Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 17-08-2011, 14:04
Verwijderd
en ik ben trots op jullie
Advertentie
Oud 17-08-2011, 14:05
Rationeel
Rationeel is offline
de belangrijkste activiteit van vandaag: een planning maken voor morgen
Oud 17-08-2011, 14:07
Schrödinger
Schrödinger is offline
Citaat:
Ja, was ik nu maar technische natuurkunde gaan studeren.
Precies! Dan is werk vinden in ieder geval geen probleem.
Oud 17-08-2011, 14:08
Verwijderd
Citaat:
en ik ben trots op jullie
Oud 17-08-2011, 14:10
Verwijderd
Citaat:
Precies! Dan is werk vinden in ieder geval geen probleem.
Jawel man Dan moest ik nu zeker emigreren naar Finland. Neen, het is belangrijk en fascinerend werk, maar dan ga ik liever twee dagen in de week post sorteren en de rest van de tijd keihard timmeren aan een glorierijke toekomst als hongerlijdende freelancer.
Oud 17-08-2011, 14:11
Schrödinger
Schrödinger is offline
Citaat:
Jawel man Dan moest ik nu zeker emigreren naar Finland. Neen, het is belangrijk en fascinerend werk, maar dan ga ik liever twee dagen in de week post sorteren en de rest van de tijd keihard timmeren aan een glorierijke toekomst als hongerlijdende freelancer.
Alsof wonen in Finland zo'n straf is.
Oud 17-08-2011, 14:12
Verwijderd
ik was lekker aan het werk, ging boodschappen doen, deed er bijna twee uur over. Nu zit ik vol fruitsap met mijn laptop. Maar ik kan mijn tabletpen niet vinden.
Oud 17-08-2011, 14:14
Verwijderd
Citaat:
Alsof wonen in Finland zo'n straf is.
Klopt, maar 'ik moet emigreren want in mijn land is er geen werk in mijn vakgebied' noem ik niet 'werk vinden is geen probleem'.
Oud 17-08-2011, 14:15
Schrödinger
Schrödinger is offline
Citaat:
Klopt, maar 'ik moet emigreren want in mijn land is er geen werk in mijn vakgebied' noem ik niet 'werk vinden is geen probleem'.
Wie zegt dat ik moet emigreren? Ik kan heus wel in de private sector werk vinden in Nederland, hoor. Dat wil ik alleen niet.
Oud 17-08-2011, 14:17
Mc Kauw
Mc Kauw is offline
Laatst, lees: gisteren, bulderde de mannen van de markt te Enschede dat de laatste ronde kwa kersen was ingegaan.

Alsof ze riepen: "Ja, de zomer is voorbij lullig kutvolk en wij wrijven u het flink de neus in."
Oud 17-08-2011, 14:18
Mc Kauw
Mc Kauw is offline
Citaat:
Wie zegt dat ik moet emigreren? Ik kan heus wel in de private sector werk vinden in Nederland, hoor. Dat wil ik alleen niet.
Wat wil je dan?
Oud 17-08-2011, 14:18
Verwijderd
Citaat:
Dan vind je toch geen werk? Ik kan ook relatief gemakkelijk werk vinden als productie-assistent of redactiemedewerker, wat aansluit op mijn studie en beter betaalt dan mijn huidige arbeidsplannen, maar dat wil ik ook allemaal niet.
Oud 17-08-2011, 14:19
Verwijderd
Wel lovenswaardig dat je voor de wetenschap gaat, trouwens Dat vind ik met bètastudies altijd een goede zaak. Maar dat heb ik al eens gezegd, volgens mij.
Oud 17-08-2011, 14:20
Schrödinger
Schrödinger is offline
Citaat:
Wat wil je dan?
Promoveren.
Citaat:
Dan vind je toch geen werk? Ik kan ook relatief gemakkelijk werk vinden als productie-assistent of redactiemedewerker, wat aansluit op mijn studie en beter betaalt dan mijn huidige arbeidsplannen, maar dat wil ik ook allemaal niet.
Ah ja.
Oud 17-08-2011, 14:23
Mc Kauw
Mc Kauw is offline
Ik kwam laatst tot de ontdekking dat werken in de bouw me wel fantastisch zou moeten zijn.

Of in de scheepsbouw, lassen die geraamtes. Fantastisch werk lijkt het me, werken met de handen, in contact staan met het materiaal, bouwen, geld verdienen met plezier, beetje lichaam opbouwen en echt hard sociaal bezig zijn hoeft niet want het werk moet af. Daarnaast zou in de scheepsbouw m'n laskunsten achtelijke vooruitgang boeken.

Kom ik nu mee, als ik nou eens weer 15 kon zijn wist ik het wel.

Natuurlijk niet de kunstacademie opgeven maar gewoon als bijbaantje.
Oud 17-08-2011, 14:24
Mc Kauw
Mc Kauw is offline
Citaat:
Promoveren.

Ah ja.
Waar te beginnen dan?
Oud 17-08-2011, 14:27
Verwijderd
Citaat:
Ik kwam laatst tot de ontdekking dat werken in de bouw me wel fantastisch zou moeten zijn.

Of in de scheepsbouw, lassen die geraamtes. Fantastisch werk lijkt het me, werken met de handen, in contact staan met het materiaal, bouwen, geld verdienen met plezier, beetje lichaam opbouwen en echt hard sociaal bezig zijn hoeft niet want het werk moet af. Daarnaast zou in de scheepsbouw m'n laskunsten achtelijke vooruitgang boeken.

Kom ik nu mee, als ik nou eens weer 15 kon zijn wist ik het wel.

Natuurlijk niet de kunstacademie opgeven maar gewoon als bijbaantje.
Het kan toch nog steeds? MBO-cursusje er tegenaan, huppakee Je hebt een HBO-propedeuse dus je wordt automatisch aangenomen, lijkt me, en twee studies tegelijkertijd volgen is vooralsnog niet duurder dan één studie doen.
Oud 17-08-2011, 14:28
Schrödinger
Schrödinger is offline
Citaat:
Waar te beginnen dan?
Hoe bedoel je? Ik heb al een baan, ik begin over 2 weken.
Oud 17-08-2011, 14:29
Mc Kauw
Mc Kauw is offline
Citaat:
Het kan toch nog steeds? MBO-cursusje er tegenaan, huppakee Je hebt een HBO-propedeuse dus je wordt automatisch aangenomen, lijkt me, en twee studies tegelijkertijd volgen is vooralsnog niet duurder dan één studie doen.
Dat weet ik, altijd nog even grappig vmbo-b --> hbo propedeuse :')

Mijn scoliose zal het niet zo prettig vinden.
Oud 17-08-2011, 14:29
Mc Kauw
Mc Kauw is offline
Citaat:
Hoe bedoel je? Ik heb al een baan, ik begin over 2 weken.
Ow kijk aan, in Duitsland was het niet?
Oud 17-08-2011, 14:31
Schrödinger
Schrödinger is offline
Citaat:
Ow kijk aan, in Duitsland was het niet?
Nee, terwijl die sollicitatieprocedure nog liep kreeg ik een aanbod vanuit Finland, en daar krijg ik beter betaald + die onderzoeksgroep ken ik al (heb er stage gelopen), dus toen heb ik besloten daarheen te gaan.
Oud 17-08-2011, 14:33
Mc Kauw
Mc Kauw is offline
Zo had ik laatst, als ik geen scoliose zou hebben gehad, een ware goudader geraakt.

Een man op een verjaardag van een vriend zat al jaren in de scheepsvaart, hij heeft binnen de scheepsvaart vele contacten opgebouwd, vervolgens vele baantjes gehad binnen dat spectrum. (kan dit woord zo?)

Dus toen ik begon over lassen aan scheepskarkassen en dat het me geweldig leek kon hij me zo een koelkast vol nummers geven en een goed woordje voor me doen. Maar scoliose is niet gewild.
Oud 17-08-2011, 14:33
Mc Kauw
Mc Kauw is offline
Citaat:
Nee, terwijl die sollicitatieprocedure nog liep kreeg ik een aanbod vanuit Finland, en daar krijg ik beter betaald + die onderzoeksgroep ken ik al (heb er stage gelopen), dus toen heb ik besloten daarheen te gaan.
Dat is wel fijn, wat zegt je vriendin ervan?
Oud 17-08-2011, 14:35
Verwijderd
Citaat:
Die is natuurlijk heel blij om van hem af te zijn!
Oud 17-08-2011, 14:35
Schrödinger
Schrödinger is offline
Citaat:
Die vindt het niet zo leuk, uiteraard. En ik ook niet, maar ja.
Oud 17-08-2011, 14:37
Verwijderd
Citaat:
Dat weet ik, altijd nog even grappig vmbo-b --> hbo propedeuse :')

Mijn scoliose zal het niet zo prettig vinden.
Hmm, ik weet niks van lassen en ook niet veel van scoliose, maar valt zoiets (nadat alle operaties e.d. geweest zijn) niet enigszins op te vangen door je rugspieren heel erg trainen zodat er minder druk op je rug staat? En je hoeft bij lassen ook niet veel te tillen enzo, toch? Je moet alleen veel voorover gebogen zitten, maar daar heb je misschien verschillende technieken voor. Ik zou er even naar informeren hoor, het is heel handig om zoiets achter de hand te hebben, zeker als je het werk graag doet.
Oud 17-08-2011, 14:50
Mc Kauw
Mc Kauw is offline
Citaat:
Hmm, ik weet niks van lassen en ook niet veel van scoliose, maar valt zoiets (nadat alle operaties e.d. geweest zijn) niet enigszins op te vangen door je rugspieren heel erg trainen zodat er minder druk op je rug staat? En je hoeft bij lassen ook niet veel te tillen enzo, toch? Je moet alleen veel voorover gebogen zitten, maar daar heb je misschien verschillende technieken voor. Ik zou er even naar informeren hoor, het is heel handig om zoiets achter de hand te hebben, zeker als je het werk graag doet.
Bij lassen komt sowieso tillen, men zal het niet voor je neer leggen en je doet zelf puur het lassen. Je helpt mee met tillen, meten, neerleggen etc
Als ik inderdaad zou gaan lassen dan zou dat betekenen dat ik een lasdiploma zou moeten halen, iedere dag trainen voor m'n onderrug en 1 keer in de week naar de fysio gaan. Daarnaast natuurlijk het fijne werk zelf. Dit gaat nu teveel tijd kosten want 110% van mijn tijd en aandacht zal naar de AKI gaan. Voorlopig dus niet. Maar na de AKI kan ik het wel gaan doen alleen het probleem dan is dat het werk zwaar tegenstrijdig is wat m'n trainen betreft. Zal kwa tijd dan meer werken dan trainen en zo komt die operatie steeds sneller op m'n pad. Omdat m'n bovenrug nu vast zit moet m'n onderrug alles overnemen, die heeft zelf een klein beetje last van scoliose maar door het extra werk zal dat nu veel sneller gaan.

Uiteindelijk zal ik koning worden onder het o zo populaire Planking, ben dan 24/7 een plank en wie weet mag het dan wel omdat het toch helemaal vast zit, zal mooi zijn!

Tot die tijd er fijn over fantaseren en flink vooruitgang maken in de kunst.
Oud 17-08-2011, 14:51
Mc Kauw
Mc Kauw is offline
Citaat:
Die vindt het niet zo leuk, uiteraard. En ik ook niet, maar ja.
Nouja je hebt ooit tegen me gezegt dat een long distance relationship prima bij jou afging.
Oud 17-08-2011, 14:52
Schrödinger
Schrödinger is offline
Citaat:
Nouja je hebt ooit tegen me gezegt dat een long distance relationship prima bij jou afging.
Ja, dat is ook zo. Het is ook niet dat ik denk dat het niet gaat lukken, of zo.
Oud 17-08-2011, 14:55
Mc Kauw
Mc Kauw is offline
Citaat:
Ja, dat is ook zo. Het is ook niet dat ik denk dat het niet gaat lukken, of zo.
Dat zeg ik ook niet, het is juist mooi meegenomen.
Oud 17-08-2011, 15:15
Trimm Trabb
Trimm Trabb is offline
Zo mensen, ik heb net maar even besloten dat mijn hele vorige studiejaar voor niks is geweest en ik gewoon alle vakken nóg een keer ga doen, inclusief de vakken die ik vorig jaar al over deed.
Ik heb iig 1 vak erbij gehaald, dus dat scheelt iets, maar verder heb ik dus echt geen kut uitgevoerd en ik vertik 't om weer vroeg weg te gaan van lowlands omdat ik een tentamen heb op maandagochtend, terwijl ik dat vak toch niet ga halen, omdat de docente een smerige teef is die me een 5,4 heeft gegeven. *grom*
Oud 17-08-2011, 15:25
Verwijderd
martin, ik wil naar arubaaaa!
Oud 17-08-2011, 15:30
Trimm Trabb
Trimm Trabb is offline
Verander je naam even.
Oud 17-08-2011, 15:39
Geel
Geel is offline
Hoi!

Citaat:
De vader van een vriendin is uitbehandeld.

GODVERDOMMEKUTNEE.
Wat naar
Oud 17-08-2011, 15:50
Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Werken!

Geel, ik pm je vanavond terug, zit mobiel en /moeite. Kusje!
Oud 17-08-2011, 15:50
Martiño
Martiño is offline
Hdjjsaaahghagfbgrrr, om kwart voor vijf besluit die stomme PET-scanner om maar gewoon helemaal vast te lopen midden in een reconstructie van een extra lange scan. Nu moet ik dat hele kutding opnieuw opstarten, en daarna die reconstructie opnieuw starten wat me zeker 45 minuten kost.
Oud 17-08-2011, 16:11
Carn
Carn is offline
hehe, Misunderstood Mitch is wel een goeie nieuwe meme

Oud 17-08-2011, 16:12
Martiño
Martiño is offline
Ik snap hem niet
Oud 17-08-2011, 16:14
Carn
Carn is offline
The unlikely offspring of Good Guy Greg and Scumbag Steve, Misunderstood Mitch – sometimes accidentally referred to as “Mitchunderstood” – has neutral intentions, but people keep un-understanding his motives.
Oud 17-08-2011, 16:17
Martiño
Martiño is offline
Ah, nu snap ik het!
Oud 17-08-2011, 16:18
Martiño
Martiño is offline
Haha, wat ironisch, I misunderstood Misunderstood Mitch!
Oud 17-08-2011, 16:25
Carn
Carn is offline
heb m al eens gepost maar hij blijft awwwwww:

Maar over n tijdje is er weer een nieuwe

Oud 17-08-2011, 16:26
Noedelhap
Noedelhap is offline
Haha @ Misunderstood Mitch Die eerste dan vooral Vind dat plaatje alleen niet zo goed passen, hij oogt te braaf om misunderstood te worden. Beter hadden ze een Guido gebruikt.
Oud 17-08-2011, 16:29
Carn
Carn is offline
Waarom hebben we dit niet in Nederland:
http://s-bahn-muenchen.hafas.de/bin/...l=livefahrplan
Oud 17-08-2011, 16:30
Verwijderd
Hoi. Mijn tas is ingepakt, morgen naar Lowlandsss.. maar het bier zit onderin mijn tas voor het gewicht Vraag is nu natuurlijk of ik die er ooit uit ga krijgen als we morgen in de trein al moeten gaan beginnen met bier drinken...
Oud 17-08-2011, 16:38
Noedelhap
Noedelhap is offline
Citaat:
Mja, dat. Alhoewel ik nou wel een keertje een megagrote opdracht wil binnenhalen!
Oud 17-08-2011, 16:39
Verwijderd
Citaat:
Mja, dat. Alhoewel ik nou wel een keertje een megagrote opdracht wil binnenhalen!
Wat is er eigenlijk gebeurd met die game waar je aan meewerkte?

Ik ga je trouwens even de eennalaatste pagina van m'n stripje sturen. HIJ IS ZO NAAR Ik moet er de hele tijd hardop om lachen, zo naar is 'ie.
Oud 17-08-2011, 16:41
Verwijderd
Citaat:

Ik ga je trouwens even de eennalaatste pagina van m'n stripje sturen. HIJ IS ZO NAAR Ik moet er de hele tijd hardop om lachen, zo naar is 'ie.
Oud 17-08-2011, 16:46
Noedelhap
Noedelhap is offline
Citaat:

De veelbelovende deals met geïnteresseerde geldschieters (namen als Atari, MS, Team17) gingen niet door (vooral omdat mn klant de rechten niet wilde afstaan), dus hadden ze ook geen budget om mij te betalen. En om nou voor nop te gaan werken met de hoop dat het spel winst oplevert is niet bepaald een strak businessplan.
Oud 17-08-2011, 16:51
Verwijderd
Citaat:
Ik weet niet zo goed wat dat betekent maar ik vat het op als goedkeuring Daar gaat onze afzetmarkt in het ouder-, grootouder- en kindersegment. :;D;d

Citaat:
De veelbelovende deals met geïnteresseerde geldschieters (namen als Atari, MS, Team17) gingen niet door (vooral omdat mn klant de rechten niet wilde afstaan), dus hadden ze ook geen budget om mij te betalen. En om nou voor nop te gaan werken met de hoop dat het spel winst oplevert is niet bepaald een strak businessplan.
Ah, ai! Spijtig. En niet heel zeldzaam in het freelancerbestaan, jammer genoeg.
Advertentie
Topic gesloten

Regels voor berichten