Advertentie | |
|
![]() |
|
Trauma's, religie, de eed van hypocrates, altijd wel een reden. Misschien kun je hier solliciteren
![]() http://www.omroepwest.nl/nieuws/eers...nasie-den-haag
||
Verwijderd
|
Citaat:
Ik denk dat je bij een foetus al e.e.a. weet te vinden -> Abortus Ik denk dat er onderscheid gemaakt kan worden in gezonde en ongezonde levensstijlen -> dito verschillen in verzekeringspremie, voedselprijzen, accijnzen en dergelijke. Er zijn genoeg mensen die kiezen voor een verhoogd risico op een bepaalde ziekte. Als samenleving kiezen we er voor om veel met de auto te karren en onszelf te vergiftigen met de uitlaatgassen, bijvoorbeeld. Mensen roken, drinken, worden te dik, bewegen niet genoeg, eten geen 2 ons groenten per dag, wassen hun handen niet met water en zeep, gaan niet op tijd naar de dokter omdat ze hun uitslag genant vinden, enzovoorts. Er wordt genoeg gekozen. Waarom zou 'de top' moeten inleveren? Kiezen zij daarvoor? Dat die zieke untermenschen (jaja, chargering, stop het maar in de banman ![]() Overigens gaan in de natuur de zwakkere dieren vaak het eerst dood. Mensen koste wat het kost in leven willen houden, dát is pas oneerlijk. Ik vind die kettingzaag van Reverend geen slecht idee, zolang hij goed boent achteraf ![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
|||||
Citaat:
als ik het goed begrijp, is jouw mening dat we dus een leven moeten ontnemen, omdat het ons geld kost? Ik vind dat egoistisch, Ben benieuwd of je ook zo praat als jouw kind een ziekte heeft. Moeten we dan hem ook dood laten gaan op zijn 80e, omdat hij " te duur is" Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
||||||
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
||
Citaat:
@ wat bedoel je met een kutleven. Veel mensen hebben een kutleven, omdat nederland meer solitair is, dan sociaal. Verpleegkundige verdient inderdaad minder dan een arts, maar een verpleegkundige verdient heus wel genoeg. Ze krijgen misschien minder waardering, maar dat is wat anders. Ze hebben ook minder verstand van bepaalde medicatie of wat dan ook(denk ik) en minder operatie-ervaring. |
![]() |
|||||
Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() Citaat:
||||||||||
Verwijderd
|
Citaat:
Even de morele bezwaren terzijde voor industrieel produceren van kinderen (want daar komen we toch in de buurt); als mijn kind een ongeneeslijke ziekte heeft waar hij de rest van zijn leven last van kan hebben, lijkt me een serieuze overweging over zijn kwaliteit van leven op zijn plaats. Ik kan wel vader worden van een kasplantje, maar heeft hij daar wat aan? En wat offer ik nog meer op tegenover anderen die op mij vertrouwen? 'Te duur' is een symptoom van een probleem dat al eerder speelt, namelijk (structureel) veel medische zorg vereisen. Zeker als dit in feite niet meer zo veel oplevert (wanneer iemand in de winter van zijn leven is, bijvoorbeeld) lijkt me ook hier een overweging op zijn plaats. Daarbij, is de patient geholpen bij een zo goed mogelijke medische zorg? Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
||||
[QUOTE=De Veroorzaker;32706324]Ik wel, ik zie te vaak ouders die 75% kans hebben op een mislukt kind zeggen dat het in Gods handen is, regel het dan ook maar lekker met god of met de pastoor maar dan wil ik niet betalen voor dat medicijn. Liefst zou ik ze preventief opsluiten om kindermishandeling te voorkomen maar dat zal wel weer ongrondwettelijk zijn.
[quote] Ja, maar kan het kind er wat aan doen dat het op aarde komt? dat het wordt geboren? Dat lijkt mij niet ![]() het is wel heel moeilijk om een zwangerschap bewust te stoppen. Ik denk dat heel weinig dat mensen dat willen, omdat je dan geluk moet stoppen. Mensen willen gelukkig zijn en geen verdriet hebben. Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
||||||
Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() Citaat:
Citaat:
![]() Daar twijfel ik aan. Het tekort in de zorg zit niet in de veelverdienende artsen. Wel in de verpleegkundigen die een bijzonder hoge werkdruk hebben en daar te weinig voor gecompenseerd worden. Ja, dit klopt! |
![]() |
||||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
|
als iedereen individueel zijn zorg zou moeten bekostigen dan zou zorg het veelvoudige gaan kosten, alleen daarom al heeft de lasten spreiden via een sociale 'verzekering' de voorkeur.
Niet alleen is er geen goede en eerlijke beoordeling te maken wie 'gezond' leeft en wie 'niet gezond' ook is de gradatie waarin onmogelijk objectief te bezien. Overigens kan er grappig over worden gedaan maar het is zonder meer waar dat er aan medicatie grof geld wordt verdient in het winst-model van de economie waardoor medicatie vaak vele malen duurder is dan het zou kunnen zijn. Er is ook niemand van de "untermenchen" die de aan lager wal geraakte ondernemer zijn uitkering ontzegt; sterker mensen uit de sociaal lagere klassen zien vaak wel in dat een degelijk sociaal stelsel juist hetgene is wat er voor zorgt dat de hele natie gemiddeld er beter vanaf komt, juist door nivelleren en verdelen stel je het volk in staat te blijven consumeren; waar dan zonder meer de hogere kaste ook van meeprofiteerd. Verder is "well-to-do" zijn vaak meer een kwestie van bij de juiste mensen geboren worden, geluk hebben en goed zijn in andermans ideeën te stelen (en net doen alsof ze van jou zijn) dan van doorzettingsvermogen en planmatig handelen.
|||
Citaat:
Citaat:
Maar goed, offtopic ![]()
Laatst gewijzigd op 08-08-2012 om 12:04. |
![]() |
||
Citaat:
![]() Prima test verder, ze zouden er alleen consequenties aan moeten verbinden: U wilt graag een Downkindje, zelf betalen dan ![]()
||
![]() |
Citaat:
Zelfs als we een ziekte niet genezend kunnen behandelen, dan moeten we wel tenminste aan efficiënte symptoomcontrole doen. Mensen mogen niet eindeloos lijden. Nu heb je daar soms operaties, soms bestraling, soms chemotherapie, soms hormoontherapie voor nodig, en er zijn nog varianten hierop. Maar ... soms zijn meerdere behandelingen mogelijk, en dan is er wel vaak een flink prijsverschil; Bijvoorbeeld radiotherapie kan heel goed helpen, ook voor symptoomcontrole, en is eigenlijk heel goedkoop. een voorbeeld : Een dame an 80 jaar heeft een borstkanker die 10 jaar geleden geopereerd en bestraald is geweest en die nu helaas een nieuwe botmetastase heeft. Deze dame kan je behandelen met radiotherapie in hoge dosis op die botmetastase, en daarmee is die metastase waarschijnlijk definitief weg; Deze behandeling kost bijvoorbeeld 5000 à 15000 €. Je kan ook een nieuwe soort chemotherapie geven die boven de 50.000 tot zelfs boven de 100.000 € per jaar kost, maar die de levensverwachting van de dame niet meer dan 2 tot 4 maanden verlengt, en die nauwelijks zal helpen om symptomen te voorkomen (bijvorbeeld pijn in de uitzaaiing, of een botbreuk op die plaats). Dus ... de vraag is m.i. niet OF we de dame behandelen, maar wel HOE en aan welke prijs. de 'goedkope' radiotherapie kan veel onheil voorkomen (minder andere behandelingen nodig, minder pijnstillers, minder operaties, ...), maar de chemotherapie, hoewel ook nuttig, kan men misschien te duur vinden. |
![]() |
|
|