Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 19-09-2003, 14:31
Quiana
Quiana is offline
Zinloos geweld, terroristische aanvallen, stijgende criminaliteit,
(en iets dichterbij misschien: ), asociaalheid op straat/omgeving.

Brieven van bezorgde moeders in de Libelle, over de wereld waarin hun kinderen opgroeien, een groeiend onveilig gevoel.

Brieven van mensen die willen strijden voor een betere
maatschappij, optochten enz als iemand door zinloos
geweld om het leven komt, gepraat tussen mensen
onderling over de vre-se-lij-ke maatschappij.

Veel mensen vinden dat de maatschappij achteruitgaat,
normen en waarden vervagen, voelen zich onveilig enz.

- Is de maatschappij werkelijk zo verschrikkelijk achteruit
gegaan, of valt het allemaal wel mee?
(En waar basseer je jouw beeld op, op eigen ervaringen,
media, iets anders...?)

- Wat zorgt ervoor dat het gedrag van de mensen (in het
algemeen) zo is verandert? En waarom is het juist zó
verandert, en niet anders?

- Waar komt het eenheidsgevoel (samen dingen willen
aanpakken, andere mensen willen stimuleren om actie
te ondernemen enz) vandaan?

Laatst gewijzigd op 19-09-2003 om 14:34.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 19-09-2003, 14:56
Eend
Eend is offline
Citaat:
Quiana schreef op 19-09-2003 @ 15:31:

- Is de maatschappij werkelijk zo verschrikkelijk achteruit
gegaan, of valt het allemaal wel mee?
(En waar basseer je jouw beeld op, op eigen ervaringen,
media, iets anders...?)
Ik vind het een kl*te maatschappij. Ik ben ook zwaar anti en ik loop ook niemand achterna en ga gewoon mijn eigen gang, omdat ik me niet wil betrekken bij het trietse gedoe in de maatschappij. Ik vind, dat Nederland Nederland niet meer is. Hier in Gouda...meer dan de helft ie buitenlands. Ik heb niks tegen buitenlanders, maar ik vind wel dat sommige eens wat meer respect mogen tonen voor de regels. Ik bedoel, ik zie zoveel dingen die niet eens KUNNEN kloppen, wat dacht je van een werkeloze met een vette BMW?! Steeds vaker zie ik Marokkanen in een BMW over de weg rijden, met de muziek keihard. Jah, het is niet dat ik iets tegen Marokkanen heb, want dr zijn ook hele lieve mensen Maar die twee Marokkanen die ik gister in de auto zag zitten, gingen met minstens 70 door een woonwijk, kinderen sprongen geschrokken opzij, terwijl die macho's in die auto de muziek keihard hadden staan en lekker zaten te roken.
Ook zijn er mensen die hun eigen taal blijven spreken. Ok, als je nog maar net in Nederland bent vind ik het best, maar als je al tig cursussen hebt gehad vind ik het gewoon totaal onbeleefd als je lekker in je eigen taal in een winkel gaat lullen. Aangezien de maatschappij je al zeer wantrouwig maakt, waarom zouden die mensen dan niet lekker over jou zitten te roddelen?
En ook die mensen die van alles lopen te belazeren... het gaat er gewoon om, veel mensen zijn het gewoon grandioos aan het verpesten bij de mensen die WEL normaal willen leven.
Ik zet mezelf ook niet meer onder het naamplaatje maatschappij, want ik WIL hier NIET eens meer bij horen.
Ik schaam me dood voor de maatschappij.

Citaat:

- Wat zorgt ervoor dat het gedrag van de mensen (in het
algemeen) zo is verandert? En waarom is het juist zó
verandert, en niet anders?
Omdat er gewoon te makkelijk omgegaan is met misdaad. Omdat de politie geen poot meer uitsteekt is het gewoon zoooo simpel om dingen te jatten, te hard te rijden en iemand het leven zuur te maken. En zeker voor mensen die de normen en waarden van Nederland moeten leren. Al worden die verkeerd aangeleerd en niet ondersteund, dan blijft het verkeerd. Ook zijn er teveel soorten groepen in Nederland, waardoor er geen overzicht is. Mensen snappen niet, dat als ze in Nederland zijn, ze hun leven gewoontes aan moeten passen aan Nederland. Of mensen weigeren het gewoon. Jongeren lopen de boel gewoon verrot te gooien met stenen, want dr is toch niemand die er wat van durft te zeggen.

Citaat:

Als je het aan mij vraagt: Nergens. Je hebt twee soorten groepen in Nederland: De mollers en de Slachtoffers. Zolang dat niet één groep wordt, is het ook gewoon moeilijk om dingen aan te pakken. Halve inzet is geen inzet. Je moet de 100% halen al wil je het kunnen verbeteren. Als je het aan mij vraagt: Iedereen die de wet ovetreed het land uit. Of je nou Belg, Marokkaan of Nederlander bent, oprotten.
En daarbij heb ik het niet over een keertje 10km te hard rijden, maar over de boel slopen, mensen bedreigen en neersteken. Winkeldiefstal? Niet om boetes gaan vragen, die niet betaald worden, maar lekker 2 jaar uitbundelen als wcschoonmaker of zo. Gelijk een strafblad geven. Laat ze maar eens voelen ipv genieten.
Oud 19-09-2003, 15:37
Shade
Shade is offline
vroeger was dat ook allemaal zo alleen komen mensen er nu voor uit. Over het algemeen is de maatschappij alleen maar beter geworden. Op terroristische aanvallen na.....
Maar die zijn in NL nog niet voorgekomen.

Als eenheid sta je sterker en mensen durven steeds meer in deze tijd, dus met meer kom je ook verder en dichterbij je doel.
Oud 19-09-2003, 15:40
Nona
Nona is offline
Tja, je hebt een punt Eend. Buitenlanders zijn tegenwoordig gewoon een probleem. Niet omdat ze slecht zijn omdat ze uit het buitenland komen, anders zou de crime rate in hun landen van herkomst wel erg hoog zijn. Juist de mensen met een beetje lef, mensen die snel de misdaad in gaan, komen snel naar Nederland denk ik. Daarom mag het integratiebeleid wat mij betreft aangescherpt worden, en als dat al niet gebeurt moet men zich er zeker aan houden. Waarom mogen mensen met een strafblad in Nederland blijven als ze al vijf keer uitgewezen zijn? Dat ze er dan al zo lang wonen is hun eigen schuld, ze wisten dat het niet mocht. Wat mij betreft dus ook geen grijze illegalen. Illegaal is illegaal en dat betekent opzouten.

En niet alleen buitenlanders natuurlijk. Er zijn genoeg Nederlanders die absoluut niet deugen. Geweld op straat, een moord om een tientje, jatten, beroven, verkrachten... En ja hoor: je krijgt zes maanden nadat je het leven van een meisje hebt verziekt door haar te verkrachten. Justitie durft geen hogere straffen te geven uit angst een fout te maken. En als er dan een fout gemaakt wordt in de procedure, hoe schuldig de beklaagde dan ook is, hij wordt weer vrijgelaten. Wat een onzin.

Er zijn te veel regels. Mensen zijn, in plaats van een goede maatschappij te vormen, bezig regeltjes op te volgen en alles zo veel mogelijk in regels te omvatten. Ja, er gebeuren weleens ongelukken en er worden weleens fouten gemaakt. Dat kan altijd gebeuren en jammer dat het jou gebeurt, maar tegelijkertijd functioneert de samenleving niet meer goed door alle regels die opgesteld zijn om dat alles te voorkomen. Wat heeft dat nou voor zin?

Ondertussen is de politie ook lekker bezig. Zestienjarigen bekeuren om een opgevoerde scooter, maar wel rustig doorrijden als er iemand in elkaar geslagen wordt. Ja, ik heb het zien gebeuren.
Politiek? Ja, laten we er heel veel geld in steken om mensen te laten stoppen met roken. Maar aan zorg doen we te weinig en voor studeifinanciering hebben we geen geld. Ze steken zaken in nutteloze dingen. Als iemand zich dood wil roken moet hij dat wat mij betreft vooral doen, maar zorg en onderwijs zijn gewoon belangrijk.

Oh, en dan hebben we nog de normen en waarden. Ja, natuurlijk zijn die belangrijk. Je durft ze alleen aan niemand meer uit te leggen, want dan slaan ze je in elkaar. Ouders zouden even wat verantwoordelijkheid moeten nemen. Zij hadden die dingen aan moeten leren. Waarom is dat niet gebeurd? Te druk met de carrière soms? Geld is alles wat telt he...

Ik ben momenteel ook even heel erg tegen de maatschappij.
Oud 19-09-2003, 15:46
Fade of Light
Fade of Light is offline
Citaat:
Zinloos geweld, terroristische aanvallen, stijgende criminaliteit,
(en iets dichterbij misschien: ), asociaalheid op straat/omgeving.
valt wel mee valt wel mee...1940-1945 Dat was pas een klotemaatschappij

Citaat:

Brieven van bezorgde moeders in de Libelle, over de wereld waarin hun kinderen opgroeien, een groeiend onveilig gevoel.
come on...Je hebt het over mensen die ooit even nadenken, maar duidelijk pas de eerste keer is sinds 50 jaar dat ze een minuutje denken... Die brieven komen niet boven GTST niveau uit!

Citaat:
Brieven van mensen die willen strijden voor een betere
maatschappij, optochten enz als iemand door zinloos
geweld om het leven komt, gepraat tussen mensen
onderling over de vre-se-lij-ke maatschappij.
anarchisten zijn er altijd geweest. Via verschillende massa-media komt het nu alleen makkerlijker bij iedereen aan.

Citaat:
Mensen komen er misschien eindelijk achter, dat je alleen doodgaat ofzo.

Ohja nog een IMO belangrijke opmerking. Mensen zijn GRUWELIJKE kuddedieren, ondanks een eenhiuedsgevoel lopen ze toch als hersenloze idioten achter elkaar aan. Zie de muziekwereld, modewereld en groepen die zich in de maatschappij vormen. Als er 1 schreeuwt dat allochtonen niet goed zijn, blaat de rest het na...
blaaaat

Laatst gewijzigd op 19-09-2003 om 15:49.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten