Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
|||
Citaat:
![]() Citaat:
![]() Ik vind dat je vrij bent als je ontsnapt bent. Maar dat het wel zwaarder telt zodra je weer een misdrijf begaat, en dat je de resterende niet uitgezeten straf alsnog uit moet zitten.
||
Citaat:
Verplaatsen mag natuurlijk wel, als dat noodzakelijk is, want dan 'gebruik' je niet zomaar andermans lichaam. (En dan bedoel ik niet het verplaatsen van organen van het ene lichaam naar het andere lichaam! ![]() |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
|||
Citaat:
Citaat:
||
Citaat:
Andersom kan ik jou de vraag stellen waarom iemand anders dan de overledene eigenaar zou kunnen worden van een lijk. |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Mijn punt is: een vrouw die ongepland zwanger raakt, heeft het recht om abortus te plegen als ze geen kind wil. Maar als een man geen kind wil en toch ongepland bevrucht, valt iedereen hem aan. Ik vind dat je mannen net zo min als vrouwen moreel kunt verplichten om een kind te krijgen. Ze hebben er ook al niets over te zeggen als hij wél een kind had gewild, maar zij laat toch een abortus doen. Laatst gewijzigd op 22-04-2011 om 19:21. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Ik vind het geen enkel probleem als mensen in elkaar worden geslagen, zolang het niet tien tegen een is en de degene die de klappen uitdeelt daar ook een geldige reden voor heeft. |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Dat was overigens mede naar aanleiding van een fragmentje dat ik op internet tegenkwam van een vrouw die graag een kind wilde en daarom, zonder met haar parter te overleggen, met de pil stopte, vervolgens zwanger werd, en nog trots op haar handelen was ook. ![]() ![]() Ik las trouwens ook dat vrouwen wettelijk de erkenning van een kind via een dna-onderzoek kunnen afdwingen. Dat was in deze context nogmaals een ![]() ![]() Laatst gewijzigd op 22-04-2011 om 19:59. |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
|
![]() |
|||||
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
|||
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() De (ex?)-vriendin van mn neef werd bewust een derde keer zwanger, zonder dat hij het wist/wilde. En dat omdat mn schoonzus een tweede kind verwachtte en mn neefs vriendin er meer wilde hebben dan zij dus. ![]() ![]() Ik vind dat mannen die duidelijk nog geen kinderen willen, maar waarvan het wijf tóch in dr eentje besluit wel kinderen te nemen, dat die mannen hun vrouwen keihard moeten dumpen. ![]() ![]() Ok, die slap hoeft niet. ![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() Dan krijgen we toestanden zoals in Amerika, waar arme mensen zonder ziektekostenverzekering niet naar het ziekenhuis kunnen om hun levensbedreigende aandoening te opereren, omdat daar geen sociaal vangnet voor is. |
![]() |
||
Citaat:
Dat hele 'voor wat hoort wat'-principe staat haaks op ons zorgstelsel, waarin we met zoveel mogelijk mensen meebetalen zodat IEDEREEN kan profiteren, ongeacht je eigen (gebrek aan) bijdrage. |
![]() |
|
Verwijderd
|
Het grote verschil is natuurlijk dat er een groot te kort is aan donororganen. Het meest gehoorde excuus is dat 'mensen het een eng idee vinden' en dan zijn er nog een paar die het vanwege religieuze overwegingen doen.
Beide vind ik te bizar voor woorden, maar de eerste nog het meest. Een eng idee staat in geen verhouding tot het aantal mensen dat sterft omdat er geen organen beschikbaar zijn. Mensen die geen donor zijn dragen daarin bij (de tekorten) en daarom vind ik het redelijk dat zij er dan ook geen aanspraak op maken. |
![]() |
|
Verwijderd
|
Patientjes pesten is natuurlijk ook niet aan de orde. Er gaan mensen DOOD door zo'n imbeciele keuze als 'ik vind het enggggg'.
Maar goed, zo lang het grootste deel van de mensen geen donor is omdat ze het eng vinden zal een wetsvoorstel waarin 'donoren eerst' komen er nooit door komen. Want die mensen willen natuurlijk wel een nieuw hart als ze er één nodig hebben, want een nieuw hart in je lijf is kennelijk niet eng, terwijl je hart er uit terwijl je dood bent wél eng is. |
![]() |
|
We zouden op zijn minst het Belgische systeem kunnen hebben, waar mensen automatisch donor zijn, en een formulier moeten invullen als ze dat níet willen, in plaats van andersom.
En eigenlijk zou het dan zo geregeld moeten zijn, dat je bij het ophalen van dat formulier door een kamer moet vol met mensen die liggen te wachten op donororganen, en dat degene die je het formulier geeft je bij wijze van bevestiging in je gezicht spuugt.
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
En <3 Voor! |
![]() |
||
Citaat:
Het is mooi meegenomen als iemand voor donatie kiest, zodat er organen beschikbaar komen, maar je kunt nu eenmaal niemand dwingen. Ik ben blij dat ik er ZELF voor heb kunnen kiezen om orgaandonor te worden. Vrijheid van keuze en zelfbeschikking zijn wat mij betreft fundamentele mensenrechten. |
![]() |
|
Ik vind dat je mensen wel moet dwingen om een keuze te maken. Ik denk dat veel mensen geen donor zijn, omdat je actief zo'n formuliertje moet halen en het in moet vullen, maar dat er geen consequenties zijn als je het niet doet. Dus veel mensen maken geen keuze. Je zou altíjd een formuliertje in moeten vullen, ongeacht je keuze. Een soort stemplicht. Wat ze overigens ook in Belgie hebben bij verkiezingen. Als je niet stemt, krijg je een boete. Die belgen zijn zo gek nog niet..
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Ik vind geen donor zijn |
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Mishandelingen/martelingen/inhumane behandeling gevangenen door o.a. Amerikanen Rollo Tomasi | 500 | 22-05-2004 22:56 |