Advertentie | |
|
![]() |
||||
Citaat:
Citaat:
Citaat:
||
Citaat:
En een kind opzettelijk pijn laten lijden terwijl je die pijn ook af kunt nemen door euthanasie vind ik ook martelen ja. Jouw quote uit het woordenboek had me niet meer gelijk kunnen geven. |
![]() |
|||
Citaat:
. Citaat:
||
Citaat:
Ik heb het wel over ongeneeslijk zieke kinderen die alleen kunnen lijden. Ja, dan is de keuze om niet tot euthanasie over te gaan de keuze het kind te laten lijden. En dan is het dus marteling. |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
|
![]() |
|
![]() |
QUOTE=T_ID;31572276]Lekker neerbuigend, maar goed, dat ben ik wel gewend. Er staat immers in 2 Korinthiers 4:4 dat jij *altijd* gelijk hebt en *ver* verheven bent boven anderen die niet geloven.
![]() Nee. Ik geloof niet dat gelovigen verheven zijn dan niet-gelovigen, bovenal zijn we allen mensen. Maar wel raar dat je alleen op die klein deel van mijn reactie reageert. Wanneer men euthanasie toepast, bevrijd je een kind van de pijn maar vooral van het leven. Ik weet niet of de meeste mensen bij ernistige ziektes liever dood willen dan leven. Ik in ieder geval niet, ik wil zo lang leven om aan mezelf te werken voordat ik terug keer en ik weet dat dat mogelijk is ook wanneer men niets anders kan doen dan 'slapen'. Dus euthanasie is niet voor mij, laat staan voor mijn kinderen. ![]() (ik ben trouwens geen christen, wel moslima)
||
Citaat:
Als je geen besef hebt van waar het over gaat, is alleen een positief twijfelend standpunt mogelijk; we weten niet wat echt lijden is, gelukkig, en daarom geven we andere mensen die dat wél weten, de keuze of ze dat willen of niet. Dat is de enige moreel juiste optie.
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
Ik ben het met Panopticon eens. Voor mijzelf zou ik, met de kennis die ik nu heb, liever blijven leven dan euthanasie plegen als ik een ernstige ziekte heb. Hoewel 'aan mezelf werken' wat naïef is in zo'n situatie, omdat er te veel leed is om nog aan jezelf te werken. Maar goed, dat is dan een keuze die je maakt, dat je gelooft dat het beter is om te blijven leven, ook al lijd je. Maar een kindje kan die keuze niet maken, dus als zo'n kindje ondragelijk lijdt met geen enkel uitzicht op verbetering, dan vind ik dat je het inderdaad als martelen kan beschouwen als je zo'n kind dwingt te leven.
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
De Kantine |
zou jij je eigen baby doden? sinaasbei | 16 | 16-06-2011 01:00 | |
De Kantine |
Discussie voor topicstarters... Eye of Sauron | 18 | 01-01-2007 20:59 | |
Verhalen & Gedichten |
[verhaal] Hoe tijd verloopt Vogelvrij | 57 | 26-01-2005 14:34 | |
Drugs & Alcohol |