Advertentie | |
|
![]() |
|
Kijk voor de grap eens de eerste dans van Shaker (die hiphop) en dan vooral vanuit welke hoek een bepaalde move gefilmd wordt. Er wordt zo dicht ingezoomd op bepaalde dansers, dat je de rest niet meer kunt zien.
Op een gegeven moment staan ze alle vijf bij elkaar en doen synchroon een aantal moves. Die worden niet van voren gefilmd (wat het beste zicht geeft); nee, ze beginnen aan de zijkant en draaien van daaruit naar de achterkant(!). Vergelijk bijvoorbeeld dit eens: Paso doble sytycd Nederland: http://www.youtube.com/watch?v=fAjixIS2h34 In het begin shot te veraf, tussendoor continu vol op het gezicht inzoomen, een muur!, direct daarna van te ver af inkomen aan de achterkant, terwijl Lise op dat moment haar benen omhoog gooit wat er prachtig uit moet zien van de voorkant... Niet veel later opnieuw van de achterkant en als de camera weer van voren filmt kijk je tegen de lampen in. Na gemiddeld 2 sec. wordt er vanuit een nieuw punt geshoten, alsof er een stel duracell-konijntjes on speed achter de camera's staan Paso doble sytycd (Engeland of VS): http://www.youtube.com/watch?v=vJiV20PGnso In totaal wordt er 1 keer op een gezicht ingezoomd, en dat is op een rustig moment van de dans. Verder zijn close-ups meer van het hele bovenlichaam. Als er van veraf wordt geschoten is dat meestal om het beeld vervolgens in close-up mee gaat met een danser. Er wordt langer vanuit hetzelfde standpunt geschoten (wel vaak ingezoomd, maar niet compleet gewisseld). Als er naar de achterkant wordt gedraaid, dan is dat meestal omdat ze vlak daarna omdraaien of krijg ik iig niet het gevoel dat ik zojuist een prachtige move gemist heb omdat ik naar een paar ruggen zit te koekeloeren... Ik weet niet of dit echt representatief is (random twee paso dobles uitgezocht), maar als ik sytycd opzoek van het buitenland, dan stoor ik me nooit aan het camerawerk. Natuurlijk kan er wel eens iets beter, maar ik zie de dans gewoon goed. In Nl heb ik soms het idee dat ik de mooiste stukken van de hele dans gemist heb vanwege het camerawerk... Bij het buitenland heb ik het idee dat een camera-standpunt wisselt, om de dans het mooist weer te geven. Het komt over alsof er over nagedacht is én geoefend is. In Nl krijg ik het idee dat ze niet weten wat ze aan het doen zijn, en denken dat tv spannender is als je maar zo veel mogelijk wisselt van camera... |
![]() |
|
Die kop die Patrick trok bij dat Vogue stukje was echt onbetaalbaar
![]() Vanavond weer! Hoop wel dat ze die battle aangepast hebben. Sowieso zou het een stuk leuker zijn als het niet per se hiphop moet zijn, maar als klassieke dansers ook toffe ballet-moves ofzo mogen showen. Dan wordt het een stuk interessanter. ![]() |
![]() |
|
Verwijderd
|
Ik wil nog één frustratie over Shaker kwijt, en dan ben ik er hopelijk van af
![]() Ik vond het zoooo stom toen Shaker tegen Dan begon te pleiten dat hij er niet uit gestuurd moest worden, omdat Shaker een hiphopper is. Alsof dat beter of meer is dan een andere dansdiscipline. Bah, dat vond ik echt achterlijk. Zo, nu ben ik het kwijt ![]() |
![]() |
|
Missie morgen kijken => mislukt.
=========== Eerste ronde - eigen stijl: KoenRoem - Prima, maar ik was niet zo enthousiast als de jury. Vond de paso doble van Sytycd stuk sterker, maar eigenlijk mag je dat niet vergelijken. ![]() Isabelle - Prima. En verrek! Nog goed in beeld gebracht ook. ![]() Laurent - Ehm, ja. Vond de muziek verreweg het beste... Ik vond het niet zo goed overkomen. Eens met wat er gezegd werd: het draaide meer om het verhaal van de danseres, dan om de dans zelf. Rinus - Ooh, geweldig! ![]() Einduitslag: Rinus met stip op 1; Isabelle en KoenRoem: prima, maar weinig verrassend; Laurent duidelijk het minste. ================ Ronde twee - vreemde stijl: KoenRoem: Ik word hier vrolijk van ![]() Isabelle - Stefano, jankerd. En dan in de show wel een grote bek overtrekken, nog voor Rinus de kans krijgt om te zeggen wat hij wil. ![]() Mijn sterkste emotie bij deze dans: Mishandel die arme bloemetjes niet zo! Laurent - Dit is de eerste echt leuke choreo die ik van hem gezien heb. ![]() ![]() Rinus - Ja, mooi. ![]() Volgorde: KoenRoem-Rinus-Laurent-Isabelle ========== Totaal-uitslag: Rinus stip op 1 (vanwege Chuckie goes ballet <3), KoenRoem duidelijke 2 (vanwege gewoon prima show), matige 3 Laurent (vanwege positief verrassende latin) en als laatste Isabelle (vanwege saaaaaai balletstuk, maar ook omdat ze bij jureren te veel vast blijft houden aan haar eigen visie...) Battle: Beiden leuk. Idee KoenRoem is niet heel origineel, maar wel leuk. Helaas aan het einde verkeerd aangepakt; kritiek Dan vokomen terecht. Rinus strak met die mini-groepsdansjes. Rinus was beter in de batlle, en ook terecht door gezien deze en vorige show. Alleen zo balen dat het ten koste is van KoenRoem en niet ten koste van Laurent... ---------- Goed, overig. Schijnbaar heeft Giel Beelen Dan Karaty aangesproken in zijn show over het slechte camera-werk. ![]() ![]() Ik geloof niet zo snel in 'complot-theoriën', want meestal zijn het slechte excuses, maar ik vrees dat 'de rode knop' waarmee de Belgen (en die paar Nlse UPC-kijkers) gratis kunt stemmen héél veel invloed heeft... Want dat onze Belg Laurent al twee keer niet bij de laatste twee zit, is een blamage... KoenRoem, Isabelle en Rinus zijn alledrie finale-waardig, maar hij niet. Rinus in de bottom two is zeer onterecht. Tips voor volgende week: Voor Laurent: Prozac ![]() Voor Shaker: Gebruik dezelfde microfoon als deze week. Of wordt overreden door een bus. Ook effectief. Voor Rinus: Nog zo'n blouse! ![]() Voor Isabelle: Beoordeel de dans op hoe het wordt neergezet, en niet op hoe het zou kunnen zijn als je er zelf mee aan de gang was gegaan... En: Prozac ![]() Laatst gewijzigd op 16-05-2011 om 03:39. |
![]() |
|
[ontkennings-fase] Volgende week maken ze bekend dat de presentatoren de verkeerde namen hebben omgeroepen
![]() --- [optimistisch] Isabelle gaat winnen (maar Rinus hoort te winnen), dus dat betekent dat Laurent volgende week ein-de-lijk in de final battle staat en genadeloos naar huis gestuurd gaat worden. [/optimistisch] Laatst gewijzigd op 16-05-2011 om 03:00. |
![]() |
|
Ja met het meeste wel eens (al kan ik dansen niet technisch beoordelen). Ik vond Isabelle's tweede dans wel mooi trouwens, maar niet goed genoeg vergeleken met de anderen. Het is inderdaad wel opvallend dat de Belgen die gevarenzone twee keer mislopen - ik merk alleen wel dat ik voor Isabelle (en nu ook wel Rinus) ben en dat dit helemaal los staat van nationaliteit. Geen idee hoe dit bij anderen en vooral de belgen werkt. Het is toch wel frappant dat Rinus en niet Laurent daar stond
![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() Ik heb net de eerste twee dansen gezien, en ik vond het niet echt wat. Ook niet de dans van Isabelle ![]()
|
Verwijderd
|
Wat zonde van KoenRoem
![]() Onterecht dat Laurent niet in de Battle stond, ik vond zijn team verreweg het minste. Het valt me trouwens iedere keer weer op dat zijn drie meiden zo ontzettend op elkaar lijken. Verder vind ik het raar dat iedere dans een verhaal moet hebben. Soms kan het toch ook gewoon mooi zijn? Ik vond deze aflevering een stuk beter qua regie, camerawerk en licht. Maar die presentatoren, aargh! Die Lieke die alleen maar 'Wow' kan zeggen en ook een dansje probeert te doen, afschuwelijk. Verder is het eigenlijk maar heel weinig dans (8 x 3 minuten ofzo), en daar wordt dan 2 uur omheen geluld. Al die herhalingen en terugblikken op eerdere afleveringen vind ik echt overbodig. |
![]() |
|
Blij dat ik het steeds opneem, al die meuk doorspoelen
![]() Ik vond Isabelle een beetje over-emotioneel doen, begon me te storen.
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
Hmm, ik denk dat ik de aflevering van gisteren maar toch ga kijken, na deze reacties.
![]() ![]()
|
Terecht.
![]() Vond de hiphop van Rinus niet eens zo slecht. Lekker vrolijk, beetje simpel, niet bijzonder, maar zeker vermakelijk. Isabelle was briljant met hiphop. Haar modern vond ik wel oké. Zal wel zijn omdat het weer een variatie op hetzelfde was. Goed dat ze zelf aan gaf graag iets lichters/komischers te willen doen, als ze de goede muziek er voor krijgt. Rinus' ballet was ook weer heerlijk. ![]() Isabelle zou een terechte winnaar zijn, maar Rinus zeker een terechte tweede. Edit: het viel me op dat de presentatoren de 'rode knop' niet genoemd hebben en het alleen over sms'en hadden. Er werd ook iets gezegd over gewijzigde speelvoorwaarden. Zou je deze keer niet via de rode knop hebben kunnen stemmen? En Nl'ers betalen 5 eurocent meer voor een smsje. ![]() ![]() Laatst gewijzigd op 24-05-2011 om 00:04. |
![]() |
|
Verwijderd
|
Die vlaamse commentator kreeg het wel drie keer voor elkaar om het team verkeerd aan te spreken (Team Rinus werd Team Isabelle, Team Laurent werd Team Rinus, en volgens mij nog een keer). Hoe moeilijk kan het zijn? Ook heel storend hoe hij door de battle heen bleef tetteren. Oke, hij moet wel aangeven wie er aan de hand is, maar van die opmerkingen als 'Nu moeten jullie alles geven!!1!11' vind ik echt vreselijk. Sowieso, al die dooddoeners van de presentatoren zijn
![]() ![]() ![]() Isabelle lijkt me een terechte winnaar. Al word ik ook een beetje moe van haar uitgesproken emoties. |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
De Kantine |
Stel een vraag! #515 Verwijderd | 500 | 18-06-2012 20:05 | |
Films, TV & Radio |
Welke series volg jij op dit moment? [fall season 2010] x-spekkie-x | 115 | 25-06-2011 19:33 | |
De Kantine |
Para moet nog ontbijten (of eigenlijk saaien) #1393 fizzle-fluffy | 500 | 28-05-2011 22:24 | |
De Kantine |
Stel een vraag aan de forummer onder je #veel+3 Verwijderd | 500 | 17-04-2011 20:36 | |
De Kantine |
Jimmy Corrigan, the saaiest kid on earth #1359 Uice | 500 | 11-04-2011 22:51 | |
De Kantine |
Saai // LP is de leukste <3333 #1355 Mc Kauw | 500 | 04-04-2011 13:50 |