Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 22-10-2011, 16:25
Verwijderd
Citaat:
Ik vind het wel grappig dat barbaars zo'n negatief iets is, terwijl het oorspronkelijk helemaal niet negatief was. Zelfde met tirannen. Begon ooit als niet negatief maar is het nu wel.
Citaat:
Hun handelen is echt makkelijk te begrijpen in de context waarin het gebeurt en heeft niks met vermeende barbarij of onderontwikkeling te maken.
dit.
Advertentie
Oud 22-10-2011, 16:25
Verwijderd
Mensen doen ook veel onder groepsdruk, dus er hoeft in feite maar 1 idioot te zijn en je hebt een hele groep die meedoet.
Oud 22-10-2011, 16:26
Martiño
Martiño is offline
Citaat:
Ik vrees dat de doorsnee Yank daar ook geen moeite mee zou hebben
Zie mijn post hierboven.

De essentie is dat we helaas allemaal mensen zijn, allemaal akelig makkelijk genoeg te manipuleren en in staat tot vrij nare daden zodra we worden ontnomen van ons comfort en voorzieningen.
Het is nu makkelijk oordelen voor ons in het comfortabele Nederland, waarin we allemaal worden voorzien in onze behoeftes, maar zodra die behoeftes worden weggenomen of we worden overtuigd dat dat wij beter zijn dan anderen of recht hebben op dingen die anderen hebben, blijken we onze normen en waarden vrij makkelijk aan de kant te schuiven.
The Larch
The Larch is offline
Citaat:
Zie mijn post hierboven.

De essentie is dat we helaas allemaal mensen zijn, allemaal akelig makkelijk genoeg te manipuleren en in staat tot vrij nare daden zodra we worden ontnomen van ons comfort en voorzieningen.
Het is nu makkelijk oordelen voor ons in het comfortabele Nederland, waarin we allemaal worden voorzien in onze behoeftes, maar zodra die behoeftes worden weggenomen of we worden overtuigd dat dat wij beter zijn dan anderen of recht hebben op dingen die anderen hebben, blijken we onze normen en waarden vrij makkelijk aan de kant te schuiven.
:boks:
Martiño
Martiño is offline
:idealistischestartrekspeech:
Oud 22-10-2011, 16:27
Verwijderd
Citaat:
Mensen doen ook veel onder groepsdruk, dus er hoeft in feite maar 1 idioot te zijn en je hebt een hele groep die meedoet.
Oud 22-10-2011, 16:29
The Larch
The Larch is offline
Citaat:
:idealistischestartrekspeech*

En ik vind al dat gepraat over dictatuur altijd een beetje vreemd aanvoelen, daar dit land ook niet democratisch is. Maar daar merk je eigenlijk niks van. Ik ben best wel benieuwd hoe het nou echt was onder die Kaddafi, of het een soort seventies-SU was of meer een Rode Khmer.
Verwijderd
Verwijderd
Oké, nieuw leesvoer, duidelijk
Verwijderd
I know we hebben college gehad over Nazi Duitsland (Ik ging geen geschiedenis studeren omdat ik zo'n hekel heb aan moderne oorlogen ) en een hele groep van een soort van stadswachten uit Hamburg ofzo, die een heel dorp hebben uitgemoord. Ik ben de context verder even kwijt maar toen hebben we een aantal experiment dingen ook doorgenomen, waaronder het Milgram Experiment en The Wave, wat een of andere film was die veel op middelbare scholen wordt getoond
Oud 22-10-2011, 16:30
Verwijderd
Citaat:
Oud 22-10-2011, 16:31
The Larch
The Larch is offline
Citaat:
I know we hebben college gehad over Nazi Duitsland en een hele groep van een soort van stadswachten uit Hamburg ofzo, die een heel dorp hebben uitgemoord. Ik ben de context verder even kwijt maar toen hebben we een aantal experiment dingen ook doorgenomen, waaronder het Milgram Experiment en The Wave, wat een of andere film was die veel op middelbare scholen wordt getoond
Ja, die hebben wij ook gekeken. Die Welle.

En! 12/50! Ik ben best tevreden met mezelf. Al is de laatste best lelijk omdat ik toen geen zin meer had, maar hee.
Oud 22-10-2011, 16:31
Verwijderd
Ja, die film is zo apart. Ik bedacht me eigenlijk net dat ik nog maar half weet waar het college daadwerkelijk over ging (verklaringen) omdat het helemaal werd gedomineerd door het verhaal over de nazi's
Oud 22-10-2011, 16:32
Verwijderd
HAHAHAHAHAHAHA mijn dirndl is binnen en.

Oud 22-10-2011, 16:33
The Larch
The Larch is offline
Was dat dorp Oradour-sûr-Glane? Daar ben ik geweest en het is echt heel... heftig.
Verwijderd
Citaat:
Oké, nieuw leesvoer, duidelijk
http://www.faculty.umb.edu/lawrence_...uman_intro.pdf

ook interessant!
Verwijderd
Citaat:
Yeah, "you're either with us or you're with the terrorists!" -- waar hebben we dat eerder gehoord
Verwijderd
Nee, volgens mij niet. Ik zal even voor je googelen. @ Larch
Verwijderd
Citaat:
HAHAHAHAHAHAHA mijn dirndl is binnen en.

mijn lederhose nog niet
Oud 22-10-2011, 16:35
Verwijderd
Je studeert Sociologie toch? Fucking gaaf
Oud 22-10-2011, 16:35
The Larch
The Larch is offline
Citaat:
Yeah, "you're either with us or you're with the terrorists!" -- waar hebben we dat eerder gehoord

Volgens mij heeft Rita Verdonk ook ooit zoiets gezegd, trouwens. Maar daar ben ik de context echt volledig van kwijt, dus misschien denk ik het alleen maar omdat ik het wel een uitspraak vind die bij haar stem past.

Citaat:
Nee, volgens mij niet. Ik zal even voor je googelen. @ Larch

En Sanne: DDDDDD
Oud 22-10-2011, 16:36
Verwijderd
Citaat:
Zie mijn post hierboven.

Oh nou, ik oordeel ook niet echt hoor. Alleen snap ik heel goed de wrange smaak die Noedel in z'n bakkes heeft bij het zien van die beelden.
Oud 22-10-2011, 16:36
Verwijderd
Citaat:
mijn lederhose nog niet
Ik kan er niet eens een bh onder, zo diep is ie uitgesneden
Oud 22-10-2011, 16:37
Verwijderd
Goed, het is echt niet te googelen. Even op blackboard kijken
Verwijderd
Roos' pakje heet Heidi HO. Ik zit echt te wiebelen op m'n stoel tot ze thuis komt want die van mij leek nog redelijk kuis op internet, die van haar toen al een sloerie (HO) pakje, dus ik ben benieuwd hoe het in het echt is
The Larch
The Larch is offline
Citaat:
Roos' pakje heet Heidi HO. Ik zit echt te wiebelen op m'n stoel tot ze thuis komt want die van mij leek nog redelijk kuis op internet, die van haar toen al een sloerie (HO) pakje, dus ik ben benieuwd hoe het in het echt is
Foto's do want.
Oud 22-10-2011, 16:38
Verwijderd
Huhu
Verwijderd
Citaat:
Je studeert Sociologie toch? Fucking gaaf
Ja, heel gaaf
Noedelhap
Noedelhap is offline
Overigens zullen er binnen het Nederlands Verzet tijdens WO2 ook wel de nodige malle fratsen uitgehaald zijn (executies) maar hadden ze ook blij met dooie Hitler door de straten gewandeld als ze de kans hadden gehad?
Verwijderd
Citaat:
Ik kan er niet eens een bh onder, zo diep is ie uitgesneden
Citaat:
Oud 22-10-2011, 16:39
Verwijderd
Citaat:
Overigens zullen er binnen het Nederlands Verzet tijdens WO2 ook wel de nodige malle fratsen uitgehaald zijn (executies) maar hadden ze ook blij met dooie Hitler door de straten gewandeld als ze de kans hadden gehad?
Ja, waarschijnlijk wel.
The Larch
The Larch is offline
Citaat:
Ja.

Waarom denk je dat Nederlanders dat niet zouden doen en Libiërs wel?
Verwijderd
Citaat:
Ik denk het wel eerlijk gezegd.
Oud 22-10-2011, 16:40
Verwijderd
J. is thuis en gaat nu d'r pakje aantrekken. Nu Roos nog <3
Oud 22-10-2011, 16:41
Verwijderd
Hoi. Ik ben heel brak.
Oud 22-10-2011, 16:43
The Larch
The Larch is offline
Rita Verdonk stapt uit 'r partij. Ik hoop dat ze nu kluizenaar wordt ergens op de Veluwe, met een burka, zodat niemand haar gezicht meer hoeft te zien. HAHADUHBDJBf!
Oud 22-10-2011, 16:44
Martiño
Martiño is offline
Citaat:
Na de bevrijding werden collaborateurs vaak bijna letterlijk publiek terechtgesteld en aan de schandpaal genageld. Dat waren niet alleen NSB-ers, maar bijvoorbeeld ook meisjes die zich tijdens de bezetting met duitse soldaten hadden opgehouden of iedereen die op de een of andere wijze niet anti-duits genoeg was.
Oud 22-10-2011, 16:44
Verwijderd
Citaat:
Was dat dorp Oradour-sûr-Glane? Daar ben ik geweest en het is echt heel... heftig.
Het was dus Józefów, maar er is niets op internet terug te vinden. Er is wel een boek over geschreven enzo omdat het echt een soort van massamoordenaars allemaal werden. (Die lui die dat dorp hebben uitgemoord dan)
Oud 22-10-2011, 16:45
The Larch
The Larch is offline
Citaat:
Het was dus Józefów, maar er is niets op internet terug te vinden. Er is wel een boek over geschreven enzo omdat het echt een soort van massamoordenaars allemaal werden. (Die lui die dat dorp hebben uitgemoord dan)
Ik vind het altijd heel zielig als over dat soort dingen niks op internet staat.
Oud 22-10-2011, 16:45
Martiño
Martiño is offline
Citaat:
Rita Verdonk stapt uit 'r partij. Ik hoop dat ze nu kluizenaar wordt ergens op de Veluwe, met een burka, zodat niemand haar gezicht meer hoeft te zien. HAHADUHBDJBf!
Ze wil bij de PVV, van de regen in de drup dus.
Oud 22-10-2011, 16:46
Verwijderd
Citaat:
Ik vind het altijd heel zielig als over dat soort dingen niks op internet staat.
Ja. Kennelijk hebben ze nog meer dorpen uitgemoord (ik googlede op de naam van dat batallion (het waren allemaal gewoon stadswachters die alleen nog maar parkeerbonnen enzo uitschreven )) en dan krijg je nog niet eens een wikipediapagina

Ik moet echt weer terug aan de Oud-Assyrische handel nu.
Oud 22-10-2011, 16:47
The Larch
The Larch is offline
Citaat:
Ze wil bij de PVV, van de regen in de drup dus.
Nooessss. Echt?! Ik word zo ontzettend agressief van haar.

Citaat:
Ja. Kennelijk hebben ze nog meer dorpen uitgemoord (ik googlede op de naam van dat batallion (het waren allemaal gewoon stadswachters die alleen nog maar parkeerbonnen enzo uitschreven )) en dan krijg je nog niet eens een wikipediapagina
Ik ga even in het Pools zoeken of ik iets vind. Geef eens meer namen?
Oud 22-10-2011, 16:50
Verwijderd
Citaat:
och, nederlanders hebben wel door de straten gewandeld tijdens het vrolijk gezamelijk mishandelen van meisjes waarover gezegd werd dat ze met een duitser seks hadden gehad. Ik denk niet dat ze tegen hitlers lijk himself veel respectvoller hadden gedaan.
Oud 22-10-2011, 16:50
Verwijderd
http://www.jewishvirtuallibrary.org/...talion101.html Hier vind je waar ik nu de naam vond. Daar staan alle andere namen ook bij.
Oud 22-10-2011, 16:51
Noedelhap
Noedelhap is offline
Citaat:
Na de bevrijding werden collaborateurs vaak bijna letterlijk publiek terechtgesteld en aan de schandpaal genageld. Dat waren niet alleen NSB-ers, maar bijvoorbeeld ook meisjes die zich tijdens de bezetting met duitse soldaten hadden opgehouden of iedereen die op de een of andere wijze niet anti-duits genoeg was.
Ja, dat is waar. Dat nam vaak ook wel belachelijke vormen aan, met publiekelijk haar afknippen enzo.
Oud 22-10-2011, 16:51
Verwijderd
Mensen kunnen allemaal monsters worden. Dat is in ieder geval wat ik heb geleerd bij college
Oud 22-10-2011, 16:52
Noedelhap
Noedelhap is offline
Citaat:
Ze stopt helemaal met politiek had ik begrepen (ik dacht dat ze allang gestopt was )
Swlabr
Swlabr is offline
Morgen heb ik weed en mushrooms.
Verwijderd
Citaat:
Mensen kunnen allemaal monsters worden. Dat is in ieder geval wat ik heb geleerd bij college
Advertentie
Topic gesloten

Regels voor berichten