![]() |
||
Citaat:
|
Wederom de vraag: waarom vind je dat niet fijn? Ze moeten ook je borst openmaken om het hart er uit te halen.
En waarom is het wel een raar idee als iemand met je hart rondloopt, maar niet als iemand met een van je nieren, een stuk lever of een lap huis van jou rondloopt? Ik snap dat er een gevoelselement meespeelt, maar waarom alleen maar bij specifieke organen?
||
![]() |
Citaat:
![]() Blijkbaar hebben dus die specifieke organen een belangrijkere of hogere gevoelswaarde dan anderen, ondanks dat er geen enkel biologische verklaring voor is. Dat is, lijkt mij, ook niet relevant voor de discussie over orgaandonatie in het algemeen- waarom het ene orgaan wel en het andere niet. ![]() |
![]() |
||
Citaat:
Ik ben het helemaal met je eens dat als je puur functioneel naar die organen kijkt mensen zich niet moeten aanstellen en het spul moeten afstaan, maar jij weet net zo goed als ik dat gevoel en verstand niet altijd dezelfde richting op wijzen. En, ook al ben je overleden en merk je er niks van, zo'n donatieprocedure is wel erg invasief. ik vind het al naar als er een kies getrokken moet worden, dus een orgaan uitnemen is nog vele malen enger en invasiever.
|
|