijn schuld is?
Nee. Demonisering van een minderheid leidt tot criminaliteit binnen die minderheid.
Oud 10-02-2011, 23:39
Verwijderd
Citaat:
Nee. Demonisering van een minderheid leidt tot criminaliteit binnen die minderheid.
yup
Oud 10-02-2011, 23:46
Picidae
Picidae is offline
Citaat:
Dus het is onze schuld dat zij zo zijn, dus we moeten maar medelijden met hen hebben en vooral lief tegen ze zijn?
Wat stel jij voor?
Oud 10-02-2011, 23:50
Verwijderd
Citaat:
Dus het is onze schuld dat zij zo zijn, dus we moeten maar medelijden met hen hebben en vooral lief tegen ze zijn?
Wat stel jij voor?
Door de verschillende integratiebeleiden is het deels de schuld van de politiek ja.

Ze hebben te laat ingesprongen op taalachterstand, segregatie, mono-etnische scholen, slecht spreidingsbeleid etc..
Oud 10-02-2011, 23:52
Uice
Uice is offline
Citaat:
Zeg ik dat?
Spoiler

Citaat:
Wat stel jij voor?
Ik stel voor dat politici geen vergezochte oorzaken verzinnen voor het feit dat een bepaalde bevolkingsgroep oververtegenwoordigd in de criminaliteitscijfers, als de werkelijke reden helder is: leden van die bevolkingsgroep bevinden zich, zoals dat vaak gaat met etnische minderheden, in lagere inkomensgroepen, en mensen in lagere inkomensgroepen plegen meer criminaliteit. Als je dan bedenkt dat dat iets te maken heeft met hun religie en aanhangers van die religie gaat demoniseren, leidt dat ertoe dat de oververtegenwoordiging van die bevolkingsgroep in lagere inkomensgroepen en dus in de criminaliteit, alleen maar groter wordt. Wilders is absoluut een belangrijke factor in de oorzaak van het probleem dat hij zegt te bestrijden.
Oud 10-02-2011, 23:57
Verwijderd
Citaat:
Zeg ik dat?
Spoiler

Ik stel voor dat politici geen vergezochte oorzaken verzinnen voor het feit dat een bepaalde bevolkingsgroep oververtegenwoordigd in de criminaliteitscijfers, als de werkelijke reden helder is: leden van die bevolkingsgroep bevinden zich, zoals dat vaak gaat met etnische minderheden, in lagere inkomensgroepen, en mensen in lagere inkomensgroepen plegen meer criminaliteit. Als je dan bedenkt dat dat iets te maken heeft met hun religie en aanhangers van die religie gaat demoniseren, leidt dat ertoe dat de oververtegenwoordiging van die bevolkingsgroep in lagere inkomensgroepen en dus in de criminaliteit, alleen maar groter wordt. Wilders is absoluut een belangrijke factor in de oorzaak van het probleem dat hij zegt te bestrijden.
<3
Oud 11-02-2011, 00:09
Picidae
Picidae is offline
Citaat:
Zeg ik dat?
Spoiler

Je zegt het gewoon wel, je komt gewoon niet met een oplossing. We hebben het hier over veelplegers, er is nergens over de afkomst van deze veelplegers gerept, ze hebben allemaal precies dezelfde rechten welk kleurtje of geloof ze ook hebben, ze blijven terug vallen in hetzelfde patroon. Wat is de oplossing hiervoor?

En je zegt wel dat ze zielig zijn, want wij zijn zo flauw hen te demoniseren, en daarom moeten zij maar het criminele pad op, je vind ook dat we maar lief voor ze moeten zijn (of in ieder geval minder onaardig); je zegt letterlijk dat wij hen aan het demoniseren zijn en dat we daar mee moeten ophouden.
Oud 11-02-2011, 00:15
Uice
Uice is offline
Citaat:
Je zegt het gewoon wel, je komt gewoon niet met een oplossing.
Jawel. Als men zou stoppen met het demoniseren van moslims, zou hun oververtegenwoordiging in de criminaliteit geleidelijk afnemen.

Overigens: andermans 'oplossing' afwijzen verplicht je er niet toe zelf een oplossing te hebben. Als jij een gebroken been hebt, en je zegt 'ik weet het: ik ga er met een hamer op slaan', moet ik dan een betere oplossing voorhanden hebben om mijn repliek 'dat lijkt me geen goed idee' te rechtvaardigen?

Citaat:
We hebben het hier over veelplegers, er is nergens over de afkomst van deze veelplegers gerept, ze hebben allemaal precies dezelfde rechten welk kleurtje of geloof ze ook hebben, ze blijven terug vallen in hetzelfde patroon.
Nee, we hadden het over het feit dat het deels Wilders zijn schuld is dat moslims oververtegenwoordigd zijn in de criminaliteitscijfers. Dat is wat ik betoogde.

Citaat:
En je zegt wel dat ze zielig zijn,
Nee.
Citaat:
want wij zijn zo flauw hen te demoniseren, en daarom moeten zij maar het criminele pad op,
Nee.
Citaat:
je vind ook dat we maar lief voor ze moeten zijn (of in ieder geval minder onaardig)
Nee.
Citaat:
je zegt letterlijk dat wij hen aan het demoniseren zijn en dat we daar mee moeten ophouden.
Nee. Ik zeg dat demonisering leidt tot criminaliteit. Nergens heb je mij zien zeggen dat criminelen zielig zijn en geen andere keuze hebben dan de wet te breken, evenmin dat we lief moeten zijn voor wie dan ook.

Regels voor berichten