Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 19-06-2011, 18:09
Verwijderd
Citaat:
Het is 't Fokschaap!
Ach, die h mag er wel bij, want voor zover ik weet is er geen enkel Nederlands werkwoord dat eindigt op alleen een h.
Advertentie
Oud 19-06-2011, 18:10
Uice
Uice is offline
Citaat:
Ach, die h mag er wel bij, want voor zover ik weet is er geen enkel Nederlands werkwoord dat eindigt op alleen een h.
Ja, en er zit ook gewoon al een h in. Ik heb het al gewijzigd.
Oud 19-06-2011, 18:10
Verwijderd
Citaat:
carn wireless naamzoek voor later.

Nee, we hebben nu shitty adsl van Telfort, waar ik zelf al een tijdje van af wil. Betreffende modem is verfucked (kan er niet meer in, geen enkel password werkt, en het is gewoon prutzooi).

Ik heb zelf al TV via ziggo en wil zo`n all-in-one abbo nemen.
Even dat ding resetten joh
Oud 19-06-2011, 18:11
Schrödinger
Schrödinger is offline
En de "h" staat al in "fokschaap".
Oud 19-06-2011, 18:12
Noedelhap
Noedelhap is offline
Citaat:
En hoe is dit een antwoord op de vraag?

Voor zover je van vraag en antwoord kunt spreken.
Ik geef geen antwoord, ik denk slechts mee.

Citaat:
In 'je loopt' is 'je' ook het onderwerp
Ja, dat is waar. Én als je het onderwerp achter het werkwoord staat. Maar goed, ik vind LL's uitleg wel puik.
Oud 19-06-2011, 18:12
Noedelhap
Noedelhap is offline
Citaat:
ik meh
jij meht
wij mehen.

...Meh.
Oud 19-06-2011, 18:13
Verwijderd
Ik heb nooit begrepen wat er nu moeilijk is aan 't kofschip en het theedrinkgebeuren.

En ik vraag me ook af... toen ik 14 was, kende ik 1 dyslectisch persoon. Het broertje van een vriendin. Die kreeg extra extra extra lessen en dat ging prima. En nu? Het lijkt alsof de hele wereld dyslectisch is.
Oud 19-06-2011, 18:13
Verwijderd
schapen!!
Oud 19-06-2011, 18:14
Schrödinger
Schrödinger is offline
Citaat:
Ik heb nooit begrepen wat er nu moeilijk is aan 't kofschip en het theedrinkgebeuren.

En ik vraag me ook af... toen ik 14 was, kende ik 1 dyslectisch persoon. Het broertje van een vriendin. Die kreeg extra extra extra lessen en dat ging prima. En nu? Het lijkt alsof de hele wereld dyslectisch is.
Tegenwoordig wordt het gewoon als eufemisme voor domheid gebruikt.
Verwijderd
Citaat:
Tegenwoordig wordt het gewoon als eufemisme voor domheid gebruikt.
Of luiheid?
Noedelhap
Noedelhap is offline
Citaat:

Theedrinkgebeuren?
Oud 19-06-2011, 18:15
Edelweiss
Edelweiss is offline
Citaat:
Waarom heeft mama niet gekookt?
Het broodje kaas en de mie waren over. Plus dat ik niet gedwongen rucola ga eten, want dat vind ik echt vies. Net als alle andere slasoorten.

Citaat:
Niks boks, je mag alleen doen wat het beste klinkt als je ook daadwerkelijk kunt spellen, bloemmetje
Oud 19-06-2011, 18:15
Uice
Uice is offline
Citaat:
Of luiheid?
Of de standaard is hoger geworden.
Oud 19-06-2011, 18:16
Noedelhap
Noedelhap is offline
Citaat:
Het onderwijs is er niet bepaald op vooruit gegaan, laat staan de standaard
Oud 19-06-2011, 18:17
Edelweiss
Edelweiss is offline
Ik kan 'dyslectie' niet eens goed spellen, nu wel, maar ik las terug en ik had ergens 'dislectie' ingetypt. .
Oud 19-06-2011, 18:17
Verwijderd
Bij mij op school zijn ze het niveau wel op aan het krikken nu.
Oud 19-06-2011, 18:18
Verwijderd
Citaat:
Die h hoort toch bij de c?
Niet van ik tic-tac, ik tic-tacte of ik winny-de-poeh, ik winny-de-poehte, maar juist ik lach, ik lachte?

Citaat:
Ik geef geen antwoord, ik denk slechts mee.

Ja, dat is waar. Én als je het onderwerp achter het werkwoord staat. Maar goed, ik vind LL's uitleg wel puik.
Zie de kleine lettertjes.

"Ik weet niet waarom vóór het onderwerp je geen t komt."
"Waarschijnlijk omdat het onderwerp je is.

Is enkel herhaling.
Oud 19-06-2011, 18:18
Verwijderd
Citaat:
Bij mij op school zijn ze het niveau wel op aan het krikken nu.
door nog meer docenten zonder papieren voor de klas te zetten?
Oud 19-06-2011, 18:19
Uice
Uice is offline
Citaat:
Het onderwijs is er niet bepaald op vooruit gegaan, laat staan de standaard
Hoezo niet?
Carn
Carn is offline
Citaat:
Even dat ding resetten joh
allang geprobeerd, joh zo'n noob ben ik nu ook weer niet.
Verwijderd
Citaat:
Theedrinkgebeuren?
Ik drink nooit thee.
Drink jij thee? Jij drinkt thee.
Hij drinkt altijd thee.

Citaat:
Oh komop, als ik terugkijk naar mijn testen in de middelbare, daar werden bij geschiedenis, aardrijkskunde en zelfs wiskunde (vraagstukken) punten afgetrokken als ik een d/t-fout durfde maken. Ik weet nog een test van Nederlands die is afgekeurd omdat ik bolletjes zette ipv punten. Je gaat me niet wijsmaken dat het tegenwoordig strenger is...

Al spreek ik nu over België natuurlijk.
Noedelhap
Noedelhap is offline
Citaat:
Niet van ik tic-tac, ik tic-tacte of ik winny-de-poeh, ik winny-de-poehte, maar juist ik lach, ik lachte?

Is enkel herhaling.
Andijvie zei nergens 'het onderwerp 'je'' Maar laat maar, boeiend verder
Oud 19-06-2011, 18:20
Verwijderd
Citaat:
door nog meer docenten zonder papieren voor de klas te zetten?
ja
Oud 19-06-2011, 18:21
Uice
Uice is offline
Citaat:
Oh komop, als ik terugkijk naar mijn testen in de middelbare, daar werden bij geschiedenis, aardrijkskunde en zelfs wiskunde (vraagstukken) punten afgetrokken als ik een d/t-fout durfde maken. Ik weet nog een test van Nederlands die is afgekeurd omdat ik bolletjes zette ipv punten. Je gaat me niet wijsmaken dat het tegenwoordig strenger is...
Dat weet ik niet, maar wat je beschrijft klinkt in ieder geval als onredelijk streng voor een middelbare school.
Oud 19-06-2011, 18:21
Verwijderd
Citaat:

Mijn vriend is dyslectisch, aldus een test ooit op de basischool/brugklas. Ik zeg geloof dat niet en zeg dat dan ook tegen hem, maar dan wordt ie boos dat ik het niet serieus neem.
Hij kent de regels gewoon niet goed genoeg.

Citaat:
Het broodje kaas en de mie waren over. Plus dat ik niet gedwongen rucola ga eten, want dat vind ik echt vies. Net als alle andere slasoorten.

Aiaiai, opstandig kindje ben je ook.
Oud 19-06-2011, 18:22
Verwijderd
Citaat:
Ja, en er zit ook gewoon al een h in. Ik heb het al gewijzigd.
Citaat:
En de "h" staat al in "fokschaap".
Citaat:

Is enkel herhaling.
Ja, maar de h in 't fokschaap staat daar niet als losse h, tenminste dat is wat mij altijd verteld is. Die staat daar als 'ch'. Ik typte 'Het Fokschaap' met de eerste h dus als losse h en er werd gezegd dat dat niet zo hoorde, maar er is geen enkel werkwoord dat eindigt op een -h, dus kan het volgens mij geen kwaad.

/goodstory
Noedelhap
Noedelhap is offline
Citaat:
Hoezo niet?
Omdat de jeugd van tegenwoordig minstens zo dom is als 10 jaar geleden, zeker als het op spelling aankomt.
Verwijderd
Citaat:
Dat weet ik niet, maar wat je beschrijft klinkt in ieder geval als onredelijk streng voor een middelbare school.
Oud 19-06-2011, 18:23
Edelweiss
Edelweiss is offline
Citaat:
Aiaiai, opstandig kindje ben je ook.
Alleen omdat ik niet gedwongen rucola ga eten?
Oud 19-06-2011, 18:24
Verwijderd
Ik vind het niet onredelijk streng, ik vind het terecht. Spelling is belangrijk, al zie ik steeds meer bedrijven waarbij dat belang op de achtergrond raakt. Moeten we dan maar over 10 jaar allemaal in smstaal elkaar gaan aanspreken en -schrijven?
Oud 19-06-2011, 18:25
Verwijderd
Ik moet gewoon eten wat de pot schaft.
Én als ik het niet lust heb ik pech.
Verwijderd
Citaat:
Ik drink nooit thee.
Hij drinkt altijd thee.

Wij kregen bij geschiedenis ook aftrek als je 'hij wou/zij wouden schreef', terwijl dat wel in de Van Dale staat.
Noedelhap
Noedelhap is offline
Citaat:
ja, als je een antwoord in essentie goed hebt, maar toch puntenaftrek krijgt wegens een d/t-fout, dat vind ik best overdreven. Een leerling erop wijzen, prima.

Als het het vak Nederlands betreft, dan is het logisch dat je puntenaftrek krijgt, maar bij vakken die niet lesgeven in spelling, zoals Aardrijkskunde en Geschiedenis, moet je geen puntenaftrek geven voor spellingsfouten.
Verwijderd
Citaat:
Ik drink nooit thee.
Hij drinkt altijd thee.

Ah, daarom winnen d eBelgen altijd het dictee!

Citaat:
Andijvie zei nergens 'het onderwerp 'je'' Maar laat maar, boeiend verder
Nee, ik heb het simpeler genoteerd. Het ging niet over 'je' het suffixje, of 'je' het lijdend voorwerp.
Die hele kwestie gaat over onderwerp + persoonsvorm.

Maar goed, basta idd.
Oud 19-06-2011, 18:26
Verwijderd
Citaat:
Ik vind het niet onredelijk streng, ik vind het terecht. Spelling is belangrijk, al zie ik steeds meer bedrijven waarbij dat belang op de achtergrond raakt. Moeten we dan maar over 10 jaar allemaal in smstaal elkaar gaan aanspreken en -schrijven?
Gebeurt niet.
Verwijderd
Citaat:
Ik vind het ook erg belangrijk hoor, maar ik vind het wel onredelijk dat op een aardrijkskundeproefwerk punten afgetrokken worden bij een spelfout.
Dat het even aangestipt wordt, prima, maar punten aftrek? Het is toch geen Nederlandsproefwerk.
Edelweiss
Edelweiss is offline
Citaat:
Ik moet gewoon eten wat de pot schaft.
Ik meestal ook, maar er waren dus nog restjes.
Uice
Uice is offline
Citaat:
Ik vind het bij een niet-taaltoets niet redelijk om punten af te trekken voor spelfouten, omdat het gewoon niets te maken heeft met het vak. Bij werkstukken ligt dat anders, omdat daar de algemene verzorging gewoon een grotere rol speelt. Maar iemand een onvoldoende geven voor wiskunde omdat er een paar d/t-fouten instaan, vind ik onzin.
Oud 19-06-2011, 18:27
Pierrot
Pierrot is offline
Citaat:
Het is toch geen Nederlandsproefwerk.
Of is het toch een proefwerk Nederlands?
Verwijderd

Verwijderd
Citaat:
Of is het toch een proefwerk Nederlands?
ja, maar nou en ;x
Verwijderd
Je leert het wel zo. De keren dat ik dt-fouten maak, zijn op één hand te tellen en meestal te wijten aan het feit dat ik straalbezopen ben. En als ik erachter kom, dan schaam ik me kapot. Als er consequent op gelet wordt, dan hou je het ook bij.

En dan heb ik het niet over werkwoorden als updaten enzo, want dat weet ik ook niet. Updatete? Ofzoiets? Van die Engelse dingen zijn sowieso vaag.
Verwijderd
Citaat:
- "Is het ik verhuiste of ik verhuisde?"
* "Gewoon langer maken, jongeman."
- "Ok, het is dus verhuistete?"

Ik krijg altijd zin om die docenten van een nekschot te voorzien.

Als men gewoon de regel leert aen de leerlingen, hey, dan hoeven ze ook niet mee rte gokken.
Verhuiste is al 'langer gemaakt', dus ik denk dat het probleem is dat jij het niet snapt
Oud 19-06-2011, 18:28
Verwijderd
Citaat:
Ja, maar de h in 't fokschaap staat daar niet als losse h, tenminste dat is wat mij altijd verteld is. Die staat daar als 'ch'. Ik typte 'Het Fokschaap' met de eerste h dus als losse h en er werd gezegd dat dat niet zo hoorde, maar er is geen enkel werkwoord dat eindigt op een -h, dus kan het volgens mij geen kwaad.

/goodstory
Ja, dat zeg ik, de h hoort bij de c.
Verwijderd
Citaat:
allang geprobeerd, joh zo'n noob ben ik nu ook weer niet.
Thomson?

Sommige routers hebben als gimmick dat je de resetbutton een seconde of tien ingedrukt moet houden, is dat niet het geval?
Uice
Uice is offline
Citaat:
Omdat de jeugd van tegenwoordig minstens zo dom is als 10 jaar geleden, zeker als het op spelling aankomt.
Hoe weet je dat?
Oud 19-06-2011, 18:29
Verwijderd
Citaat:
Ik vind het bij een niet-taaltoets niet redelijk om punten af te trekken voor spelfouten, omdat het gewoon niets te maken heeft met het vak. Bij werkstukken ligt dat anders, omdat daar de algemene verzorging gewoon een grotere rol speelt. Maar iemand een onvoldoende geven voor wiskunde omdat er een paar d/t-fouten instaan, vind ik onzin.
Ik vind het normaal. Je hoort maar fatsoenlijk te kunnen schrijven. Schrijven is bij elk vak belangrijk.
Oud 19-06-2011, 18:29
Verwijderd
Citaat:
En als ik erachter kom, dan schaam ik me kapot.
d/t fouten zijn stom ja, maar is dit ook niet een beetje overdreven?
Oud 19-06-2011, 18:30
Uice
Uice is offline
Citaat:
Je leert het wel zo.
Ja, als ze je vingers erafhalen wanneer je het fout doet leer je het ook wel.

Wat leerzamer zou zijn, is er gewoon les in geven. Ik kan me bij Nederlands op de middelbare school na de brugklas geen enkele les meer herinneren waarin aandacht besteed werd aan d's en t's.

Hoewel dat ook wel een beetje gênant zou zijn, maar goed, blijkbaar nodig.
Oud 19-06-2011, 18:31
Schrödinger
Schrödinger is offline
Zo, even de keffertjes te eten geven.
Advertentie
Topic gesloten

Regels voor berichten