Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 23-05-2011, 16:59
Verwijderd
Nou, de meterman heeft nog één minuut.
Advertentie
Oud 23-05-2011, 17:00
Schrödinger
Schrödinger is offline
Er was geen binask-afdeling.
Oud 23-05-2011, 17:02
Verwijderd
Citaat:
Nou, de meterman heeft nog één minuut.
Weet je zeker dat hij vandaag komt?

Citaat:
Er was geen binask-afdeling.
Wat was dat voor achterlijke school! Zelfs mijn faalbasisschool had een soort binaskafdeling. Die hadden we zelf gemaakt door een oud gordijn in het middenlokaal te hangen. Er stond een blok champignons en een dompelaar waar we eieren in kookten.
Oud 23-05-2011, 17:03
Verwijderd
Wat is een binaskafdeling?
Oud 23-05-2011, 17:04
Verwijderd
Oh en Elmer, je wist toch ook niet wie ik was
Verwijderd
Dat is een hoekje school waar de exacte vakken zich mogen uitleven.
Martiño
Martiño is offline
Mijn middelbare school had een heus bio-blok. Dat was een groepje lokalen dat los stond van de hoofdgebouwen in het bos/park dat om de school lag.
Oud 23-05-2011, 17:06
Verwijderd
Citaat:
Weet je zeker dat hij vandaag komt?
Ja, ze waren al een keer geweest toen ik er niet was (tenzij hij toen ook niet heeft aangebeld, dan was ik er misschien wel) dus ik heb hier zo'n briefje met de datum van vandaag en de tijden.

Wat raar dat ze de eerste keer onaangekondigd komen, eigenlijk. Dan is er toch nooit iemand thuis?
Martiño
Martiño is offline
En de gymzalen lagen ook los van de hoofdgebouwen. Het muzieklokaal zat in de oude kapel, ook losstaand. En de bovenbouw had ook vaak lessen in een bijgebouw, het oude internaat.
Verwijderd
binask = biologie natuurkunde scheikunde.
Oud 23-05-2011, 17:07
Martiño
Martiño is offline
Lang verhaal kort: je werd vaak kletsnat tussen de lessen door als je van het ene gebouw naar het andere moest lopen en het keihard regende.
Oud 23-05-2011, 17:07
Martiño
Martiño is offline
Nom, vlees en groente staan te stoven op het fornuis, even de was aanzetten en dan lekker eten
Oud 23-05-2011, 17:08
Verwijderd
Citaat:
Ja, ze waren al een keer geweest toen ik er niet was (tenzij hij toen ook niet heeft aangebeld, dan was ik er misschien wel) dus ik heb hier zo'n briefje met de datum van vandaag en de tijden.

Wat raar dat ze de eerste keer onaangekondigd komen, eigenlijk. Dan is er toch nooit iemand thuis?
Ja, ze kunnen de tijd waarin ze onaangekondigde bezoeken doen beter gebruiken om de aangekondigde af te lopen, zodat niemand al te lang hoeft te wachten.

Citaat:
En de gymzalen lagen ook los van de hoofdgebouwen. Het muzieklokaal zat in de oude kapel, ook losstaand. En de bovenbouw had ook vaak lessen in een bijgebouw, het oude internaat.
Had je school in een oud klooster?
Oud 23-05-2011, 17:10
Verwijderd
Ik was laatst benieuwd hoe erg mijn oude middelbare school nu veranderd zou zijn, want het was binnen altijd zo ouderwets bruin en bleeeh... ik zag foto's van de examenstunt, dus zeer recent; het is nog steeds even ouderwets bruin en bleeeh
Oud 23-05-2011, 17:11
Verwijderd
Citaat:
Ik was laatst benieuwd hoe erg mijn oude middelbare school nu veranderd zou zijn, want het was binnen altijd zo ouderwets bruin en bleeeh... ik zag foto's van de examenstunt, dus zeer recent; het is nog steeds even ouderwets bruin en bleeeh
Onze school is bijzonder lelijk en helemaal geel. Martin, weet jij op welke school ik zit? Vind je dat ook het lelijkste gebouw van heel Den Bosch, de hele Hambaken meegerekend?
Oud 23-05-2011, 17:12
Verwijderd
Mijn middelbare school is gesloopt En de nieuwe is een soort gevangenis waar ze in en uit moeten checken om te kijken of ze spijbelen.
Oud 23-05-2011, 17:15
Martiño
Martiño is offline
Citaat:
Had je school in een oude klooster?
Nee, het gebouw was uit de jaren 60, maar de school zelf was ouder. Voorheen zat het college in het centrum, wel in een ouderwets kloosterachtig gebouw, maar dat is gesloopt. Het internaat is dus meeverhuisd en was tot de jaren '90 ook nog echt in gebruik. Je had dus twee gebouwen: het schoolgebouw en het internaat. Het was natuurlijk een katholieke school, dus er moest een kapel bij voor de jongens in het internaat. De paters woonden in een aparte flat. Het biologielokaal was van oorsprong een bijgebouwtje waar kinderen uit de dorpjes in de omgeving bijgespijkerd werden voordat ze naar het college gingen. Toen het internaat sloot, kreeg het gebouw een lesfunctie.
En het geheel ligt aan de rand van de stad, waar gewoon veel bos en groen is (tijdens de les kon je heerlijk naar de eekhoorntjes kijken in het bos <3).
Oud 23-05-2011, 17:16
Carn
Carn is offline
wij hadden gewoon practicumlokalen.
Oud 23-05-2011, 17:17
Verwijderd
Citaat:
Ik liep laatst door een wijk naast mijn wijk, toen toeterde de koerier naar me en gaf me m'n pakketje Vrij ernstig dat hij mij gewoon herkende
maar jij bestelt altijd alles!
Oud 23-05-2011, 17:17
Martiño
Martiño is offline
Citaat:
Onze school is bijzonder lelijk en helemaal geel. Martin, weet jij op welke school ik zit? Vind je dat ook het lelijkste gebouw van heel Den Bosch, de hele Hambaken meegerekend?
Ik kom zelden buiten het centrum dus ik ken je school niet Alles boven het spoor is onbekend terrein
Oud 23-05-2011, 17:18
Carn
Carn is offline
boven? of boven + ten westen?
Oud 23-05-2011, 17:18
Martiño
Martiño is offline
Citaat:
Nee, het gebouw was uit de jaren 60, maar de school zelf was ouder. Voorheen zat het college in het centrum, wel in een ouderwets kloosterachtig gebouw, maar dat is gesloopt. Het internaat is dus meeverhuisd en was tot de jaren '90 ook nog echt in gebruik. Je had dus twee gebouwen: het schoolgebouw en het internaat. Het was natuurlijk een katholieke school, dus er moest een kapel bij voor de jongens in het internaat. De paters woonden in een aparte flat. Het biologielokaal was van oorsprong een bijgebouwtje waar kinderen uit de dorpjes in de omgeving bijgespijkerd werden voordat ze naar het college gingen. Toen het internaat sloot, kreeg het gebouw een lesfunctie.
En het geheel ligt aan de rand van de stad, waar gewoon veel bos en groen is (tijdens de les kon je heerlijk naar de eekhoorntjes kijken in het bos <3).
Vincent Vince nostalgia naamzoek
Oud 23-05-2011, 17:19
Verwijderd
Ik ben wel benieuwd of de D-vleugel er nog staat. Dat is een vleugel van onze school die rond 1990 gebouwd was als noodgebouw, en er ook uitzag als een noodgebouw, een soort slecht verwarmde mega-stacaravan. Maar die stond er in 2003 nog.
Oud 23-05-2011, 17:19
Edelweiss
Edelweiss is offline
ik mis nog steeds een # voor 1388
Oud 23-05-2011, 17:21
Verwijderd
Absinthe naamzoek, hoe laat ben je in utrecht?

Als het aan mij ligt doen dan maar half 9
Verwijderd
Citaat:
Ik kom zelden buiten het centrum dus ik ken je school niet Alles boven het spoor is onbekend terrein
Ah okee. Ter illustratie:

*plaatje*

Niet quoten alsjeblieft, maar, fffuuu.

Laatst gewijzigd op 23-05-2011 om 17:31.
Verwijderd
Citaat:
ik mis nog steeds een # voor 1388
We moeten op een forumbaas wachten om het te fixen.
Oud 23-05-2011, 17:23
Verwijderd
Citaat:
maar jij bestelt altijd alles!
Nee hoor, zo erg is het nou ook weer niet

Citaat:
Ik ben wel benieuwd of de D-vleugel er nog staat. Dat is een vleugel van onze school die rond 1990 gebouwd was als noodgebouw, en er ook uitzag als een noodgebouw, een soort slecht verwarmde mega-stacaravan. Maar die stond er in 2003 nog.
De D-vleugel is weg! Er staat nu als het goed is een groot nieuw gebouw waar als het goed is de mediatheek in zit. En eronder een fietsenstalling, dacht ik.
Oud 23-05-2011, 17:24
Verwijderd
Hm, konijn Daan heeft Theodoors internetkabel doorgeknaagd, maar er is echt iets mis met zijn draadloze netwerkkaart, ik krijg echt de helft van de tijd een connection time out dinges
Verwijderd
@Azeche: ik vind het een heel gaaf gebouw
Martiño
Martiño is offline
Citaat:
boven? of boven + ten westen?
Ehm, nou, eigenlijk alles buiten het centrum en de Vlijmenseweg is nog onverkend. Ik ben wel eens op het Carolus geweest en op de Graafseweg wonen vrienden van me, maar daar houdt op.
Schrödinger
Schrödinger is offline
Citaat:
Oh en Elmer, je wist toch ook niet wie ik was
Nee, maar ik was toen ook al uiterst excentriek. Zwarte kleren, lang haar.
Oud 23-05-2011, 17:25
Martiño
Martiño is offline
Citaat:
Ah okee. Ter illustratie:

Niet quoten alsjeblieft, maar, fffuuu.
Ik vind het niet lelijk.
Oud 23-05-2011, 17:25
Verwijderd
Citaat:
Nee hoor, zo erg is het nou ook weer niet

De D-vleugel is weg! Er staat nu als het goed is een groot nieuw gebouw waar als het goed is de mediatheek in zit. En eronder een fietsenstalling, dacht ik.
Ohja. Ik kom er nog wel eens langs, misschien moet ik eens twintig meter omfietsen om het van buiten te bekijken en ik vind dat ik een keer langs moet gaan op de open dag!
Hoewel ik van Theodoor hoor dat ik dan wel overdag moet gaan kijken, omdat er anders een ENORM HEK omheen staat.
Oud 23-05-2011, 17:26
Verwijderd
Citaat:
@Azeche: ik vind het een heel gaaf gebouw
Chacun ses goûts!

Citaat:
Ehm, nou, eigenlijk alles buiten het centrum en de Vlijmenseweg is nog onverkend. Ik ben wel eens op het Carolus geweest en op de Graafseweg wonen vrienden van me, maar daar houdt op.
Ik zou bijna een speurtocht voor je gaan maken om Den Bosch te leren kennen!
Oud 23-05-2011, 17:27
Verwijderd
Citaat:
Ohja. Ik kom er nog wel eens langs, misschien moet ik eens twintig meter omfietsen om het van buiten te bekijken en ik vind dat ik een keer langs moet gaan op de open dag!
Hoewel ik van Theodoor hoor dat ik dan wel overdag moet gaan kijken, omdat er anders een ENORM HEK omheen staat.
Ja, dat lijkt me ook leuk, een keer op een opendag gaan rondkoekeloeren
En er zit idd een enorm hek omheen nu, vroeger was dat echt helemaal open, toch?

Er naast zit nu trouwens een nieuwe wijk met allemaal gave huizen. Waar vroeger eerst niets was en toen het AZC even zat. Ik heb echt geen idee hoe dat er nu uitziet, moet ik ook eens langsfietsen als ik in Enschede ben
Oud 23-05-2011, 17:31
Schrödinger
Schrödinger is offline
Oei, ik heb het punt gemist waarop ik 66666 plays had \m/ \m/.

Laatst gewijzigd op 23-05-2011 om 17:36.
Oud 23-05-2011, 17:32
Verwijderd
Huh whut, het is echt helemaal anders daar rondom de school, ik herken het maar amper. Er ligt ook een nieuw sportveld. Ik vraag me af of ik mijn oude route nog wel zou kunnen fietsen.
Oud 23-05-2011, 17:35
Verwijderd
wie heeft de meeste plays op last.fm? Ooit?
Oud 23-05-2011, 17:36
Schrödinger
Schrödinger is offline
Citaat:
wie heeft de meeste plays op last.fm? Ooit?
Oh, dat zal wel zo'n faker zijn.
Oud 23-05-2011, 17:40
Schrödinger
Schrödinger is offline
Mijn moeder heeft haar boeken in de boekenkast gesorteerd op... kleur.
Oud 23-05-2011, 17:42
Sherlock
Sherlock is offline
Schoorel
Oud 23-05-2011, 17:43
Verwijderd
Citaat:
Oud 23-05-2011, 17:51
Verwijderd
Azèche naamzoek.

Wij hadden in groep 4 van onze Meester geleerd hoe je - het toen nog Russische in onze atlas - Dnjepropetrovsk schrijft. Hij beweerde dat wij het dan nooit zouden vergeten. Toen wij in groep 8 zaten heeft hij een leerling van zijn groep-4-klas toen iemand uit mijn klas laten halen om of dat woord te spellen, of een ander woord dat we ook van hem geleerd hadden. En dat had die jongen toen goed gespeld. Het andere woord was prezwalskipaard (geweldig bij galgje).
Inmiddels is er
Oud 23-05-2011, 17:53
Verwijderd
Nou, krijgen we vandaag op school te horen dat we voor donderdag het onderwerp en het vak waarbij je het profielwerkstuk wil maken, moet inleveren. Ik weet nog goddomme niks! Al een half jaar niet, alsof ik nu nog iets kan bedenken.

Suggesties zijn natuurlijk altijd welkom.
Oud 23-05-2011, 17:53
Verwijderd
Waarom heet dat geen binas-hoek?
Oud 23-05-2011, 17:55
Verwijderd
Citaat:
Ik liep laatst door een wijk naast mijn wijk, toen toeterde de koerier naar me en gaf me m'n pakketje Vrij ernstig dat hij mij gewoon herkende
Oud 23-05-2011, 17:56
Verwijderd
Citaat:
er was laatst ook zo'n vrouw in de Viva die boekenkasten zo 'rommelig' vond staan maar haar vriend stónd erop om zijn boeken niet allemaal in dozen op zolder te zetten (raar figuur of niet dan?) dus toen had ze zijn boeken ook op kleur gesorteerd
Oud 23-05-2011, 18:02
Verwijderd
Citaat:
Azèche naamzoek.

Wij hadden in groep 4 van onze Meester geleerd hoe je - het toen nog Russische in onze atlas - Dnjepropetrovsk schrijft. Hij beweerde dat wij het dan nooit zouden vergeten. Toen wij in groep 8 zaten heeft hij een leerling van zijn groep-4-klas toen iemand uit mijn klas laten halen om of dat woord te spellen, of een ander woord dat we ook van hem geleerd hadden. En dat had die jongen toen goed gespeld. Het andere woord was prezwalskipaard (geweldig bij galgje).
Inmiddels is er
Dat przewalskipaard heb je toch niet helemaal goed onthouden. Hoe wist je hoe je moest typen in het Russisch? Kan je het ook in schrijfletters?

En inmiddels is er wat?
Oud 23-05-2011, 18:02
Verwijderd
Laatst in het fototopic had iemand ook haar boeken op kleur gesorteerd.
Advertentie
Topic gesloten

Regels voor berichten