Advertentie | |
|
![]() |
|
Verwijderd
|
Vind eigenlijk dat we deze discussie niet moeten hebben.
Je zult altijd racistische mensen hebben en/of xenofobische mensen. Daar doe je niets aan. Zolang zij maar een klein deel van de bevolking vormen; no problem. Het zijn ook meestal laagopgeleide die een keer zijn gaan stappen ofzo en een buitenlander tegen zijn gekomen die hem/haar geen kusje wilde geven; daar is de haat begonnen. Echter, als de xenofobische mensen groeien en groeien in aantal...Dan hebben we een probleem. Want dan volgt polarisatie in de maatschappij en waarschijnlijk nog veel ergere dingen. De PVV zal denk ik heus geen SS version 2 worden, maar als er andere partijen opduiken die dat wel denken? Combineer een groot deel van de bevolking die xenofoob is, met een erg nationalistische partij. Wat heb je dan? Juist ja, SS version 2. >.< |
![]() |
||
Citaat:
En wat betreft dat filmpje. Je geeft zelf al aan dat Wilders uitlegt dat het om cultuurverschillen gaat. Wilders geeft namelijk zelf ook het voorbeeld van oud-kolonies, waarbij de cultuurverschillen vaak veel kleiner zijn. Er wordt gesproken over white en non-white. In Nederland wordt ook vaak gesproken over 'Witte wijken' of 'zwarte scholen'. Met zo'n zwarte school wordt dan meestal een school met een hoog percentage niet-westerse allochtonen bedoeld. Dit is ook waar Wilders duidelijk naar refereert in dit filmpje. Naar de niet-westerse allochtonen dus. Maar ik kan volgens mij typen tot ik een ons weeg. Ik heb het idee dat je toch alles op een manier uitlegt, zodat het in je straatje past, of je er nou onwaarheden voor moet verkondigen of niet. |
![]() |
||
Citaat:
Maar als jullie een apart Wilders-topic willen is dat geen probleem hoor, dan kopieer ik de relevante posts gewoon naar een nieuw topic en splitsen we de gespreksonderwerpen.
||
Citaat:
||
Citaat:
De omschrijving die wikipedia gebruikt bij het woord racisme vind ik daarbij veel passender. Wikipedia zegt: Racisme is de verzamelterm voor alle opvattingen die aan het begrip 'ras' een doorslaggevende betekenis toekennen bij het vaststellen of veronderstellen van karaktereigenschappen, fysieke capaciteiten en geestelijke vermogens. Hiervan is in het filmpje en bij Wilders toch echt geen sprake. Voor overige uitleg wat betreft het filmpje, zie mijn vorige post. |
![]() |
||
Citaat:
Had Geert Wilders gezegd dat hij er een probleem mee had, omdat mensen met een andere huidskleur dommer, gewelddadiger of voor mijn part slimmer zouden zijn, OMDAT ze die huidskleur hebben, dan was het racisme geweest. Een bewijs dat Geert Wilders geen racisme kan worden verweten is het feit dat er meerdere mensen met een andere huidskleur/afkomst zijn die zich bij de PVV hebben aangesloten. Een aantal voorbeelden zijn: Rana Saleem (Irakese afkomst), Ehsan Jami (Iranese afkomst), James Sharpe (Antilliaanse afkomst). |
![]() |
|||
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
|||
Citaat:
Het zal een slip of the tongue zijn, want Wilders trekt het daarna meteen weer terug naar moslims en begint """statistieken""" te noemen over moslims in de misdaad, maar het maakt wel duidelijk dat hij niet-witten blijkbaar automatisch associeert met iets onwenselijks. Citaat:
||
Citaat:
Ik denk dat met het vrije verkeer van goederen een veel grotere stroom ongewenste import hebben gekregen dan met de winst van export wordt goedgemaakt. Één deel waar veel Nederlandse bedrijven voordeel aan hebben zijn de goedkope arbeiders vanuit het Oostblok. Dit uiteraard ten koste van de Nederlandse arbeiders, ik heb het aan den lijve mogen ondervinden. Maar goed, ik ga nog geen Polen afschieten.. (om het nog enigszins richting topic te sturen) |
![]() |
||||
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
In het bedrijf waar ik het net over had werkten al enige (ex-) Oostduitsers vóórdat ons "Europa" werd opgedrongen. Maar ja, die mochten dan maar een paar maanden komen werden dan uitgewisseld met vers vlees. Oh, en iets verder terug in de tijd hadden we zelfs mensen uit Spanje en Noord-Afrika die hier werk voor weinig kwamen verrichten. Ik zie het voordeel van nog vrijer verkeer voor de Nederlander nog steeds niet. |
![]() |
|||
Citaat:
![]() Citaat:
|
![]() |
|
Oke, nu dwaalt het ook wel erg ver af. Ik vind het prima als Wilders betrokken wordt in de discussie over Breivik, maar hou het daar dan ook bij.
Als je een discussie wil voeren over tomaten, goedkope arbeiderskrachten en de politieke standpunten van de PVV als zodanig open je maar een ander topic.
||
Citaat:
Je kunt wel iemand haten om bijvoorbeeld zijn huidskleur en daarbij ook kritiek hebben op iemands cultuur. Maar cultuurkritiek is niet per definitie racisme. |
![]() |
||
Citaat:
Bijzonder dat je een karikatuur maakt van mijn argumenten en ze vervolgens ongeldig verklaard. Kun je zelf niet het verschil begrijpen tussen iemand kennen of met iemand praten aan de ene kant, en aan de andere kant mensen toelaten tot je partij? Het zou wel heel vreemd zijn als je een groep wantrouwt en minacht, om ze vervolgens tot je partij toe te laten. Laatst gewijzigd op 18-05-2012 om 22:01. |
![]() |
||
Citaat:
Ik denk zeker dat het een gotcha-moment was van meneer Sackur. Het is wel jammer dat meneer Sackur vervolgens de verkeerde conclusie trekt. Hij zegt namelijk, you chose to say islamic, you could have just said non-whites, you are a racist. Alsof de Islam een ras is. En dat hij zegt dat hij de islam niet haat, betekent niet automatisch dat hij 'non-whites' wel haat. Ik zie nergens dat Wilders zegt, dat mensen uit andere landen zich nooit aan zouden kunnen passen. Dat zou ook vreemd zijn aangezien gezegd wordt dat Wilders zelf deels van Indische komaf is en zoals ik net al aangaf, een aantal van de PVV-partijleden van buitenlandse komaf zijn. Ik kan wel concluderen dat dit niet één van Wilders beste optredens is geweest, waarin hij wel meer dingen zegt die afwijken van wat hij normaal zegt. Zo zegt hij bijvoorbeeld ineens: I don't hate Islam, that's ridiculous. Terwijl hij normaal juist zegt: I have a problem with Islam, not with the muslims. With the ideology, not the people. Laatst gewijzigd op 18-05-2012 om 22:03. |
![]() |
|||
Citaat:
Citaat:
|||
Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
|||
Citaat:
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
En oh ja, er gaat verder miljarden aan Europese subsidie naar Polen en Spanje om daar de tuinbouw te ontwikkelen, wat zal er met de (dure) Nederlandse tomaat gaan gebeuren? |
![]() |
|
|