Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 17-02-2012, 19:14
Verwijderd
Citaat:
Weet iemand een toetje dat spannender is dan vanilleyoghurt en eventueel ook warmer en dat ik zelf met weinig inspanning kan maken van ingredienten die ik in huis heb? Ik heb best veel ingredienten in huis.
Vlaflip!
Advertentie
Vowel
Vowel is offline
Citaat:
Hmm, chick op TV in zo'n kook-en-date-programma (Net 5) zei dat ze onzeker wordt van mannen die (veel) kleiner zijn dan zij is. Hebben meer vrouwen daar last van?

't Zijn wel leuke vrouwen in dat programma, trouwens.
Onzeker? Nee. Maar aantrekkelijk is het inderdaad niet.
Verwijderd
Ik heb dan weer geen vla in huis wel vanilleyoghurt dus. En melk, eieren, bloem, vanillepoeder, bakpoeder, cacao, maismeel, hagelslag, vruchtenhagel, verschillende soorten jam, vanalles
Verwijderd
Citaat:
Ze zijn er nooit achtergekomen. Het komt vaker voor dat meisjes van een jaar of veertien opeens ziek worden, dat heel lang blijven en dan beter zijn. Ik ben een halfjaar ziek geweest - nergens energie voor, vaak plotselinge misselijkheid, futloosheid, alles - en daarna ging het langzaam beter. Ik heb alles voorzichtig opgebouwd (met vallen en opstaan - ik werd aan het eind van de zomer van, wat was het? 2008 denk ik? ziek en dacht met nieuwjaar dat ik bijna beter was. Toen was ik heel hard teruggevallen en pas op mijn verjaardag (19 mei) heb ik mezelf zo'n beetje beter verklaard. Daarna deed ik in principe weer alles wat ik deed voltijd (naar school gaan dus, eens per week sporten, naar muziekles, dat soort dingen) maar voor ik echt alles kon doen wat normale mensen kunnen... dat ging pas veel later weer, dat is me pas ergens in 2011 gelukt, geloof ik. Of later. Of iets eerder. Na heel lang, in ieder geval.
Dit klinkt echt heel bekend. Toen ik in de derde klas zat had ik ook zoiets. Na een half jaar ging het weer aardig, maar begin vierde klas is het nog een teruggekomen, maar na zo'n 2 maanden was het echt over. Gelukkig maar. Ik had nergens energie voor, kon niet eens fietsen (moest wel naar school, want ik had geen doktersverklaring en mocht dus niet thuisblijven). Als ik dan op school was viel ik ter plekke gewoon in slaap, waar ik me dan ook weer erg genant over voelde en me voor schaamde en een paar uur later liet ik me dan maar weer ophalen, want dan ging het weer niet meer.
Oud 17-02-2012, 19:15
Chick Rock
Chick Rock is offline
Citaat:
Weet iemand een toetje dat spannender is dan vanilleyoghurt en eventueel ook warmer en dat ik zelf met weinig inspanning kan maken van ingredienten die ik in huis heb? Ik heb best veel ingredienten in huis.
Appelflappen!
Oud 17-02-2012, 19:16
Verwijderd
Citaat:
Heb je niet nog een potje kersen op sap en maizena?
Oud 17-02-2012, 19:16
Chick Rock
Chick Rock is offline
Jongens, heeft iedereen hier CVS (gehad)
Oud 17-02-2012, 19:17
Neko*
Neko* is offline
Dat klinkt echt niet normaal hoor.
Verwijderd
Citaat:
Heb je niet nog een potje kersen op sap en maizena?
wel een blik kersenvlaaivulling en maismeel!

Citaat:
Appelflappen!
Fruit is op. Appelmoesflappen zou wel kunnen!
Vowel
Vowel is offline
Ik moet op één of andere manier heel erg lachen om dit topic: http://forum.scholieren.com/showthread.php?t=1850923

Dat verhaal in die openingspost. "En wat is dat slijmerige ding?" Wtf?
Verwijderd
Citaat:
Ik heb dan weer geen vla in huis wel vanilleyoghurt dus. En melk, eieren, bloem, vanillepoeder, bakpoeder, cacao, maismeel, hagelslag, vruchtenhagel, verschillende soorten jam, vanalles
Maismeel-chocolade-vanillepoeder-hagelslag-frambozenjamtaart!

Citaat:
Dit klinkt echt heel bekend. Toen ik in de derde klas zat had ik ook zoiets. Na een half jaar ging het weer aardig, maar begin vierde klas is het nog een teruggekomen, maar na zo'n 2 maanden was het echt over. Gelukkig maar. Ik had nergens energie voor, kon niet eens fietsen (moest wel naar school, want ik had geen doktersverklaring en mocht dus niet thuisblijven). Als ik dan op school was viel ik ter plekke gewoon in slaap, waar ik me dan ook weer erg genant over voelde en me voor schaamde en een paar uur later liet ik me dan maar weer ophalen, want dan ging het weer niet meer.
Ja, bij mij ook in de derde ja.

En, ahw. Het is een naar iets. Maar het komt vaker voor en komt meestal als het over is helemaal niet terug, dat is een heel hoopgevende gedachte.
Oud 17-02-2012, 19:18
Verwijderd
Citaat:
wel een blik kersenvlaaivulling en maismeel!
Nou, daar kun je denk ik ook wel warme kersen met zo'n saus van maken.
Oud 17-02-2012, 19:18
Verwijderd
Citaat:
Ik moet op één of andere manier heel erg lachen om dit topic: http://forum.scholieren.com/showthread.php?t=1850923

Ik vind dat zo'n extreem zielig topic.
Oud 17-02-2012, 19:19
Verwijderd
Hm met maizenasaus? Dat kan niet echt met maismeel denk ik, het is grover dan maizena en lost niet op.
Oud 17-02-2012, 19:19
Neko*
Neko* is offline
Citaat:

Oh my. Vooral de manier waarop het geschreven is!
Oud 17-02-2012, 19:20
Verwijderd
Citaat:
Jongens, heeft iedereen hier CVS (gehad)
Als je het gehad hebt, is het toch niet chronisch meer? Maar ik zou er denk ik niet zo'n etiketje aan willen plakken.

Citaat:
Ja, bij mij ook in de derde ja.

En, ahw. Het is een naar iets. Maar het komt vaker voor en komt meestal als het over is helemaal niet terug, dat is een heel hoopgevende gedachte.
Eerlijk gezegd heb ik ook nooit gedacht dat het terug zou komen, wat dat betreft was het wel eventjes schrikken in de vierde, maar ik vertrouw erop dat het nu goed blijft.
Verwijderd
Ik wou bijna vragen, ben je lekker, tot ik iets over sperma las en erachter kwam dat het toch geen v-lid was.
Verwijderd
Ik kan ook kersenvlaaivulingflappen maken
Vowel
Vowel is offline
Citaat:
Ik vind dat zo'n extreem zielig topic.
Ja, het is ook wel sneu voor hem, maar:

Citaat:
Oh my. Vooral de manier waarop het geschreven is!
dat is inderdaad zo grappig. Zijn gedachten maken sprongen en hij organiseert het ook niet voordat 'ie het typt. Ik moest onwillekeurig lachen tijdens het hele verhaal.
Oud 17-02-2012, 19:21
Neko*
Neko* is offline
Citaat:
Ik wou bijna vragen, ben je lekker, tot ik iets over sperma las en erachter kwam dat het toch geen v-lid was.
Dit had ik ook een beetje.
Oud 17-02-2012, 19:21
Verwijderd
Citaat:
Hm met maizenasaus? Dat kan niet echt met maismeel denk ik, het is grover dan maizena en lost niet op.
Als het niet oplost, dan lijkt het me inderdaad niet zo'n goed idee.
Oud 17-02-2012, 19:22
Verwijderd
Citaat:
Ja, het is ook wel sneu voor hem, maar:

dat is inderdaad zo grappig. Zijn gedachten maken sprongen en hij organiseert het ook niet voordat 'ie het typt. Ik moest onwillekeurig lachen tijdens het hele verhaal.
Nee, juist om die manier. Hij klinkt echt zo wanhopig en zielig enzo. Volgens mij heb ik ook al ergens eerder gepost hoe zielig ik dat topic vond, even zoeken.
Oud 17-02-2012, 19:22
Verwijderd
Citaat:
Ik kan ook kersenvlaaivulingflappen maken
Dat klinkt ook wel goed, maar wilde je niet iets dat weinig moeite kost? Of kost dit weinig moeite? /geenverstandvantoetjes
Oud 17-02-2012, 19:23
Verwijderd
Ohja, hier.
Oud 17-02-2012, 19:24
Chick Rock
Chick Rock is offline
Citaat:
Fruit is op. Appelmoesflappen zou wel kunnen!
Nom nom! Allermakkelijkste toetje ooit

Citaat:
Als je het gehad hebt, is het toch niet chronisch meer? Maar ik zou er denk ik niet zo'n etiketje aan willen plakken.
Officieel heet het CVS als je het langer dan 6 maanden zo moe bent (en dan met nog allerlei symptomen enzo erbij).
Verwijderd
Citaat:
Dat klinkt ook wel goed, maar wilde je niet iets dat weinig moeite kost? Of kost dit weinig moeite? /geenverstandvantoetjes
Denk het niet. Vulling op bladerdeeg leggen, bladerdeeg dichtvouwen, in oven, wachten, uit oven!
Chick Rock
Chick Rock is offline
Citaat:
Ohja, hier.
Ah ja, het kwam me al zo bekend voor
Oud 17-02-2012, 19:25
Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Ohh de nieuwe Mac reclame is zo tof
Verwijderd
Citaat:
Nom nom! Allermakkelijkste toetje ooit

Officieel heet het CVS als je het langer dan 6 maanden zo moe bent (en dan met nog allerlei symptomen enzo erbij).
En zonder andere duidelijke oorzaak. Ik weet niet of het bij hun ook Pfeiffer zou kunnen zijn (of dat getest is), als je daarbij geen rust neemt kun je daar ook best langer dan een halfjaar last van hebben.
Chick Rock
Chick Rock is offline
Citaat:
Denk het niet. Vulling op bladerdeeg leggen, bladerdeeg dichtvouwen, in oven, wachten, uit oven!
Wel even lekker suiker erop strooien en als je met appel doet ook kaneel <3
Vowel
Vowel is offline
Citaat:
Ohja, hier.
Oh dat had ik dan gemist. Maar ja, hij is echt helemaal in paniek en het is wel aandoenlijk, maar jezus.
Oud 17-02-2012, 19:26
Verwijderd
Ik doe het met appelmoes, want dat zijn kleinere bakjes en daar heb ik meer zin in
Oud 17-02-2012, 19:26
Verwijderd
Citaat:
Wat voor symptomen horen er verder nog bij? Of wacht, dat kan ik eigenlijk ook wel googelen.

Citaat:
Maar is zo'n kersenvlaaivulling niet erg dun om zomaar op bladerdeeg te leggen? Ik bedoel, loopt dat er niet uit? Ik heb nog nooit vlaaivulling gebruikt voor wat dan ook.
Oud 17-02-2012, 19:27
Chick Rock
Chick Rock is offline
Citaat:
En zonder andere duidelijke oorzaak. Ik weet niet of het bij hun ook Pfeiffer zou kunnen zijn (of dat getest is), als je daarbij geen rust neemt kun je daar ook best langer dan een halfjaar last van hebben.
Oja inderdaad

Hoewel overigens CVS/ME kan beginnen met Pfeiffer die uiteindelijk niet meer weggaat. Maar er is natuurlijk een verschil. Maar ik neem aan dat Aldan en Uomi geen Pfeiffer hadden? (Overigens bleek vorig jaar dat er bij mij nooit getest was op Pfeiffer toen was ik helemaal blij dat ik bij die kuthuisarts weg ben)
Oud 17-02-2012, 19:27
Verwijderd
Citaat:
Pfeiffer was bij mij getest, want daar dacht de dokter ook aan. En er waren nog een heleboel waardes gecontroleerd, maar behalve dat mijn hb-gehalte laag was (maar niet zo laag dat ik er zo'n last van kon hebben) was er niks gevonden.
Oud 17-02-2012, 19:28
Chick Rock
Chick Rock is offline
Citaat:
Wat voor symptomen horen er verder nog bij? Of wacht, dat kan ik eigenlijk ook wel googelen.
Hier staan heel uitgebreide criteria die recent zijn opgesteld, vanaf pagina 3.
Oud 17-02-2012, 19:28
Verwijderd
Mja. Bij mijn nicht was het begonnen met een griep. Dat uitlokken-door-een-virus pleit wel voor de auo-immuuntheorie.
Oud 17-02-2012, 19:29
Neko*
Neko* is offline
Mijn moeder vraagt via whatsapp ineens "iPad troubles: safari weigert, tips?". Dit is vooral grappig omdat vroeger als de pc iets deed wat ik niet wilde, of iets niet deed wat ik dan wel weer wilde ik heel hard 'MAMAAAAA' riep, zodat ze het kon fixen. Zelfs als ik blauwe schermen had gekregen van de pc kon ze het fixen. Nu is het 'maar het scherm is grijs en ik kan niets!' :')
Oud 17-02-2012, 19:30
Schrödinger
Schrödinger is offline
Is het niet best zeldzaam dat Pfeiffer echt een half jaar duurt?
Verwijderd
Citaat:
Ohh de nieuwe Mac reclame is zo tof
Ik ga jou nu bellen! Ich habe zeer leuk nieuws ;DD;D
Chick Rock
Chick Rock is offline
Citaat:
Mja. Bij mijn nicht was het begonnen met een griep. Dat uitlokken-door-een-virus pleit wel voor de auo-immuuntheorie.
Eens . Bij mij is alleen nooit duidelijk geworden waarmee het is begonnen. Ik heb dus wel ooit Pfeifer gehad, maar aangezien het twee jaar geleden ofzo pas werd getest, is natuurlijk niet meer vast te stellen of dat wellicht het begin van mijn klachten is geweest.
Oud 17-02-2012, 19:32
Verwijderd
Citaat:
Is het niet best zeldzaam dat Pfeiffer echt een half jaar duurt?
Nouja, dat ligt er dus aan hoe oud je bent als je het krijgt (hoe ouder hoe langer - veel kleuters krijgen het door speelgoed in hun mond te stoppen, die worden alleen een paar daagjes grieperig) en of je voldoende rust neemt als je het hebt. En van of je pech hebt. Tieners hebben er meestal 1-2 maanden last van.
Oud 17-02-2012, 19:33
Verwijderd
Citaat:
Hier staan heel uitgebreide criteria die recent zijn opgesteld, vanaf pagina 3.
Ik ben het eens aan het lezen en er zijn wel een aantal dingen die me bekend voorkomen. Maar jeetje, als je van dat bijna alles last hebt, dat lijkt me echt verschrikkelijk, zeker als het echt al lang duurt.
Neko*
Neko* is offline
Citaat:
Dat zou wel kunnen verklaren waarom ik geen idee heb wanneer het begonnen is, ik heb al vanaf mijn geboorte een zeldzame immuunstoornis...
Chick Rock
Chick Rock is offline
Wat is Top Gear toch grappig
Oud 17-02-2012, 19:34
Chick Rock
Chick Rock is offline
Citaat:
Ik ben het eens aan het lezen en er zijn wel een aantal dingen die me bekend voorkomen. Maar jeetje, als je van dat bijna alles last hebt, dat lijkt me echt verschrikkelijk, zeker als het echt al lang duurt.
Inderdaad! Heb ik gelukkig niet, heb een 'milde' vorm

Citaat:
Dat zou wel kunnen verklaren waarom ik geen idee heb wanneer het begonnen is, ik heb al vanaf mijn geboorte een zeldzame immuunstoornis...
Nee zeg, dat ook nog erbij? Lekker dan
Oud 17-02-2012, 19:35
Schrödinger
Schrödinger is offline
Citaat:
Nouja, dat ligt er dus aan hoe oud je bent als je het krijgt (hoe ouder hoe langer - veel kleuters krijgen het door speelgoed in hun mond te stoppen, die worden alleen een paar daagjes grieperig) en of je voldoende rust neemt als je het hebt. En van of je pech hebt. Tieners hebben er meestal 1-2 maanden last van.
Is dat zo? Mijn huisarts zei dat het een week of drie zou duren, ik had er uiteindelijk ongeveer 2 weken last van, plus daarna nog een weekje wat minder energie.
Oud 17-02-2012, 19:35
Neko*
Neko* is offline
Citaat:
Nee zeg, dat ook nog erbij? Lekker dan
Mja, is ook de reden dat ze me niet willen behandelen als CVS/ME. Zo van 'maar het kunnen ook klachten zijn die horen bij.....'. Dokters zijn maar rare wezens.
Oud 17-02-2012, 19:36
Chick Rock
Chick Rock is offline
Citaat:
Mja, is ook de reden dat ze me niet willen behandelen als CVS/ME. Zo van 'maar het kunnen ook klachten zijn die horen bij.....'. Dokters zijn maar rare wezens.
Nou zeg Misschien is het Vermoeidheidscentrum in Lelystad ook iets voor jou?
Oud 17-02-2012, 19:37
Verwijderd
Citaat:
Is dat zo? Mijn huisarts zei dat het een week of drie zou duren, ik had er uiteindelijk ongeveer 2 weken last van, plus daarna nog een weekje wat minder energie.
Oh, huisartsen hebben er wel meer verstand van dan ik Maar dat 'wat minder energie' reken ik mee met 'er last van hebben'.
Advertentie
Topic gesloten

Regels voor berichten