Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 31-01-2012, 18:23
Schrödinger
Schrödinger is offline
Citaat:
In spotify is het mogelijk speellijsten offline beschikbaar te maken. En als je dat met ebooks niet kan gaat niemand ervoor betalen.
Oh, dat wist ik niet. Nou ja, zo'n optie zou je in een e-bibliotheek ook wel kunnen toevoegen. De technologie die je nodig hebt is in principe hetzelfde als bij muziekstreaming.
Advertentie
Oud 31-01-2012, 18:26
Verwijderd
Citaat:
Oh, dat wist ik niet. Nou ja, zo'n optie zou je in een e-bibliotheek ook wel kunnen toevoegen. De technologie die je nodig hebt is in principe hetzelfde als bij muziekstreaming.
Op de androids enzo inderdaad wel te doen, maar de ebookreaders zijn moeilijker.
Oud 31-01-2012, 18:31
Schrödinger
Schrödinger is offline
Ja, over 2 jaar of zo zijn alle e-readers natuurlijk gewoon tablets ā la iPad/Andriod/Kindle met wifi/3G/4G/w/e.
Oud 31-01-2012, 18:40
Verwijderd
Citaat:
Ja, maar hoe doe je dat dan met e-readers zonder internetverbinding? en in vliegtuigen/buitenland?
Citaat:
Via sommige bibliotheken kan je e-books lenen, die moet je dan dus ook weer op tijd 'inleveren' via internet. Anders krijg je een boete, neem ik aan. Ze lenen ook maar een beperkt aantal e-books uit, dus een e-book kan uitgeleend zijn (dan moet je dus wachten tot iemand 'm weer in heeft geleverd).
Zonder internetverbinding kan je geen boek lenen, of je levert 'm te laat in en krijgt een boete.
Oud 31-01-2012, 18:44
Verwijderd
Ah, nee, in de handleiding van de openbare bibliotheek van Amsterdam staat dat ze wel automatisch onbruikbaar worden, hmmm...
Oud 31-01-2012, 18:50
Verwijderd
Hero Appel & Peer smaakt naar hoe ik me Spa Appel vroeger, bij oma, herinner <3
Oud 31-01-2012, 18:51
Verwijderd
Citaat:
Ah, nee, in de handleiding van de openbare bibliotheek van Amsterdam staat dat ze wel automatisch onbruikbaar worden, hmmm...
Ah, dan checkt ie de systeemtijd gok ik.
Oud 31-01-2012, 20:13
Verwijderd
2 weken te laat met boeken inleveren in bieb
Oud 31-01-2012, 20:19
DeZiekeGnoe
DeZiekeGnoe is offline
Oud 31-01-2012, 20:26
Verwijderd
Hoi iedereen. Ik wilde dat ik iets te vertellen had, maar eigenlijk is er helemaal niks gebeurd dat het vertellen waard is.
Oud 31-01-2012, 20:28
Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Trimm maakt de lekkerste koffie aller tijden! Wij hebben hier lekker echte Starbucks koffie, home made, en ook nog makronen, ook home made.

Ik denk dat ik met haar moet trouwen
Oud 31-01-2012, 20:31
Schrödinger
Schrödinger is offline
"Echte Starbuckskoffie" klinkt een beetje zoals "echt Heinekenbier".
Oud 31-01-2012, 20:32
Verwijderd
Dat klinkt echt fantastisch goed, zeg!
Oud 31-01-2012, 20:52
Noedelhap
Noedelhap is offline
Citaat:
"Echte Starbuckskoffie" klinkt een beetje zoals "echt Heinekenbier".
Idd
Oud 31-01-2012, 21:08
Uice
Uice is offline
Wat is er zo homemade aan die Starbucks?
Oud 31-01-2012, 21:09
Uice
Uice is offline
Hier is trouwens pas een lekker pastagerecht, Mascha, met je make-upkop en je zalm: pasta, pastinaak, gebakken spekblokjes, rozemarijn, knoflook, parmezaanse kaas. Alles vers natuurlijk, want ik ben geen pedo. Boem. Kom daar maar eens overheen, met je cajunkruiden.
Oud 31-01-2012, 21:13
Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Trimm staat het hier te maken home made
Oud 31-01-2012, 21:34
Verwijderd
Niet fucken met Starbucks, de Hot Chocolate Signature is goed te doen. En while we're at it: biermerken dissen, please hoor
Oud 31-01-2012, 21:39
Vowel
Vowel is offline
Citaat:
Niet fucken met Starbucks, de Hot Chocolate Signature is goed te doen. En while we're at it: biermerken dissen, please hoor
Soms mag het, hoor! Wij hebben hier een mooi spreekwoord: "Men drinkt Grolsch en pist Heineken."
Oud 31-01-2012, 21:44
Uice
Uice is offline
Citaat:
Trimm staat het hier te maken home made
Maalt ze de bonen?
Oud 31-01-2012, 21:47
Schrödinger
Schrödinger is offline
Citaat:
Maalt ze de bonen?
Ze heeft haar eigen slaaf die de koffie teelt.
Oud 31-01-2012, 21:49
DeZiekeGnoe
DeZiekeGnoe is offline
Citaat:
"Men drinkt Grolsch en pist Heineken."
Oud 31-01-2012, 21:51
Carn
Carn is offline
Citaat:
Ik dacht al, iets digitaal "weer inleveren" slaat echt volkomen nergens op zo'n bestand wordt idd gewoon onbruikbaar na een verloop van tijd; hoe men dat precies doet kan variëren.
Oud 31-01-2012, 21:56
Martiņo
Martiņo is offline
Citaat:
Ja, maar hoe doe je dat dan met e-readers zonder internetverbinding? en in vliegtuigen/buitenland?
Op dezelfde manier als iTunes het doet als jij je internetverbinding uitzet. Het gaat niet om het soort media, maar om het leenmechanisme, en dat bestaat gewoon al lang.
Oud 31-01-2012, 21:59
Verwijderd
Citaat:
Soms mag het, hoor! Wij hebben hier een mooi spreekwoord: "Men drinkt Grolsch en pist Heineken."
Oh well, zolang mensen claimen verschil te proeven blijf ik gniffelen
Oud 31-01-2012, 21:59
Martiņo
Martiņo is offline
Tuurlijk proef je het verschil, daar is geen kunst aan.
Oud 31-01-2012, 22:03
Verwijderd
Citaat:
Ik dacht al, iets digitaal "weer inleveren" slaat echt volkomen nergens op zo'n bestand wordt idd gewoon onbruikbaar na een verloop van tijd; hoe men dat precies doet kan variëren.
Ja, ik vond 't ook gek, dus ging 't maar even controleren
Oud 31-01-2012, 22:07
Verwijderd
Citaat:
Tuurlijk proef je het verschil, daar is geen kunst aan.

Enfin, tijd om vreselijk hard te gaan slapen voor ik op de trap door m'n hoeven zak. En me morgen grandioos verslaap. Später liefjes, en denk d'r aan: be good to yourself... AND EACH OTHER.
Oud 31-01-2012, 22:20
Trimm Trabb
Trimm Trabb is offline
Citaat:
Ze heeft haar eigen slaaf die de koffie teelt.
Oud 31-01-2012, 22:20
Vowel
Vowel is offline
Citaat:
Oh well, zolang mensen claimen verschil te proeven blijf ik gniffelen
Oh damn, ik lust niet eens bier, ik vind het allemaal ranzig, maar zelfs ik proef het verschil tussen bijvoorbeeld Grolsch en Heineken, of tussen Hertog Jan en Oranjeboom. En je kunt zelfs verschil ruiken. Grolsch stinkt bijvoorbeeld veel meer dan Heineken, maar Heineken smaakt ranziger.
Oud 31-01-2012, 22:23
Martiņo
Martiņo is offline
Je mag er om lachen hoor, maar je kunt prima het verschil proeven tussen een aantal verschillende bieren. Ik zeg niet dat ik alle bieren bij naam kan noemen, maar de receptuur verschilt, dus het bier heeft een verschil in smaak. Net als met wijn kun je dat proeven.
Oud 31-01-2012, 22:24
Verwijderd
Ik ken niet zoveel bieren, maar ik proef wel dat Hertog Jan lekkerder is dan de meeste anderen.
Oud 31-01-2012, 22:26
Uice
Uice is offline
We moeten nog een keer een dubbelblind-meet doen. Gaan we aan alle sceptici bewijzen dat alle dingen anders smaken.
Oud 31-01-2012, 22:38
Noedelhap
Noedelhap is offline
Citaat:
We moeten nog een keer een dubbelblind-meet doen. Gaan we aan alle sceptici bewijzen dat alle dingen anders smaken.
Ik betrapte mezelf er een keer op dat ik dacht Heineken te drinken, maar het was slootwater.
Oud 31-01-2012, 23:07
DeZiekeGnoe
DeZiekeGnoe is offline
lol

Quintiano, je hebt een vrij lage dunk van wat mensen kunnenwaarnemen en wat niet of wel? Laatst ook al met dat geluid. Heb het met mn gewone winampspelertje getest, geen zin om een heel nieuw programma te downloaden. 320kb's en wav, 't nummer 'When I grow up van fever ray. Geen enkele fout gemaakt, alleen de ruis bij 320kb/s is al genoeg om het verschil op te merken .
Oud 31-01-2012, 23:30
Carn
Carn is offline
er komt een nieuwe The Knife, schijnbaar.
Oud 01-02-2012, 01:27
Trimm Trabb
Trimm Trabb is offline
^geinig.

Het gaat trouwens lekker hier in de trein. Een kerel ruikte zo hard naar pis dat ik maar ergens anders ging zitten en toen begon de kerel voor me te kotsen. Volgende coupé dan maar...

Het was overigens kkgezellig met Pip en Pheeb. Nu de kou trotseren met een espresso apparaat op m'n rug.
Oud 01-02-2012, 01:38
Verwijderd
Oud 01-02-2012, 03:13
Trimm Trabb
Trimm Trabb is offline
Mensen die wakker zijn of straks wakker worden, ik heb advies nodig. Er is weer eens Hoodie-Sale en de hoodie die ik al heb zit echt fucking lekker en is superwarm, maar ik heb maar geld voor 1 nieuwe en u raad het al, er zijn er 2 waar ik al een tijd op zit te azen.

Eigenlijk wil ik een zwart vest, want dat kan bij alles, maar ik heb al duizent zwarte dingen en het rood in het printje vind ik niet zo. Van die blauwe vind ik 't printje wel tof, maar ik draag vrijwel nooit blauwe shirts ofzo.
Meningen etc?
Oud 01-02-2012, 04:09
Verwijderd
Ik zou de bovenste doen. Het blauw is lelijk, en het groen van de print ook.
Oud 01-02-2012, 04:15
Verwijderd
Ik ben echt SUPERWAKKER en heb zin om nog vanalles te doen. Maar als ik nu niet ga slapen dan word ik moe om 10 uur ofzo, en dan is m'n ritme nog erger naar de klote dan nu.
Oud 01-02-2012, 05:18
Verwijderd
Citaat:
lol

Quintiano, je hebt een vrij lage dunk van wat mensen kunnenwaarnemen en wat niet of wel? Laatst ook al met dat geluid. Heb het met mn gewone winampspelertje getest, geen zin om een heel nieuw programma te downloaden. 320kb's en wav, 't nummer 'When I grow up van fever ray. Geen enkele fout gemaakt, alleen de ruis bij 320kb/s is al genoeg om het verschil op te merken .
Ik baseer me dan op reeds gehouden grote, uitgebreide en goed uitgevoerde testen uit het verleden. Wat jij gedaan hebt slaat namelijk nergens op; het menselijk gehoor is een ernstig beinvloedbaar "meetinstrument" en als je zíet wat je hoort (wanneer je het probeert zoals jij het gedaan hebt) kleuren je hersenen feilloos het plaatje in. Pas wanneer jij Foobar draait, een ABX runt met 20 passes én je hebt er minder dan 5 fout mag je zeggen dat je het aantoonbaar (en dus écht) hoort. En geen moment eerder. Natuurlijk mág dat wel; maar het behelst zero waarde en tot dat moment ben jij -in mijn ogen- jezelf voor het lapje aan het houden. Je reactie "GEEN ZIN LOL WANT IK HOOR HET TOCH LOL" is dan ook typerend, op een tragische manier. Daar komt nog eens bij dat je natuurlijk wel bitexact bronmateriaal moet hebben en de gebruikte codec van behoorlijk allooi moet zijn (dusch Exact Audio Copy in combinatie met LAME V0 als codec).

Verder is het bijzonder amusant om eens te YouTuben op de Bullshit-reeks van Penn & Teller als het gaat om smaakpapillen.

Dit soort dingen is een beetje in dezelfde categorie als autorijden; praktisch iedere automobilist vindt zichzelf een bovengemiddeld bestuurder Maar nogmaals; farbeit from me jouw idee van je gehoor te verstoren. Veel 'kenners' die zichzelf een uitstekend gehoor of smaakpalet toeschrijven zakken namelijk genadeloos door het ijs wanneer je ze eens écht iets te beoordelen geeft
Oud 01-02-2012, 05:20
Verwijderd
Citaat:
Ik zou de bovenste doen. Het blauw is lelijk, en het groen van de print ook.
Mee eens; hoewel ik de bovenste ook niet echt een schoonheid vind
Oud 01-02-2012, 05:28
Verwijderd
Ik wil trouwens een Felicia Day helemaal voor mij alleen
Oud 01-02-2012, 06:39
Verwijderd
Citaat:
Mensen die wakker zijn of straks wakker worden, ik heb advies nodig. Er is weer eens Hoodie-Sale en de hoodie die ik al heb zit echt fucking lekker en is superwarm, maar ik heb maar geld voor 1 nieuwe en u raad het al, er zijn er 2 waar ik al een tijd op zit te azen.

[afbeelding]

[afbeelding]

Eigenlijk wil ik een zwart vest, want dat kan bij alles, maar ik heb al duizent zwarte dingen en het rood in het printje vind ik niet zo. Van die blauwe vind ik 't printje wel tof, maar ik draag vrijwel nooit blauwe shirts ofzo.
Meningen etc?
Ik zou de bovenste doen De kleur van het printje op de blauwe vind ik lelijk. En eigenlijk vind ik het printje op de zwarte ook leuk, leuker zelfs.
Oud 01-02-2012, 07:49
Uice
Uice is offline
Citaat:

[afbeelding]

[afbeelding]

Meningen etc?
Ik zou de onderste doen. De bovenste is gewoon niet zo mooi. Ik zie ook niet goed wat er gebeurt. De onderste is een adelaar met een broekje, dat wil iedereen toch?
Oud 01-02-2012, 07:51
Verwijderd
Ik zeg blauw, aangezien je al duizend zwarte vestjes hebt. En blauw
Oud 01-02-2012, 07:54
Verwijderd
Schrödinger naamzoek: heb je dit meegekregen, betreffende Giles Corey? Meh, wat een naar artikel.
Oud 01-02-2012, 08:01
Verwijderd
Citaat:
Ik zeg blauw, aangezien je al duizend zwarte vestjes hebt. En blauw
Dit!
Oud 01-02-2012, 08:03
Uice
Uice is offline
Check deze:

Een mengsel van gemalen rundvlees en ammonium hydroxide. Dit is waar McDonald's ''hamburgers'' van bakt.

Regels voor berichten