Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 11-11-2011, 12:39
Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Ik heb al dagen How to save a Life in mijn hoofd. Ik draai hem al non stop sinds gisteravond, maar het werkt niet
Oud 11-11-2011, 12:41
snoopy
snoopy is offline
Citaat:
Ik heb al dagen How to save a Life in mijn hoofd. Ik draai hem al non stop sinds gisteravond, maar het werkt niet
Dat lijkt me ook niet zo gek: als ik een liedje nonstop draai dan gaat het ook niet uit m'n hoofd.

Ik heb trouwens het liedje van Sesamstraat in m'n hoofd?
Oud 11-11-2011, 12:46
Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Citaat:
Dat lijkt me ook niet zo gek: als ik een liedje nonstop draai dan gaat het ook niet uit m'n hoofd.

Ik heb trouwens het liedje van Sesamstraat in m'n hoofd?
Bij mij werkt dooddraaien meestal wel maar misschien moet ik maar It's a small world gaan draaien?

Laat je speelgoed staan, schuif gezellig aan voor Sesamstraat
Oud 11-11-2011, 12:47
Verwijderd
Ik noem mijn ouders bij de voornaam. Theodoor noemt zijn moeder mam of ma als hij haar aanspreekt en moeders als hij over haar met zijn broers spreekt, en als hij over haar tegen andere mensen praat gewoon memoeder.
Oud 11-11-2011, 12:48
Lorelei
Lorelei is offline
Ik praat over mijn vader en moeder als mijn vader en mijn moeder.. jaja. En tegen m'n moeder zeg ik mam.
Oud 11-11-2011, 12:50
Verwijderd
Citaat:
Hebben jullie dat ook trouwens: als ik een flinke maaltijd heb gegeten (zoals net de tiki masala en boontjes) dan heb ik daarna zó'n zin in iets zoets. Terwijl ik dat anders overdag niet echt heb.

Oh, trouwens: we hebben de mini candybars van euroshopper (ja, ga niet voor sint maarten de marsjes enzo kopen ) en de lion-variant daarvan is lekkerder dan de echte Lion
Ja, na hartig eten heb ik altijd zin in zoet
Oud 11-11-2011, 12:54
Verwijderd
Hoe willen dat jullie kinderen je aanspreken? Ik wil graag dat hij mij mama noemt omdat er maar één persoon ter wereld is die dat tegen mij kan zeggen. Maar ik ging laatst zijn telefoon (voor noodgevallen) instellen en toen vond ik het stom om mezelf als mama erin te zetten, maar heb dat toch gedaan. Hij noemt me soms weleens bij de voornaam trouwens.
Oud 11-11-2011, 13:02
snoopy
snoopy is offline
Citaat:
Bij mij werkt dooddraaien meestal wel maar misschien moet ik maar It's a small world gaan draaien?

Laat je speelgoed staan, schuif gezellig aan voor Sesamstraat
Ja, en bedankt... Nu heb ik 'it's a small world' in m'n hoofd... Maar dan het couplet. En eigenlijk wordt het in m'n hoofd het 'Duloc'-liedje

Citaat:
Hoe willen dat jullie kinderen je aanspreken? Ik wil graag dat hij mij mama noemt omdat er maar één persoon ter wereld is die dat tegen mij kan zeggen. Maar ik ging laatst zijn telefoon (voor noodgevallen) instellen en toen vond ik het stom om mezelf als mama erin te zetten, maar heb dat toch gedaan. Hij noemt me soms weleens bij de voornaam trouwens.
Ik vind het leuk als m'n kinderen me mama noemen (doen ze ook trouwens, maar goed... ze zijn nog klein natuurlijk). Maar als ze dat zelf niet fijn (meer?) vinden dan vind ik mijn voornaam ook oké. Bij mijn schoonouders heb ik echt zo'n afgedwongen gevoel, dan nog liever gewoon m'n voornaam.
Maar stiekem vind ik het wel afstandelijk klinken als kinderen hun ouders bij hun voornaam noemen.
Oud 11-11-2011, 13:03
Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Citaat:
Ja, en bedankt... Nu heb ik 'it's a small world' in m'n hoofd... Maar dan het couplet. En eigenlijk wordt het in m'n hoofd het 'Duloc'-liedje
[filmpje]
Jaaa <3
Oud 11-11-2011, 13:04
Verwijderd
Ik noem mijn ouders altijd al bij hun voornaam, zou het echt gek vinden als mijn moeder ineens 'mam(a)' zou zijn ofzo Dat is mijn moeder gewoon niet
Oud 11-11-2011, 13:05
snoopy
snoopy is offline
Maar doe je dat al sinds je klein bent?
Verwijderd
Mijn man noemt zijn ouders bij hun voornamen (altijd al gedaan), en dat vind ik niet afstandelijk klinken, omdat ik het gewend ben. Maar ik wil het liefst dat Gnorkie en Gnorkelientje ons gewoon pap(a) en mam(a) noemen. Man heeft lang volgehouden dat hij bij zijn voornaam genoemd wilde worden, maar volgens mij houdt hij daar nu niet meer zo aan vast dat zou ik ook stom vinden, dan is het mama en Sjaak. Alsof hij niet papa is, maar mama's nieuwe vlam ;x
Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Ik werd net gebeld of ik wilde werken, maar ik moet vandaag naar de apotheek en weetikwat, ik heb niet echt tijd (en ook niet echt zin, want woensdag hadden we storing waardoor ik 3 uur heb zitten niksen en gister was er weinig tot geen mail, waardoor ik ook zat te niksen! ).

En als mijn moeder dit hoort, gaat ze vast janken, want ik mocht gister, toen het vrijwel zeker was dat we niet hoefden te werken als reserve, ook niet blij zijn. Dus dan mag ik natuurlijk ook geen werk weigeren!
Oud 11-11-2011, 13:07
snoopy
snoopy is offline
Volgens mij is het ook maar net wat je gewend bent inderdaad. Ik heb mijn ouders nooit bij hun voornaam genoemd, dus voor mij klinkt het echt als iets wat je doet als je boos bent ofzo (net als ouders die hun kinderen bij voor- en achternaam noemen )
Oud 11-11-2011, 13:10
Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Pip en noemen onze vader altijd bij zijn voornaam, sinds een paar jaar onze moeder ook.
Oud 11-11-2011, 13:14
snoopy
snoopy is offline
Bwahaha, ik krijg net een mail van mijn man. Ondertekend met:
Groetjes,
T.
Oud 11-11-2011, 13:15
Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Mijn collega zegt dat Tempo faalt en dat het helemaal niet druk genoeg is om een reserve te bellen
Oud 11-11-2011, 13:21
Verwijderd
Mijn zus en ik hebben mijn ouders vanaf dat we klein waren bij de voornaam genoemd. Behalve twee jaar van mijn 8e tot mijn 10e, toen ik erachter kwam dat niemand anders dat deed en een paar jaar pap en mam zei. Of, geïnspireerd door de olijke tweeling, paps en mams
Oud 11-11-2011, 13:22
Verwijderd
Citaat:
Maar doe je dat al sinds je klein bent?
Ja Mijn zus heeft tot haar 3de oid wel 'mama' en 'papa' gezegd, ik nooit.
Oud 11-11-2011, 13:23
snoopy
snoopy is offline
Wat grappig!

En hoe wil je dat met die dame in je buik? Wat doet/deed mandijvie () trouwens met zijn ouders?
Oud 11-11-2011, 13:26
Verwijderd
Ik heb mijn moeder een tijdje 'moeder' genoemd, vond ze niet leuk Neven en nichten van me noemen hun ouders wel 'vader' en 'moeder' en zeggen 'u', dat lijkt me echt gek

Oh en baby-dijvie gaan we 'mama' en 'papa' aanleren Mandijvie noemt zijn ouders vaak bij de voornaam, maar als hij zijn vader echt direct aanspreekt (als hij roept ofzo), dan is het wel 'papa'.
Oud 11-11-2011, 13:26
Pierrot
Pierrot is offline
De kassier vertrouwde het zaakje niet toen ik met een flesje wijn aan de kassa stond. "En, wat is de leeftijd?"
Oud 11-11-2011, 13:28
Verwijderd
Ik spreek ooms en tantes van mijn moeders kant altijd gewoon bij de voornaam aan, maar aan mijn vaders kant is het 'ome' of 'tante' plus de voornaam. Behalve dan mijn tante die niet met de bijbehorend oom getrouwd is (maar wel een tienjarige relatie en een vijfjarig kind met 'm heeft), die noem ik dan wel weer gewoon bij de voornaam

Ik heb mijn opa's en oma's trouwens nooit met u aangesproken, dat doen veel mensen ook wel. Ik noem de oma's wel gewoon Oma, en dan aan vaderskant had ik een Opa en aan moederskant een Opatheo want dat was een stiefopa.
Oud 11-11-2011, 13:30
Verwijderd
Ooms en tantes noem ik allemaal bij hun voornaam, opa en oma niet. Hoewel een aantal ooms en tantes volgens mij 'oom' en 'tante' genoemd willen worden, maar die zie ik eigenlijk alleen op begrafenissen, dus dan vermijd ik titels/namen gewoon

Voor mijn neefje en nichtje ben ik 'tantie' Maar voornaam zou ik ook prima vinden
Oud 11-11-2011, 13:31
snoopy
snoopy is offline
De zussen van mijn man willen beslist geen tante genoemd worden? Vind ik wel jammer, want ik vind het zo schattig klinken.
Wel grappig trouwens: mijn broertje heet Mathijs, dus Sarah noemt hem oom Mathijs. Maar eigenlijk noemt ze hem: 'oma Thijs'
Oud 11-11-2011, 13:31
Pierrot
Pierrot is offline
Mams is 'mam'. M'n vader is 'pap'. Grootouders zijn overleden. Stiefoma is 'oma (achternaam)'. Ooms en tantes noem ik bij de voornaam, als ik de naam nog weet.
Oud 11-11-2011, 13:35
snoopy
snoopy is offline
Ik noem mijn ooms en tantes allemaal bij de voornaam, de meeste met oom/tante ervoor. Behalve de ene tante die een keer nogal kwaad op me was toen ik als 5 jarig meisje 'Jan' tegen haar man zei. Die moest ik óóm Jan noemen. Nu deed ik dat altijd al wel, maar die ene keer toevallig niet.
Maar gek genoeg is zij de enige die me laatst verbeterde en zei dat ik geen tante meer tegen haar hoef te zeggen.

Mijn grootouders zijn allemaal dood, maar die noemde ik opa/oma (voornaam).
Mijn kinderen noemen mijn moeder gewoon oma (en soms noemt Sarah haar 'oma drinken' omdat ze vaak samen koffie gaan drinken. Maar m'n moeder is bang dat mensen gaan denken dat ze een zuiplap is )
Oud 11-11-2011, 13:35
Verwijderd
Ik zeg volgens mij ook geen 'u' tegen mijn opa en oma, maar ook geen 'je' Ze praten zelf erg plat, maar ik noem ze ook geen 'oe' ofzo Hmm, misschien toch 'u'?
Oud 11-11-2011, 13:36
Verwijderd
Citaat:
(en soms noemt Sarah haar 'oma drinken' omdat ze vaak samen koffie gaan drinken. Maar m'n moeder is bang dat mensen gaan denken dat ze een zuiplap is )
Oud 11-11-2011, 13:36
snoopy
snoopy is offline
Ik zei wel altijd een soort van u tegen mijn grootouders. Maar geen heel formele u
Oud 11-11-2011, 13:37
Verwijderd
Mijn oma's spreken mij aan met oe en ge maar dat doen ze bij iedereen

Zou oe eigenlijk formeler zijn dan ge? Ik kan geen Brabants, dus ik weet niet of er verschil is, het verschil lijkt vooral gebaseerd op wat lekkerder loopt in de zin.
Oud 11-11-2011, 13:37
snoopy
snoopy is offline
Citaat:
Ja, echt geniaal. Ze zegt dan altijd heel nadrukkelijk: 'ja, Sarah! We gaan cappucíno drinken!'
Oud 11-11-2011, 13:38
Verwijderd
Mijn schoonmoeder noemt mij altijd 'kind', geloof ik Of 'jong'
Oud 11-11-2011, 13:38
Verwijderd
Krijgt Sarah ook koffie of is het vooral de oma die het drinkt?
Oud 11-11-2011, 13:39
snoopy
snoopy is offline
Citaat:
Krijgt Sarah ook koffie of is het vooral de oma die het drinkt?
Alleen oma. Sarah krijgt dan visfrietjes. Ze koppelt die twee dingen ook aan elkaar.
Oud 11-11-2011, 13:42
Verwijderd
Ik kreeg vroeger wel eens koffie-heel-verkeerd met minstens driekwart warme melk. Op zaterdagochtend vaak
Oud 11-11-2011, 13:46
Lorelei
Lorelei is offline
Ik heb net een mailtje gehad van m'n docente, waarin zij zegt dat ik talent heb voor taalkunde

En of ik daar niet iets mee wil doen voor mn scriptie...

Nou eh, nee
Martiño
Martiño is offline
Yay, Sint Maarten!
Martiño
Martiño is offline
Citaat:
Bwahaha, ik krijg net een mail van mijn man. Ondertekend met:
Groetjes,
T.
Ai...
snoopy
snoopy is offline
Reactie op Sarah's koffie:

Mja, zoontje van vrienden van ons krijgt al slokjes bier als ie wil. Het kind is 2. Vind ik zelf niet echt nodig. Denk niet dat kinderen er iets van krijgen hoor, maar zie het nut er ook niet van in.

Wij drinken zelf allebei geen koffie, dus daar talen de kinderen verder ook niet naar. Maar er zijn heel veel kinderen die het echt lekker vinden
Oud 11-11-2011, 13:47
snoopy
snoopy is offline
Citaat:
Ai...
Ach, 3 minuten daarvoor nog een mail met iets veel kleffers erin
Oud 11-11-2011, 13:47
Martiño
Martiño is offline
Voor één keer is dat natuurlijk geen probleem. Maar ik denk dat je vooral met koffie op jonge leeftijd al goed moet uitkijken als je een kind regelmatig een slok laat drinken.
Oud 11-11-2011, 13:49
Verwijderd
Citaat:
Reactie op Sarah's koffie:

Mja, zoontje van vrienden van ons krijgt al slokjes bier als ie wil. Het kind is 2. Vind ik zelf niet echt nodig. Denk niet dat kinderen er iets van krijgen hoor, maar zie het nut er ook niet van in.

Wij drinken zelf allebei geen koffie, dus daar talen de kinderen verder ook niet naar. Maar er zijn heel veel kinderen die het echt lekker vinden
Mjah, mijn moeder is gek op koffie en mijn vader drinkt het ook elke ochtend, en het ruikt ook lekker, dus wilden m'n zus en ik ook in zo'n kwart kopje zit ook niet meer cafeïne dan in een glas thee en dat drinken kinderen ook.
Bier heb ik dan weer nooit interessant gevonden, de geur alleen al
Oud 11-11-2011, 13:51
Verwijderd
ik haat mijn school, ik had 4tussenuren en 2uur les.
Oud 11-11-2011, 13:51
snoopy
snoopy is offline
Ik heb ooit eens per ongeluk een slok van mijn vaders bier gedronken. Dat heb ik echt uitgespuugd zoals in de film. Compleet met mond afvegen en 'gad-ver-dám-me' zeggen
Oud 11-11-2011, 13:52
Verwijderd
Citaat:
Voor één keer is dat natuurlijk geen probleem. Maar ik denk dat je vooral met koffie op jonge leeftijd al goed moet uitkijken als je een kind regelmatig een slok laat drinken.
Vooral met koffie? ik zou het niet aan baby's geven, maar verder is er niets mis mee hoor. Alcohol aan een kind geven lijkt me een stuk groter probleem. Kinderen die regelmatig een slokje alcohol mogen proeven hebben ook meer kans om als puber probleemdrinker te zijn (al dan niet causaal).
Oud 11-11-2011, 13:52
Martiño
Martiño is offline
Mijn moeder kreeg al een hartaanval toen ik op mn 12e een slokje champagne nam met oud en nieuw. Dan ging ze me heel erg in de gaten houden, en als ik dan een grapje maakte dacht ze dat ik dronken was ofzo. Daar is ze heel lang erg irritant over bezig geweest, ik was namelijk misdienaar en mijn moeder vond het dan niet goed als ik een slokje wijn nam tijdens de communie.
Oud 11-11-2011, 13:55
snoopy
snoopy is offline
Ugh... Volgens mij werkt dat alleen maar averechts. Als mijn kinderen op hun 12e een slokje alcohol willen proberen dan mag dat. Liever waar wij bij zijn dan in één of andere drinkschuur.
Oud 11-11-2011, 13:56
Verwijderd
ik heb wel eens wijn gehad op een paar feestjes met toestemming van mn ouders, maar niet heel veel en snel achter elkaar gedronken.
Oud 11-11-2011, 13:58
Martiño
Martiño is offline
Citaat:
Vooral met koffie? ik zou het niet aan baby's geven, maar verder is er niets mis mee hoor. Alcohol aan een kind geven lijkt me een stuk groter probleem. Kinderen die regelmatig een slokje alcohol mogen proeven hebben ook meer kans om als puber probleemdrinker te zijn (al dan niet causaal).
Nou, ik bedoel het meer omdat koffie in het dagelijks leven vaak meer gedronken wordt dan alcohol, en dat men daar ook (terecht) terughoudender over is dan met koffie.
Maar met koffie vinden we het dan weer niet zo'n probleem, kinderen mogen gewoon "meedrinken" en we geven het niet zo veel aandacht, waardoor een kind ongemerkt op regelmatige basis koffie kan drinken. Een koffieverslaving sluipt er makkelijker in en kinderden kunnen (om het maar even overdreven te zeggen) dus ook op jonge leeftijd al afhankelijk worden van cafeïne. Ik weet niet of het handig is dat pubers iedere dag starten met een kop koffie (en dat gebeurt best veel).

Regels voor berichten