Advertentie | |
|
![]() |
|
vroeger was dat ook allemaal zo alleen komen mensen er nu voor uit. Over het algemeen is de maatschappij alleen maar beter geworden. Op terroristische aanvallen na.....
Maar die zijn in NL nog niet voorgekomen. Als eenheid sta je sterker en mensen durven steeds meer in deze tijd, dus met meer kom je ook verder en dichterbij je doel.
|
Tja, je hebt een punt Eend. Buitenlanders zijn tegenwoordig gewoon een probleem. Niet omdat ze slecht zijn omdat ze uit het buitenland komen, anders zou de crime rate in hun landen van herkomst wel erg hoog zijn. Juist de mensen met een beetje lef, mensen die snel de misdaad in gaan, komen snel naar Nederland denk ik. Daarom mag het integratiebeleid wat mij betreft aangescherpt worden, en als dat al niet gebeurt moet men zich er zeker aan houden. Waarom mogen mensen met een strafblad in Nederland blijven als ze al vijf keer uitgewezen zijn? Dat ze er dan al zo lang wonen is hun eigen schuld, ze wisten dat het niet mocht. Wat mij betreft dus ook geen grijze illegalen. Illegaal is illegaal en dat betekent opzouten.
En niet alleen buitenlanders natuurlijk. Er zijn genoeg Nederlanders die absoluut niet deugen. Geweld op straat, een moord om een tientje, jatten, beroven, verkrachten... En ja hoor: je krijgt zes maanden nadat je het leven van een meisje hebt verziekt door haar te verkrachten. Justitie durft geen hogere straffen te geven uit angst een fout te maken. En als er dan een fout gemaakt wordt in de procedure, hoe schuldig de beklaagde dan ook is, hij wordt weer vrijgelaten. Wat een onzin. Er zijn te veel regels. Mensen zijn, in plaats van een goede maatschappij te vormen, bezig regeltjes op te volgen en alles zo veel mogelijk in regels te omvatten. Ja, er gebeuren weleens ongelukken en er worden weleens fouten gemaakt. Dat kan altijd gebeuren en jammer dat het jou gebeurt, maar tegelijkertijd functioneert de samenleving niet meer goed door alle regels die opgesteld zijn om dat alles te voorkomen. Wat heeft dat nou voor zin? Ondertussen is de politie ook lekker bezig. Zestienjarigen bekeuren om een opgevoerde scooter, maar wel rustig doorrijden als er iemand in elkaar geslagen wordt. Ja, ik heb het zien gebeuren. Politiek? Ja, laten we er heel veel geld in steken om mensen te laten stoppen met roken. Maar aan zorg doen we te weinig en voor studeifinanciering hebben we geen geld. Ze steken zaken in nutteloze dingen. Als iemand zich dood wil roken moet hij dat wat mij betreft vooral doen, maar zorg en onderwijs zijn gewoon belangrijk. Oh, en dan hebben we nog de normen en waarden. Ja, natuurlijk zijn die belangrijk. Je durft ze alleen aan niemand meer uit te leggen, want dan slaan ze je in elkaar. Ouders zouden even wat verantwoordelijkheid moeten nemen. Zij hadden die dingen aan moeten leren. Waarom is dat niet gebeurd? Te druk met de carrière soms? Geld is alles wat telt he... Ik ben momenteel ook even heel erg tegen de maatschappij.
|||||
Citaat:
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Ohja nog een IMO belangrijke opmerking. Mensen zijn GRUWELIJKE kuddedieren, ondanks een eenhiuedsgevoel lopen ze toch als hersenloze idioten achter elkaar aan. Zie de muziekwereld, modewereld en groepen die zich in de maatschappij vormen. Als er 1 schreeuwt dat allochtonen niet goed zijn, blaat de rest het na... blaaaat Laatst gewijzigd op 19-09-2003 om 15:49. |
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Huiswerkvragen: Cultuur, Maatschappij & Economie |
Psychiatrie en de maatschappij irisjuh18 | 3 | 01-11-2005 15:46 | |
Lifestyle |
Opleggingen door de maatschappij Jouri | 61 | 15-07-2005 15:09 | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
Word je blij van de maatschappij ? Verwijderd | 34 | 24-01-2004 15:47 | |
Lifestyle |
De maatschappij.. rodina | 47 | 16-11-2002 20:37 | |
Psychologie |
Het tekort aan zelfvertrouwen bij meisjes is de schuld van de maatschappij en jongens Gothic | 51 | 29-06-2002 09:27 | |
Lifestyle |
de maatschappij vals licht | 30 | 16-04-2002 18:21 |