Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lifestyle
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 02-11-2011, 18:31
chazzy
chazzy is offline
En toch blijf ik het respectloos vinden en daar bedoel ik ook schelden met andere ziektes mee .Het is toch ook mogelijk dat je communiceert zonder een hele mikmak aan ziektes erin?
Oud 02-11-2011, 18:33
Verwijderd
Je scheldt toch ook niet 24/7?
Met citaat reageren
Oud 02-11-2011, 20:24
Thomas.
Thomas. is offline
Citaat:
Ik zeg altijd kankerjoden als ik het over de supporters van die club uit Neerlands grootste poel des verderfs heb.
dit vind ik wel heel erg beledigend. zoiets als kanker alleen maakt mij ook weer niet zoveel uit. maar kankerjoden, dan scheld je iemand dubbel uit, en niet alleen maar die persoon, maar ook mensen die joods zijn (ook al geef ik niet zo veel om godsdiensten).

nee, daar kan ik echt niet tegen
Oud 02-11-2011, 20:38
Daantjer
Daantjer is offline
Citaat:
Ik zeg altijd kankerjoden als ik het over de supporters van die club uit Neerlands grootste poel des verderfs heb.
Dit is discriminatie stomme kudtkleuter. Doe je mond houden en zielig in een hoekje zitten janken terwijl er 6-0 achter 'Koeman tribune' komt te staan. Dwaas.
Oud 03-11-2011, 11:54
Verwijderd
Je mag nooit zomaar iemand joods noemen, dat gaat niet door de beugel.
Met citaat reageren
Oud 03-11-2011, 15:13
Verwijderd
Citaat:
Dit is discriminatie stomme kudtkleuter. Doe je mond houden en zielig in een hoekje zitten janken terwijl er 6-0 achter 'Koeman tribune' komt te staan. Dwaas.
lol.
Met citaat reageren
Oud 03-11-2011, 15:58
Anoniem111
Anoniem111 is offline
Citaat:
Als ik me teen stoot.

Als ik mijn teen stoot gaat het meestal zo : Kut!! verdomme kutzooi!! xD
Met citaat reageren
Oud 03-11-2011, 16:13
Daantjer
Daantjer is offline
Citaat:
Je mag nooit zomaar iemand joods noemen, dat gaat niet door de beugel.
Epische post
Oud 05-11-2011, 22:13
RienoBieno
RienoBieno is offline
Ik scheld er nooit mee
Is zo erg.

Ik zat en keer in de trein en toen zaten er een paar jongens mee te schelden.
Er kwam een vrouw naar hun toe en deed der pruik af en zei 'het is erg dus stop ermee alsjeblieft'
En ze stopte er gelijk mee
Met citaat reageren
Oud 06-11-2011, 11:11
Verwijderd
Wat zat er onder de pruik????
Met citaat reageren
Oud 06-11-2011, 11:24
Stefan1990
Stefan1990 is offline
nee omdat ik het respect loos vind en mensen die daarmee schelden hebben gen idee wat voor schade ze daarmee kunnen aangeven bij andere mensen.
Met citaat reageren
Oud 06-11-2011, 11:58
Verwijderd
Hoe geef je schade aan?
Met citaat reageren
Oud 06-11-2011, 12:25
Stefan1990
Stefan1990 is offline
mentale schade en ik bedoel aanrichten
Met citaat reageren
Oud 06-11-2011, 13:08
Verwijderd
Ja nouja, dat hangt natuurlijk voornamelijk van die persoon zelf af. Ik heb een goede vriend die al sinds zijn 5e met kanker in de weer is en die mag er zelf ook graag mee schelden. Natuurlijk is het vervelend als mensen zich eraan storen, maar je zou je kunnen afvragen of zij niet wat meer maling moeten hebben aan uitspraken van personen die je niet kent, zeker gezien je tegenwoordig overal wel kanker hoort.
Met citaat reageren
Oud 06-11-2011, 13:08
Verwijderd
Ik scheld er niet mee. Niet omdat ik het echt heel erg vind dat er mee gescholden word, maar omdat het gewoon niet in me op komt. Ik weet dat er mensen zijn die daar echt heel moeilijk over doen, maar er zijn ook kankerpatiënten die daar zelf mee schelden. Een nichtje heeft kanker gehad en zij schold in haar ziekte proces regelmatig met kanker. Kankerchemo, kankerbestralingen, kankerhaaruitval. Het kwam allemaal voorbij. Een paar jaar terug vond ik het wel heel erg, maar inmiddels weet ik dat eht voor mensen die wel schelden met kanker vaak niet meer is dan een scheldwoord, op dezeflde manier waarop ik kut en godverdomme gebruik.
Met citaat reageren
Oud 06-11-2011, 15:22
RienoBieno
RienoBieno is offline
Citaat:
Wat zat er onder de pruik????
niks meer
Met citaat reageren
Oud 07-11-2011, 15:45
Verwijderd
nee, mar niet alleen omdat het een ziekte is.. het klopt dat tyfus enso ook ziektes zijn,, amr dat zijn geen ziektes waar je mensen in dit tijdperk nog mee kunt kwetsen, met Kanker wel.. Hoeveel mensen verliezen elke dag wel een dierbare, kennis of vriend aan kanker of @little phoebe een auto-ongeluk??
dat is wrom ik niet met kanker scheld/spot!
Met citaat reageren
Oud 07-11-2011, 16:16
chazzy
chazzy is offline
Citaat:
nee, mar niet alleen omdat het een ziekte is.. het klopt dat tyfus enso ook ziektes zijn,, amr dat zijn geen ziektes waar je mensen in dit tijdperk nog mee kunt kwetsen, met Kanker wel.. Hoeveel mensen verliezen elke dag wel een dierbare, kennis of vriend aan kanker of @little phoebe een auto-ongeluk??
dat is wrom ik niet met kanker scheld/spot!
Jijsnapt wat ik bedoel!
Oud 07-11-2011, 16:30
Verwijderd
Tyfus komt nog heel veel voor in ontwikkelingslanden.
Met citaat reageren
Oud 07-11-2011, 17:34
Verwijderd
Wat een vreemde motivaties.
Met citaat reageren
Oud 07-11-2011, 22:10
Rivka
Rivka is offline
Nee.
Oud 07-11-2011, 22:54
moviestars
moviestars is offline
Citaat:
Ik scheld sowieso niet in het Nederlands.
Whahahaha in wat voor taal dan en heb je dan wat woordjes voor me?
Met citaat reageren
Oud 08-11-2011, 11:25
Yne
Yne is offline
Dat heb ik echt nog nooit gedaan als scheldwoord. Ik vind kanker een naar woord, en dat komt niet doordat het een ziekte is, maar het heeft zo'n bedreigende klank, heel naar, of zo. Maar dat heb ik ook bij godverdomme.
Als ik mijn teen stoot zeg ik au
Oud 08-11-2011, 16:45
Verwijderd
Meisjes/vrouwen die met kanker schelden doen me altijd direct aan tokkies denken.
Met citaat reageren
Oud 08-11-2011, 18:38
Verwijderd
Meisjes mogen ook inderdaad niet met kanker schelden, dat klinkt voor geen meter.
Met citaat reageren
Oud 08-11-2011, 19:28
Verwijderd
Citaat:
Tyfus komt nog heel veel voor in ontwikkelingslanden.
jaa maar ik zeg tog dat ik het neit doe om hier mensen te kwetsen? alsk daar zou wonen, zouk ook nooit tyfus zeggen,, trouwens ik zei altijd vaak tering&tyfus maar kheb eht helemaal afgeleerd
Met citaat reageren
Oud 08-11-2011, 19:29
Verwijderd
Citaat:
Jijsnapt wat ik bedoel!
haha okee
Met citaat reageren
Oud 08-11-2011, 19:37
Volk
Volk is offline
Als iets erg is scheld ik ook met kanker ja. Ik vind dat mensen niet zo moeten huilen en zielig doen als ze het woord kanker horen.
Met citaat reageren
Oud 11-11-2011, 17:38
Verwijderd
Ja, vooral tijdens het spelen van Mariokart. Maar daarbuiten ook weleens.
Met citaat reageren
Oud 11-11-2011, 23:01
Dingaantouwtje
Dingaantouwtje is offline
Citaat:
Yep. Ik combineer het meestal met wat verwijzingen naar bijbelfiguren voor dramatisch effect.

Maar ik zou het trouwens nooit doen in een omgeving met mensen die zich daar eventueel aan storen, ondanks dat ik dat verschrikkelijk aanstellers vind.
Oud 12-11-2011, 07:31
chazzy
chazzy is offline
Dus ik stel me aan omdat ik me stoor als mensen spotten met de doodsoorzaak van mn moeder oma's en nog 3 kennisen?
Oud 12-11-2011, 12:32
Daantjer
Daantjer is offline
Citaat:
Dus ik stel me aan omdat ik me stoor als mensen spotten met de doodsoorzaak van mn moeder oma's en nog 3 kennisen?
Ik vind van wel. Jij ziet het namelijk als spot, andere mensen als krachtterm.
Je bedoelt met het woord kut toch niet per definitie een vagina of bedoel je met lul, zak, klote; penis, balzak, ballen. Ik dacht het zelf toch niet.
Godverdomme; God, verdoem mij!
Jezus; de zoon van God
Pleuris; Pleuritis, een longziekte
Klere; Cholera
etc...
Oud 12-11-2011, 22:42
chazzy
chazzy is offline
Citaat:
Je bedoelt met het woord kut toch niet per definitie een vagina of bedoel je met lul, zak, klote; penis, balzak, ballen. Ik dacht het zelf toch niet.
Jezus; de zoon van God
Klere; Cholera
etc...
Als jij vindt dat mensen die zich storen als mensen schelden met kanker dan mag jij dat vinden. Maar ik heb waarschijnlijk een hele andere gedachte bij het woord kanker dus daarom stoor ik me eraan.
Oud 12-11-2011, 23:30
Verwijderd
Citaat:
Jezus; de zoon van God
Klere; Cholera
etc...
Wat een flauwe opmerking, hij is daar familieleden aan kwijtgeraakt, dat mensen het als krachtterm gebruiken maakt het niet per se minder kwetsend.
Met citaat reageren
Oud 13-11-2011, 11:20
Volk
Volk is offline
Citaat:
Hoezo is het spotten? Want ik ben ook flink wat mensen kwijt geraakt, en niet alleen aan kanker. Leg mij eens uit hoezo het spotten is dat woord zo te gebruiken?
Met citaat reageren
Oud 13-11-2011, 11:22
Volk
Volk is offline
Citaat:
Wat een flauwe opmerking, hij is daar familieleden aan kwijtgeraakt, dat mensen het als krachtterm gebruiken maakt het niet per se minder kwetsend.
Klopt, hij maakt het zo kwetsend als hij wil. De vraag is, waarom kiest hij ervoor het als kwetsend op te vatten?
Met citaat reageren
Oud 13-11-2011, 12:15
Silvano08
Silvano08 is offline
Citaat:
Hoezo is het spotten? Want ik ben ook flink wat mensen kwijt geraakt, en niet alleen aan kanker. Leg mij eens uit hoezo het spotten is dat woord zo te gebruiken?
Het is niet per definitie spottend. Het gaat er gewoon om dat het een serieuze ziekte heeft die mensen en hun naasten erg veel leed kunnen bezorgen. Sommige mensen (waaronder ik) kunnen zich eraan storen wanneer het woord kanker als het ware gedegradeerd wordt tot een scheldwoord/krachtterm alsof het niets is.
Met citaat reageren
Oud 13-11-2011, 12:40
Verwijderd
Alsof een kut niets is. Daar ben je wel uit geboren, ja?
Met citaat reageren
Oud 13-11-2011, 13:14
Verwijderd
Citaat:
Het is niet per definitie spottend. Het gaat er gewoon om dat het een serieuze ziekte heeft die mensen en hun naasten erg veel leed kunnen bezorgen. Sommige mensen (waaronder ik) kunnen zich eraan storen wanneer het woord kanker als het ware gedegradeerd wordt tot een scheldwoord/krachtterm alsof het niets is.
Waarom.
Met citaat reageren
Oud 13-11-2011, 15:30
Daniquexx
Daniquexx is offline
Citaat:
Jezus; de zoon van God
Klere; Cholera
etc...
Mee eens
Met citaat reageren
Oud 13-11-2011, 17:43
Silvano08
Silvano08 is offline
Citaat:
Waarom.
Waarvoor wil je een verklaring? Want volgens mij behoeft het geen verklaring.
Met citaat reageren
Oud 13-11-2011, 18:00
Korpiklaani
Korpiklaani is offline
Ja. Als vrienden vragen of ik ermee wil stoppen doe ik dat wel in hun bijzijn, maar voor vreemden niet. Alsof het mij wat boeit dat je tante's zoon zijn nicht haar kat eraan is overleden. Ook hebben die mensen die zeggen dat je er niet mee mag schelden weinig tot geen argumenten waaróm je er niet mee mag schelden. Het is een erge ziekte? De pest ook, daar zijn meer mensen aan doodgegaan. Aids is ook een erge ziekte en daar hoor je niemand over.

Mag ik er niet mee schelden omdat ik niet weet hoe het is als je familie eraan doodgaat? Okay, dus als mijn tante eraan is overleden mag ik er dus wel mee schelden? Misschien is mijn moeder er wel aan doodgegaan. Dus mag ik er mee schelden? Beetje zielig.

Daarbij scheld je meestal iemand uit omdat je die persoon wil kwetsen, dus als zijn/haar familie eraan overleden is is dat juist beter voor jou, omdat je sneller een zwak punt van die persoon hebt
Oud 13-11-2011, 20:21
Verwijderd
Citaat:
Waarvoor wil je een verklaring? Want volgens mij behoeft het geen verklaring.
Volgens mij wel. Ik vind het nogal een vreemde gedachtegang namelijk. Het is fijn als mensen dat enigszins kunnen toelichten ipv "ik vind het stom want een familielid had kanker". Het grootste deel van mijn stamboom is geloof ik uitgeroeid door kanker dus ja.
Met citaat reageren
Oud 13-11-2011, 22:10
chazzy
chazzy is offline
Citaat:
Klopt, hij maakt het zo kwetsend als hij wil. De vraag is, waarom kiest hij ervoor het als kwetsend op te vatten?
Ik kan nu wel heel zielig gaan posten wie er allemaal overleden is maar laat ik het erop houden dat er veel gebeurt is afgelopen twee jaar en als mensen dan beginnen te schelden met kanker dan denk ik gelijk aan de de dingen die ik hoopte niet mee te maken daarom vat ik het kwetsend op
Oud 13-11-2011, 23:00
EZBlade
EZBlade is offline
Mijn oma is overleden aan schelden en toch doe ik het
Met citaat reageren
Oud 14-11-2011, 00:32
Dark Phoenix
Dark Phoenix is offline
Citaat:
Als jij vindt dat mensen die zich storen als mensen schelden met kanker dan mag jij dat vinden. Maar ik heb waarschijnlijk een hele andere gedachte bij het woord kanker dus daarom stoor ik me eraan.
En jij mag je eraan storen, maar met diezelfde logica mogen anderen ermee schelden / vloeken.

Ik vloek / scheld zelf bijna nooit en gebruik kanker helemaal nooit. Niet omdat ik het zo erg vind, maar gewoon omdat ik andere woorden heb. "Kut" werkt prima voor me. Als mensen zich storen aan welk scheld / vloekwoord is dat hun goed recht, maar anderen hebben evengoed het recht die dingen toch te zeggen. En het is inderdaad maar een krachtterm.
Oud 14-11-2011, 06:45
Silvano08
Silvano08 is offline
Citaat:
Volgens mij wel. Ik vind het nogal een vreemde gedachtegang namelijk. Het is fijn als mensen dat enigszins kunnen toelichten ipv "ik vind het stom want een familielid had kanker". Het grootste deel van mijn stamboom is geloof ik uitgeroeid door kanker dus ja.
Lees mijn post dan nog eens een keer. De rede is dus die die je daarnet noemde: 'Een dierbare is eraan overleden' (het hoeft niet per sé te zijn dat iemand die je kende eraan overleden is), maar het argument is dat sommige mensen dan het gevoel krijgen dat er van een ziekte een krachtterm/schelwoord wordt gemaakt, alsof het helemaal niets is. Terwijl het toch een vrij slopende en erge ziekte is.
Met citaat reageren
Oud 14-11-2011, 09:15
Verwijderd
Het is ook helemaal niets, namelijk een scheldwoord gezegd door (voornamelijk) personen die je niet kent. Dat jij je daaraan stoort is compleet jouw keuze maar daarom ook jouw probleem.
Met citaat reageren
Oud 14-11-2011, 09:18
EZBlade
EZBlade is offline
Het is ook niet zo dat mensen die met kanker schelden de ernst van de ziekte onderschatten.
Met citaat reageren
Oud 14-11-2011, 10:21
Verwijderd
Noch dat ze de ziekte aan iemand toewensen.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten