Advertentie | |
|
![]() |
|||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Citaat:
|
![]() |
|
Verwijderd
|
ik lees eigenlijk veel te weinig.
Vroeger op de basisschool las ik 4 boeken per week ofzo, dus dat beloofde heel wat, maar ik ben blijven hangen toen ik aan echte literatuur toe was. Het meeste trekt me totaal niet. Ik lees veel liever Harry Potter, en Giphart. ![]() ![]() Oh en non-fictie, leerzame dingen. Vind ik eigenlijk leuker dan fictie. En grappige boeken, gebundelde columns, dat boek van Paulien Cornelisse, enz. |
![]() |
|
Verwijderd
|
Het allerbeste scoren niet-al-te-slechte-maar-ook-niet-al-te-goede detectiveromans in een pretentieus jasje, volgens mij. Zoals de Schaduw van de Wind, dat is gewoon een simpel detectiveverhaal, maar dan heel traag verteld en met zinnen als 'ik was een jongen die zijn leeftijd nog op twee handen kon tellen, en een kronkelend Barcelona lag voor mij als een rottend karkas op de geitenboerderij' ofzo. En die boekjes van Dan Brown zijn volgens mij ook zoiets, alleen minder gekunsteld en met meer mysterie.
|
![]() |
|||
Verwijderd
|
Citaat:
Trouwens, je raadde me een keer een Russisch boek aan met iets als stoel in de titel. Weetje toevallig nog welke dat was? Ik moet die nog altijd lezen en binnenkort heb ik heeeeel veel tijd. ![]() Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
|||
Verwijderd
|
Citaat:
Spoiler
Citaat:
Het eerste hoofdstuk is misschien wat lastig om in te komen, pas als je kennismaakt met Ostap Bender weet je wat voor soort boek het wordt. Ik denk dat je Daniil Charms ook wel kan waarderen, trouwens. En Nadezhda Teffi. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
|
Verwijderd
|
Ik vind de boeken van Dan Brown, en dan de Nederlandse vertaling, vrij walgelijk.
Heb het nog nooit in het Engels gelezen, dus misschien is dat wel awesome, maar dat kan ik me bijna niet voorstellen. Heel de tijd achterlijke opmerkingen en domme grapjes, bah. The Da Vinci Code ging nog wel hoor, maar Het Bernini Mysterie heb ik met moeite uitgelezen. |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Heb je De Idioot van Dostojevski al gelezen, eigenlijk? Zo nee dan moet je die eens lezen, als je eens iets heel langs en heel ingewikkelds maar ook iets heel moois wil. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Maar, gewoon, ik ergerde me vaak. Thriller valt wel mee hoor, Da Vinci Code en Bernini Mysterie zijn meer gewoon een soort detectives, en dat serieuze randje valt dus wel mee, eerder een soort flauw melig randje soms. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
En nope, ik zet hem er bij! Naast de Russen kan ik qua schrijfstijl (dus niet per se qua inhoud) wel waarderen: Isabel Allende (vaak, soms is ze ''ineens'' gruwelijk slecht), Robert M. Pirsig, Gunter Grass (in orgineel en vertaling), Reve, W.F. Hermans en die dude van Extremely Loud & Incredibly Close (want het hoeft niet moeilijk te zijn). Oh en Renate Dorrestijn, daar heb ik me ook nog nooit aan geërgerd. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Verder heb ik nog niks van hem gelezen, ben ik ook niet meer echt van plan nee ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Hmmm, bijna de vergelijking af. ![]() ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
|
Dan Brown schrijft gewoon thrillers met een hoop Wikipedia-informatie over kunst erin. Met de klassieke pageturnertruc: ieder hoofdstuk eindigt met een verrassing, zodat je wel verder 'moet' lezen, en dan blijkt het allemaal niet zo veel voor te stellen.
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
|
Verwijderd
|
TRIMM. Kijk je Parks and Recreation al? Het is een soort The Office, maar dan over een vrouw die ambtenaar is. Er zitten een paar erg goede dingen in.
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() ![]() Also, alle uitspraken van de gemeente Utrecht respectievelijk die van de gemeente Haarlem over allerlei ombudsmannen staan in een mooi schemaatje gerangschikt, dus morgen kan ik in drie kwartier de afsluitende paragraaf aan elkaar breien en dan kan er eindelijk weer een hoofdstuk de deur uit. Lang verhaal om te zeggen: bedtijd. |
![]() |
|
Halloooo kinders, ik ben net terug van arbeid + bieries doen met collega's en morgenochtend mag ik weer werken, yay!
Oh en ik heb btw iemand gevonden op marktplaats die 2 Lowlandskaartjes verkoopt voor 170,- p.s., wat ik nog best netjes vind aangezien de rest minstens 200 vraagt. Ze woont alleen in Enschede en dat is ver reizen, dus ik hoop maar dat ze ermee instemt om eerst de kaartjes te sturen en dan geld te vangen, anders kan ik maandag lekker 2,5 uur in de trein zitten.
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() ![]() |
![]() |
|||
Citaat:
Citaat:
|
|