Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 30-05-2012, 08:06
Verwijderd
Hoe kom je bij die rekensom? En hoe kom je erbij dat je leerlingen uit Eindhoven in een klas in Deventer zou kunnen plaatsen? Een van de subscholen is een schooltje in Emmen met 800 leerlingen.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 30-05-2012, 19:42
Schrödinger
Schrödinger is offline
Sowieso, de aanname dat alle klassen even veel leerlingen hebben...
Met citaat reageren
Oud 30-05-2012, 20:27
Verwijderd
Ik dacht dat is zo overduidelijk absurd daar ga ik gewoon niet meer op in.
Met citaat reageren
Oud 31-05-2012, 09:37
hookee
hookee is offline
Geef me zwart op wit dat elke klas zó vol zit dat er geen doublés meer in kunnen en ik ben om. (Joke's ervaring ontkracht het in ieder geval al)
Vergeet ook niet dat dezelfde leerling die na de zomer over gaat óók een plekje (of niet) moet hebben..

En betreffende het Deventer/Eindhoven verhaal; lees het hele topic nog eens zonder oogkleppen.
Met citaat reageren
Oud 31-05-2012, 09:48
Verwijderd
Dan ga ik het formatieplan even anonimiseren en online zetten.
Met citaat reageren
Oud 31-05-2012, 14:44
Schrödinger
Schrödinger is offline
Citaat:
Geef me zwart op wit dat elke klas zó vol zit dat er geen doublés meer in kunnen en ik ben om. (Joke's ervaring ontkracht het in ieder geval al)
Vergeet ook niet dat dezelfde leerling die na de zomer over gaat óók een plekje (of niet) moet hebben..

En betreffende het Deventer/Eindhoven verhaal; lees het hele topic nog eens zonder oogkleppen.
Het gaat er niet om dat er in elke klas geen leerlingen bij moeten kunnen. Het gaat er om dat je gemiddeld gesproken door zittenblijvers meer klassen nodig hebt. Meer leerlingen, meer klassen. Dat je in sommige jaargangen door zittenblijvers juist minder klassen hebt doet daar verder niets aan af; de gevallen waar je meer klassen hebt zijn talrijker.
Met citaat reageren
Oud 31-05-2012, 14:51
Kitten
Kitten is offline
Citaat:
Het gaat er niet om dat er in elke klas geen leerlingen bij moeten kunnen. Het gaat er om dat je gemiddeld gesproken door zittenblijvers meer klassen nodig hebt. Meer leerlingen, meer klassen. Dat je in sommige jaargangen door zittenblijvers juist minder klassen hebt doet daar verder niets aan af; de gevallen waar je meer klassen hebt zijn talrijker.
Puur uit interesse (niet sarcasme): Is dit eigenlijk een bewering die je wiskundig kan beredeneren? Ik heb namelijk wel het gevoel dat je gelijk hebt, maar ik kan er niet zo 1-2-3 een goed bewijs voor bedenken.
Oud 31-05-2012, 15:04
Schrödinger
Schrödinger is offline
Citaat:
Puur uit interesse (niet sarcasme): Is dit eigenlijk een bewering die je wiskundig kan beredeneren? Ik heb namelijk wel het gevoel dat je gelijk hebt, maar ik kan er niet zo 1-2-3 een goed bewijs voor bedenken.
Ja hoor. Tenminste, in de limiet dat het aantal leerlingen op alle scholen naar oneindig gaat, en een normaal verdeeld aantal leerlingen in klassen. Voor een eindig aantal leerlingen wordt het een statistische kwestie; in dit geval zal de kans (wederom bij een normale verdeling) dat het géén geld kost snel asymptotisch nul naderen naar mate je een groter aantal leerlingen beschouwt. Wanneer je alle data hebt over alle scholen/leerlingen in Nederland kun je natuurlijk kijken naar hoe veel klassen er door zittenblijvers zijn gecreëerd, en dan is het geen statistische kwestie maar gewoon een empirische.
Met citaat reageren
Oud 31-05-2012, 15:31
Kitten
Kitten is offline
Citaat:
Ja hoor. Tenminste, in de limiet dat het aantal leerlingen op alle scholen naar oneindig gaat, en een normaal verdeeld aantal leerlingen in klassen. Voor een eindig aantal leerlingen wordt het een statistische kwestie; in dit geval zal de kans (wederom bij een normale verdeling) dat het géén geld kost snel asymptotisch nul naderen naar mate je een groter aantal leerlingen beschouwt. Wanneer je alle data hebt over alle scholen/leerlingen in Nederland kun je natuurlijk kijken naar hoe veel klassen er door zittenblijvers zijn gecreëerd, en dan is het geen statistische kwestie maar gewoon een empirische.
Maar dan kan je daar empirisch tegenover stellen dat bijles ook een bepaalde hoeveelheid geld kost?
Oud 31-05-2012, 15:41
Schrödinger
Schrödinger is offline
Citaat:
Maar dan kan je daar empirisch tegenover stellen dat bijles ook een bepaalde hoeveelheid geld kost?
Uiteraard. Maar een paar weken bijles geven aan één of twee leerlingen is natuurlijk een verwaarloosbare kostenpost vergeleken met een jaar lang lesgeven aan een hele klas kinderen.
Met citaat reageren
Oud 31-05-2012, 23:10
Joke:D
Joke:D is offline
Zullen we het onderwerp financien even in de ijskast zetten en over de andere aspecten van dit plan gaan discussieren? Financien is niet het hele verhaal.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten