Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 02-01-2012, 17:36
Martiño
Martiño is offline
Citaat:
Als je het geld nodig hebt durf je dat best wel.
En als je vindt dat je onderbetaald wordt ook wel.
Oud 02-01-2012, 17:36
Geel
Geel is offline
Of als je heel goed bent in wat je doet en dat je best onmisbaar bent in een bedrijf en je weet dat je baas dat ook weet.
Oud 02-01-2012, 17:37
Verwijderd
Citaat:
Als je het geld nodig hebt durf je dat best wel.
Maar hij heeft het geld echt niet nodig. Tenminste. Niet dat hij verhongert zonder al die loonsverhogingen die hij gekregen heeft.
Martiño
Martiño is offline
Citaat:
Wat ik ook opmerkelijk vind is dat de VVD niet wil bezuinigen op de HRA, terwijl daar nog wel 11 miljard te halen valt.
Geel
Geel is offline
Citaat:
Maar het is zo afschuwelijk lélijk!
Goed argument.
Oud 02-01-2012, 17:38
Verwijderd
Citaat:
Sinds wanneer mogen enquetes niet meer?
Sinds ze zo ontzettend lelijk zijn. Het topic zelf is nog tot daar aan toe, maar de titel is TENENKROMMEND.
Oud 02-01-2012, 17:39
Martiño
Martiño is offline
Citaat:
Maar hij heeft het geld echt niet nodig. Tenminste. Niet dat hij verhongert zonder al die loonsverhogingen die hij gekregen heeft.
Nee, maar als jij vindt dat voor het werk dat je doet te weinig betaald krijgt, dan kun je om loonsverhoging vragen, en als je baas dat ook vind krijg je die dus ook. Anders niet. Dus LL zal wel iets doen wat die loonsverhoging verantwoordt, of de baas van LL is niet zo snugger.
Oud 02-01-2012, 17:39
Verwijderd
Citaat:
Sinds ze zo ontzettend lelijk zijn. Het topic zelf is nog tot daar aan toe, maar de titel is TENENKROMMEND.
Dat is niet bepaald een reden om een topic te sluiten lieve Kat
Oud 02-01-2012, 17:40
Verwijderd
Ik vind politiekdiscussies sinds ik langer dan anderhalve maand in Rusland ben eigenlijk een beetje ridicuul.
Oud 02-01-2012, 17:41
Verwijderd
Citaat:
Dat is niet bepaald een reden om een topic te sluiten lieve Kat
/care
Oud 02-01-2012, 17:42
mollerator
mollerator is offline
Citaat:
Definieer 'nodig'
Oud 02-01-2012, 17:43
Verwijderd
Citaat:
Definieer 'nodig'
Als je te weinig verdient om in je onderhoud te voorzien, dan heb je het nodig ja. Jij verdiende al veel, toen nog meer, en nu echt belachelijk veel, gezien je vaste lasten (hoewel je natuurlijk straks huur moet betalen als je een huis vindt).
Oud 02-01-2012, 17:44
Verwijderd
Maarja, waarom klaag ik eigenlijk, we gaan volgende week wel naar dat tapas-restaurant om het te vieren
Oud 02-01-2012, 17:46
Verwijderd
Is toch leuk, belachelijk veel verdienen. Beter dan belachelijk weinig.
mollerator
mollerator is offline
Citaat:
Maarja, waarom klaag ik eigenlijk, we gaan volgende week wel naar dat tapas-restaurant om het te vieren
Goed plan of naar de Argentijn of naar de prinsenkelder
Schrödinger
Schrödinger is offline
Citaat:
Waarom niet? Wij zijn, ondanks crisissen en recessies, een zeer rijk en welvarend land. Ik vind dat we best gezamelijk als land wat bij mogen dragen aan de mensen in de wereld die het niet zo goed getroffen hebben als wij, en daar mag best wel wat belastinggeld naar toe.
Omdat het niet effectief is. Veel ontwikkelingshulp verdwijnt in de handen van corrupte officials. De meeste problemen hebben te maken met een gebrek aan een effectief politiek stelsel in de betreffende landen, dat los je niet op door die regimes in het zadel te houden met ontwikkelingshulp of door NGO's de taken van de overheden te laten overnemen.
Citaat:
Nee, natuurlijk niet. Het geld dat nu niet naar de pot van Ontwikkelingssamenwerking gaat, gaat naar een andere begroting. De individuele burger betaalt niet opeens minder belasting, dus houdt niet opeens meer geld over om bij het goede doel in de collectebus te gooien.
Waarom zou het automatisch naar een andere begroting moeten gaan? Maar goed, zelfs als dat gebeurt zullen mensen effectief minder belasting betalen omdat ze profiteren van de betreffende overheidsuitgaven.
Oud 02-01-2012, 17:47
Verwijderd
Citaat:
Goed plan of naar de Argentijn of naar de prinsenkelder
Of naar Ron Blaauw.
Oud 02-01-2012, 17:47
mollerator
mollerator is offline
Citaat:
Of naar Ron Blaauw.
Are you pushing it?
Oud 02-01-2012, 17:48
Carn
Carn is offline
Citaat:
Ik snap niet waar mensen het lef vandaan halen om om loonsverhoging te vragen. En dat bedoel ik niet op de 'dat doe je toch niet'-manier (hoewel het bij LL wel extreme vormen aanneemt) maar meer, hoe durf je zoiets? Echt, ik zie mezelf 20 jaar ergens werken voor hetzelfde schamele loontje, je gaat toch niet vragen of je meer mag?
Wat een onzin. Als je je werk goed doet, en zelfs "een beetje meer" doet dan nodig is (wat je doorgaans hoort te doen als je je baan/werk enigszins interesseert) dan is dat niet meer dan normaal lijkt me. Al helemaal als je bijvoorbeeld meer verantwoordelijkheden krijgt of dingen doet die niet perse in je takenpakket zitten.
Oud 02-01-2012, 17:48
Verwijderd
Citaat:
Is toch leuk, belachelijk veel verdienen. Beter dan belachelijk weinig.
Mits je je loon uitbetaald krijgt, natuurlijk.
Oud 02-01-2012, 17:49
Verwijderd
Maar heb je ook echt een reden voor loonsverhoging? Of vraag je er gewoon zomaar om? Want dan vind ik het echt raar dat je het ook daadwerkelijk steeds krijgt.
Oud 02-01-2012, 17:49
Verwijderd
Citaat:
Wat een onzin. Als je je werk goed doet, en zelfs "een beetje meer" doet dan nodig is (wat je doorgaans hoort te doen als je je baan/werk enigszins interesseert) dan is dat niet meer dan normaal lijkt me. Al helemaal als je bijvoorbeeld meer verantwoordelijkheden krijgt of dingen doet die niet perse in je takenpakket zitten.
Ik snap wel dat het mag, en dat je er recht op hebt en bladiebla, maar ik bedoelde meer; ik zie het mezelf niet doen. En zeker niet vaker dan een keer per jaar, als ik net ergens werk.
Oud 02-01-2012, 17:50
Martiño
Martiño is offline
Citaat:
Maar heb je ook echt een reden voor loonsverhoging? Of vraag je er gewoon zomaar om? Want dan vind ik het echt raar dat je het ook daadwerkelijk steeds krijgt.
Zoals ik al zei, als hij het krijgt zal hij het wel verdienen! Of hij heeft een baas die zit te suffen, maar dat is dan het probleem van de baas.
Oud 02-01-2012, 17:50
Carn
Carn is offline
Citaat:
Ik snap wel dat het mag, en dat je er recht op hebt en bladiebla, maar ik bedoelde meer; ik zie het mezelf niet doen. En zeker niet vaker dan een keer per jaar, als ik net ergens werk.
Dat zou behoorlijk stom van je zijn!
Oud 02-01-2012, 17:51
Verwijderd
Citaat:
Zoals ik al zei, als hij het krijgt zal hij het wel verdienen! Of hij heeft een baas die zit te suffen, maar dat is dan het probleem van de baas.
Ik vroeg het niet aan jou Martin.
Verwijderd
Citaat:
Dat zou behoorlijk stom van je zijn!
Ik doe wel meer dingen die behoorlijk stom zijn
Martiño
Martiño is offline
Citaat:
Wel als jij bijvoorbeeld, veel sneller ingewerkt raakt dan andere nieuwe werknemers. Of voor een specifieke taak bent aangenomen die alleen jij kan uitvoeren. Of sneller dan verwacht bepaalde werkzaamheden moet uitvoeren of verantwoordelijkheid krijgt. Of zeer goed functioneert, of een grote winstgevende opdracht binnenhaalt.
Oud 02-01-2012, 17:52
Martiño
Martiño is offline
Citaat:
Ik vroeg het niet aan jou Martin.
Je stelt de vraag op een forum, Stefanie, iedereen mag er op reageren.
Oud 02-01-2012, 17:53
Verwijderd
Of als je superveel inflatie hebt.
Verwijderd
Citaat:
Je stelt de vraag op een forum, Stefanie, iedereen mag er op reageren.
Die specifieke vraag was aan LL gericht.
Carn
Carn is offline
Tja, een vriend van me verdient ongeveer het dubbele van mijn salaris, en heeft ongeveer elk half jaar een loonsverhoging, puur omdat hij allerlei taken toe-eigent (en deze ook goed uitvoert) en zichzelf daardoor onmisbaar maakt; dat is ook een tactiek. Ik zou dat niet doen (of willen), maar to each his own etc.
Oud 02-01-2012, 17:55
mollerator
mollerator is offline
Citaat:
Nee ik kreeg meer verantwoordelijkheden nu ik projectleider ben geworden en het project begroot is op 30 miljoen dus dan mag ik daar best een beetje van krijgen
Oud 02-01-2012, 17:58
mollerator
mollerator is offline
Citaat:
Nouja dit is de eerste keer dat ik het zelf vroeg. De andere keren bood mijn baas het zelf aan.
Verwijderd
Dertig miljoen.
Martiño
Martiño is offline
Citaat:
Tja, een vriend van me verdient ongeveer het dubbele van mijn salaris, en heeft ongeveer elk half jaar een loonsverhoging, puur omdat hij allerlei taken toe-eigent (en deze ook goed uitvoert) en zichzelf daardoor onmisbaar maakt; dat is ook een tactiek. Ik zou dat niet doen (of willen), maar to each his own etc.
Vraag me af wat zijn collega's daar van vinden.
Oud 02-01-2012, 18:00
Carn
Carn is offline
die werken er al niet meer ;D;d;d;d
Oud 02-01-2012, 18:02
Martiño
Martiño is offline
Mja, ik kan me niet voorstellen dat zij er blij mee zijn dat één persoon taken toe-eigent en zo de krenten uit de pap vist. Of ze moeten er echt niks om geven.
Oud 02-01-2012, 18:06
Carn
Carn is offline
mwah, het bedrijf ging sowieso inkrimpen dus die mensen gingen er al uit, dus hij doet er gewoon dingen 'bij'. En wil daarvoor natuurlijk wel voor vergoed worden. En volgens mij geeft men er ook niet heel veel om.
Oud 02-01-2012, 18:56
Noedelhap
Noedelhap is offline
Huhu, mijn rookworst is opengebarsten
Oud 02-01-2012, 19:28
Schrödinger
Schrödinger is offline
Citaat:
Huhu, mijn rookworst is opengebarsten
Au.
Oud 02-01-2012, 19:31
Verwijderd
Dat doen rookworsten toch heel vaak?
Oud 02-01-2012, 19:38
Miekje*
Miekje* is offline
Een tientje gewonnen met ons oudejaarslot .
Oud 02-01-2012, 19:56
Verwijderd
Paranoide naamzoek, nu staan we wel in beide schermpjes

Oud 02-01-2012, 20:12
Carn
Carn is offline
misschien dat ik dit jaar de 100.000 tracks haal bij Last.fm.
Oud 02-01-2012, 20:18
Trimm Trabb
Trimm Trabb is offline
Ik luister echt belachelijk weinig muziek de laatste tijd. Ik schaam me er bijna voor.
Oud 02-01-2012, 20:48
Noedelhap
Noedelhap is offline
Omg, ik ben net de 16.000 voorbij
Oud 02-01-2012, 20:51
Verwijderd
22.000 maar
Oud 02-01-2012, 20:55
Trimm Trabb
Trimm Trabb is offline
14074.
Oud 02-01-2012, 20:56
Verwijderd
Weet iemand wat te doen tegen slapeloosheid?
Oud 02-01-2012, 20:57
Schrödinger
Schrödinger is offline
73628
Advertentie
Topic gesloten

Regels voor berichten