Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
![]() Want er zijn maar twee antwoorden mogelijk: 1) we maken een uitzondering en dat is nu eenmaal een slippery slope, want waarom zou je dan niet meerdere uitzonderingen kunnen maken? En 2) we nemen ze hun Nederlandse paspoort af (en zetten ze het land uit), en dat klinkt niet politiek correct genoeg. ![]() |
![]() |
||
Citaat:
Omdat ze in dat land regelmatig kanonnenvoer nodig hebben? Omdat ze anders vrezen dat ze niet meer "loyaal" zijn aan hun moederland (al zijn ze geboren in NL)? Geef daar godverdomme eens antwoord op. |
![]() |
|
Natuurlijk vind ik het onzinnig dat landen het onmogelijk maken, maar dat staat los van de vraag die deadlock stelde. Het is nu eenmaal een feit dat het voor sommige mensen onmogelijk is hun tweede paspoort op te geven, en de vraag is nu: wat stellen de voorstanders voor om met deze mensen te doen?
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() ![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
Dan is het dus gewoon; geen recht op een Nederlands paspoort, omdat je eigen land niet meewerkt. Maar, je mag je eigen paspoort uiteraard wel houden. Als de Benelux, Frankrijk en Duitsland meewerken kunnen we over zo'n 5 miljoen Turken onderhandelen. Lullig dus, maar zo zijn onze manieren, probeer het eens in één van de andere 193 landen op de wereld. |
![]() |
|
Verwijderd
|
Dat is toch compleet onvergelijkbaar? Voor Duitsers geldt trouwens altijd al dat ze geen dubbele nationaliteit mogen hebben dus Marokkaanse Duitsers verliezen in Duitsland de Marokkaanse nationaliteit maar voor de Marokkaanse overheid blijven het Marokkanen en ook voor Turkije geldt dat.
|
![]() |
||
Citaat:
|||
Citaat:
Citaat:
||||||||||||
Citaat:
Als je zegt dat iemand het recht niet heeft je te bekritiseren ben je gewoonweg een leugenaar, dat recht heeft de ander wel. Citaat:
En ja je ging er tegenin maar met een vergelijking die niet klopt. Citaat:
Citaat:
bovendien als je zegt "politicus 2 hoeft zich niet aan te passen" dan veronderstel je nog steeds dat politicus 2 de eigenaar is van het paspoort, dit is echter niet waar: de staat is de eigenaar van het paspoort. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Echter de wetgever die doet dat wel door de nationaliteitsregels te verankeren in de wet dus ja; nationale eenheid ligt verankert in de wet, zoals ik al aantoonde in artikel 2 lid 1 van de grondwet: "De wet regelt wie Nederlander is."
Laatst gewijzigd op 08-03-2012 om 21:15. |
![]() |
|||||
Citaat:
nogal obvious maar goed. Citaat:
Overigens hoeven ze niet direct het land uit, ik zie geen enkele reden om niet gewoon visums uit te schrijven (zoals bv in amerika al veelvuldig gebeurt) Citaat:
Citaat:
ofwel ze geeft haar Duitse- ofwel ze geeft haar Nederlandse nationaliteit op
Laatst gewijzigd op 08-03-2012 om 21:10. |
![]() |
|
Ik erger me er nogal aan dat de tegenstanders hier keer op keer aanvoeren dat "de wet echt zin moet hebben" danwel dat de wet "echt nuttig moet zijn" dan wel "echt garanties moet bieden".
Echter dit is niet hoe wetten gemaakt worden, ik erken persoonlijk best dat deze wet en zoveel andere wetten noch zin hebben noch nut hebben noch garanties bieden, die zaken zijn echter geen enkele voorwaarde om een wet wel of niet aan te nemen. dat deze wet als triviaal nut heeft dat wilders een ander zeikonderwerp moet zoeken en als echt nut heeft dat het geld bespaard is mooi meegenomen maar geen voorwaarde in het wetsontwerp.
|
Waarom zou je een wet aannemen en invoeren als het geen nut heeft? Omdat je vindt dat andere wetten ook geen nut hebben? Dan zou ik overwegen die af te schaffen, in plaats van te denken dat je er dan net zo goed nog een paar nutteloze wetten kunt verzinnen.
||
Citaat:
||
Citaat:
||
Citaat:
||||
Citaat:
en een andere reden namelijk een economische (maar dat is voor een deel schijn want wie garandeert dat zo'n persoon niet 'illegaal' in Nederland gaat verblijven of wie kan ùberhaupt zeggen wat de kosten/baten zijn.) Citaat:
Citaat:
Of het er voor mij of u persoonlijk iets toe doet of het nut heeft is compleet irrelevant, sommige wetten zijn voor jou misschien wel nuttig maar voor mij niet, of andersom, of beiden niet maar een ander wel, of voor niemand, of voor iedereen. Het (geschatte) "nut" is simpelweg een observatie, die met de interpretatie van mensen te maken heeft en niet met het wetsontwerp en de aanname van wetten. Wetten worden niet aangenomen in de 2e kamer, daar worden ze alleen ontworpen, het aannemen en toetsen aan de al bestaande wetten wordt gedaan in de senaat, en ook daar wordt er niet over "nut" gesproken, het gaat er puur om of de wet uitvoerbaar is. Maar nogmaals; persoonlijk zit ik er niet mee dat iemand 1, 2, 3 of 8 nationaliteiten heeft; echter zoals je merkt zorgt het hebben van meerdere nationaliteiten voor politieke problemen, problemen waardoor de politiek nog slechter functioneert dan het eerder al deed, omdat ik in grote lijnen een nationalist ben en het dus van belang vind dat de Nederlandse politiek beter functioneert acht ik het dus niet geheel onwenselijk als die wet er komt. Concluderend; als ik minister was dan zou ik die wet hoogstwaarschijnlijk niet voorstellen behalve als het onderwerp het politieke debat op dagelijkse basis gijzelt, echter aangezien ik geen minister ben en de huidige minister de wet heeft voorgesteld op een eerder moment dan ikzelf de wet zou voorstellen sta ik toch achter de minister, ik vind het gegeven dat de wet misschien 'te vroeg' wordt voorgesteld namelijk nauwelijks een belemmering. Als voorbeeld om het concreter te maken want zo te zien willen jullie nog niet af van dat hele "garantie" en "nut" denken; Stel je hebt een wet die wordt voorgesteld: "Je mag niet door rood rijden" Er is niet persé bewezen dat er meer ongevallen plaatsvinden als mensen wel door rood rijden, wellicht zijn die mensen enorm ervaren en voorzichtig en gebeuren er precies evenveel ongelukken, en bovendien zijn er al haaientanden, zebrapaden en whatnot. Ook geeft die wet geen garantie dat mensen zich überhaupt aan die wet houden, je kan de wet negeren en wel door rood rijden. Blijft over het triviale nut van staatinkomsten via bekeuringen (die deels of geheel teniet worden gedaan door de kosten van controle) Concluderend: de wet is waarschijnlijk niet persé nuttig, garandeert helemaal niets en levert waarschijnlijk niets op maar is toch voorgesteld én in dit specifieke geval aangenomen. En waarom? omdat de wet uitvoerbaar is.
Laatst gewijzigd op 09-03-2012 om 21:30. |
![]() |
|
Overigens en geheel terzijde @martino: Burgers van EU-lidstaten (zoals Duitsland) hebben verblijfsrecht in Nederland en die hebben dus feitelijk geen Nederlands paspoort of -visum nodig
||
Citaat:
|
![]() |
||||||||
Citaat:
Citaat:
Dat homoseksualiteit en het hebben van een dubbel paspoort twee totaal verschillende dingen zijn, is voor die vergelijking niet relevant: het punt is dat andermans vooroordelen of puur het feit dat er discussie is, een slechte reden zijn om wat dan ook te verbieden. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Als een politicus dreigt opgepakt te worden als hij de wet van zijn andere land overtreedt, dan is het inderdaad verstandig zijn andere nationaliteit op te geven. Maar in de meeste gevallen zal het daar niet van komen, dus een algeheel verbod op een dubbele nationaliteit is onzin. Citaat:
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
Jij mag er misschien aan twijfelen, dat neemt niet weg dat de wet er gekomen is omdat men destijds wel dacht dat de wet nut had. Als men destijds dacht dat de wet geen nut had, hadden ze hem niet ingevoerd.
||
Citaat:
||
Citaat:
Als je het kloppend wil maken moet je iets zeggen als: Joden met 2 nationaliteiten, zowel de Nederlandse als de Israëlische zouden hun Israëlische of Nederlandse nationaliteit op moeten geven zodat anderen hun niet scheef kunnen aankijken met de argumentatie: "Ze voelen zich geen echte Nederlander, ze willen zich niet inzetten voor dit land". Over religie heb ik het ook al gehad, de enige oplossing daarvoor is een zuiver seculiere politiek voeren. Maar goed ik heb het over politiek en jij (en anderen) over de maatschappij.
|||||||||||
Citaat:
Citaat:
Citaat:
2. Dit is de definitie van recht; bij wet vastgestelde regels. 3, 4, 5 wettelijk geregeld; de "morele" bevoegdheid is wederom ongefundeerd als deze niet door de wet wordt ondersteund en dus een door de persoon zelf verzonnen recht en daarmee niet meer dan een mening/gevoel. 6 belasting; afgemeten aan de wet. Dus behalve de "moraal" die dus uit gebakken lucht bestaat (normen en waarden), is recht niets anders dan in de wet gefundeerd. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
[QUOTE] Nee, een paspoort is een stapel papier. Nee, een paspoort is iets rechthoekigs. Waarom wil het er maar niet in dat dingen meerdere dingen kunnen zijn? Een paspoort
Laatst gewijzigd op 10-03-2012 om 20:43. |
![]() |
|||
Citaat:
Het wordt verondersteld dat kruispunten er veiliger van worden, dit hoeft helemaal niet, wellicht is er zo weinig verkeer dat er ùberhaupt geen ongevallen plaatsvinden. Citaat:
Of de wet werkelijk ergens voor nodig is doet niet ter zake, wordt niet onderzocht en al helemaal niet achteraf gecontroleerd.
||||||
Citaat:
Maar goed, deze discussie is onzin want 1. je weet dat ik gelijk heb en 2. het is puur semantiek, dus laten we erover ophouden. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Maar nogmaals, dat zal niet vaak een probleem worden. Citaat:
|||||||
Citaat:
we hebben de gewone van dale hier aan boord trouwens ook liggen: het woord recht daarin beslaat exact dezelfde definities en is zelfs minder uitgebreid; uiteraard komt het daarin wel terug in woorden als rechtmatig en rechtsgrond (in overeenstemming met het recht en grond waaraan een rechtshandeling, een wet e.d. haar rechtsgeldigheid ontleent) Kortom behalve de definitie "niet gebogen, bochtig of schuin" is recht een in wetten verankerd begrip of je dat nu wil of niet. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Dus dan is de discussie gesloten.
||||||||
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
Ik vind de hele gedachte van loyaliteit niet eens zo interessant, als iemand geforceerd wordt van z'n geloof te stappen blijft hij stiekem toch geloven.
Mij gaat het er meer om dat er meer duidelijkheid is waar iemands rechten en plichten liggen. Tevens kun je op je paspoort ook niet tegelijkertijd man of vrouw zijn, blauwe of bruine ogen hebben etc.etc. Waarom zou je tegelijkertijd Nederlander en Canadees moeten kunnen zijn? Omdat het (nog) kan? |
![]() |
||||||||
Citaat:
Bovendien heb ik de dikke van D opengeslagen en daarin staat niets van wat jij beweert. Ook "wat niet verboden is" (wat wettelijk onjuist is) suggereert dat het wetmatig bepaald is. Recht hebben op een ijsje is gewoon onzinnig om te zeggen, je kan hoogstens beweren dat je hem verdient hebt (wat dan ook de uitdrukking is die normaal gesproken gebruikt wordt). Je wringt je in allerlei bochten om je aanname te staven. Citaat:
Citaat:
Er zijn vast andere argumenten zoals: they took our jobs, ze hebben een ander kleurtje, het accent is zo raar en dergelijke echter met die argumenten is er wettelijk niets te veranderen. Het is blijkbaar zo dat de `loyaliteits`-issue (ze passen zich niet aan, ze voelen zich geen Nederlander, ze spreken de taal niet, they took our jobs, ze vallen onze vrouwen lastig) voor een grote groep mensen een probleem is, het is tevens zo dat zij geloven/weten dat er voor hun als nationalisten cq. xenofoben cq. anti-globalisten er geen ruk aan te veranderen is immers "globalisme is een feit" zij zien zich dus in hun bedreiging genoodzaakt ongefundeerd aan loyaliteit te twijfelen en de enige wettelijke bepaling die er is als argument te nemen, namelijk de bepaling dat de wet regelt wie Nederlander is door middel van het uitgeven en innemen van paspoorten. Citaat:
Jij kwam met homosexuelen en dat is dezelfde misgaande vergelijking. Citaat:
Het is geen keuze, je kan niet je én niet aan de wet houden én niet in overtreding zijn, het is of/of. Als dat dan impliceert dat je dom en immoreel bent (volgens de gangbare gedachte daarover) dan is dat geen persoonlijk falen maar het falen van het systeem als zodanig. Citaat:
Er brand maar 1 schip per jaar af.... oh dan is het geen probleem. Er branden 30 schepen per jaar af.... oh nu is het wel een probleem. Als het 1 keer tot een probleem kan leiden dan kan de frequentie altijd toenemen, daarvoor zijn alleen maar "omstandigheden/de mogelijkheid" nodig. Citaat:
Dus een Wilders kan dan niet meer verlangen dat de minister wat doet aangezien er niets te doen valt. Het wil gewoon niet je botte brein in dat dit "the final argument" is in deze kwestie. terzijde; het is geen verbod aangezien dat wederom zou suggereren dat jij als burger zelf kan bepalen of jij wel of geen paspoort van de een dan wel de andere staat hebt, echter als burger ben jij geen eigenaar van het paspoort en je hebt er dus niets over te beslissen, het is een pure administratieve regeling, beleid zo je wilt.
Laatst gewijzigd op 12-03-2012 om 20:23. |
![]() |
||
Citaat:
Ik moet ook toegeven dat ik mede dankzij Uice er erg in doorsla, de hele loyaliteits-kwestie is een rede voor Wilders (zegt hij) om het te verlangen. Voor mij persoonlijk is dat helemaal niet het geval, dingen als "de koning van Marokko vind dat zijn burgers met nog een ander paspoort die in andere landen wonen dan Marokko zich niet moeten aanpassen" of het gegeven dat het sociale bestel gevaar loopt door geforceerde immigratie en naturalisatie zijn dat wel voor mij. En ook omdat zoals jij dat aankaart het gewoon vreemd is dat het niet gewoon zo is dat iedereen óf 1 nationaliteit heeft (die eventueel omgezet kan worden in een andere waarbij de eerdere stopt) óf dat iedereen "wereldburger" is o.i.d.
|||||||
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Je argument was toch dat er tijd verspild wordt aan een onzinnige discussie? Ik kan je vertellen dat dat niet ophoudt. Als het je puur gaat om de verspilde tijd en het onterecht aanvallen van politici, is het compleet irrelevant wat precies de kwestie is. Mijn enige punt is: je gaat niet akkoord met iemand puur zodat ie ophoudt met zeuren.
|
Er zijn landen die hun burgers liever zien gaan dan komen, maar er zijn genoeg landen waar hun burgers de geboren nationaliteit niet mogen of kunnen opgeven, Marokko schijnt zo'n land te zijn ook al kiezen Marokkanen voor een andere nationaliteit bijvoorbeeld de Nederlandse, dan nog blijven ze vastgeplakt zitten aan de Marokkaanse nationaliteit, niet alle landen laten hun burgers makkelijk los, de Nederlandse politiek kan wel willen, maar als andere landen niet mee willen werken, om hun burgers los te laten, blijft dat dubbele paspoort bestaan, en om burgers toegang tot Nederland te weigeren van landen waarvan hun overheid weigerd de nationaliteit los te laten, is wel een hele strenge maatregel
|
![]() |
||
Citaat:
Wat doen islamitische, Marokkaanse ouders dus? En wat moeten Christelijke en Joodse Marokkanen? Ik wens me niet aan te passen aan regels van één of ander apenland, als deze denkt haar wetten in Nederland door te drukken. |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
|
![]() |
|
De Raad van State heeft trouwens een negatief advies gegeven over de wet.
http://raadvanstate.nl/adviezen/same...?summary_id=98 http://www.nrc.nl/nieuws/2012/03/14/...teit-behouden/
||
Citaat:
|||||||
Citaat:
Citaat:
Stop beating around the bush. Citaat:
Citaat:
Dat wil niet zeggen dat het beleid minder scherp behoort te zijn (of de controle daarop). Citaat:
uiteraard kan hij dingen verlangen waar wettelijk niets mee gedaan kan worden, het punt is alleen dat er dan wettelijk niets mee gedaan kan worden, de minister kan dan niets ondernemen en daarmee is de discussie over wat er ondernomen zou kunnen worden gelijk klaar. Citaat:
Ik ga ermee akkoord omdat er wettelijk iets te regelen is in deze waarbij die wet geen echte nadelen heeft, waarbij die wet bijkomende voordelen heeft (die dan wel buiten de strekking van deze specifieke discussie vallen maar soit) en dat die wet überhaupt logisch is omdat het vreemd is dat je überhaupt meer dan 1 nationaliteit kan hebben.
Laatst gewijzigd op 16-03-2012 om 19:50. |
![]() |
||
Citaat:
||||||
Citaat:
http://nl.thefreedictionary.com/rech...spreken+hebben En nu niet meer zeuren. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Nieuwsberichten zonder nieuwswaarde à la 'Tiswah' Promillage | 499 | 12-11-2007 18:22 | |
Dubbele nationaliteit II Gatara | 500 | 25-03-2007 00:28 | |
Verhalen & Gedichten |
Anouk en Danny #2 Little Phoebe | 264 | 23-07-2006 14:40 | |
Nieuwsberichten zonder nieuwswaarde a la 'tiswah' naam onbekend | 501 | 26-11-2005 23:55 | |
Over het gat in onze Grondwet en de valse rechtsstaat McCaine | 177 | 10-09-2003 18:46 | |
tegen oorlog, lekker makkelijk ShoarmaSchaap | 215 | 06-04-2003 17:10 |