Advertentie | |
|
![]() |
|
Ik zal wil zeggen dat jij het gaat doen. Feit.
Met ik zou suggereer je dat iemand anders het kan doen of dat jij zelf in een hypothetische situatie iets al dan niet gaat doen. "ik zal zo de afwas doen" "ik zou de afwas zo maar doen als ik jou was" "ik zou wel op vakantie willen" "je zult wel moe zijn!" "ik zou nooit vreemdgaan"
|
Zou kan ook gebruikt worden als je iets had moeten doen maar het niet gedaan hebt
ik zou nog even afwassen voor ik wegging (maar ik heb het niet gedaan) ik zal betekent ALTIJD iets dat jij gaat doen, het zegt nooit iets over de acties van een ander.
|
Verwijderd
|
Haha ja dat is echt een irritante Randstadtik aan het worden
![]() |
![]() |
|
Verwijderd
|
En Sara Kroos heeft het op twitter over een Vlaamse Gay, waarmee ze het vogeltje, de Gaai, bedoelt http://nl.wikipedia.org/wiki/Gaai
|
![]() |
||
In de strip Berts Brein/Kamagurka in NRC van gisteren:
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
![]() laatst had iemand op tv het er over dat hij 'een brok in z'n maag' had. en bij een niet nader te noemen tv-programma wisten nick&simon te twitteren dat ze een 'blok in hun maag' hadden... en dit is nog maar het kersje op de ijsberg!!11! nouja, dit zal altijd wel zo geweest zijn, maar het valt me de laatste tijd gewoon vaker op ![]() |
![]() |
|
|