Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
![]() Laat je speelgoed staan, schuif gezellig aan voor Sesamstraat ![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
|
Verwijderd
|
Hoe willen dat jullie kinderen je aanspreken? Ik wil graag dat hij mij mama noemt omdat er maar één persoon ter wereld is die dat tegen mij kan zeggen. Maar ik ging laatst zijn telefoon (voor noodgevallen) instellen en toen vond ik het stom om mezelf als mama erin te zetten, maar heb dat toch gedaan. Hij noemt me soms weleens bij de voornaam trouwens.
|
![]() |
|||
Citaat:
![]() Citaat:
Maar stiekem vind ik het wel afstandelijk klinken als kinderen hun ouders bij hun voornaam noemen.
||
Citaat:
![]()
|
Verwijderd
|
Mijn man noemt zijn ouders bij hun voornamen (altijd al gedaan), en dat vind ik niet afstandelijk klinken, omdat ik het gewend ben. Maar ik wil het liefst dat Gnorkie en Gnorkelientje ons gewoon pap(a) en mam(a) noemen. Man heeft lang volgehouden dat hij bij zijn voornaam genoemd wilde worden, maar volgens mij houdt hij daar nu niet meer zo aan vast
![]() |
![]() |
|
Ik werd net gebeld of ik wilde werken, maar ik moet vandaag naar de apotheek en weetikwat, ik heb niet echt tijd (en ook niet echt zin, want woensdag hadden we storing waardoor ik 3 uur heb zitten niksen en gister was er weinig tot geen mail, waardoor ik ook zat te niksen!
![]() En als mijn moeder dit hoort, gaat ze vast janken, want ik mocht gister, toen het vrijwel zeker was dat we niet hoefden te werken als reserve, ook niet blij zijn. Dus dan mag ik natuurlijk ook geen werk weigeren! ![]()
|
Verwijderd
|
Ik heb mijn moeder een tijdje 'moeder' genoemd, vond ze niet leuk
![]() ![]() Oh en baby-dijvie gaan we 'mama' en 'papa' aanleren ![]() |
![]() |
|
Verwijderd
|
Ik spreek ooms en tantes van mijn moeders kant altijd gewoon bij de voornaam aan, maar aan mijn vaders kant is het 'ome' of 'tante' plus de voornaam. Behalve dan mijn tante die niet met de bijbehorend oom getrouwd is (maar wel een tienjarige relatie en een vijfjarig kind met 'm heeft), die noem ik dan wel weer gewoon bij de voornaam
![]() Ik heb mijn opa's en oma's trouwens nooit met u aangesproken, dat doen veel mensen ook wel. Ik noem de oma's wel gewoon Oma, en dan aan vaderskant had ik een Opa en aan moederskant een Opatheo want dat was een stiefopa. |
![]() |
|
Verwijderd
|
Ooms en tantes noem ik allemaal bij hun voornaam, opa en oma niet. Hoewel een aantal ooms en tantes volgens mij 'oom' en 'tante' genoemd willen worden, maar die zie ik eigenlijk alleen op begrafenissen, dus dan vermijd ik titels/namen gewoon
![]() Voor mijn neefje en nichtje ben ik 'tantie' ![]() ![]() |
![]() |
|
Ik noem mijn ooms en tantes allemaal bij de voornaam, de meeste met oom/tante ervoor. Behalve de ene tante die een keer nogal kwaad op me was toen ik als 5 jarig meisje 'Jan' tegen haar man zei. Die moest ik óóm Jan noemen. Nu deed ik dat altijd al wel, maar die ene keer toevallig niet.
Maar gek genoeg is zij de enige die me laatst verbeterde en zei dat ik geen tante meer tegen haar hoef te zeggen. Mijn grootouders zijn allemaal dood, maar die noemde ik opa/oma (voornaam). Mijn kinderen noemen mijn moeder gewoon oma (en soms noemt Sarah haar 'oma drinken' omdat ze vaak samen koffie gaan drinken. Maar m'n moeder is bang dat mensen gaan denken dat ze een zuiplap is ![]()
|
Reactie op Sarah's koffie:
Mja, zoontje van vrienden van ons krijgt al slokjes bier als ie wil. Het kind is 2. Vind ik zelf niet echt nodig. Denk niet dat kinderen er iets van krijgen hoor, maar zie het nut er ook niet van in. Wij drinken zelf allebei geen koffie, dus daar talen de kinderen verder ook niet naar. Maar er zijn heel veel kinderen die het echt lekker vinden ![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Bier heb ik dan weer nooit interessant gevonden, de geur alleen al ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
|
Mijn moeder kreeg al een hartaanval toen ik op mn 12e een slokje champagne nam met oud en nieuw. Dan ging ze me heel erg in de gaten houden, en als ik dan een grapje maakte dacht ze dat ik dronken was ofzo. Daar is ze heel lang erg irritant over bezig geweest, ik was namelijk misdienaar en mijn moeder vond het dan niet goed als ik een slokje wijn nam tijdens de communie.
![]()
||
Citaat:
Maar met koffie vinden we het dan weer niet zo'n probleem, kinderen mogen gewoon "meedrinken" en we geven het niet zo veel aandacht, waardoor een kind ongemerkt op regelmatige basis koffie kan drinken. Een koffieverslaving sluipt er makkelijker in en kinderden kunnen (om het maar even overdreven te zeggen) dus ook op jonge leeftijd al afhankelijk worden van cafeïne. Ik weet niet of het handig is dat pubers iedere dag starten met een kop koffie (en dat gebeurt best veel).
|
![]() |
|
|