Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
|
Verwijderd
|
Ja nouja, dat hangt natuurlijk voornamelijk van die persoon zelf af. Ik heb een goede vriend die al sinds zijn 5e met kanker in de weer is en die mag er zelf ook graag mee schelden. Natuurlijk is het vervelend als mensen zich eraan storen, maar je zou je kunnen afvragen of zij niet wat meer maling moeten hebben aan uitspraken van personen die je niet kent, zeker gezien je tegenwoordig overal wel kanker hoort.
|
![]() |
|
Verwijderd
|
Ik scheld er niet mee. Niet omdat ik het echt heel erg vind dat er mee gescholden word, maar omdat het gewoon niet in me op komt. Ik weet dat er mensen zijn die daar echt heel moeilijk over doen, maar er zijn ook kankerpatiënten die daar zelf mee schelden. Een nichtje heeft kanker gehad en zij schold in haar ziekte proces regelmatig met kanker. Kankerchemo, kankerbestralingen, kankerhaaruitval. Het kwam allemaal voorbij. Een paar jaar terug vond ik het wel heel erg, maar inmiddels weet ik dat eht voor mensen die wel schelden met kanker vaak niet meer is dan een scheldwoord, op dezeflde manier waarop ik kut en godverdomme gebruik.
|
![]() |
|
Verwijderd
|
nee, mar niet alleen omdat het een ziekte is.. het klopt dat tyfus enso ook ziektes zijn,, amr dat zijn geen ziektes waar je mensen in dit tijdperk nog mee kunt kwetsen, met Kanker wel.. Hoeveel mensen verliezen elke dag wel een dierbare, kennis of vriend aan kanker of @little phoebe een auto-ongeluk??
dat is wrom ik niet met kanker scheld/spot! |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
Dat heb ik echt nog nooit gedaan als scheldwoord. Ik vind kanker een naar woord, en dat komt niet doordat het een ziekte is, maar het heeft zo'n bedreigende klank, heel naar, of zo. Maar dat heb ik ook bij godverdomme.
Als ik mijn teen stoot zeg ik au ![]()
||
Citaat:
||
Citaat:
Je bedoelt met het woord kut toch niet per definitie een vagina of bedoel je met lul, zak, klote; penis, balzak, ballen. Ik dacht het zelf toch niet. Godverdomme; God, verdoem mij! Jezus; de zoon van God Pleuris; Pleuritis, een longziekte Klere; Cholera etc...
||
![]() |
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() |
![]() |
|
Ja. Als vrienden vragen of ik ermee wil stoppen doe ik dat wel in hun bijzijn, maar voor vreemden niet. Alsof het mij wat boeit dat je tante's zoon zijn nicht haar kat eraan is overleden. Ook hebben die mensen die zeggen dat je er niet mee mag schelden weinig tot geen argumenten waaróm je er niet mee mag schelden. Het is een erge ziekte? De pest ook, daar zijn meer mensen aan doodgegaan. Aids is ook een erge ziekte en daar hoor je niemand over.
Mag ik er niet mee schelden omdat ik niet weet hoe het is als je familie eraan doodgaat? Okay, dus als mijn tante eraan is overleden mag ik er dus wel mee schelden? Misschien is mijn moeder er wel aan doodgegaan. Dus mag ik er mee schelden? Beetje zielig. Daarbij scheld je meestal iemand uit omdat je die persoon wil kwetsen, dus als zijn/haar familie eraan overleden is is dat juist beter voor jou, omdat je sneller een zwak punt van die persoon hebt ![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
||
Citaat:
Ik vloek / scheld zelf bijna nooit en gebruik kanker helemaal nooit. Niet omdat ik het zo erg vind, maar gewoon omdat ik andere woorden heb. "Kut" werkt prima voor me. ![]()
||
Citaat:
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Lifestyle |
schelden met kanker Floor1231998 | 102 | 10-02-2013 17:27 | |
De Kantine |
Waar moest jij vandaag nou weer om lachen?! #Duizend+2 Noedelhap | 500 | 19-04-2012 17:46 | |
De Kantine |
De slag bij Saaipoort #1600 Verwijderd | 500 | 02-02-2012 16:18 | |
Lifestyle |
Jongens en skinny jeans Prospect | 78 | 24-07-2011 20:33 | |
De Kantine |
schelden chantyyy | 65 | 29-04-2004 09:25 |