Advertentie | |
|
![]() |
|||
Citaat:
![]() Citaat:
![]()
||
Citaat:
Ik ga zometeen vast mijn ava doen, denk ik.
|
Verwijderd
|
Oh, hier zijn allemaal spellingsnazi's aanwezig natuurlijk, jullie weten veel van grammatica. Ik zie het even niet meer, ook al is het vast heel erg makkelijk en alles.
Ik bestudeer de Akkadische zelfstandig bezittelijk voornaamwoorden. Dan hebben ze er keurig een rijtje staan, voor 1e persoon enkelvoud, 2e persoon enkelvoud, 3e persoon enkelvoud. Allemaal prima. Akkadisch maakt onderscheid in geslacht, dus er staat ook Mannelijk en vrouwelijk bij, maar voor die voornaamwoorden maken ze kennelijk nóg een keer onderscheid in enkelvoud en meervoud. Met als gevolg dat er dus 4 dingen achter 1e persoon enkelvoud staan, namelijk voor mannelijk enkelvoud, vrouwelijk enkelvoud, mannelijk meervoud en vrouwelijk meervoud. Maar hoe kan iets nu tegelijkertijd enkelvoud en meervoud zijn? |
![]() |
|||
Citaat:
![]() Citaat:
![]()
|
Verwijderd
|
Ja, maar dat staat het dus wel. Want 1e persoon meervoud met mannelijk enkelvoud
![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
|
Verwijderd
|
Nou! Eigenlijk is het heel simpel, maar dacht ik zoals altijd veel te moeilijk. In het Akkadisch zijn zelfstandig naamwoorden vrouwelijk of mannelijk, en ze kunnen in het meervoud staan of gewoon altijd meervoud zijn. Ook als er iets mee wordt bedoeld wat enkelvoud is. Ik had een klein zinnetje over het hoofd gelezen waarin staan dat de bezittelijk voornaamwoorden zich niet aanpassen aan degene die iets bezit. Dus, of ik nu iets bezit als vrouw of als man, dan maakt dat voor het voornaamwoord niet uit. Het past zich aan aan wat het zelfstandig naamwoord is als geslacht enzo. Dus als ik twee boten bezit in het Akkadisch, dan zeg ik dat met een woord wat eerste persoon enkelvoud is, want het is van mij, maar wat ook aangeeft dat het vrouwelijk meervoud is, want die boot is altijd vrouwelijk en in dit geval in het meervoud. En daar hebben zij dus verschillende woorden voor! Twee boten die van mij zijn is namelijk eleppatum yât(t)um of yât(t)un, en 1 boot die van mij is is eleppum yattum of yattun.
|
![]() |
|
Ik wist niet eens dat er iets met voetbal was. [/kluizenaar]
Btw een vraagje aan alle sporters: Hoe lang duurt 't voordat je de 'omg, spierpijn, ik kan niet bewegen, uuuh' fase voorbij bent? Heb vanochtend netjes weer de rits aan oefeningen gedaan, maar potverdulleme, wat voelt dat naar. Beter krijg ik hier een hele strakke booty van, want atm kan ik er amper op zitten. :'D
|||
Citaat:
Citaat:
|
Wow, MTV interviews zijn nog altijd van hoog niveau.
Miepje die Tiny Tempah interviewt: "Like, your album is so different. There's, like Hiphop and R&B and Urban. SO many different styles. Not many albums have so much change!" Ik vraag me af of zij wel eens een hele CD van iemand heeft gehoord.
|||||
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
|