Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 14-08-2002, 11:41
Snaak
Snaak is offline
Citaat:
Cat schreef:
Als je een scooter of motor opvoerd dan pas je de snelheid wel aan maar de remcapacitiet is hierop niet voorzien. m.a.w. het is gewoon levensgevaarlijk zowel voor de bestuurder zelf als voor anderen in het verkeer.
motoren mag je opfokken... vind ik ook wazig van de NL wet

maar als ik me scooter tune pas ik ook remvermogen en wegligging (vering) aan.... niet iedereen, maar ik wel

en scooters hebben ook standaard al 'n niet al te slechte schijfrem aan boord *lees veelste grote voor 45 eigenlijk*
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 14-08-2002, 11:44
Snaak
Snaak is offline
Citaat:
nietzman schreef:
Tja... maar zeg dat maar tegen de mensen die snel moeten uitwijken omdat er weer zo'n koe op z'n scooter met 90 aan komt scheuren.... laten we maar zwijgen over de ongelukken die er door veroorzaakt worden....
dat zeg ik, risico van 90 rijden als je 't inzicht / de rijervaring mist..... 90 is, in ieder geval op 'n Zip SP (zoeen als ik heb dus) veilig, kan nog wel wat harder ook...... (qua frame/remmen)

enkel je moet der bbk niet zo hard mee gaan rijden... duh!
Met citaat reageren
Oud 14-08-2002, 12:52
Nietzman
Nietzman is offline
Citaat:
Snaak schreef:

dat zeg ik, risico van 90 rijden als je 't inzicht / de rijervaring mist..... 90 is, in ieder geval op 'n Zip SP (zoeen als ik heb dus) veilig, kan nog wel wat harder ook...... (qua frame/remmen)

enkel je moet der bbk niet zo hard mee gaan rijden... duh!
Lekker belangrijk.... Als jij met 90 scheurt HEB je gewoon een erg lange remweg... Inzicht en ervaring helpen daar echt geen klap, en je remweg korter lullen lijkt me ook erg knap...

als je jezelf ergens op een afgesloten weg of op een circuit dood wilt rijden, alé, ik zal der niet wakker van liggen maar op de openbare weg....
Met citaat reageren
Oud 14-08-2002, 13:10
Rabbi Daniel
Rabbi Daniel is offline
Citaat:
nare man schreef:
Dat maakt me dus geen ruk uit. Als hij zichzelf verwondt is dat zijn zaak. Wat mij veel meer steekt, is het feit dat hij misschien met die snelheid een klein kind ofzo aan kan rijden.
Eens.
Ik hoop dat al die figuren op een dag tegelijk tegen een boom/vrachtwagen o.i.d. klappen.

Ik zal jullie eens een verslag geven van mijn fietstochtje gisteren.

Ik reed op het fietspad naast de N314, Zutphen-Doetinchem. Eerst kwamen er 3 scooters op, 2 ervan zaten 2 personen op, 5 personen totaal dus. Die reden niet op het fietspad, nee, ze reden op de rijweg, met ongeveer 100km/h, want ze haalden zelfs auto's, vrachtwagens en bussen in, op een provinciale weg, ver buiten de bebouwde kom.
Een minuut later kwam er nog een scooter langs met 100km/h die de auto's op de rijbaan inhaalde. Deze reed echter over het fietspad, wat hooguit 2 meter breed is. En waar ik rustig fietste, met ongeveer 20km/h.

Hoe denk je dat het voelt, als iemand je met 100km/h opeens voorbij vliegt op een fietspad van 2m breed?

(Overigens droegen ze allen geen helm.)

Het was ook niet de eerste keer dat ik zulke dingen zag, aan die weg zit een grote scooter/motorhandel, waarvan ik zeker weet dat daar heel wat onzuivere, onwettige dingen gebeuren.
Met citaat reageren
Oud 14-08-2002, 13:12
Rabbi Daniel
Rabbi Daniel is offline
Citaat:
nietzman schreef:
als je jezelf ergens op een afgesloten weg of op een circuit dood wilt rijden, alé, ik zal der niet wakker van liggen maar op de openbare weg....
Och, als 'ie zich op de openbare weg dood rijdt zal ik ook niet om wakker liggen, als 'ie maar geen anderen meesleurt de dood in.

Van mij mag 'ie in een bocht met 90 onderuit gaan, over de straat vliegen, z'n kop eraf laten hakken door de vangrail, z'n benen eraf gerukt door de scooter, z'n huid van z'n lichaam gescheurd door het wegdek, en alle botten in z'n lichaam gebroken.

Best een gezicht, denk ik.
Weer zo'n levensgevaarlijke idioot minder, denk ik dan!
Met citaat reageren
Oud 14-08-2002, 13:14
Rabbi Daniel
Rabbi Daniel is offline
En het valt mij overigens ook op dat de meeste scooter-opvoerende gekken een zeer laag opleidingsniveau hebben, zoiets als VBO...

Dat leid ik af uit de schrijfstijl van al die criminelen hier.
(Ook uit eerdere topics hierover op H&T.)
Met citaat reageren
Oud 14-08-2002, 13:19
Rabbi Daniel
Rabbi Daniel is offline
Overzichtje van alle criminelen in dit topic:

`CrazY G
D@mien
TefnachT
darkshooter
Snaak
Met citaat reageren
Oud 14-08-2002, 13:36
Joostje
Joostje is offline
Citaat:
Fleet Admiral schreef:

`CrazY G
D@mien
TefnachT
darkshooter
Snaak
geef ze aan oid
Oud 14-08-2002, 14:19
Chimera
Chimera is offline
Citaat:
Fleet Admiral schreef:

Eens.
Ik hoop dat al die figuren op een dag tegelijk tegen een boom/vrachtwagen o.i.d. klappen.
Liever niet. Hoewel ik de gemiddelde scooterrijder kan missen als kiespijn, zijn er wel mensen die die rotzooi op moeten ruimen. En ik denk dat je aan iemand die helmloos met 100km/u op een brugpijler o.i.d. klapt, een aardig trauma over kan houden.
Met citaat reageren
Oud 14-08-2002, 14:48
TefnachT
TefnachT is offline
Citaat:
Fleet Admiral schreef:

`CrazY G
D@mien
TefnachT
darkshooter
Snaak
? hoezo ben ik een crimineel?
Met citaat reageren
Oud 14-08-2002, 15:06
Chimera
Chimera is offline
Citaat:
TefnachT schreef:

een moter ook
Yup, maar motorrijders hebben een zwaar theorie- en praktijkexamen gedaan, een scooterrijder niet. Dat is het grote verschil, en daarom is het niet meer dan logisch dat een scooter niet harder mag dan 50.
Met citaat reageren
Oud 14-08-2002, 15:10
Joostje
Joostje is offline
Citaat:
TefnachT schreef:

? hoezo ben ik een crimineel?
als je je scooter hebt opgevoerd ja
Oud 14-08-2002, 15:14
Snaak
Snaak is offline
Citaat:
nietzman schreef:
Lekker belangrijk.... Als jij met 90 scheurt HEB je gewoon een erg lange remweg... Inzicht en ervaring helpen daar echt geen klap, en je remweg korter lullen lijkt me ook erg knap...

als je NADENKT dan snap je dat ik doel op 't feit dat je niet harder gaat rijden als veilig is gezien je remweg, zicht, en rijervaring....

enne geloof me, me zippie gaat sneller van 50 naar 0 als 'n stevide auto
Met citaat reageren
Oud 14-08-2002, 15:16
Joostje
Joostje is offline
Citaat:
Snaak schreef:

als je NADENKT dan snap je dat ik doel op 't feit dat je niet harder gaat rijden als veilig is gezien je remweg, zicht, en rijervaring....
blijkbaar denken scooterlui nooit na
Oud 14-08-2002, 15:16
Snaak
Snaak is offline
Citaat:
Fleet Admiral schreef:

`CrazY G
D@mien
TefnachT
darkshooter
Snaak
lieverd... heb 2 scootjes... de ene loopt zwaaaaar over de 120 (me racer) daar rijd ik volgensd seizoen races mee, volledig legaal op kartbanen

en de ander rijd 'n kleine 65 - 70 maar doet op de rollenbank geen steek hoger als toegestaan (snap 't ook niet, toch net getest) dus ik ben geen crimineel
Met citaat reageren
Oud 14-08-2002, 15:17
Snaak
Snaak is offline
Citaat:
Joostje schreef:

blijkbaar denken scooterlui nooit na
dan ben ik geen scooterlui
Met citaat reageren
Oud 14-08-2002, 15:17
Joostje
Joostje is offline
Citaat:
Snaak schreef:

lieverd... heb 2 scootjes... de ene loopt zwaaaaar over de 120 (me racer) daar rijd ik volgensd seizoen races mee, volledig legaal op kartbanen

en de ander rijd 'n kleine 65 - 70 maar doet op de rollenbank geen steek hoger als toegestaan (snap 't ook niet, toch net getest) dus ik ben geen crimineel
scooter die harder dan 50 kan bezitten lijkt me nou niet echt het toppunt van legaliteit
Oud 14-08-2002, 15:19
Snaak
Snaak is offline
Citaat:
Chimera schreef:

Yup, maar motorrijders hebben een zwaar theorie- en praktijkexamen gedaan, een scooterrijder niet. Dat is het grote verschil, en daarom is het niet meer dan logisch dat een scooter niet harder mag dan 50.
doe 't simpeler, laat de maximale constuctiesnelheid vrij, en ga bekeuren op roodrijden, tehard rijden, geen voorang verlenen etc. etc. ofwel hou scooters aan de regels, en streng ook, en verhoog de boetes gelijk 'n beetje, 34 euro voor rood licht.... -> schijntje

zie hoeveel minder mensen scooter gaan rijden en 3x raden welke groep afvalt.... idd. zeker 't grootste deel van de niet nadenkende scooterrijders
Met citaat reageren
Oud 14-08-2002, 15:20
Snaak
Snaak is offline
Citaat:
Joostje schreef:

scooter die harder dan 50 kan bezitten lijkt me nou niet echt het toppunt van legaliteit
al liep die 181 zoals die beta ark in de achterhoek, 't BEZITTEN is LEGAAL, je mag 'n emkel niet op de openbare weg gebruiken, da's ILLEGAAL

hoe kan 'n scvooterrace op 'n kartbaan (= prive terrein) anders legaal zijn?
Met citaat reageren
Oud 14-08-2002, 15:25
Joostje
Joostje is offline
Citaat:
Snaak schreef:

al liep die 181 zoals die beta ark in de achterhoek, 't BEZITTEN is LEGAAL, je mag 'n emkel niet op de openbare weg gebruiken, da's ILLEGAAL

sorry wist ik niet
Oud 14-08-2002, 15:29
Chimera
Chimera is offline
Citaat:
Snaak schreef:

doe 't simpeler, laat de maximale constuctiesnelheid vrij, en ga bekeuren op roodrijden, tehard rijden, geen voorang verlenen etc. etc. ofwel hou scooters aan de regels, en streng ook, en verhoog de boetes gelijk 'n beetje, 34 euro voor rood licht.... -> schijntje
34? Damn, net een acceptgiro van 40 euro binnen gekregen voor foutparkeren. Beetje vaag.

Maargoed. Jochies van 16 willen stoer doen, en gaan ontverantwoode risico's nemen. Bekeuringen uitdelen is leuk, maar dar voorkom je geen doden mee.
Met citaat reageren
Oud 14-08-2002, 16:33
Verwijderd
Citaat:
Snaak schreef:

Wel 'ns van een vergunning/ontheffing gehoord? Wapenvergunning? Jachtvergunning? Visvergunning? Allemaal dingen die normaal gesproken strafbare feiten opleveren, maar door het bezit van een vergunning het strafbare karakter verliezen.

Ik denk overigens inderdaad niet dat het bezitten van een opgevoerde scooter strafbaar is. Het bezitten van een werphengel is ook niet strafbaar, tenzij je ermee gaat vissen zonder vergunning.
Met citaat reageren
Oud 15-08-2002, 05:21
Snaak
Snaak is offline
Citaat:
nare man schreef:

Wel 'ns van een vergunning/ontheffing gehoord? Wapenvergunning? Jachtvergunning? Visvergunning? Allemaal dingen die normaal gesproken strafbare feiten opleveren, maar door het bezit van een vergunning het strafbare karakter verliezen.

Ik denk overigens inderdaad niet dat het bezitten van een opgevoerde scooter strafbaar is. Het bezitten van een werphengel is ook niet strafbaar, tenzij je ermee gaat vissen zonder vergunning.
om op 'n kartbaan wat rondjes te makern heb je alleen toestemming van de eigenaar nodig

der zijn geen vergunningen met betrekking tot scooters
Met citaat reageren
Oud 15-08-2002, 05:22
Snaak
Snaak is offline
Citaat:
Chimera schreef:

34? Damn, net een acceptgiro van 40 euro binnen gekregen voor foutparkeren. Beetje vaag.

Maargoed. Jochies van 16 willen stoer doen, en gaan ontverantwoode risico's nemen. Bekeuringen uitdelen is leuk, maar dar voorkom je geen doden mee.
auto is ook duurder.... rood met auto was 180 gulden, tegen 70 voor de scooter.....
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten