Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 26-02-2014, 10:28
Verwijderd
Citaat:
Het is onverstandig om te experimenteren met psychofarmaca, zoals in dit topic gebeurt.
Lichamelijk zal het wel goed komen... Maar psychisch kan het risico op verwardheid, psychose, depressie en suïcide enorm toenemen bij onjuist gebruik.

Zoiezo heeft het gebruik van medicijnen geen enkele zin als je alcohol of drugs erbij gebruikt - omdat de werking van drugs sterker is dan die van de medicatie.
Wat lul je, denk je dat we dat op eigen houtje doen/deden? Alles waar ik hierover schrijf is ooit voorgeschreven door een psychiater (of een huisarts in het begin, maar daar ben ik geen voorstander van) en die wist ook precies wat ik daar wel en niet bij deed.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 28-02-2014, 22:46
Snebbeltje
Snebbeltje is offline
Citaat:
Als het tweede woord in een post van een "forumbaas+" een scheldwoord is: zou je niet je eigen diagnose heroverwegen? Misschien zijn pillen niet de oplossing?
'Wat lul je nou' is niet hetzelfde als 'jij bent een lul'. Het lijkt me dus niet dat je Mutant hier kunt betichten van schelden. En Mutant maakt een goed punt, want je zegt dat hier geëxperimenteerd wordt met medicijnen, maar waar je dat op baseert is mij een raadsel. Bovendien predik je iets wat niet waar is. Medicijnen kunnen wel degelijk effect hebben als je drugs gebruikt. Ik ken bijvoorbeeld genoeg mensen die cannabis gebruiken en psychotisch zijn (geweest). Cannabisgebruik en psychoses zijn ook aan elkaar gerelateerd. Dat betekent niet dat antipsychotica geen zin hebben. Zonder medicijnen komen mensen er vaak niet bovenop.
Reageren

Regels voor berichten